![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2121 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus nogmaals, heb jij respect voor racistische uitlatingen/meningen? Ja of neen volstaat.
![]() |
![]() |
#2122 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hm, ik had gedacht dat het antwoord, gezien vraagstelling 2 wel duidelijk genoeg was, maar ik zie dat ik het voor Esperanza ga moeten spellen.
Wel, het antwoord op vraag 2 is voor mij 'nee'. Nu duidelijk genoeg?
![]() |
#2123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar is discussie over.
De term racisme wordt in meerdere betekenissen gebruikt. In de meest algemene zin betekent racisme dat leden van een bepaald ras zich inherent superieur achten aan leden van een ander ras. Bij debatten over racisme is echter vaak sprake van verwarring over de precieze betekenis of implicatie van deze term. Velen gebruiken het racisme in algemene zin als aanduiding van xenofobie (angst voor vreemdelingen) of etnocentrisme. Anderzijds trachten wetenschappers laatstgenoemde begrippen juist af te bakenen van racisme als ideologie of wetenschappelijk racisme. Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 9 januari 2012 om 07:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Anti-racisme is geen ideologie.
(Wat kan simplisme toch heerlijk gemakkelijk zijn) Citaat:
Geef dan gewoon toe dat er opinies zijn waarvoor uw respect enkel met de mond beleden wordt.
![]() |
![]() |
![]() |
#2125 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik kan nu alleen maar hopen dat je zelf inziet dat dat "respect voor andere meningen" waarmee je de laatste 3 pagina's hebt volgeluld maar holle retoriek blijkt te zijn. Of anders verwoord :
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 9 januari 2012 om 07:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2126 |
|
![]() Ik doe al lang niet meer mee met uw woordspelletjes, Paulus.
Ge kent mijn definitie van racisme. (die van de VN, niet uw stropop trouwens)
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 9 januari 2012 om 07:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2127 | |
|
![]() Citaat:
We hadden het over 'geloof' en daar blijf ik bij mijn stelling.
![]() |
![]() |
#2128 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is uw onvervalste neergeschreven mening over wat racistisch is. En ja, die mening is verkeerd, want ze sluit niet aan de definitie van racisme van de VN, waarmee u schermt. Kijk maar: Citaat:
Zeggen dat iets een stropop is terwijl het dat niet is, is net een stropopredenering. Want je weerlegt niet het werkelijke standpunt van de tegenstander, maar een karikaturale versie ervan, die je zelf eerst tot karikatuur maakt door het onterecht als stropop te benoemen. bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering Maar dat is iets te moeilijk voor u zeker? Daarom noem je het maar gemakkeijkheidhalve "een woordspelletje". Wat weer een stropop is. Wat is uw mening en hebt u respect voor, mensen die anderen beschuldigen van dingen die ze zelf doen? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 9 januari 2012 om 07:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2129 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kun je even aangeven hoeveel pagina's terug? Ik kan dat namelijk nergens expliciet terugvinden. Citaat:
"Geloof" is een rekbaar begrip, hoor. Uiterst elastisch. En wat in verband met racistische uitlatingen in een geloofsleer?
![]() |
![]() |
#2130 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar dat wil nog altijd niet zeggen dat racisme een ideologie is. Het kan deel uitmaken van een ideologie, bv het neo-Nazisme.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 9 januari 2012 om 07:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2131 |
|
![]()
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 9 januari 2012 om 07:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2132 |
|
![]() Moet gisteren of eergisteren geweest zijn.
![]() |
#2133 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is geen stropop tenzij van jezelf en je hebt niks weerlegd. Dat werd bewezen in deze reactie op je weerwoord.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2017 Je denkt gewoon je eigen leugens toe met andere leugens. Weerleggen is heus wel wat anders. Citaat:
Ik hoef me niet van leugens en quotevervalsingen te bedienen, om de schijn te wekken, dat ik een punt zou hebben hoor. Gewoon letterlijk citeren van wat je zelf zegt is ruimschoots voldoende om je inconsequentie te duiden en aan de kaak te stellen. Je kan duidelijk niet eerlijk discuteren. Je blijft je maar bedienen van oneerlijke praktijken om onjuiste meningen te onderschrijven. En dat zou je niet doen, als je gelijk had. Citaat:
Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2134 |
Burgemeester
|
![]() Geloof is ook maar een mening, waaraan men geen privileges kan aan ontlenen maar wel getoetst en vergeleken kan worden met dezelfde criteria als andere meningen. Daarvan af wijken is racistisch en discriminerend ten op zichte van niet-religieuze meningen en opvattingen. Racistische en haat zaaiende elementen uit religie zijn voor vele volgelingen nog steeds brandend actueel en veroorzaken dag na dag letterlijk en figuurlijk kapot gemaakte levens. Je kan dat ontkennen of minimaliseren, je kan kritiek verhinderen door intimidatie of grof geweld de harde feiten blijven overeind.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2135 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nog speciaal een half uurtje gewacht om het te melden, nadat ik het u zei, zodat u het kon aanpassen als het om een vergissen zou gaan. Maar u zegt bij voorbaat zelf dat u er bij blijft. U doet het dus opzettelijk. Dat kan natuurlijk niet. Ik laat ons forum niet stukmaken door uw valse discussiemethodiek. Daar is ze me te dierbaar voor. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 9 januari 2012 om 08:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die verdeeldheid is er zo gauw je verschillende etnisch/religieuze groepen op een relatief kleine oppervlakte met elkaar doet samenleven. Je kan dat eenvoudig empirisch vaststellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2139 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In een verdraagzame maatschappij hoort religie in de privesfeer en wie anderen ermee lastigvalt is onverdraagzaam.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 9 januari 2012 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |