Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2019, 13:29   #2101
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De reden heb jij erbij verzonnen. Die uitleg zou ik er ook aan geven.
Oh Boy je geloofde het verhaal van die Oostenrijkers dus maar niet de reden en dan maar beweren dat die rotzooi die je dagelijks zit op te hemelen niet schadelijk is.

dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2019, 13:29   #2102
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Op mijn leeftijd ben je iets minder gek op choco. Op jouw leeftijd daarentegen kon ik daar ook niet genoeg van krijgen
Uw sexuele voorkeur kan me gestolen worden, is ook off-topic.
Oud 30 december 2019, 14:14   #2103
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Oh Boy je geloofde het verhaal van die Oostenrijkers dus maar niet de reden en dan maar beweren dat die rotzooi die je dagelijks zit op te hemelen niet schadelijk is.

Ik geloof hier niks. Voor alle info omtrent geloof gelieve je te wenden tot uw dubbelganger Geert.

Maar ja dat is ook al een blower. Want ook volgens hem zijn alle mensen die in discussie gaan over cannabis legalisatie blowers.

Ja sorry maar je bent er ook bij.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 december 2019 om 14:18.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2019, 14:14   #2104
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw sexuele voorkeur kan me gestolen worden, is ook off-topic.
Het zou er nog aan mankeren dat je je daar ook nog mee zou gaan moeien.
Oud 30 december 2019, 14:25   #2105
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hahaha en die wisten niet dat gij een diesel euro 6 had......? Neen neen gebaren maken en toeteren als je aan het rijden bent doen mensen wel voor andere reden.
Oud 30 december 2019, 14:40   #2106
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Hahaha en die wisten niet dat gij een diesel euro 6 had......? Neen neen gebaren maken en toeteren als je aan het rijden bent doen mensen wel voor andere reden.
https://cnet2.cbsistatic.com/img/Saf...-627786706.jpg
Oud 30 december 2019, 15:10   #2107
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik lees nooit links. Uw beste vriend Geert doet dat ook niet. En hij is de man die altijd gelijk heeft dus doe ik dat ook maar niet meer.
Oud 2 januari 2020, 10:03   #2108
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ook de staat Illinois legaliseert nu wiet. Binnenkort is cannabis legaal in de ganse VS Zuid Amerika en Canada.

Mensen staan in de rij voor Legale cannabis

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...open~a8091490/

Wat doen we ? Sturen we er Bartman op af ? Go Bart go

Naam: Bart-De-Wever-VK19.jpg
Bekeken: 176
Grootte: 141,7 KB

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 januari 2020 om 10:04.
Oud 2 januari 2020, 10:52   #2109
dpg
Banneling

Standaard

Bende halve garen dus: "Inwoners Chicago trotseren kou om legale wiet te gaan kopen".
Oud 2 januari 2020, 11:21   #2110
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bende halve garen dus: "Inwoners Chicago trotseren kou om legale wiet te gaan kopen".
Halve garen kopen legale wiet.
Hele garen kopen illegale wiet.
Oud 2 januari 2020, 13:59   #2111
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

https://www.hln.be/video/honderden-m...ihuana~p121334
Oud 3 januari 2020, 21:24   #2112
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Klopt. Colorado bevoorraadt de Staten waar cannabis nog illegaal is, in Californië zijn er ganse counties waar er geen legale verkooppunten zijn, en Canada voldeed het legale aanbod niet aan de vraag, en was er een probleem met de kwaliteit en het licenciebeleid van de provincies
We hebben die discussie al gevoerd Geert, ge valt in herhaling
Los van het feit dat het 3 oorzaken eigenlijk dan toch hetzelfde zijn (niet genoeg aanbod), zijn het allemaal excuses (in het frans hebben ze daar een geweldig gezegde over)! Het is nu niet dat iedereen het niet op voorhand wist dat cannabis legaal ging worden, maar in alle 3 gevallen heeft dat niks geholpen.

Ge zou toch denken dat na jaren van 'onrechtvaardige illegaliteit', dat blowers extra gemotiveerd zouden zijn om het te laten werken. maar néé! blowers verkiezen gewoon de zwarte markt. Wat ik voorspeld had.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2020, 11:06   #2113
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Los van het feit dat het 3 oorzaken eigenlijk dan toch hetzelfde zijn (niet genoeg aanbod), zijn het allemaal excuses (in het frans hebben ze daar een geweldig gezegde over)! Het is nu niet dat iedereen het niet op voorhand wist dat cannabis legaal ging worden, maar in alle 3 gevallen heeft dat niks geholpen.

Ge zou toch denken dat na jaren van 'onrechtvaardige illegaliteit', dat blowers extra gemotiveerd zouden zijn om het te laten werken. maar néé! blowers verkiezen gewoon de zwarte markt. Wat ik voorspeld had.
Uw voorspelling is een aanname die u als waarheid probeert te verkopen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2020, 16:03   #2114
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Uw voorspelling is een aanname die u als waarheid probeert te verkopen.
HAHAHAHA! hooo, hier gaan ik van genieten!

