Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2022, 14:37   #21441
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Als er telefoongesprekken kunnen opgenomen worden, dan is het de SBU die dat doet, dus de bron is LOGISCH, net zoals het getapete Nuland gesprek uit 2014 van de Russische FSB kwam die een mannetje bij de SBU had toen.

Het Nuland gespreke geloofde je wel, je hebt het eindeloos gepost.
Je vertrouwt dus de bron, al de rest is zever.

Je vraagt bewijs, maar blijkbaar is je positie gewoon : als het bewijs is dat mij ongelijk geeft en de Russen in een slecht daglicht stelt, is het bewijs automatisch Fake.

Het is duidelijk dat jij (en rusland) de informatie-oorlog aan het verliezen bent, Tomm. Jullie leugens en gekronkel zijn nu zo overduidelijk dat jullie jezelf gewoon belachelijk maken. Niemand gelooft jullie nog.
Ja maar de stemmen van Nuland en co. waren duidelijk herkenbaar. De stemmen waar het hier over gaat zouden Russische commandanten zijn, maar die hebben dat zelf niet erkend noch weten we hoe hun stem klinkt.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2022, 14:37   #21442
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ja maar de stemmen van Nuland en co. waren duidelijk herkenbaar. De stemmen waar het hier over gaat zouden Russische commandanten zijn, maar die hebben dat zelf niet erkend noch weten we hoe hun stem klinkt.
Deep fakes!
relative to you
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2022, 14:38   #21443
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

WIe eens een mooi staaltje wil zien van hoe de RUssische propaganda-machine al JAREN over Europa praat : https://www.youtube.com/watch?v=gojjDHlsVLI

De meerderheid van de Russische bevolking is volkomen gebrainwashed en denkt echt dat Rusland in Oekraiene de "good guys" zijn. Hoe ver van de realiteit kan men eigenlijk zijn?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2022, 14:39   #21444
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Beelden van Azov die een aantal Russische tanks uitschakelen.

https://twitter.com/Blue_Sauron/stat...52751144001546

Dit, beste tomm, is wat de denazificatie van Oekraïne door Poetins leger echt betekent.
De neonazi idioten van Azov zullen nu pas echt populair worden, en dat is om te huilen.

En dan gaan "linkse" Poetinfans bleiten over neonazi's in Oekraïne. Poetin is daar grotendeels voor verantwoordelijk.
Azov zijn voor het grootste deel gehakt geworden of zitten onder de grond. De meeste bevonden zich aan Mariupol en de meeste zijn gesneuveld. Niets is zeker in deze oorlog, maar zelfs westerse bronnen geven aan dat het grootste deel van de stad in handen is van de Russen of pro-Russen. Het gros van de leden van Azov bevonden zich in Mariupol dat gaven de Oekraïeners ook gewoon toe.
Oud 7 april 2022, 14:41   #21445
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
WIe eens een mooi staaltje wil zien van hoe de RUssische propaganda-machine al JAREN over Europa praat : https://www.youtube.com/watch?v=gojjDHlsVLI

De meerderheid van de Russische bevolking is volkomen gebrainwashed en denkt echt dat Rusland in Oekraiene de "good guys" zijn. Hoe ver van de realiteit kan men eigenlijk zijn?
En wij denken dat het regime in Kiev de "good guys" zijn. Beide zijn een gevolg van propaganda en indoctrinatie.
Oud 7 april 2022, 14:41   #21446
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
JIJ?
Ik weet het niet. U ook niet. Maar U doet wel alsof U zeker weet dat het waar is.
Oud 7 april 2022, 14:43   #21447
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Azov zijn voor het grootste deel gehakt geworden of zitten onder de grond. De meeste bevonden zich aan Mariupol en de meeste zijn gesneuveld. Niets is zeker in deze oorlog, maar zelfs westerse bronnen geven aan dat het grootste deel van de stad in handen is van de Russen of pro-Russen. Het gros van de leden van Azov bevonden zich in Mariupol dat gaven de Oekraïeners ook gewoon toe.
Na deze geslaagde denazificatie hebben de Russen niets meer te zoeken in Oekraïne. Het echte doel van de Speciale Vredesmissie is immers bereikt.

Iets zegt me dat het niet zo zal verlopen.
relative to you
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2022, 14:43   #21448
Yolanda
Schepen

Standaard

Citaat:
Er zijn ook talloze verhalen van Oekraïense burgers die gruwelijk mishandeld worden of vermoord door de Oekraïners, maar deze worden automatisch weggezet als Russische propaganda. Zelfs als er beelden zijn, close up, gefilmd door de daders zelf (zoiets is er niet in het geval van Bucha bvb.) zoals de beelden van burgers, ook vrouwen en kinderen, die aan bomen vastgebonden worden, ontbloot en geslagen, komt dat NIET in de westerse media.
Citaat:
Stop met mijn woorden te verdraaien omdat je je gelijk niet krijgt, dat is het gedrag van een tienjarige.
Ik zei dat er bewijzen bestaan van Oekraïense troepen die Russische soldaten en Oekraïense burgers martelden.
Vermoorden, dat zullen ze niet voor de camera doen he. Zelfs dat ze hun martelingen zelf filmden en dan nog verspreidden is straf en niet zo slim.
Wie vertoont hier het gedrag van een tienjarige ?
Yolanda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2022, 14:44   #21449
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je vraagt bewijs, maar blijkbaar is je positie gewoon : als het bewijs is dat mij ongelijk geeft en de Russen in een slecht daglicht stelt, is het bewijs automatisch Fake.

