Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moeten de overheden zich borg stellen voor Arco ?
1. De federale overheid moet borg staan. 2 3,92%
2. De gewesten moeten borg staan. 0 0%
3. De federale en gewesten moeten tezamen borg staan. 1 1,96%
4. Laat het ACW desnoods maar stikken. 22 43,14%
5. Laat de particuliere vennoten desnoods maar stikken. 1 1,96%
6. Laat het ACW en de particulieren desnoods maar stikken. 22 43,14%
7. Ik geloof dat de aandeelkoers van Dexia fictief is en we moeten ons geen zorgen maken. 1 1,96%
8. Geen idee, ik vertrouw op .... ( naam kan je hieronder weergeven). 2 3,92%
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 september 2018, 16:37   #2121
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
CD&V weet dit ook. Zij moeten gewoon nog wat langer de schijn hoog houden om hun resterende kiezers niet te verliezen.
Ik denk eerder dat ze hierdoor een pak kiezers verloren zijn en er nog steeds door verliezen. CD&V staat bij veel mensen geboekstaafd als een partij die een bende dieven een hand boven het hoofd houdt en zo is het ook.

Ik vind het een zeer goede zet van De Wever om CD&V hier frontaal mee aan te vallen want hoe meer die partij electoraal uitgehold wordt hoe beter. En Peeters doet ook een grote duit in de zak van de ondergang van CD&V, die moet zelfs niet aangevallen worden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 16:45   #2122
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik denk eerder dat ze hierdoor een pak kiezers verloren zijn en er nog steeds door verliezen. CD&V staat bij veel mensen geboekstaafd als een partij die een bende dieven een hand boven het hoofd houdt en zo is het ook.

Ik vind het een zeer goede zet van De Wever om CD&V hier frontaal mee aan te vallen want hoe meer die partij electoraal uitgehold wordt hoe beter. En Peeters doet ook een grote duit in de zak van de ondergang van CD&V, die moet zelfs niet aangevallen worden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/r...l-1198965.html

Citaat:
Rekenhof: 'Te weinig transparantie om ziekenfondsen door te lichten'
En dan de mensen maar wijsmaken dat ziekenfondsen de beste kope manier van werken zou zijn...
Heel die zuilen is een regelrechte bedriegerij van de burger en la Belique weet meer dan genoeg hoe ze hun collabo's in de hand hebben...
Maar het volk betaalt en betaalt zich blauw en la Belgique duikt regelrecht de afgrond in... Vroeger was Wallonië het Griekenland van Europa; nu is het meer en meer duidelijk dat ze Vlaanderen meesleuren als la Belgique het al niet als enige de afgrond instuurt om de francofonie nog een tijdje te redden...

En ook dat is typisch francofoon...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 16:47   #2123
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
https://www.knack.be/nieuws/belgie/r...l-1198965.html



En dan de mensen maar wijsmaken dat ziekenfondsen de beste kope manier van werken zou zijn...
Heel die zuilen is een regelrechte bedriegerij van de burger en la Belique weet meer dan genoeg hoe ze hun collabo's in de hand hebben...
Maar het volk betaalt en betaalt zich blauw en la Belgique duikt regelrecht de afgrond in... Vroeger was Wallonië het Griekenland van Europa; nu is het meer en meer duidelijk dat ze Vlaanderen meesleuren als la Belgique het al niet als enige de afgrond instuurt om de francofonie nog een tijdje te redden...

En ook dat is typisch francofoon...
2
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 17:53   #2124
epicurist_dirk
Minister
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 3.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Maar natuurlijk heeft de VZW Beweging.net nooit ergens beweerd dat zij 1 cent wensen bij te dragen aan het ARCO debacle.

Zo werken die uitbuiters van Vlaanderen: als het te heet wordt onder hun voeten richten ze snel snel een andere VZW op met een nieuwe naam en doen ze alsof hun neus bloedt. En dit terwijl Beweging.net uit vrijwel 100% dezelfde smeerlappen bestaat als het vroegere ACW... Je moet het maar kunnen, je moet het maar durven.
Heeft Van Rossem verborgen spaarpot in Zwitserland? Van Rossem werd door het parket vervolgt en door justitie gestraft, veroordeeld omdat hij “gelden” die men vrijwillig toevertrouwd goed wetende om mee te sjoemelen = belofte/constructie Van Rossem > zodat het magische opbrengsten zouden bereiken niet kon voldoen door de De internetbubbel crash in 2000.

Terwijl de ARCO en Dexia gangsters die alleen maar mochten en beloofden te belegen in Veilige waarden en dat niet deden: nooit door het parket vervolgt en door justitie gestraft, veroordeeld werden.

