Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 augustus 2005, 18:59   #2141
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
De nick is Supe[size=4]®[/size]staaf.
Als dat te lang of te moeilijk is, mag je ook Staaf zeggen.
Waarom mag ik geen SS zeggen? Bijna iedereen noemt mij altijd VM.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2005, 19:02   #2142
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Of Supeßstaaf natuurlijk.
$Üp€®§t@@|<
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2005, 19:03   #2143
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Waarom mag ik geen SS zeggen?
Jij mag zeggen wat je wil.
Geen probleem.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2005, 19:12   #2144
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Mooi zo. Ik dacht al dat u mij wou censureren.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2005, 21:06   #2145
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Waarom mag ik geen SS zeggen? Bijna iedereen noemt mij altijd VM.
Dat is niet op uw nick bedoeld, maar op "verwaand manneke".
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2005, 21:32   #2146
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Mooi zo. Ik dacht al dat u mij wou censureren.
Als er hier iemand is die NIET op censuur uit is, dan is het wel Superstaaf.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2005, 21:36   #2147
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Ik ben daar ook radicaal tegen.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 15:59   #2148
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Mooi zo. Ik dacht al dat u mij wou censureren.
Ik kan jou altijd verzoeken iets niet te zeggen, maar censuur ligt niet in mijn macht.
Zelfs schelden signaleer ik niet.
Ik vind het véél te leuk wanneer iemand het doet: dat illustreert meestal argumentatieve onmacht.
En nicks, roepnamen e.d., daar lig ik niet wakker van.
Ooit maakte een flauwe grapjas SupersLaaf aan mét mijn eigen avatar.
Toen ik er niet op reageerde stopte hij vanzelf.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 17:04   #2149
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Zijn de flaminganten van plan die zure B-H-Vhap nog eens op te warmen?
Vanzelfsprekend komt dat in 2007 op tafel. De inwoners willen het, dus zal het er komen.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2005, 00:15   #2150
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Vanzelfsprekend komt dat in 2007 op tafel. De inwoners willen het, dus zal het er komen.

Egidius
Een overduidelijk zwaktebod.
De toepassing van de (grond)wet steek je niet in een diepvries.
Als jullie (grond)wettelijk gezien recht in de schoenen staan, dan dwingen jullie de regularisering van die kieskring gerechtelijk af, niet onverwijld maar hic et nunc
Over de (grond)wet marchandeer je niet, maar je past ze toe, zonder onderhandelingen, zoenoffers of compensaties.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2005, 06:59   #2151
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Een overduidelijk zwaktebod.
De toepassing van de (grond)wet steek je niet in een diepvries.
Als jullie (grond)wettelijk gezien recht in de schoenen staan, dan dwingen jullie de regularisering van die kieskring gerechtelijk af, niet onverwijld maar hic et nunc
Over de (grond)wet marchandeer je niet, maar je past ze toe, zonder onderhandelingen, zoenoffers of compensaties.
Wel, het schijnt dat onze zuidelijke landgenoten de grondwet in geen geval willen toepassen. De keuze zal dus zijn: of hij wordt in 2007 alsnog toegepast nadat ze twee jaar aan het vermetele idee van toepassing van de grondwet hebben kunnen wennen. Of hij wordt afgeschaft. In jouw geval zou ik me toch niet helemaal gerust voelen.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2005, 07:31   #2152
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Wel, het schijnt dat onze zuidelijke landgenoten de grondwet in geen geval willen toepassen.
De wet toepassen is geen kwestie van willen, maar van moeten. Zolang die wet geldt toch.

Citaat:
De keuze zal dus zijn: of hij wordt in 2007 alsnog toegepast nadat ze twee jaar aan het vermetele idee van toepassing van de grondwet hebben kunnen wennen.
Waarom geef jij 2 jaar respijt voor toepassing van de wet?

Citaat:
Of hij wordt afgeschaft.
Als het een slechte wet blijkt, waar een meerderheid van de burgers niet langer wenst aan te gehoorzamen: why not?

Citaat:
In jouw geval zou ik me toch niet helemaal gerust voelen.
Ik ben de laatste maanden heel wat geruster.
We hebben politici van laag allooi, ware knoeiers, maar......... quasi allemaal (een paar uitzonderingen niet te na gesproken) geven ze blijk van goedgezindheid tegenover België. Ze willen geen potten breken, geen bruggen opblazen, geen schepen achter zich verbranden, geen tronen omverstoten.
't Zal je immers al opgevallen zijn dat ik heel wat minder intens op de kap van de N-VA zit? Je weet wel waarom, niet? [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Supe®Staaf on 05-08-2005 at 08:31
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Wel, het schijnt dat onze zuidelijke landgenoten de grondwet in geen geval willen toepassen.
De wet toepassen is geen kwestie van willen, maar van moeten. Zolang die wet geldt toch.

