Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 april 2022, 11:13   #20981
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.736
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Sommige mensen krijgen de neiging om tegengewicht te bieden omdat de berichtgeving juist zeer eenzijdig is...
begrijpelijke reactie
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 11:17   #20982
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Mensen die info brengen die tegen het officiële narratief ingaan zullen zichzelf bijna als journalisten dienen te beschouwen die dikwijls ook hun bronnen 'geheim' houden. Het is aan de lezer om te bepalen of hij de journalist wil geloven al dan niet.

Je zou het slechts licht parabolisch ook zo kunnen zeggen: Wie tegenwoordig niet op de grenzen van de vrije meningsuiting stoot in zijn zoektocht naar informatie heeft per definitie niet ver genoeg gegraven.
Jawadde ,en dat moet dan geloofwaardigheid uitstralen ....

de RT aanhangers hier zijn duidelijk hopeloos gehersenspoeld...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 11:20   #20983
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.693
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
begrijpelijke reactie
Noodzakelijke reactie zelfs.

Ook in deze oorlog is het eerste wat gesneuveld is de waarheid.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 11:22   #20984
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Noodzakelijke reactie zelfs.

Ook in deze oorlog is het eerste wat gesneuveld is de waarheid.
En dat zelfs al voor het eerste schot gelost werd hé...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 11:35   #20985
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.736
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Noodzakelijke reactie zelfs.

Ook in deze oorlog is het eerste wat gesneuveld is de waarheid.
Hebben we het al over gehad; propaganda van de andere kant, ter compensatie is niet de juiste manier om dichter bij de waarheid te komen.

OSINT helpt een beetje.

En niet liegen natuurlijk.


Maar, terug over die claim dat UK een onderzoek zou tegenhouden, baseer je je gewoon op een Chinees medium? Wat is je reactie op de melding van Reuters die Knuts post. Daar staat toch iets anders?

Is Reuters propaganda?

Ik denk dat de oplossing makkelijker is, namelijk recht naar de bron gaan, het verslag van UNSC eens zoeken.

Shall we?................
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 11:52   #20986
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Mensen die info brengen die tegen het officiële narratief ingaan zullen zichzelf bijna als journalisten dienen te beschouwen die dikwijls ook hun bronnen 'geheim' houden.
Dus blijven het je eigen verzinsels, die geloof ik uiteraard niet en je bent geen journalst


Citaat:
Wie tegenwoordig niet op de grenzen van de vrije meningsuiting stoot in zijn zoektocht naar informatie heeft per definitie niet ver genoeg gegraven.
In belgie smaad, laster, eerroof en ontkennen holocaust

Je hebt dus het recht de massamoorden in oekraine te ontkennen Maar ik heb he5 recht u tegen te spreken en leugenaar ten noemen als ge uw beweringen niet staaft.
Het getuigt van lafheid om dan t beweren dat ik uw meningsvrijheid zou afnemen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 12:08   #20987
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Gij hebt gemakkelijk lachen vanuit het vrije Hong Kong.
Voor ene keer hebt ge een punt.
Een echt!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 12:11   #20988
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Gij hebt gemakkelijk lachen vanuit het vrije Hong Kong.
hoelang nog ??
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 12:16   #20989
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
hoelang nog ??
Zwijg stil.
Mijn favoriete polshorloge is me net ontsnapt door die Chinese oligarch die anderhalve Euro (I shit you not!) meer bood.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 12:19   #20990
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Zwijg stil.
Mijn favoriete polshorloge is me net ontsnapt door die Chinese oligarch die anderhalve Euro (I shit you not!) meer bood.
Let me guess, ne Santos
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 12:40   #20991
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.736
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Hebben we het al over gehad; propaganda van de andere kant, ter compensatie is niet de juiste manier om dichter bij de waarheid te komen.

OSINT helpt een beetje.

En niet liegen natuurlijk.


Maar, terug over die claim dat UK een onderzoek zou tegenhouden, baseer je je gewoon op een Chinees medium? Wat is je reactie op de melding van Reuters die Knuts post. Daar staat toch iets anders?

Is Reuters propaganda?

Ik denk dat de oplossing makkelijker is, namelijk recht naar de bron gaan, het verslag van UNSC eens zoeken.

Shall we?................
wat ik tot nu toe vond:

https://twitter.com/BWoodward_UN/sta...91139381424141

"The UK will call a #UNSC meeting tomorrow on #Ukraine. We will discuss the mounting evidence of war crimes, including from #Bucha.

