Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 februari 2017, 12:00   #2121
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Feit is dat er langs beide kanten geen deftige kandidaat was. Trump heeft bij de Republikeinen kunnen winnen omdat de anderen echte onbenullen waren (oorspronkelijk moest het Jeb Bush worden ).
Bij de Democraten had men Clinton moeten opzijschuiven (of overtuigen niet mee te doen), maar dat durfde men niet.
Er waren inderdaad niet veel valabele kandidaten, Trump stak er met kop en schouders bovenuit. Ook Bernie Sanders was kansloos geweest. Zelfs een kikker zou het hebben gehaald van Sanders, op voorwaarde dat die niet links had gekwaakt.
De Amerikanen hebben het linkse pc-establisment, dat sinds Bill Clinton aan de macht is, weggestemd. Dat zijn de feiten.

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 5 februari 2017 om 12:11.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 12:55   #2122
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Er waren inderdaad niet veel valabele kandidaten, Trump stak er met kop en schouders bovenuit. Ook Bernie Sanders was kansloos geweest. Zelfs een kikker zou het hebben gehaald van Sanders, op voorwaarde dat die niet links had gekwaakt.
De Amerikanen hebben het linkse pc-establisment, dat sinds Bill Clinton aan de macht is, weggestemd. Dat zijn de feiten.
Begrijp ik het nu goed dat George W. Bush een deel was van het "linkse pc-establishment"?
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 13:05   #2123
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Begrijp ik het nu goed dat George W. Bush een deel was van het "linkse pc-establishment"?
Je hebt dat inderdaad goed verstaan. Behalve de Trumpisten zijn alle Amerikanen linksen
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 13:23   #2124
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Begrijp ik het nu goed dat George W. Bush een deel was van het "linkse pc-establishment"?
Hij heeft het proces van destabilisering van het M-O ingezet (verdergezet door Obama), dat paste in het duivelse plan van de linkse elite om Europa en Amerika te laten overspoelen met moslims.
En hij heeft de omstandigheden gecreëerd waarin Obama president kon worden.

Ik zou hem niet teveel krediet geven.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 13:33   #2125
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Hij heeft het proces van destabilisering van het M-O ingezet (verdergezet door Obama), dat paste in het duivelse plan van de linkse elite om Europa en Amerika te laten overspoelen met moslims.
En hij heeft de omstandigheden gecreëerd waarin Obama president kon worden.

Ik zou hem niet teveel krediet geven.
Oh, geloof mij, ik geef als libertair George W. Bush bijzonder weinig krediet. Maar ik beschouw hem niet als een onderdeel van politiek correct links.

Volgens uw logica is Obama een onderdeel van alt-right, aangezien hij de omstandigheden gecreëerd heeft waarin Trump president kon worden.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 13:45   #2126
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Oh, geloof mij, ik geef als libertair George W. Bush bijzonder weinig krediet. Maar ik beschouw hem niet als een onderdeel van politiek correct links.

Volgens uw logica is Obama een onderdeel van alt-right, aangezien hij de omstandigheden gecreëerd heeft waarin Trump president kon worden.
Absoluut niet. Trump was niet voorzien in het linkse plan. Uiteraard moest en zou Hillary president worden, of in het slechtste geval een zwak figuur als Ted Cruz of Jeb Bush, zodat zij tenminste achter de schermen vrolijk verder zouden kunnen regeren. Deze verkiezing is waarachtig niets meer of minder dan een opstand van het Amerikaanse volk. Daar konden geen miljoen Obama's tegenop.

En George Bush was een clown. Kritiek hebben op pc-links is niet voldoende, je moet er ook naar handelen. Onder zijn bewind kon het duivelse linkse plan voor de Westerse wereld zich vrolijk verder uitvouwen. Hij verdient geen krediet, hij blonk vooral uit in dhimmitude ten aanzien van de linkse kerk. Van dat soort valse profeten hebben wij onze buik meer dan vol!

