![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, in het subforum 'Staatsinrichting' kom ik zelden of nooit. Zo weet ik natuurlijk niet waar deze draad over gaat. Bij het zien van de actiefste deelnemers van deze draad heb ik ook geen zin om dat eens grondig na te trekken. Voor de normale deelnemers hoop ik dat er tenminste soms grappige posts bijzitten, over hondjes of zoiets. De openingspost (die ik plichtsbewust net heb gelezen) is een vrij dom autoriteitsargument, een vreemde soort neplogica die ik ook in andere discussies soms tegenkom. Waardeloze propaganda, die in principe geen antwoord verdient. Ik verwijt uiteraard niemand iets, daar ik ook geregeld reageer op onzin die geen reactie verdient. Euh, ja, kan wellicht ook moeilijk anders. ![]()
![]() |
![]() |
#2102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() en vooral zou jij het kinky kunnen vinden mocht hij t toch doen ? en ook nog, wanneer ga je beginnen vermoeden dat ik een nick van hem ben ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2103 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Wat was de allereerste film die "we" samen zagen?
![]() |
![]() |
#2104 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bah neen, laat hem blijven zoals hij is.
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#2106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez dan, op welke dag (precieze datum) ben ik voor het eerst bij hem gaan eten?
Hij stoeft er nog geregeld over (het was dan ook heeeeeeeeeeeeeeeeel lekker). ![]()
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 5 februari 2010 om 15:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2108 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Ik heb hier het laatste jaar wat gemist. Je bent hier een echte hype geworden.
![]() Ben je in het echte leven een beetje zoals hier of versterk je fel je uitspraken in de postings ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2110 |
Banneling
|
![]() Wat denk je van de Finse inzending voor het Eurovisiesongfestival ? Kandidaat winnaar ?
Wie is je favoriete zangeres van de twee ? Susan (links) of Johanna (rechts) ? Waarom ? Laatst gewijzigd door Jedd : 5 februari 2010 om 21:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yep, vooral veel quizvragen!
![]() Citaat:
![]() Er zijn uiteraard verschillen tussen de ware ik en wat ik aan een Internetforum toevertrouw. Enerzijds zal ik op een forum gemakkelijker meedoen aan "geflirt", waar zoiets me irl vlug zal irriteren (nu toch). Anderzijds zal ik op een forum me braaf aan de regels houden, en bepaalde oordelen over mensen en hun motieven maar wijselijk voor mezelf houden. Maar kwa opvattingen en zo ben ik zoals ik me hier voordoe.
![]() |
![]() |
#2112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De plek waar je leeft is natuurlijk geen onbelangrijk gegeven, maar veel belangrijker is wie je bent, wat je doet, wat je gelukkig maakt, enz ... En dat is (volgens mijn bescheiden en niet door ervaring gestaafde mening) grotendeels onafhankelijk van waar je je bevindt (in de veronderstelling dat je in een redelijk ontwikkeld land zit). Ondanks al het gezaag (ook mijn gezaag) is onze "heimat" één van de beste plekken op deze aarde nu om in te leven. Voeg daar wat (jeugd)sentimenten aan toe, en je komt vanzelf misschien na een tijdje terug.
![]() |
![]() |
#2113 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ervaringsgewijs is de correlatie tussen mijn smaak en de winnaar van het Eurovisiesongfestival ongeveer 0. Geen idee of ze hiermee kunnen winnen. Citaat:
Ik vermoed dat de mannen als vliegen voor Johanna zullen vallen. Ze lijkt vrolijk en vrij, een complexloze flapuit. Bij Susan krijg ik meer de indruk van iemand die met vragen zit, die al wat meegemaakt heeft, en toch kranig doorgaat. En ze kan accordeon spelen! Mochten we met beide ergens aan tafel zitten, dan denk ik dat ik in gesprek zal treden met Susan (en mijn man wellicht met Johanna ![]() Voor alle duidelijkheid, dit is een zuiver oppervlakkig oordeel op basis van dat éne Youtube-filmpje.