We'll use our Presidency of the Security Council to ensure there is transparency, accountability and that justice is done."

Klinkt niet echt als blokkeren, toch?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 12:43   #20992
Knuts
Provinciaal Gedeputeerde
 
Knuts's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2008
Locatie: coke-hoofdstad van Europa
Berichten: 904
Standaard

En de primaire bron, website van de VN:

"Barbara Woodward (United Kingdom) [voorzitter deze maand van de veiligheidsraad] said that, as President, her country would ensure that the Council plays a role in working to resolve the crisis and see that the Russian Federation leaves Ukraine. Citing “harrowing” pictures from Bucha, Ukraine, of people shot in the head with hands tied behind their backs, along with reports of sexual violence in conflict, she said the Council will convene a meeting on 5 April to discuss recent events, and more generally, conditions across the country."

https://www.un.org/press/en/2022/220404_SC.doc.htm

En verder:
Citaat:
As to why United Kingdom decided not to respond to a request by the Russian Federation for a Security Council meeting to be held today, she said first that the images coming through from Bucha shaped the meeting for 5 April. In line with the rules, the United Kingdom decided to join these two meetings into one “well?informed” meeting, marking the first opportunity the Council will have had to discuss events in Bucha, which she described as war crimes and crimes against humanity. “We’ll need to think about how we deal with that,” she said, adding that her country did not schedule the meeting for today because the Emergency Relief Coordinator, who will brief, is currently en route to Kyiv. As has been seen in images from Bucha, Mariupol and elsewhere, especially around Kyiv, “the urgency of humanitarian assistance in Ukraine is very high”. Explaining that the United Kingdom did not see a good reason to hold back-to-back meetings on Ukraine, she reassured that, as Council President, it had indeed met the Russian request.
__________________
Roses are red,
roses are blue
depending on their velocity
relative to you

Laatst gewijzigd door Knuts : 5 april 2022 om 12:47.
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 12:53   #20993
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.736
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
En de primaire bron, website van de VN:

"Barbara Woodward (United Kingdom) [voorzitter deze maand van de veiligheidsraad] said that, as President, her country would ensure that the Council plays a role in working to resolve the crisis and see that the Russian Federation leaves Ukraine. Citing “harrowing” pictures from Bucha, Ukraine, of people shot in the head with hands tied behind their backs, along with reports of sexual violence in conflict, she said the Council will convene a meeting on 5 April to discuss recent events, and more generally, conditions across the country."

https://www.un.org/press/en/2022/220404_SC.doc.htm

En verder:
Tja, voor mij voldoende duidelijk dat het hier duidelijk NIET gaat om het blokkeren van een onderzoek, wat Bach en tomm suggereren.

Een reactie misschien, Bach, tomm?...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 13:16   #20994
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Tja, voor mij voldoende duidelijk dat het hier duidelijk NIET gaat om het blokkeren van een onderzoek, wat Bach en tomm suggereren.

Een reactie misschien, Bach, tomm?...
Wedden dat ze dat in de verdere discutie dit steeds opnieuw als argument zullen herhalen.
Het behoort tot de leugen/halve waarheid strategie die ze perfekt beheersen.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 13:17   #20995
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Noodzakelijke reactie zelfs.

Ook in deze oorlog is het eerste wat gesneuveld is de waarheid.
Dat merken we elke dag (elk uur).
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 13:28   #20996
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.662
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Tja, voor mij voldoende duidelijk dat het hier duidelijk NIET gaat om het blokkeren van een onderzoek, wat Bach en tomm suggereren.

Een reactie misschien, Bach, tomm?...
In de praktijk heeft het VK het Russische voorstel wel geblokkeerd. Dat voorstel riep op tot een onafhankelijk door de VN gevoerd onderzoek naar de gebeurtenissen.