Kijk wat ik exact 5 jaar geleden al heb voorspeld!

Bij legalisatie van cannabis zal er een zwart circuit ontstaan. En die zullen steeds onder de prijs gaan van de officiële cannabis. En al die blowers die nu pleiten voor legalisatie zullen die goedkopere cannabis kopen, en zo het systeem ondermijnen.
Legalisatie zal nooit werken omdat de blowers enkel de lusten van het systeem willen, en niet de lasten.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=173

En dit allemaal net nadat Colorado legaliseerde , en voor de legalisatie in Canada. En dus voor (ik herhaal : VOOR) de berichten over een exploderende zwarte markt!

geef toe: onwaarschijnlijk geniaal! geef toe! Mijn voorspelling is 100% uitgekomen!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2020, 17:19   #2115
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bij legalisatie van cannabis zal er een zwart circuit ontstaan. En die zullen steeds onder de prijs gaan van de officiële cannabis. En al die blowers die nu pleiten voor legalisatie zullen die goedkopere cannabis kopen, en zo het systeem ondermijnen.
Legalisatie zal nooit werken omdat de blowers enkel de lusten van het systeem willen, en niet de lasten.

En dit allemaal net nadat Colorado legaliseerde , en voor de legalisatie in Canada. En dus voor (ik herhaal : VOOR) de berichten over een exploderende zwarte markt!

geef toe: onwaarschijnlijk geniaal! geef toe! Mijn voorspelling is 100% uitgekomen!
Uw voorspellingen zijn voorbarig. In landen die legaliseren is men nog volop bezig om de legale markt te kunnen bevoorraden. Wat uiteraard een teken is dat mensen wel legale cannabis willen.

De lange rijen wachtenden in Chicago bewezen trouwens dat mensen wel uren in de rij staan voor legale wiet.Waarom die dan niet gewoon op de zwarte markt gingen kopen vind ik bizar.

Ook in Uruguay heeft de legale wiet een groot succes. Zulk een succes dat ook daar de markt moeilijk kan volgen en er alles aan doet om bij te benen.
Kwestie van tijd. Cannabis is nu éénmaal een product dat niet op 3 minuten klaar is.

https://www.bbc.com/news/business-47785648

3 weken na legalisering is vraag naar marihuana te groot: Canadese handelaars volledig uitverkocht

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...ocht~aaa46e88/

Statistics Canada signaleert ook dat de toegang van Canadezen tot cannabiswinkels gedurende het (eerste) jaar toenam. Zo waren er in maart van dit jaar nog maar 217 wietwinkels, in juli waren het er al 407.
Met meer winkels neemt de behoefte om online wiet te kopen sterk af. Blijkbaar wil de consument toch graag zien, voelen en ruiken en deskundig advies van een levend wezen. In oktober 2018 kocht nog 43,4% via internet, een jaar later is dat nog slechts 5,9

Legalisering is nieuw in al die landen en heeft tijd nodig.Dat was met Alcohol niet anders.Of het moet zijn dat U niet weet dat tot een 20 tal jaren geleden zowat iedereen dronken rondreed en twaalfjarigen probleemloos een fles wodka konden kopen.
Tot lang na de drooglegging werd ook nog veel illegale Alcohol gestookt.

Met de tijd zal men de nodige lessen trekken . Het is de reinste onzin om een paar maanden tot een drietal jaren na de legalisering al definitieve conclusies te trekken.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 januari 2020 om 17:47.
Oud 4 januari 2020, 17:51   #2116
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 januari 2020 om 18:13.
Oud 4 januari 2020, 18:25   #2117
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 januari 2020 om 18:26.
Oud 4 januari 2020, 18:27   #2118
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat klopt.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2020, 18:53   #2119
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat klopt.
Ken jij iets waar geen zwarte markt voor bestaat ? Alcohol...sigaretten...poetsvrouwen...loodgieters. ..wapens..medicijnen...allerhande onderdelen..kledij...schoenen ..horloges..zelfs rijbewijzen en paspoorten kan je op de zwarte markt kopen.

Vraag is of veel mensen daar gebruik van maken indien ze de keuze hebben ? Ik ken alleszins niet veel mensen die op zoek gaan naar illegaal gestookte alcohol of hun internationaal paspoort op de zwarte markt gaan kopen....zelfs al is dat dan nog goedkoper.

Veel illegale stokers zie ik toch ook niet hun waar staan aanprijzen voor de deuren van de café's.
Ik en misschien wel 99 % van de mensen ben toch blij dat ik mijn drank nu legaal kan kopen in de winkel en zeker ben van wat ik koop.
Oud 4 januari 2020, 20:58   #2120
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Volgens uw uitleg zijn er twee aparte zwarte circuits. Namelijk datgene dat er altijd geweest is, van lang voor de legalisatie, en dan het zwarte circuit dat ontstaan is bij de legalisatie.

Ik vrees dat uw voorspelling niet veel zaaks is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be