![]() |
![]() |
#2114 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#2115 |
Minister-President
|
![]() Wat vindt ge van:
- linkse partijen in dit land met redelijk wat succes, en hun gedachtegoed - linkse partijen in dit land zonder succes, en hun gedachtegoed.
![]() |
#2116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De bewering van een conspiracist (ik denk Alex Jones) was dat vlucht 93 zeker neergeschoten was omdat er brokstukken op 6 miles van de crashsite werden gevonden, die dus zeker uit de lucht waren gevallen.
Ik schreeuwde het uit: "Indian lake ligt maar op 2 km van de crashsite, en niet onder de aanvliegroute, maar voorbij de crashsite, in de richting van de wind." Ik was echt kwaad over zo'n onnozel "argument", al had ik deze onzin ook hier al gelezen (en veel dommere dingen nog). EDIT: Hier, iets na minuut 31. Inderdaad de onverbeterbare Alex Jones.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 6 februari 2010 om 15:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat is een "linkse" partij? Wat is "succes"? Voor de ene is de VLD een linkse partij, voor de andere is de sp.a een rechtse partij. Ik zal in dit antwoord sp.a en Groen! bij de linkse partijen rekenen. Succes interpreteer ik als "heeft effectief op het beleid gewogen". Partijen met redelijk wat succes: sp.a Het basisprincipe van de sociaaldemocratie ligt me wel. "Soziale Marktwirtschaft" lijkt me de enige bestaande ordening die redelijke economische welvaart met redelijke sociale verhoudingen mogelijk maakt (met alle caveats en onvolmaaktheden die we kennen). Mocht de sp.a meer aandacht besteden aan creatie van rijkdom, en niet enkel de nadruk leggen op het bestendigen van de huidige niet altijd eerlijke "herverdeling"-stelsels, dan konden ze mijn stemmetje bij de verkiezingen wel krijgen. Groen! Groen! kan ik in bepaalde dossiers gedeeltelijk volgen, bijvoorbeeld wat mobiliteit betreft. Een degelijk stelsel van openbaar vervoer, streng aanpakken van zotten op de weg, daar krijgen ze mijn steun voor. Bewustmaking over duurzame economie, ook prima. Hun dogmatisme over (bijvoorbeeld) kernergie kan ik echter niet smaken. Hun blijvende "naïviteit" in verband met samenlevingsproblemen evenmin. Partijen zonder succes: Met de partijen links van de sp.a heb ik het enorm moeilijk. Ik geloof niet dat een volledige collectivisering van de productiemiddelen zal werken. De geschiedenis is hun grootste vijand, zelfs in de Sovjet-Unie haalde Lenin vlug bakzeil met zijn NEP. Dat de partijen links van de sp.a zelfs niet in staat blijken samen te werken boezemt me evenmin vertrouwen in. Een andere afknapper voor mij is de houding tegenover extreem-rechts. Tijdens de tweede ronde van de Franse presidentsverkiezingen in 2002 weigerde LO te kiezen tussen Lepen en Chirac (LCR nam wel zijn verantwoordelijkheden). Zelfs op dit forum zie je soms uiterst-linksen kokketeren met NS.A-ers, tegen de "grote gemeenschappelijke vijand", het liberalisme.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 7 februari 2010 om 12:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() makkelijker meedoen ??? i.e. zoals met iedereen ??? en ik maar denken dat ik speciaal was !? soit, een hele fijne maandagmorgend ![]() wat bedoel je met die 'nu toch' ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beide hebben overigens een "mooi snoetje". Voor de rest zal een eerste indruk inderdaad vaak op uiterlijk en body language afgaan. Uit verder contact zal dan wel blijken of het mooi snoetje (m/v) al dan niet oppervlakkig is.
![]() |