Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2025, 09:21   #2101
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wisconsin staat nochtans bekend als conservatieve staat.
Wisconsin is eerder een swing state. Geen eeuwig conservatieve staat zoals Wyoming of Utah, maar evenmin een duidelijk democratisch bolwerk zoals Californië of de staten in New England.

Er waren gisteren ook tussentijdse verkiezingen voor het Huis in twee districten in Florida, om congresleden die nu in Trumps regering werken op te volgen.

Dat waren beide veilige Republikeinse zetels. Ze zijn in handen van de republikeinen gebleven, maar met een veel kleinere marge in de uitslag dan in november.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 2 april 2025 om 09:24.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2025, 10:00   #2102
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Wisconsin is eerder een swing state. Geen eeuwig conservatieve staat zoals Wyoming of Utah, maar evenmin een duidelijk democratisch bolwerk zoals Californië of de staten in New England. Er waren gisteren ook tussentijdse verkiezingen voor het Huis in twee districten in Florida, om congresleden die nu in Trumps regering werken op te volgen.
Dat waren beide veilige Republikeinse zetels. Ze zijn in handen van de republikeinen gebleven, maar met een veel kleinere marge in de uitslag dan in november.
Laat Wisconsin heden een opsteker zijn voor de huidige partij Ezels-en-Opnieuw-Geboren-Verliezers maar minder belangrijk heden in 2025.
't Is wachten nu op de toekomstige verbetering of verslechtering van de dagelijkse levenstandaard voor Joe the plummer en 'zain wife'.
Oud 2 april 2025, 10:08   #2103
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Laat Wisconsin heden een opsteker zijn voor de huidige partij Ezels-en-Opnieuw-Geboren-Verliezers maar minder belangrijk heden in 2025.
't Is wachten nu op de toekomstige verbetering of verslechtering van de dagelijkse levenstandaard voor Joe the plummer en 'zain wife'.
Als Joe the plummer straks 20 % meer moet betalen op zijn dodge ram omdat de ruitenwissers, remmen en staal allemaal nen Europese invoertarief aan hun kloten hebben gaat die niet gelukkig zijn

hij gaat nog wel Coors beer of Miller kunnen drinken, maar als hij Hofbrau , Carlsberg of Scotch prefereert dan gaat hij hem ook verslikken.

en dan hebben we nog stokerijen zoals Jack Daniels, die weliswaar heel veel van hun spul in de us of a verkopen, maar die vermoedelijk minstens evenveel in Europa verkopen die gaan helemaal in de touwen liggen

want zeg nu zelf 35 a 40 euro gaan betalen voor een normale fles Jack of ne Single Malt, dan moet ik niet lang twijfelen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2025, 13:18   #2104
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als Joe the plummer straks 20 % meer moet betalen op zijn dodge ram omdat de ruitenwissers, remmen en staal allemaal nen Europese invoertarief aan hun kloten hebben gaat die niet gelukkig zijn
Eigen Ruitewissers Eerst

Behalve als Trump zijn bedoeling is van Make America Very Small Again, in opdracht van Vladimir de Grote, is zijn "redenering" totaal onbegrijpelijk.

Maar de dag dat hij er eindelijk in slaagt dat de rest van de wereld de dollar opgeeft als reserve currency, om iets anders, de Euro of weet ik veel, te pakken, gaat Joe de Plummer pas echt zijn peer zien, als de Chinezekes en zo allemaal hun nu nutteloos geworden dollarkes gaan dumpen...

80 jaar voordeel dat plots omkeert en een afrekening vraagt, ik denk dat de Reichsmark daartegen een sterke munt was.

Ge zult dan aan 35 miljoen dollar zitten voor nen Jack Daniels of zo.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 april 2025 om 13:24.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2025, 14:38   #2105
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Maar wel een kwaliteitshemd van Hawes & Curtis uit London bij voorbeeld.
De tariffs zullen Musk een zorg wezen!
Ben zo eens in een hemdenzaak in de Jermynstreet in Londen binnen gewandeld. Er kwam onmiddellijk een vriendelijke jonge dame naar me toe gestapt en begon ceremonieel de maat te nemen van mij hals, mijn schouders, de lengte van mijn armen... Ik heb daar toen onmiddellijk drie hemden gekocht. Het zijn nog steeds de mooiste in mijn persoonlijke "hemderij".
Oud 2 april 2025, 14:42   #2106
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eigen Ruitewissers Eerst

Behalve als Trump zijn bedoeling is van Make America Very Small Again, in opdracht van Vladimir de Grote, is zijn "redenering" totaal onbegrijpelijk.

