Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 april 2022, 20:38   #21241
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Dat iemand, ondanks de overduidelijke bewijsvoering, zulke nonsens overgenomen van de Russische trollen ongegeneerd mag copy/pasten gaat mijn begrip te boven.
Vrije meningsuiting;;;;??
Ik ben wat gedegouteerd van deze draad. De beelden en getuigenissen zijn schokkend, eergisteren zat mijn vrouw te wenen toen ze de beelden van de afgemaakte mensen zag op het nieuws.

En dan komen er hier dwaze criminele kloten wat riool propaganda schijten terwijl de bewijzen onweerlegbaar worden. Kinderen van 8 jaar verkrachten en dan naakt zoals vuilnis op de vermoorde familie gooien.

Vanop de tank iedereen afschieten die het ongeluk heeft op de weg te lopen mensen op hun fiets dan een man die juist patatten is gaan kopen in de lokale winkel met de plastieke zak nog naast hem. Dat zijn voor de smeerlappen (ik wik mijn woorden) van het forum enscenering of Oekraïners zelf die hen vermoord hebben.

Voor mijn part mag men dit forum met zulke smeerlappen sluiten. Ik hoop dat men hun huis ook platgooit gooit en hun kinderen verkracht en hen doet knielen en een kogel door hun hersenloze kop jaagt.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 20:39   #21242
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
En ,een Russische gezinde zeker....

Gij zit hier bij ons in het westen ,en gij spuit hier ook pro-Russische propaganda in het ronde ...
Dus omdat we in het Westen wonen moeten we westerse propaganda verspreiden en geloven?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 20:41   #21243
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Russian propagandists zijn niet relevant, go fuck yourself

Tot de laatste negationist van genocides van dit forum is, of tot ze mij bannen
Edwinp, niet doen... Gun de Putin trollen aub niet het plezier dat ze je een ban kunnen aansmeren.

Si tous les dégoutés s'en vont, il n'y a que les dégoutants qui restent.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 20:42   #21244
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
ik heb toch een beetje hoop, nog altijd, namelijk "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."
Helaas steeds te laat...ik ben toch verbijsterd met welke overtuiging hier een eenzijdig narratief wordt verdedigd. Voor de moment valt er echt nog niets uit te sluiten en toch zijn velen van hun gelijk overtuigd. The fog of war is hun blijkbaar ongekend...

We worden bespeelt als een viool....
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 20:44   #21245
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik ben wat gedegouteerd van deze draad. De beelden en getuigenissen zijn schokkend, eergisteren zat mijn vrouw te wenen toen ze de beelden van de afgemaakte mensen zag op het nieuws.

En dan komen er hier dwaze criminele kloten wat riool propaganda schijten terwijl de bewijzen onweerlegbaar worden. Kinderen van 8 jaar verkrachten en dan naakt zoals vuilnis op de vermoorde familie gooien.

Vanop de tank iedereen afschieten die het ongeluk heeft op de weg te lopen mensen op hun fiets dan een man die juist patatten is gaan kopen in de lokale winkel met de plastieke zak nog naast hem. Dat zijn voor de smeerlappen (ik wik mijn woorden) van het forum enscenering of Oekraïners zelf die hen vermoord hebben.

Voor mijn part mag men dit forum met zulke smeerlappen sluiten. Ik hoop dat men hun huis ook platgooit gooit en hun kinderen verkracht en hen doet knielen en een kogel door hun hersenloze kop jaagt.

U woont in China. China noch de Chinese media geloven geen bal van die leugens. Ik zou verhuizen als ik u was. Hopelijk wordt het verspreiden van zulk fake news strafbaar in heel China dus ook Hong Kong.

U hoopt dus dat ze mijn huis platgooien en mijn kinderen verkracht worden omdat ik de Amerikaans-Oekraiense leugens niet geloof? Volgens mij is dat een zware inbreuk op de regels van dit forum. Het in vraag stellen van oorlogspropaganda daarentegen is volgens mij geen overtreding van de regels van dit forum. Ik zal uw post alvast vlaggen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 20:45   #21246
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Hoeveel honden worden jaarlijks in België mishandeld? In sommige landen is het een lekkernij.
Enkel in de rurale en achterlijk gebleven delen van Korea en China vreet men hondenvlees.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 20:48   #21247
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Vermoedelijk hebben de Russen die hond(en) opgegeten, of anders gewoon in stukken gesneden voor de fun.

Het blijft lastig te beoordelen :
https://twitter.com/olex_scherba/sta...46413629259783
De eeuwige moskoviet.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 20:53   #21248
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
U woont in China. China noch de Chinese media geloven geen bal van die leugens. Ik zou verhuizen als ik u was. Hopelijk wordt het verspreiden van zulk fake news strafbaar in heel China dus ook Hong Kong.