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 5 februari 2017 om 13:50.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 13:51   #2127
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dit is de kern van de zaak.
Clinton vergat uitgerekend in die staten energie te steken die haar aan de overwinning hadden kunnen helpen.
OFF TOPIC Niet de kern van de zaak. Ik gaf de mogelijkheden aan waarom Sanders waarschijnlijk van Trump had verloren. Verweven daarin de stommiteiten van Hillary.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 13:58   #2128
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Absoluut niet. Trump was niet voorzien in het linkse plan. Uiteraard moest en zou Hillary president worden, of in het slechtste geval een zwak figuur als Ted Cruz of Jeb Bush, zodat zij tenminste achter de schermen vrolijk verder zouden kunnen regeren. Deze verkiezing is waarachtig niets meer of minder dan een opstand van het Amerikaanse volk. Daar konden geen miljoen Obama's tegenop.

En George Bush was een clown. Kritiek hebben op pc-links is niet voldoende, je moet er ook naar handelen. Onder zijn bewind kon het duivelse linkse plan voor de Westerse wereld zich vrolijk verder uitvouwen. Hij verdient geen krediet, hij blonk vooral uit in dhimmitude ten aanzien van de linkse kerk. Van dat soort valse profeten hebben wij onze buik meer dan vol!
Jeb Bush was niet alleen een clown maar ook een zeer stoffig persoon dat door pa lief naar voren gedrukt is om president te worden. Ik had de indruk dat Jeb het als een geboorterecht zag om president te worden. In tegenstelling tot de democraten kijken de republikeinen wel door de partij propaganda heen. Ergo Jeb had het afgelegd tegen Rubio, Kasich of Cruz. Mocht Trump niet hebben meegedaan.Rubio en Kasich hadden wel degelijk kans om van de Wong Hillary te winnen - theocraat Cruz niet -. Maar dat is achteraf gepraat.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 5 februari 2017 om 14:00.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 14:03   #2129
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Absoluut niet. Trump was niet voorzien in het linkse plan. Uiteraard moest en zou Hillary president worden, of in het slechtste geval een zwak figuur als Ted Cruz of Jeb Bush, zodat zij tenminste achter de schermen vrolijk verder zouden kunnen regeren. Deze verkiezing is waarachtig niets meer of minder dan een opstand van het Amerikaanse volk. Daar konden geen miljoen Obama's tegenop.

En George Bush was een clown. Kritiek hebben op pc-links is niet voldoende, je moet er ook naar handelen. Onder zijn bewind kon het duivelse linkse plan voor de Westerse wereld zich vrolijk verder uitvouwen. Hij verdient geen krediet, hij blonk vooral uit in dhimmitude ten aanzien van de linkse kerk. Van dat soort valse profeten hebben wij onze buik meer dan vol!
Het is nog erger dan ik dacht.

1. U geloof dus werkelijk dat Bush een onderdeel was van een links duivels plan. Ik denk dat u links te veel krediet geeft; zij zijn niet in staat om iets te plannen en dat dan ook daadwerkelijk uit te voeren.

2. U stelt hier zomaar dat Obama het niet gehaald zou hebben van Trump. Waarom bent u daar zo zeker van?

3. Uiteraard was Bush een clown. Maar dat maakt hem nog geen onderdeel van het politiek correcte linkse establishment zoals u het omschrijft. U slaat enkele stappen over.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 14:03   #2130
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Oh, geloof mij, ik geef als libertair George W. Bush bijzonder weinig krediet. Maar ik beschouw hem niet als een onderdeel van politiek correct links.