Er dus nooit zal gezocht worden of die Arco en Dexia gangsters verborgen spaarpotjes in Zwitserland of zo hebben. Ten gevolge dat CD&V via doofpot commissie die gangsters uit de handen van het parket en justitie heeft gehouden.

Wij de burgers zouden nu die diefstal via opgedrongen solidariteit moeten terug betalen/ophoesten, terug om Arco en Dexia gangsters en het CD&V gesjoemel toe te dekken.

Vroeger ARCO en nu VZW Beweging.net plots de onschuld zelve door naamsverandering? Als Marc Dutroux zijn naam veranderd word die dan ook okuspokus een onbeschreven blad…….

Wat is de politiek en hun zuilen en belangen groepen goed om het verleden toe te dekken via paraplusystemen en co . Om nooit van uit de basis van het gegeven of feit te starten. Te starten met eenzijdige perceptie dat hen het best past wat meestal resulteert in sjoemel dat de burger veel geld kost.

Waarom moeten wij gaan kiezen? om hen de toestemming te geven ons te bedotten?
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 18 september 2018 om 18:02.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 17:55   #2125
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Heeft Van Rossem verborgen spaarpot in Zwitserland? Van Rossem werd door het parket vervolgt en door justitie gestraft, veroordeeld omdat hij “gelden” die men vrijwillig toevertrouwd goed wetende om mee te sjoemelen = belofte/constructie Van Rossem > zodat het magische opbrengsten zouden bereiken niet kon voldoen door de De internetbubbel crash in 2000.

Terwijl de ARCO en Dexia gangsters die alleen maar mochten en beloofden te belegen in Veilige waarden en dat niet deden: nooit door het parket vervolgt en door justitie gestraft, veroordeeld werden.

Er dus nooit zal gezocht worden of die Arco en Dexia gangsters verborgen spaarpotjes in Zwitserland of zo hebben. Ten gevolge dat CD&V via doofpot commissie die gangsters uit de handen van het parket en justitie heeft gehouden.

Wij de burgers zouden nu die diefstal via opgedrongen solidariteit moeten terug betalen/ophoesten, terug om Arco en Dexia gangsters en het CD&V gesjoemel toe te dekken.

Waarom moeten wij gaan kiezen? om hen de toestemming te geven ons te bedotten?
Belgische maffia aan de top...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 18:03   #2126
epicurist_dirk
Minister
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 3.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Belgische maffia aan de top...
Vroeger ARCO en nu VZW Beweging.net plots de onschuld zelve door naamsverandering?

Als Marc Dutroux zijn naam veranderd word die dan ook okuspokus een onbeschreven blad…….
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 18:04   #2127
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Vroeger ARCO en nu VZW Beweging.net plots de onschuld zelve door naamsverandering?

Als Marc Dutroux zijn naam veranderd word die dan ook okuspokus een onbeschreven blad…….
Dat is toch ook wat het vlaams blok uitschot deed, van naam veranderen terwijl het uitschot bleef.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 18:41   #2128
epicurist_dirk
Minister
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 3.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dat is toch ook wat het vlaams blok uitschot deed, van naam veranderen terwijl het uitschot bleef.
Haha, die zit…..
Soort zoekt soort en daar zal een naamsverandering niets aan verhelpen. En ik vind het zelfs goed dat herkenbaar duidelijk word waar wie zit door de persoonlijke keuze, het al of niet openbaar appetijtelijk discours van VB.

Maaaaaaaaaaaaare heeft vlaams blok de mensen ooit bestolen? Hebben ze daarom hun naam veranderd om uit de handen van het parket en justitie te blijven. Zoals ARCO deed!!!!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 18 september 2018 om 18:42.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 20:59   #2129
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is ook de stelling van Beke : het is oplosbaar, precedenten genoeg.


In een beetje politiek zuur gelegd (zoals al een tijdje bezig) lost het probleem zich inderdaad op....
__________________
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron!
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 21:03   #2130
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.227
Standaard

CD&V lijkt me nu een beetje laat om snelsnel een naamsverandering door te voeren en zich definitief te "distancieren" van bepaalde gedachtengoed en organisaties betrekking hebbende op cooperaties van Christelijke inslag, doende in de banksector .
__________________
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron!

Laatst gewijzigd door kelt : 18 september 2018 om 21:04.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 10:32   #2131
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.227
Standaard

Moch!

Plotsklaps horen we weer van onze Minister van Buitenlandse Zaken en vice-premier,de totnogtoe bijna onzichtbare Didier "smile" Reynders die in de pers beweert dat een regeling van Arco niet voor de verkiezingen van 2019 zal zijn en dat ook de beursgang van belfius niet op korte termijn zal zijn...


Vertel ons eens iets nieuws Didier...