U hoopt dus dat ze mijn huis platgooien en mijn kinderen verkracht worden omdat ik de Amerikaans-Oekraiense leugens niet geloof? Volgens mij is dat een zware inbreuk op de regels van dit forum. Het in vraag stellen van oorlogspropaganda daarentegen is volgens mij geen overtreding van de regels van dit forum. Ik zal uw post alvast vlaggen.
Ja doe dat, voor mijn part bestaat ge niet meer en dit was mijn laatste reactie tegenover u en uw crimineel propaganda gedrag. Als Pontifex me er af gooit is dit toch geen forum waar ik nog verder wens deel te nemen met criminele propagandisten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 20:54   #21249
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Helaas steeds te laat...ik ben toch verbijsterd met welke overtuiging hier een eenzijdig narratief wordt verdedigd. Voor de moment valt er echt nog niets uit te sluiten en toch zijn velen van hun gelijk overtuigd. The fog of war is hun blijkbaar ongekend...

We worden bespeelt als een viool....
Objectiviteit is een mooie zaak, maar beweren, of zelfs maar insinueren, dat de miserie en ellende in Bucha eigenlijk grotendeels fake is, met acteurs en nepbloed, is onverdedigbaar.

Dat is niet objectief zijn, dat is gewoon de Russische propaganda nakwekken, en ondertussen gemakkelijkheidshalve negeren dat Rusland de laatste maanden al een waslijst van leugens geproduceerd heeft.

Dat je die Russische propaganda nog een kans wil geven, gaat er bij mij echt niet in. Met een dergelijke houding houd je de fog of war in stand.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 20:56   #21250
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Veel landen hebben al gereageerd op de in scene gezette Oekraiense leugen.
Voila
Uw onafhankelijk onderzoek is dus al afgerond en de conclusie is duidelijk
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 20:59   #21251
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Is dat niet omslachtig? De lokale traditie is dat de gevangen vijand eerst levend gestroopt wordt, vervolgens in stro en zaagsel gerold wordt, een benzinedouche krijgt en als toorts bijgezet wordt aan een druk kruispunt. Dit is wel een zeer hygiënisch gebeuren maar wel een verspilling van onmisbare brandstof.
Eigenlijk dacht ik meer aan de beruchte scéne uit Pulp Fiction : I'm getting medieval on your ass...

https://www.youtube.com/watch?v=tVRPz6-Tkww
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 20:59   #21252
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Objectiviteit is een mooie zaak, maar beweren, of zelfs maar insinueren, dat de miserie en ellende in Bucha eigenlijk grotendeels fake is, met acteurs en nepbloed, is onverdedigbaar.

Dat is niet objectief zijn, dat is gewoon de Russische propaganda nakwekken, en ondertussen gemakkelijkheidshalve negeren dat Rusland de laatste maanden al een waslijst van leugens geproduceerd heeft.

Dat je die Russische propaganda nog een kans wil geven, gaat er bij mij echt niet in. Met een dergelijke houding houd je de fog of war in stand.
Objectiviteit en neutraliteit omtrent dit conflict is met de stand van zaken anno nu, niets meer dan een afleidingsmanoeuvre om te zeggen dat je pro-Rusland bent.

Het is namelijk helemaal niet 'onduidelijk'. Rusland is binnen gevallen en en begaat misdaden tegen de Oekraïense bevolking.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 21:00   #21253
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Objectiviteit is een mooie zaak, maar beweren, of zelfs maar insinueren, dat de miserie en ellende in Bucha eigenlijk grotendeels fake is, met acteurs en nepbloed, is onverdedigbaar.

Dat is niet objectief zijn, dat is gewoon de Russische propaganda nakwekken, en ondertussen gemakkelijkheidshalve negeren dat Rusland de laatste maanden al een waslijst van leugens geproduceerd heeft.

Dat je die Russische propaganda nog een kans wil geven, gaat er bij mij echt niet in. Met een dergelijke houding houd je de fog of war in stand.
Ik insinueer niets....maar de manier hoe er in de media over wordt bericht doet mij achterdochtig worden...het zou niet de eerste keer zijn dat zaken buiten context worden misbruikt in een oorlog. De wereld is niet zwart-wit zoals onze media suggereert.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 21:02   #21254
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dus omdat we in het Westen wonen moeten we westerse propaganda verspreiden en geloven?
En wij moeten hier de Russische propaganda gaan verspreiden én geloven zeker....

En dit terwijl ze in Rusland wat dat betreft aan de ketting zijn gelegd ...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 21:03   #21255
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
U woont in China. China noch de Chinese media geloven geen bal van die leugens. Ik zou verhuizen als ik u was. Hopelijk wordt het verspreiden van zulk fake news strafbaar in heel China dus ook Hong Kong.