Maar de dag dat hij er eindelijk in slaagt dat de rest van de wereld de dollar opgeeft als reserve currency, om iets anders, de Euro of weet ik veel, te pakken, gaat Joe de Plummer pas echt zijn peer zien, als de Chinezekes en zo allemaal hun nu nutteloos geworden dollarkes gaan dumpen...

80 jaar voordeel dat plots omkeert en een afrekening vraagt, ik denk dat de Reichsmark daartegen een sterke munt was.

ik ga naar de drankwinkel en neem mee, ... een kruiwagen vol geld.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2025, 14:53   #2107
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ik ga naar de drankwinkel en neem mee, ... een kruiwagen vol geld.
Ma nee. Gewoon nieuw briefkes drukken.
Oud 2 april 2025, 15:29   #2108
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ben zo eens in een hemdenzaak in de Jermynstreet in Londen binnen gewandeld. Er kwam onmiddellijk een vriendelijke jonge dame naar me toe gestapt en begon ceremonieel de maat te nemen van mij hals, mijn schouders, de lengte van mijn armen... Ik heb daar toen onmiddellijk drie hemden gekocht. Het zijn nog steeds de mooiste in mijn persoonlijke "hemderij".
Pffffffffff eikenboompje, weer gierig geweest, een dozijn moest ge besteld hebben in alle kleuren.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2025, 16:03   #2109
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigen Ruitewissers Eerst

De dé-dollarisering van de wereld is al bezig van VOOR de eerste termijn van trump. En die dollars gaan inderdaad daarbij allemaal terugvloeien naar de US. Dat is al decennia te lezen.

Daarnaast, trump is geen dictator. Ik lees en hoor en voel steeds meer kritiek op zijn beleid. Hij "kan" het gewoon niet.
Een dictator zou geen last hebben van "het niet kunnen" hé.

https://www.frontnieuws.com/trumps-b...vend-imperium/

Bovendien, het stervend imperium én de de-dollarisering is gewoon niet op te lossen, door geen enkele president.

Je zou zelfs kunnen denken dat de dems trump het presidentschap "gegeven" hebben, zodat het imperium niet zou instorten onder hun "watch."
Oud 2 april 2025, 16:58   #2110
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

EDIT
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht

De dé-dollarisering van de wereld is al bezig van VOOR de eerste termijn van trump. En die dollars gaan inderdaad daarbij allemaal terugvloeien naar de US. Dat is al decennia te lezen. Niemand geloofde dat ooit. Maar "trump..."

Daarnaast, trump is geen dictator. Ik lees en hoor en voel steeds meer kritiek op zijn beleid. Hij "kan" het gewoon niet.

https://www.frontnieuws.com/trumps-b...vend-imperium/

Bovendien, het stervend imperium én de de-dollarisering is gewoon niet op te lossen, door geen enkele president.

Je zou zelfs kunnen denken dat de dems trump het presidentschap "gegeven" hebben, zodat het imperium niet zou instorten onder hun "watch."

Maar gelukkig zijn we toch even verlost van DEI en woke en transgender toestanden. Hopelijk blijft dat zo.

Oud 2 april 2025, 18:11   #2111
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Ben ik de eerste die dit post?

Er zijn geruchten dat Musk gaat stoppen met zijn politieke rol.

Citaat:
https://www.marketwatch.com/articles...=mw_quote_news

Tesla Stock Turns Higher on Report That Musk Will Step Away From Government Role

Last Updated: April 2, 2025 at 11:58?a.m. ET
First Published: April 2, 2025 at 2:38?a.m.
Het Tesla aandeel stijgt daarom met ~5% ondanks slechte leveringsresultaten die al bekend zijn, slechts 336,7k.

Citaat:
Tesla stock recouped its losses after announcing disappointing deliveries data following a Politico report that cited three unnamed Trump insiders who said the electric-vehicle maker’s CEO plans to step away from his government role in the coming weeks.

The White House didn’t immediately respond to a request for comment on the Politico report. On Monday, President Donald Trump told reporters in the Oval Office that he’d keep Musk “as long as I can keep him, he’s a very talented guy,” adding that “he’s very smart and he’s done a good job…At some point, Elon is going to want to go back to his company.”

Shares were down earlier Wednesday after weak first-quarter delivery data that stoked fears of brand damage caused by Musk’s political activities.

Tesla delivered 336,681 vehicles in the first quarter. Wall Street was looking for about 378,000. The most recent analyst estimates were in the range of 360,000.