Citaat:
De keuze zal dus zijn: of hij wordt in 2007 alsnog toegepast nadat ze twee jaar aan het vermetele idee van toepassing van de grondwet hebben kunnen wennen.
Waarom geef jij 2 jaar respijt voor toepassing van de wet?

Citaat:
Of hij wordt afgeschaft.
Als het een slechte wet blijkt, waar een meerderheid van de burgers niet langer wenst aan te gehoorzamen: why not?

Citaat:
In jouw geval zou ik me toch niet helemaal gerust voelen.
Ik ben de laatste maanden heel wat geruster.
We hebben politici van laag allooi, ware knoeiers, maar......... quasi allemaal (een paar uitzonderingen niet te na gesproken) geven ze blijk van goedgezindheid tegenover België. Ze willen geen potten breken, geen bruggen opblazen, geen schepen achter zich verbranden, geen tronen omverstoten.
't Zal je immers al opgevallen zijn dat ik heel wat minder intens op de kap van de N-VA zit? Je weet wel waarom, niet? [/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Wel, het schijnt dat onze zuidelijke landgenoten de grondwet in geen geval willen toepassen.
De wet toepassen is geen kwestie van willen, maar van moeten. Zolang die wet geldt toch.

Citaat:
De keuze zal dus zijn: of hij wordt in 2007 alsnog toegepast nadat ze twee jaar aan het vermetele idee van toepassing van de grondwet hebben kunnen wennen.
Waarom geef jij 2 jaar respijt voor toepassing van de wet?

Citaat:
Of hij wordt afgeschaft.
Als het een slechte wet blijkt, waar een meerderheid van de burgers niet langer wenst aan te gehoorzamen: why not?

Citaat:
In jouw geval zou ik me toch niet helemaal gerust voelen.
Ik ben de laatste maanden heel wat geruster.
We hebben politici van laag allooi, ware knoeiers, maar......... quasi allemaal een paar uitzonderingen niet te na gesproken, geven ze blijk van goedgezindheid tegenover België. Ze willen geen potten breken, geen bruggen opblazen, geen schepen achter zich verbranden, geen tronen omverstoten.
't Zal je immers al opgevallen zijn dat ik heel wat minder intens op de kap van de N-VA zit? Je weet wel waarom, niet? [/size]
[/edit]
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 5 augustus 2005 om 07:31.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 14:27   #2153
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Een interessant stukje vanop de website vh Belang:
"
Munitie voor onafhankelijkheid

06.08.2005 11.59u - De onafhankelijkheidscampagne van het Vlaams Belang draait reeds anderhalve maand op volle toeren. De nationale 11 juli-folder met VL-zelfklever in alle bussen van Vlaanderen betekende de start van de campagne. Ondertussen verdeelden tientallen lokale Vlaams Belang-afdelingen de Vlaamse identiteitskaarten. Ook de ‘Proeve van Vlaamse Grondwet’ werd herdrukt.

Naast bovenstaande publicaties zorgt het Vlaams Belang voor nog meer munitie. Zopas rolde een nagelnieuwe brochure van de persen die een antwoord geeft op veelgestelde vragen over het einde van België en Vlaamse onafhankelijkheid. De dubbelbrochure brengt een bundeling van cijfers, citaten en stevige argumenten. Hoe zien wij de boedelscheiding tussen Vlaanderen en Wallonië en waarom is het Vlaams Belang de enige partij die resoluut kiest voor een vrij Vlaanderen? Wie heeft er baat bij het instandhouden van België en is Vlaanderen niet te klein om onafhankelijk te zijn? U kan het allemaal lezen in de brochure.

Na 175 jaar België is Vlaanderen rijp om als onafhankelijke lidstaat verder te gaan in Europa en de wereld. Dat schrijft partijvoorzitter Frank Vanhecke in zijn voorwoord: “Decennialang was het motto van de Vlaamse Beweging: ‘Met België als het kan, zonder België als het moet’. Na 175 jaar moet het stilaan duidelijk zijn dat het mét België niet kan. En dus moet het maar zonder België. Dat is geen dwaze romantiek maar een duidelijke keuze voor een efficiënt bestuur, voor een beleid dat aansluit bij de Vlaamse belangen en verzuchtingen. In een vorig leven als oppositieleider sprak Guy Verhofstadt nog van “de Belgische ziekte”. Die ziekte is nog lang niet genezen. Ons geneesmiddel is even simpel als doeltreffend: Vlaamse onafhankelijkheid!”