U hoopt dus dat ze mijn huis platgooien en mijn kinderen verkracht worden omdat ik de Amerikaans-Oekraiense leugens niet geloof? Volgens mij is dat een zware inbreuk op de regels van dit forum. Het in vraag stellen van oorlogspropaganda daarentegen is volgens mij geen overtreding van de regels van dit forum. Ik zal uw post alvast vlaggen.
Voorheen zei je nog dat dit het ideale argument was om een mening te mogen/kunnen hebben over een land.

Moet ik een screenshotje plaatsen, of kruip je al in de hoek uit schaamte?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 21:05   #21256
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik ben wat gedegouteerd van deze draad. De beelden en getuigenissen zijn schokkend, eergisteren zat mijn vrouw te wenen toen ze de beelden van de afgemaakte mensen zag op het nieuws.

En dan komen er hier dwaze criminele kloten wat riool propaganda schijten terwijl de bewijzen onweerlegbaar worden. Kinderen van 8 jaar verkrachten en dan naakt zoals vuilnis op de vermoorde familie gooien.

Vanop de tank iedereen afschieten die het ongeluk heeft op de weg te lopen mensen op hun fiets dan een man die juist patatten is gaan kopen in de lokale winkel met de plastieke zak nog naast hem. Dat zijn voor de smeerlappen (ik wik mijn woorden) van het forum enscenering of Oekraïners zelf die hen vermoord hebben.

Voor mijn part mag men dit forum met zulke smeerlappen sluiten. Ik hoop dat men hun huis ook platgooit gooit en hun kinderen verkracht en hen doet knielen en een kogel door hun hersenloze kop jaagt.
Dat is nu eenmaal oorlog.
In 1940 werd ons huis (Oostende) platgegooid door de Duitsers en mijn tante en neef kwamen om in het bombardement.
Mijn vader was een politieke anglofiel en een culturele francofiel, we hadden tijdens de oorlog een verboden en goed verstopte radio in huis om naar de BBC te luisteren. Mijn eerste frieten heb ik gegeten toen enkele leden van de 'weerstand' net na de bevrijding bij ons thuis kwamen eten.

Toch verzette mijn vader zich tegen het ongeregelde tuig, dat in 1945 roofde en brand stichtte in de huizen van de Vlaamsgezinden, die veelal valselijk van collaboratie beschuldigd werden.

Ik vrees dat in Oekraïne zich ook dergelijke omstandigheden voordoen, waarbij de talrijke Russischtaligen het moeten ontgelden. En dat hierbij gemoord wordt door Oekraïense extremisten, sluit ik niet uit.
Net zoals ik het omgekeerde niet uitsluit vanwege de Russische strijdkrachten.

Een en ander heeft niets te zien met Poetin-knuffelaars maar eerder met realisme.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 21:05   #21257
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Russian propagandists zijn niet relevant, go fuck yourself

Tot de laatste negationist van genocides van dit forum is, of tot ze mij bannen
Goed, iedereen die de Amerikaans-Brtitse misdaden ontkent is inderdaad een negationist.

Wat we tot nu toe zagen in Oekraine is een verhaal dat nog door geen enkele onafhankelijke bron werd bevestigd.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 21:08   #21258
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Ik insinueer niets....maar de manier hoe er in de media over wordt bericht doet mij achterdochtig worden...het zou niet de eerste keer zijn dat zaken buiten context worden misbruikt in een oorlog. De wereld is niet zwart-wit zoals onze media suggereert.
Waarom achterdochtig? Omdat de feiten zodanig gruwelijk zijn dat je het niet kan bevatten? Dat maakt het niet minder waar he.

Vandaag de dag komen de berichten trouwens in grote mate via sociale media naar boven, dat zijn gewoon de rauwe feiten, het resultaat van wat daar ter plaatse is gebeurd. Tenzij je, net als een paar trollen op dit forum, de onwaarschijnlijke Russische propaganda napraat is het heel erg duidelijk wat er zich in Oekraïne afapeelt.

Daar is geen nuance nodig.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 21:09   #21259
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Voorheen zei je nog dat dit het ideale argument was om een mening te mogen/kunnen hebben over een land.

Moet ik een screenshotje plaatsen, of kruip je al in de hoek uit schaamte?
Gipsy weet meer over HK dan ik en dat erken ik ook.

Maar hij weet zeker niet meer over Oekraine en Rusland dan ik.

Ik weet niet hoe de media verslag uitbrengt in HK ( er zijn daarnog veel overblijfeselen van het Britse kolonialisme dus zal wel gemengd zijn) maar volgens CNN is de media in Mainland China onverdeeld pro-Russisch.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 21:10   #21260
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Eigenlijk dacht ik meer aan de beruchte scéne uit Pulp Fiction : I'm getting medieval on your ass...

https://www.youtube.com/watch?v=tVRPz6-Tkww
Ik denk ook veel aan die scene de laatste tijd.
Misschien wat te veel.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be