![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2101 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2102 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof hier niks. Voor alle info omtrent geloof gelieve je te wenden tot uw dubbelganger Geert. Maar ja dat is ook al een blower. Want ook volgens hem zijn alle mensen die in discussie gaan over cannabis legalisatie blowers. Ja sorry maar je bent er ook bij. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 december 2019 om 14:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hahaha en die wisten niet dat gij een diesel euro 6 had......? Neen neen gebaren maken en toeteren als je aan het rijden bent doen mensen wel voor andere reden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook de staat Illinois legaliseert nu wiet. Binnenkort is cannabis legaal in de ganse VS Zuid Amerika en Canada.
Mensen staan in de rij voor Legale cannabis https://www.hln.be/nieuws/buitenland...open~a8091490/ Wat doen we ? Sturen we er Bartman op af ? Go Bart go ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 januari 2020 om 10:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2109 |
Banneling
|
![]() Bende halve garen dus: "Inwoners Chicago trotseren kou om legale wiet te gaan kopen".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2112 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ge zou toch denken dat na jaren van 'onrechtvaardige illegaliteit', dat blowers extra gemotiveerd zouden zijn om het te laten werken. maar néé! blowers verkiezen gewoon de zwarte markt. Wat ik voorspeld had. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2114 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Kijk wat ik exact 5 jaar geleden al heb voorspeld! Bij legalisatie van cannabis zal er een zwart circuit ontstaan. En die zullen steeds onder de prijs gaan van de officiële cannabis. En al die blowers die nu pleiten voor legalisatie zullen die goedkopere cannabis kopen, en zo het systeem ondermijnen. Legalisatie zal nooit werken omdat de blowers enkel de lusten van het systeem willen, en niet de lasten.https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=173 En dit allemaal net nadat Colorado legaliseerde , en voor de legalisatie in Canada. En dus voor (ik herhaal : VOOR ![]() geef toe: onwaarschijnlijk geniaal! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De lange rijen wachtenden in Chicago bewezen trouwens dat mensen wel uren in de rij staan voor legale wiet.Waarom die dan niet gewoon op de zwarte markt gingen kopen vind ik bizar. Ook in Uruguay heeft de legale wiet een groot succes. Zulk een succes dat ook daar de markt moeilijk kan volgen en er alles aan doet om bij te benen. Kwestie van tijd. Cannabis is nu éénmaal een product dat niet op 3 minuten klaar is. https://www.bbc.com/news/business-47785648 3 weken na legalisering is vraag naar marihuana te groot: Canadese handelaars volledig uitverkocht https://www.hln.be/nieuws/buitenland...ocht~aaa46e88/ Statistics Canada signaleert ook dat de toegang van Canadezen tot cannabiswinkels gedurende het (eerste) jaar toenam. Zo waren er in maart van dit jaar nog maar 217 wietwinkels, in juli waren het er al 407. Met meer winkels neemt de behoefte om online wiet te kopen sterk af. Blijkbaar wil de consument toch graag zien, voelen en ruiken en deskundig advies van een levend wezen. In oktober 2018 kocht nog 43,4% via internet, een jaar later is dat nog slechts 5,9 Legalisering is nieuw in al die landen en heeft tijd nodig.Dat was met Alcohol niet anders.Of het moet zijn dat U niet weet dat tot een 20 tal jaren geleden zowat iedereen dronken rondreed en twaalfjarigen probleemloos een fles wodka konden kopen. Tot lang na de drooglegging werd ook nog veel illegale Alcohol gestookt. Met de tijd zal men de nodige lessen trekken . Het is de reinste onzin om een paar maanden tot een drietal jaren na de legalisering al definitieve conclusies te trekken. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 januari 2020 om 17:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 januari 2020 om 18:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 januari 2020 om 18:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ken jij iets waar geen zwarte markt voor bestaat ? Alcohol...sigaretten...poetsvrouwen...loodgieters. ..wapens..medicijnen...allerhande onderdelen..kledij...schoenen ..horloges..zelfs rijbewijzen en paspoorten kan je op de zwarte markt kopen.
Vraag is of veel mensen daar gebruik van maken indien ze de keuze hebben ? Ik ken alleszins niet veel mensen die op zoek gaan naar illegaal gestookte alcohol of hun internationaal paspoort op de zwarte markt gaan kopen....zelfs al is dat dan nog goedkoper. Veel illegale stokers zie ik toch ook niet hun waar staan aanprijzen voor de deuren van de café's. ![]() Ik en misschien wel 99 % van de mensen ben toch blij dat ik mijn drank nu legaal kan kopen in de winkel en zeker ben van wat ik koop. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2120 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat uw voorspelling niet veel zaaks is.
![]() |
![]() |