U kan de brochure gratis bestellen door een bericht te sturen naar [email protected]
"
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 15:31   #2154
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Munitie voor onafhankelijkheid
Het recht op onafhankelijkheid van een minderheid, kan ik best onderschrijven, op één voorwaarde: dat binnen die minderheid de meerderheid de secessie ondubbelzinnig steunt.
Nog mee, beste flaminganten?
Goed, dan over naar de concrete werkelijkheid:
Hoe gaan jullie uitmaken of er een meerderheid is die voor secessie en onafhankelijkheid gaat?
Wie gaat de Vlaamse bevolking inlichten wat de kosten en de baten zijn van dergelijke operatie?

Zonder degelijke info en zonder de wil van de bevolking erin te kennen, heeft secessie geen democratische legitimiteit. En nu hoor ik de Vlaamse leeuwen al in koor brullen:"De Belgische secessie had ook geen democratische legitimiteit!!!" Maar dat geeft jullie niet het recht om op dezelfde foute basis te starten.

Mijn wens gaat zelfs lijnrecht in tegen separatisme. We moeten samen met onze Waalse broeders België verder uitbouwen tot het glorierijke unitair democratisch aards paradijs, waar de fundamenten reeds van gelegd zijn. Alles kan beter, maar omwille van een lekkende kraan, slopen we geen villa!
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 15:39   #2155
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Mijn wens gaat zelfs lijnrecht in tegen separatisme. We moeten samen met onze Waalse broeders België verder uitbouwen tot het glorierijke unitair democratisch aards paradijs, waar de fundamenten reeds van gelegd zijn.
Als je ervoor zorgt dat de Vlaamse meerderheid niet langer grondwettelijk en wettelijk ingeperkt wordt, dat alle pariteitsregels vervangen worden door meerderheidsregels, en dat er geen etnische blokkage meer mogelijk is: you got a deal!

In afwachting zijn we verplicht verder te doen zoals we bezig zijn, maar je ziet: degenen die België willen redden hebben het dus in eigen hand.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 18:42   #2156
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Als je ervoor zorgt dat de Vlaamse meerderheid niet langer grondwettelijk en wettelijk ingeperkt wordt, dat alle pariteitsregels vervangen worden door meerderheidsregels, en dat er geen etnische blokkage meer mogelijk is: you got a deal!
Ik geef het toe: je formuleert een paar terechte klachten, een paar klaarblijkelijke manco's én hier en daar democratisch deficit.
Ook ik ben niet onverdeeld gelukkig met de totale gang van zaken in ons Vaderland.

Meer transparantie, gelijkberechtiging, democratie, ......... er is nog heel wat schaafwerk aan het Belgisch meubel. Maar het ding in tweeën hakken is geen oplossing: het ruwe houtwerk aan jouw kant blijft onafgewerkt, en je hebt twee poten minder om op recht te blijven ook al zat er in een van de twee wat memel.
(Te vergezochte metafoor zeker?)
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 18:46   #2157
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ik geef het toe: je formuleert een paar terechte klachten, een paar klaarblijkelijke manco's én hier en daar democratisch deficit.
Maar de situatie wordt ondertussen zo onhoudbaar dat het kiezen of delen is: of de meerderheidsregel in al zijn glorie herstellen in België, of barsten. Voor mij kunnen (sinds kort) beide oplossingen.

Citaat:
(Te vergezochte metafoor zeker?)
Vanzelfsprekend. En dus nietig, zeker?

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 18:48   #2158
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.830
Standaard

Citaat:
(Te vergezochte metafoor zeker?)
Nogal.
Ik heb eerder het gevoel dat ik beter af ben met de twee benen eigen aan een gewoon mens dan met de vier poten van een superhond maar met een rotzak van een baas.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 18:57   #2159
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Ik ben blij dat Knuppel én Egidius vooral inpikken op de zwakke stijlfiguur.
't Is hun manier om de inhoud stoemelings goed te keuren.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 19:08   #2160
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ik ben blij dat Knuppel én Egidius vooral inpikken op de zwakke stijlfiguur.
't Is hun manier om de inhoud stoemelings goed te keuren.
Héla gij, wat duwen en trekken om de essentie te ontwijken hé?

Ik herhaal dus nog eens waar het mij om te doen is:

Maar de situatie wordt ondertussen zo onhoudbaar dat het kiezen of delen is: of de meerderheidsregel in al zijn glorie herstellen in België, of barsten. Voor mij kunnen (sinds kort) beide oplossingen.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be