Het is duidelijk dat jij (en rusland) de informatie-oorlog aan het verliezen bent, Tomm. Jullie leugens en gekronkel zijn nu zo overduidelijk dat jullie jezelf gewoon belachelijk maken. Niemand gelooft jullie nog.
De nagel op de kop!
En dan maar jammeren dat ze zich niet meer veilig voelen als ze HUN gedacht durven zeggen.

De fans van Hitler, Lenin en consoorten zijn door ervaring wijs geworden. Vandaag zijn die van Poetin aan de beurt.
Willen ze Poetin als oppergaai, dan hoeven ze maar naar het rijk van Poetin te verhuizen. IK zal hen daarbij geen duimbreed in de weg leggen.
Oud 7 april 2022, 14:44   #21450
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Straffen toebak! Hoe komt het dat jij zo goed op de hoogte bent van de verhalen over Oekraïnse wreedheden maar ALLES ontkent over de "verhalen" van je geliefde communistische vrienden? Hoe weet JIJ welke verhalen waarheid of leugen zijn? Heb je die via de Russische media opgevangen? Zoals het verhaal dat Oekraïne Rusland binnenviel en daar tekeer ging zoals de zachtaardige Poetin in Oekraïne?
Ik kan maar voortgaan op de informatie die ik zie en krijg, en die is onbetrouwbaar. Maar ik zoek wel informatie uit zoveel mogelijk verschillende bronnen en vergelijk ze, zoals een historicus (en goede journalist) altijd te werk zou moeten gaan.

U neemt gewoon letterlijk de Oekraïense oorlogspropaganda over en doet alsof dat DE WAARHEID is. Veel westerse journalisten, die naam onwaardig, ook.
Oud 7 april 2022, 14:47   #21451
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda Bekijk bericht
Degene(n) die Oekraïne zonder foto's of andere bewijzen probeert te beschuldigen van wat hun Russische idool daar klaar stooft.
Oud 7 april 2022, 14:49   #21452
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda Bekijk bericht
JE hebt dus niet goed gelezen wat ik schreef, niet goed opgelet.
Ik had het over onbevestigde VERHALEN.

Daarna schreef ik "zelfs als er beelden zijn, close up, gefilmd door de daders zelf (zoiets is er niet in het geval van Bucha bvb.) zoals de beelden van burgers, ook vrouwen en kinderen, die aan bomen vastgebonden worden, ontbloot en geslagen, komt dat NIET in de westerse media."

Het woord ZELFS geeft aan dat dit niet slaat op die verhalen. Als er close-up beelden zijn die gefilmd en verspreid zijn door de daders zelf, is dat een duidelijke bewijslast. Dat zijn dan niet langer verhalen, want er zijn onmiskenbare bewijzen, die de daders niet kunnen ontkennen want ze hebben het zelf verspreid... .
Oud 7 april 2022, 14:51   #21453
parcifal
Banneling

Standaard

Poetin's fascisme : een kleine familiegeschiedenis.

Oud 7 april 2022, 14:53   #21454
Yolanda
Schepen

Standaard

Citaat:
JE hebt dus niet goed gelezen wat ik schreef, niet goed opgelet.
Ik had het over onbevestigde VERHALEN.

Daarna schreef ik "zelfs als er beelden zijn, close up, gefilmd door de daders zelf (zoiets is er niet in het geval van Bucha bvb.) zoals de beelden van burgers, ook vrouwen en kinderen, die aan bomen vastgebonden worden, ontbloot en geslagen, komt dat NIET in de westerse media."

Het woord ZELFS geeft aan dat dit niet slaat op die verhalen. Als er close-up beelden zijn die gefilmd en verspreid zijn door de daders zelf, is dat een duidelijke bewijslast. Dat zijn dan niet langer verhalen, want er zijn onmiskenbare bewijzen, die de daders niet kunnen ontkennen want ze hebben het zelf verspreid... .
Je had het over talloze verhalen waarvan ik de links vroeg.

Het adjectief "onbevestigd" voeg je er nu sluiks aan toe.

Kronkel maar rustig verder in de gifpoel van je favoriete botoxsmurf.

Ik noteer alvast dat je toegeeft geen links te hebben naar die verhalen. Je geeft zelfs toe dat deze verhalen onbevestigd zijn.
Yolanda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2022, 14:54   #21455
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kom uit voor mijn mening en overtuiging terwijl ik geïntimideerd word en langs alle kanten persoonlijk aangevallen wordt, enkel en alleen omwille van het uitoefenen van mijn recht op vrije meningsuiting.
En het is niet dat ik oorlogsmisdaden goedpraat, ik vraag mij enkel af of de bron van die informatie wel betrouwbaar is. Ik word (nog) niet opgesloten, maar moest ik dit onder eigen naam doen zou ik mijn werk kunnen verliezen, wat dus wil zeggen mijn broodwinning, wat dus wil zeggen dat mijn kind honger zal moeten lijden.