Volgens uw logica is Obama een onderdeel van alt-right, aangezien hij de omstandigheden gecreëerd heeft waarin Trump president kon worden.
Bush paste wel in het Soros straatje. Hij was op zoek naar de Latino stem en hiervoor de grenzen allesbehalve te sluiten. Ook ging hij niet tekeer tegen moslims. Dit was Crus en Trump weldeden. Wederom dus passende in George Soros plaatje...
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 14:04   #2131
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Jeb Bush was niet alleen een clown maar ook een zeer stoffig persoon dat door pa lief naar voren gedrukt is om president te worden. Ik had de indruk dat Jeb het als een geboorterecht zag om president te worden. In tegenstelling tot de democraten kijken de republikeinen wel door de partij propaganda heen. Ergo Jeb had het afgelegd tegen Rubio, Kasich of Cruz. Mocht Trump niet hebben meegedaan.Rubio en Kasich hadden wel degelijk kans om van de Wong Hillary te winnen - theocraat Cruz niet -. Maar dat is achteraf gepraat.
Het gaat in deze over George W. Bush. Probeer te volgen.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 14:06   #2132
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Feit is dat er langs beide kanten geen deftige kandidaat was. Trump heeft bij de Republikeinen kunnen winnen omdat de anderen echte onbenullen waren (oorspronkelijk moest het Jeb Bush worden ).
Bij de Democraten had men Clinton moeten opzijschuiven (of overtuigen niet mee te doen), maar dat durfde men niet.
Daar heb je zeker een punt. Maar wil je eigenlijk niet zeggen dan in principe elk politiek figuur uit het republikeins establishment een onbenul is ?
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 14:11   #2133
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Daar heb je zeker een punt. Maar wil je eigenlijk niet zeggen dan in principe elk politiek figuur uit het republikeins establishment een onbenul is ?
Ik denk dat Kasic wel een valabele kandidaat was, oerconservatief uiteraard, maar geen Tea-Party nutter.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 19:35   #2134
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.222
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Hij heeft het proces van destabilisering van het M-O ingezet (verdergezet door Obama), dat paste in het duivelse plan van de linkse elite om Europa en Amerika te laten overspoelen met moslims.
En hij heeft de omstandigheden gecreëerd waarin Obama president kon worden.

Ik zou hem niet teveel krediet geven.
Trump is de belangrijkste steun en bondgenoot van de hofleverancier van jihadisten Saoedie Arabië.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 23:56   #2135
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Jeffrey Sachs on Trump:

Citaat:
JS: He’s a mass of contradictions and crudeness. One minute, he says the US shouldn’t have war in the Middle East; the next, he wants to escalate tensions with Iran. The US needs to pull back from the world, he says, but it also needs to build up its military and possibly have a trade war (or even a real war) with China. This is all a hodgepodge of half-baked ideas, not a strategy. And there are no statesmen on his team who could carry one out. It is all very dangerous indeed.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 00:06   #2136
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Jeffrey Sachs on Trump:
We kunnen eigenlijk niet anders dan hopen dat Trump de madman theory aan het perfectioneren is.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 00:11   #2137
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik hoop dat em door zijn onkunde en de tegenwerking van de federale bureaucratie hij iets loemps doet dat em afgezet laat worden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 00:45   #2138
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
We kunnen eigenlijk niet anders dan hopen dat Trump de madman theory aan het perfectioneren is.
Some sane people fake madness. Some mad people are conscious of their affiction. Klotus17 is gewoon een halve zool, egomaniac en megalomaan, en highly unstable. May God protect us all.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 01:33   #2139
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Some sane people fake madness. Some mad people are conscious of their affiction. Klotus17 is gewoon een halve zool, egomaniac en megalomaan, en highly unstable. May God protect us all.
Citaat:
Trump: "Ik kan niet geloven dat een rechter ons land zo in gevaar brengt"
Ik kan niet geloven dat een President zomaar decreten erupteert die ronduit inconstitutioneel zijn en al op voorhand de test van Justitie gewoon niet kunnen doorstaan.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 09:32   #2140
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik kan niet geloven dat een President zomaar decreten erupteert die ronduit inconstitutioneel zijn en al op voorhand de test van Justitie gewoon niet kunnen doorstaan.
Ik geloof dat POTUS in mei naar Broekzele komt: er is daar een top van de NAVO. Voor zover ik weet wordt dan ook het nieuwe NAVO-hoofdkwartier ingehuldigd.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be