Overigens,nu hij weer "boven water" is zou het onze volksvertegenwoordiging passen om HEM eens op het spreekgestoelte te krijgen in plaats van onze Ministers en staatsecretarissen van Binnenlandse zaken,justitie en migratie.......met wat vraagjes omtrent de initiatieven die de Belgische Minister van BuiZa al genomen heeft,desgevallend met collega's van mede-EU naties,om de influx van BUITENLANDERS te stoppen.....


Didier?
__________________
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron!

Laatst gewijzigd door kelt : 22 september 2018 om 10:42.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 10:50   #2132
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Moch!

Plotsklaps horen we weer van onze Minister van Buitenlandse Zaken en vice-premier,de totnogtoe bijna onzichtbare Didier "smile" Reynders die in de pers beweert dat een regeling van Arco niet voor de verkiezingen van 2019 zal zijn en dat ook de beursgang van belfius niet op korte termijn zal zijn...


Vertel ons eens iets nieuws Didier...


Overigens,nu hij weer "boven water" is zou het onze volksvertegenwoordiging passen om HEM eens op het spreekgestoelte te krijgen in plaats van onze Ministers en staatsecretarissen van Binnenlandse zaken,justitie en migratie.......met wat vraagjes omtrent de initiatieven die de Belgische Minister van BuiZa al genomen heeft,desgevallend met collega's van mede-EU naties,om de influx van BUITENLANDERS te stoppen.....


Didier?

Dit Arco draadje dient :
-ofwel om N-VA af te zeiken dat ze akkoord gingen met een regeling
-ofwel om de frustraties en verontwaardiging hierover lucht te geven
-ofwel om voor de elvendertigste keer uit te leggen dat het aandelen betreft
-ofwel om een rant af te steken over de ACW maffia
-ofwel zijn ongeloof te uiten over de uitvoering van het akkoord

Maar het dient niet om te zeveren over makakken. Daar opent men dagelijks draadjes over.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 11:00   #2133
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dit Arco draadje dient :
-ofwel om N-VA af te zeiken dat ze akkoord gingen met een regeling
-ofwel om de frustraties en verontwaardiging hierover lucht te geven
-ofwel om voor de elvendertigste keer uit te leggen dat het aandelen betreft
-ofwel om een rant af te steken over de ACW maffia
-ofwel zijn ongeloof te uiten over de uitvoering van het akkoord

Maar het dient niet om te zeveren over makakken. Daar opent men dagelijks draadjes over.
Not. De titel van dit topic is duidelijk. Start je eigen topic op als je zelf de doelstellingen ervan wenst te definiëren.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 11:25   #2134
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
CD&V lijkt me nu een beetje laat om snelsnel een naamsverandering door te voeren en zich definitief te "distancieren" van bepaalde gedachtengoed en organisaties betrekking hebbende op cooperaties van Christelijke inslag, doende in de banksector .
De mensen blijven die naamsveranderingen niet meer pikken hoor. Of waarom denk je dat spa sinds 2001 geen naamsverandering meer heeft doorgevoerd terwijl die partij aan allerlei misdaden wordt gelinkt?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 12:18   #2135
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.727
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De vzw beweging.net heeft nooit of nergens bij eigen monde verklaard dat ze ook maar 1 eurocent wensen bij te dragen in de Arco affaire waar ze geen enkel juridische link mee hebben.

Dit in tegenspraak met de zou-journalistiek die meedoet aan de politieke volksverlakkerij door geen formeel standpunt van de vzw te vragen.
De ACW/beweging.net zuil heeft tot op heden alleen maar gepoogd voor zichzelf de financiële schade tot een minimum te beperken. Tot nu toe is ze daarin geslaagd ondanks de politieke druk. Het engagement om enkele tientallen miljoenen bij te dragen tot de "regeling" waaromtrent binnen de federale regering in 2014 een afspraak werd gemaakt is tot nu toe het enige waartoe ze bereid waren. Zeg maar een peulschil, ondanks het niet te ontkennen feit dat de teloorgang van de drie Arco-vennootschappen uitsluitend toe te schrijven was aan de éénzijdige (meer dan 90 % van de beschikbare middelen) en dus zeer risicovolle investering in één enkel project: Dexia. De beleidsbeslissingen die hebben geleid tot het debacle werden genomen in de Raden van Bestuur van de drie Arco-vennootschappen. Ik ben geen jurist van opleiding, maar als economist weet ik dat er op de leden van de Raad van Bestuur ook een individuele verantwoordelijkheid bij daden van wanbeheer ligt. Ik heb evenwel nooit gehoord dat, door wie dan ook, ooit een procedure in gang werd gezet om die individuele verantwoordelijkheid te activeren. In het buitenland wordt daar veel sneller gebruik van gemaakt en wordt ook naar het strafrecht gegrepen. Zie maar naar de USA waar leidinggevenden veel vlugger in de boeien worden geslagen.