Results missed consensus estimates by more than 10% and some of the lowest analyst estimates by about 20,000 vehicles. Deliveries fell 13% year over year, the worst quarterly decline in the company’s history.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2025, 18:22   #2112
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Geruchten dat… toevallig verspreid op dezelfde dag als de publicatie van slechte kwartaalcijfers… toevallig
Oud 2 april 2025, 18:40   #2113
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Geruchten dat… toevallig verspreid op dezelfde dag als de publicatie van slechte kwartaalcijfers… toevallig
Zeker het beste moment.

Dat kan zelfs 10 miljard schelen in beurswaarde...
Oud 2 april 2025, 19:34   #2114
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
De dé-dollarisering van de wereld is al bezig van VOOR de eerste termijn van trump. En die dollars gaan inderdaad daarbij allemaal terugvloeien naar de US. Dat is al decennia te lezen.
Den dag dat dat gebeurt gaat het ginder zeer doen, he. Vandaar dat het raar is om dat willen te versnellen. Mocht dat heel geleidelijk gaan, ze zouden zich daaraan kunnen aanpassen.

Citaat:
Het is een dictator in wording. Nu kan het inderdaad zijn dat de USA voldoende democratische inborst heeft dat de dag dat het kiezen of delen is, de dictator aan een lantaarnpaal gehangen zal worden, of de would-be dictator de biezen pakt naar betere oorden zoals Sint Petersburg of zo. Natuurlijk kan je in een mature democratie als de USA niet van de ene dag op de andere een dictatuur installeren, maar Trump volgt perfect het draaiboek.
De tekenen zullen zijn dat zij die kritiek hebben zwaar nadeel zullen ondervinden. Voorlopig zijn dat enkel buitenlanders die de USA binnen willen komen. Iets verkeerds gezegd op Trump en uw reis naar de USA wordt bijzonder twijfelachtig.
Oud 2 april 2025, 19:37   #2115
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ben ik de eerste die dit post?

Er zijn geruchten dat Musk gaat stoppen met zijn politieke rol.

Het Tesla aandeel stijgt daarom met ~5% ondanks slechte leveringsresultaten die al bekend zijn, slechts 336,7k.
We vragen ons af hoe dat gaat aflopen dan. Is onze mannetjesputter op ketamine bang geworden ? Is het niet zo plezant als hij had gedacht ?

Wat nu ? Trump laten vallen en de bliksems van zijn Sturmabteilung krijgen ? Toegeven dat hij een blaaskaak is die de job niet aankan ?

Zeggen dat Tesla belangrijker is dan de Amerikanen redden ?

Hoe stapt ge terug van de rol van het grote genie dat Amerika gaat redden door mee te werken met de beste president aller tijden om terug failliete fabrieksdirecteur te worden ?
Oud 2 april 2025, 19:44   #2116
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Als/wanneer domme fanatiekelingen/fanatieke domkoppen (te véél) macht in handen krijgen, kan en zal er van alles verkeerd lopen:

<

Trump administration concedes Maryland father from El Salvador was mistakenly deported and sent to mega prison

...

>

https://edition.cnn.com/2025/04/01/p...son/index.html

"Making America A Hell Hole Again"

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 2 april 2025 om 20:08.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2025, 19:51   #2117
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We vragen ons af hoe dat gaat aflopen dan. Is onze mannetjesputter op ketamine bang geworden ? Is het niet zo plezant als hij had gedacht ?

Wat nu ? Trump laten vallen en de bliksems van zijn Sturmabteilung krijgen ? Toegeven dat hij een blaaskaak is die de job niet aankan ?

Zeggen dat Tesla belangrijker is dan de Amerikanen redden ?

Hoe stapt ge terug van de rol van het grote genie dat Amerika gaat redden door mee te werken met de beste president aller tijden om terug failliete fabrieksdirecteur te worden ?
Musk zijn mandaat liep na 130 dagen af, dus ergens juni.

Nu stapt hij eerder uit, wslk omdat het hem toch te heftig werd met die aanslagen op onschuldige Tesla-eigenaars.

Zelfs op de openbare weg werden oma's afgeblokt in verkeer. Je kunt best een handwapen meehebben als je met een Tesla rijdt.
Citaat:
https://www.hln.be/video/productie/b...slagen-1278913

Bestuurster (61) Tesla brutaal ingesloten en geslagen in VS

29 maart 2025

Een 61-jarige vrouw in een Tesla werd in Flagstaff (Arizona) aangevallen door een man die haar eerst insloot. Samen met een andere bedreigde Tesla-eigenaar volgt Susan nu een cursus vuurwapenveiligheid om zichzelf te kunnen beschermen.
En natuurlijk ook dit:
Citaat:
https://fortune.com/2025/03/19/scare...t-car-attacks/

Scared Tesla owners are petitioning Elon Musk to add a feature that would warn off vandals as more cars are set on fire
Citaat:
Citaat:
https://www.macrotrends.net/stocks/c...sla/net-income