Ook vreemd dat je echt al lang moet zoeken om daar iets over te vinden in de westerse media. Nochtans berichten ze massaal over de zogezegde genocide, en Zelensky mag een heel theater opvoeren dat letterlijk overgenomen wordt door de meeste westerse media, maar dit "detail" , namelijk dat Rusland een onafhankelijk onderzoek eist naar de feiten, en het feit dat de westerse landen dit tegenhielden, was blijkbaar niet belangrijk om vermeld te worden.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 13:32   #20997
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.662
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
En de primaire bron, website van de VN:

"Barbara Woodward (United Kingdom) [voorzitter deze maand van de veiligheidsraad] said that, as President, her country would ensure that the Council plays a role in working to resolve the crisis and see that the Russian Federation leaves Ukraine. Citing “harrowing” pictures from Bucha, Ukraine, of people shot in the head with hands tied behind their backs, along with reports of sexual violence in conflict, she said the Council will convene a meeting on 5 April to discuss recent events, and more generally, conditions across the country."

https://www.un.org/press/en/2022/220404_SC.doc.htm

En verder:
Veel "beating around the bush" en goedkoop inspelen op emoties, maar het naakte feit blijft dat het VK dit voorstel tot een onafhankelijk onderzoek blokkeerde, ongetwijfeld in samenspraak met de VS en waarschijnlijk ook andere westerse landen.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 13:41   #20998
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In de praktijk heeft het VK het Russische voorstel wel geblokkeerd.
Nu,lieg je echt
Het draait niet om een onderzoek
Rusland wilde zitting van morgen een dag vervroegen, meer niet
Morgen zullen ze wel hun “bewijzen” presenteren

Citaat:
Ook vreemd dat je echt al lang moet zoeken om daar iets over te vinden in de westerse media.
30 seconden google heb je nodig om uw leugen, dat men een onderzoek weigert, te ontkrachten.

Jammer genoeg zul je ook deze leugen, die bij deze weerlegd is, blijven herhalen.

Satellietbeelden tonen dat de lijken er al weken liggen.

Laatst gewijzigd door 1207 : 5 april 2022 om 13:43.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 13:47   #20999
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.662
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Nu,lieg je echt
Het draait niet om een onderzoek
Rusland wilde zitting van morgen een dag vervroegen, meer niet
Morgen zullen ze wel hun “bewijzen” presenteren


30 seconden google heb je nodig om uw leugen, dat men een onderzoek weigert, te ontkrachten.

Jammer genoeg zul je ook deze leugen, die bij deze weerlegd is, blijven herhalen.

Satellietbeelden tonen dat de lijken er al weken liggen.
Dat onderzoek is uiteraard de reden van deze resolutie.
We zullen zien morgen... ik voorspel dat het Westen een onafhankelijk onderzoek zal blijven tegenwerken zonder het met zoveel woorden te zeggen...

Natuurlijk liggen die lijken daar al lang. Het gros daarvan zijn jammer genoeg gesneuvelden van beide zijden.

En ik vind dit niet ok dat zoveel jonge mannen langs beide zijden moeten sneuvelen. Ik heb wel degelijk vragen bij de beslissing om Oekraine binnen te vallen.

Dat neemt niet weg dat naast Poetin ook het Westen massaal verantwoordelijk is voor het laten ontsporen van de situatie in Oekraine. En in plaats van vrede na te streven drijft het Westen de spanningen systematisch verder op. Het begon al veel vroeger maar Maidan was het keerpunt waarop de reeds aanwezige polarisatie in de Oekraiense (en Russische) samenleving een kookpunt bereikte.

Deze oorlog is moeilijk voor mij omdat ik deze oorlog geen goede beslissing van de Russen vind, maar anderzijds zie je dat de tegenpartij alles nog meer laat escaleren en zeer slechte bedoelingen heeft. Ik wist al dat het regime in Kiev (Zelensky is daar gewoon een stroman van) door en door rot was maar wat er nu allemaaal gebeurt doet mij twijfelen aan mijn scepsis ten opzichte van die oorlog.

Laatst gewijzigd door tomm : 5 april 2022 om 14:06.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2022, 13:51   #21000
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In de praktijk heeft het VK het Russische voorstel wel geblokkeerd. Dat voorstel riep op tot een onafhankelijk door de VN gevoerd onderzoek naar de gebeurtenissen.

Ook vreemd dat je echt al lang moet zoeken om daar iets over te vinden in de westerse media. Nochtans berichten ze massaal over de zogezegde genocide, en Zelensky mag een heel theater opvoeren dat letterlijk overgenomen wordt door de meeste westerse media, maar dit "detail" , namelijk dat Rusland een onafhankelijk onderzoek eist naar de feiten, en het feit dat de westerse landen dit tegenhielden, was blijkbaar niet belangrijk om vermeld te worden.
Wat moest bewezen worden! (en nog sneller als men kon vermoeden)

https://forum.politics.be/showpost.p...ostcount=20994
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be