Voor geïnteresseerden: van de financiële kant van het Arco-kluwen kan een tipje van de sluier gelicht worden op de website:
http://groeparco-nl.browsbox.be/inde...ationcats/510/
daar krijg je een overzicht van de groep. Maar nog interessanter is even Historiek aanklikken. Daar kun je vaststellen waar allemaal in geïnvesteerd werd. De grijparmen reikten zeer ver.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 15:02   #2136
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.083
Standaard

@quercus

Francine Swiggers is door Deminor gedagvaard. Het blijft wel onbegrijpelijk dat de advocaten van de Arco gedupeerden niet gedaan krijgen dat er onafhankelijke vereffenaars worden aangesteld.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 15:32   #2137
Pol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 23 februari 2003
Berichten: 966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dit Arco draadje dient :
-ofwel om N-VA af te zeiken dat ze akkoord gingen met een regeling
-ofwel om de frustraties en verontwaardiging hierover lucht te geven
-ofwel om voor de elvendertigste keer uit te leggen dat het aandelen betreft
-ofwel om een rant af te steken over de ACW maffia
-ofwel zijn ongeloof te uiten over de uitvoering van het akkoord

Maar het dient niet om te zeveren over makakken. Daar opent men dagelijks draadjes over.
Feit is ook dat voor de Arco-cooperatieve spaarders al van bij de regeling van het Dexia-debacle 10 jaar geleden door de regering terugbetaling van hun aandeel werd ingeschreven in het akkoord. Dat werd bij elke regeringswissel terug geherwaardeerd en door de bank ook bij oprichting van Belfius door de bank. Andere cooperatieve aandelen van geredde banken werden elders wel terugbetaald zonder enig bezwaar door Europa. Het gaat hier niet om speculanten. Ze hebben in vertrouwen met een eerder beperkt bedrag de brede werking van het werkersverbond willen ondersteunen en daar was toen geen risico bij. Beweging.net is zelf ook slachtoffer van het debacle en wordt daardoor tot groot jolijt van de grote graaiers al getroffen in zijn werking. Zo eenvoudig is het dossier dus niet dat bank of staat de Arco-houders zomaar zou kunnen negeren. En als Europa daar wordt bijgehaald als excuus, waarom geldt dat dan niet voor de door Europa al jaren opgelegde terugbetaling van de onrechtmatig opgestreken rulings van de grote bedrijven?
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 17:12   #2138
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Bekijk bericht
Andere cooperatieve aandelen van geredde banken werden elders wel terugbetaald zonder enig bezwaar door Europa.
Bron ?
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 23:13   #2139
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Bekijk bericht
Feit is ook dat voor de Arco-cooperatieve spaarders al van bij de regeling van het Dexia-debacle 10 jaar geleden door de regering terugbetaling van hun aandeel werd ingeschreven in het akkoord. Dat werd bij elke regeringswissel terug geherwaardeerd en door de bank ook bij oprichting van Belfius door de bank. Andere cooperatieve aandelen van geredde banken werden elders wel terugbetaald zonder enig bezwaar door Europa. Het gaat hier niet om speculanten. Ze hebben in vertrouwen met een eerder beperkt bedrag de brede werking van het werkersverbond willen ondersteunen en daar was toen geen risico bij. Beweging.net is zelf ook slachtoffer van het debacle en wordt daardoor tot groot jolijt van de grote graaiers al getroffen in zijn werking. Zo eenvoudig is het dossier dus niet dat bank of staat de Arco-houders zomaar zou kunnen negeren. En als Europa daar wordt bijgehaald als excuus, waarom geldt dat dan niet voor de door Europa al jaren opgelegde terugbetaling van de onrechtmatig opgestreken rulings van de grote bedrijven?
Helaas voor de cdv en hun koepels, is Europa wel iets meer dan een excuus.
Het is een soort raad van state, en wel ene met beslissingsmacht (en vooral immuum voor heel het belgische ons kent ons systeem).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 06:25   #2140
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.227
Standaard

Volgend jaar zijn er nationale verkiezingen.

Het is extreem onwaarschijnlijk dat er nog iets over arco in een toekomstig regeerakkoord,ongeacht of het een eerder centrumrechtse-,dan wel een centrumlinkse coalitie wordt,zal staan.

En maar goed zo,de Amerikanen hebben er een prachtig spreekwoord over "You can't shine a Turt"
__________________
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron!

Laatst gewijzigd door kelt : 23 september 2018 om 06:26.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be