Tesla annual net income for 2024 was $7.13B, a 52.46% decline from 2023.
Tesla annual net income for 2023 was $14.999B, a 19.2% increase from 2022.
Tesla annual net income for 2022 was $12.583B, a 127.79% increase from 2021.
Tesla zakt onder "de automerken" van de 1e naar de 4e plaats volgens Brand Finance:
https://auto55.mobi/nieuws/35186-tes...lle-automerken

Dus quasi failliet. lol.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 april 2025 om 20:11.
Oud 2 april 2025, 21:02   #2118
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Nu is er sprake van een Mar a Lago scenario dat eind vorig jaar zou uitgedacht zijn om de waarde van de dollar te laten zakken om zo via een zeer absurde redenering de staatsschuld te verlagen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250402_95174394

Citaat:
Het ‘Mar-a-Lago-akkoord’ borduurt verder op een idee dat vorig jaar werd gelanceerd door de voormalige financiële expert van Credit Suisse, Zoltan Pozsar. Die stelde dat de VS de bondgenoten kan dwingen om in te stemmen met een forse devaluatie van de dollar en om lagere interesten te slikken op de Amerikaanse staatsobligaties, de ‘US Treasuries’, waarmee de overheidsuitgaven worden gefinancierd. Die obligaties worden door de kredietwaardigheid van de Amerikaanse overheid als een zekere belegging beschouwd. De hefboom die Pozsar naar voren schoof, was de militaire kracht van de VS. Landen die er niet mee instemden, zouden niet langer kunnen rekenen op militaire bescherming.

Miran gaat (nog) veel verder. Naast het gedwongen verlagen van de rente, voorziet hij bijvoorbeeld ook de mogelijkheid om de looptijd van de staatsobligaties op te trekken tot honderd jaar. Van zodra de dollar ver genoeg is gezakt, kunnen de leningen die ervoor zijn aangegaan dan worden herzien aan goedkope rentetarieven. Zo moet het overheidstekort fors worden teruggedrongen. Tegelijkertijd zal de lage dollar ervoor zorgen dat er minder geïmporteerd en meer geëxporteerd wordt, wat de handelsbalans gezonder maakt en de binnenlandse productie zal aanvuren.
Economie volgens Trump…
Citaat:
Het omstreden akkoord is volgens financiële experts te zot voor woorden en gevaarlijk, vooral voor de Amerikanen zelf. Het is de logica zelve dat de inflatie zal stijgen en lenen duurder zal worden. Prutsen aan de obligaties zou ook de Amerikaanse belegger in de portemonnee treffen. Een derde ervan is in Amerikaanse handen. Vaak is het een appeltje voor de dorst van de middenklasse. Het uiteindelijke doel is de schuldenberg afbouwen en van de VS weer een ‘powerhouse’ van globale productie te maken. Door de lage dollar zullen ook buitenlandse bedrijven in de VS fabrieken optrekken, is dan de uitleg. Meer werk betekent een hoger loon, wat de stijgende levensduurte uitgomt.
Citaat:
Er bestaat zelfs een worstcasescenario, waarschuwen analisten haast unisono. Een radicale verstoring van de wereldhandel en de financiële orde door een heel lage dollar zou kunnen leiden tot het dumpen van de staatsobligaties. En het in elkaar stuiken van de kredietwaardigheid, wat buitenlandse investeerders zal afschrikken. Het dreigt zelfs de schuld van 36 biljoen dollar te doen imploderen. Er wordt jaarlijks 2 biljoen bij elkaar geharkt met de obligaties om het staatsapparaat te laten draaien.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 2 april 2025 om 21:03.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2025, 22:22   #2119
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
En de aankondiging van importtarieven.
Oud 3 april 2025, 05:08   #2120
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nu is er sprake van een Mar a Lago scenario dat eind vorig jaar zou uitgedacht zijn om de waarde van de dollar te laten zakken om zo via een zeer absurde redenering de staatsschuld te verlagen.
De waarde van de dollar verlagen bekom je automatisch met een negatieve handelsbalans.... tenzij je munt een reserve munt is elders.

Het is de voornaamste reden om geen permanent negatieve handelsbalans te willen (die voor de rest voordelig is).... behalve als je munt een reserve munt is.

Maar de mop is dat "Amerikaanse bescherming tegen aanvaarden van devaluatie dollar" al om zeep is, want Trump heeft ondertussen duidelijk gemaakt dat "Amerikaanse bescherming" geen ballen waard is. Die gasten gaan lopen van zodra de Vladimir eens kucht.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 april 2025 om 05:11.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be