Ik merk dat veel mensen twijfels hebben maar niemand durft het aan openlijk in te gaan tegen de hysterie, behalve journalisten als Glenn Greenwald, met een enorme staat van dienst die zich al iets meer kunnen veroorloven. En dan nog krijgt een een hele modder over zich.
Cry me a river.

Nul % empathie, 100% verachting voor het persoontje dat je hier neerpent onder de 'artiestennaam' tomm.
Nu er nog rap effe een kind gaan bijsleuren van al dan niet eigen productie maken je schijfsels alleen maar weerzinwekkender.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 7 april 2022 om 14:54.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2022, 14:54   #21456
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De nagel op de kop!
En dan maar jammeren dat ze zich niet meer veilig voelen als ze HUN gedacht durven zeggen.

De fans van Hitler, Lenin en consoorten zijn door ervaring wijs geworden. Vandaag zijn die van Poetin aan de beurt.
Willen ze Poetin als oppergaai, dan hoeven ze maar naar het rijk van Poetin te verhuizen. IK zal hen daarbij geen duimbreed in de weg leggen.
Ten eerste is wie de oorlogspropaganda niet gelooft niet perse een aanhanger van Poetin.

Wat Lenin betreft: Is in het Russisch maar je kunt google translate gebruiken.
Volgens deze Oekraïense studie uit 2016 heeft de grote meerderheid heimwee naar de Sovjet-Unie. En dus Lenin. Toch verbood het regime in Kiev Sovjet-nostalgie, duidelijk ingaande tegen wat de meerderheid van de bevolking wilde.
https://ratinggroup.ua/ru/research/u...c27494738.html
Oud 7 april 2022, 14:55   #21457
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan maar voortgaan op de informatie die ik zie en krijg, en die is onbetrouwbaar. Maar ik zoek wel informatie uit zoveel mogelijk verschillende bronnen en vergelijk ze, zoals een historicus (en goede journalist) altijd te werk zou moeten gaan.

U neemt gewoon letterlijk de Oekraïense oorlogspropaganda over en doet alsof dat DE WAARHEID is. Veel westerse journalisten, die naam onwaardig, ook.
JIJ neemt de Russische oorlogspropaganda aan alsof het de waarheid is.
NOGMAALS! Oekraïne is Rusland niet binnengevallen! Oekraïne heeft bijgevolg geen oorlogspropaganda nodig. Poetin wél!
Poetin heeft met verve bewezen dat hij een schaamteloze leugenaar is.

Er zijn bronnen van Russische journalisten zat die lieten horen dat de Russische bevolking wordt voorgelogen. Er worden journalisten die de waarheid vertellen achter de tralies gegooid en zelfs vermoord, maar daar ben jij stekeblind voor.
Oud 7 april 2022, 14:57   #21458
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Cry me a river.

Nul % empathie, 100% verachting voor het persoontje dat je hier neerpent onder de 'artiestennaam' tomm.
Nu er nog rap effe een kind gaan bijsleuren van al dan niet eigen productie maken je schijfsels alleen maar weerzinwekkender.
Tja, gypsy wil dat mijn huis vernield wordt omdat hij het niet eens met me is wat Oekraïne betreft. Dat moet allemaal kunnen.

U valt mij opnieuw persoonlijk aan wegens mijn opinie waar ik recht op heb.

Jullie oude zakken die in Aziê de grote Jan uithangen tonen hoe lelijk jullie van binnen zijn.
Oud 7 april 2022, 14:57   #21459
parcifal
Banneling

Standaard

Volgens geloofwaardige bronnen zou Finland een Officiele aanvraag doen om NATO-lid te worden volgende week.

Dat gaat Poetin leuk vinden, maar wat gaat hij doen, nog een "Speciale Operatie" tegen de Finse Neo-Nazi's?

https://twitter.com/pmakela1/status/1511798811445940239

Citaat:
Just a friendly reminder to Russians who seem to be keen on threatening Finland for various reasons today.
We are ready, we will not back down, we will not show mercy and you know what we can do.
Oud 7 april 2022, 14:58   #21460
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ten eerste is wie de oorlogspropaganda niet gelooft niet perse een aanhanger van Poetin.

Wat Lenin betreft: Is in het Russisch maar je kunt google translate gebruiken.
Volgens deze Oekraïense studie uit 2016 heeft de grote meerderheid heimwee naar de Sovjet-Unie. En dus Lenin. Toch verbood het regime in Kiev Sovjet-nostalgie, duidelijk ingaande tegen wat de meerderheid van de bevolking wilde.
https://ratinggroup.ua/ru/research/u...c27494738.html
Steek jouw Russische link maar rap waar de zon nooit schijnt.
Er bestaan betrouwbaarder bronnen die het tegenovergestelde zeggen van wat er jou is ingepompt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be