![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2141 |
Minister
|
![]() Eno, moest je geld overhouden voor digitale tv of kabel zou je zien dat velen hun problemen zelf geschapen hebben. Moeten deze mensen hun schulden door de belastingbetaler afbetaald worden via een uitkering? Dit terwijl ze gezond genoeg zijn om te werken.
Ik spreek hier zeker niet over alle gevallen, daarom dat ik die moeder met dochter en kleinkind aanhaal. Nergens kan je daaruit afleiden dat ik voorstander ben van kinderarbeid. Een scholing is belangrijker, maar het ziet er naar uit dat als Shakira op straat blijft leven er geen scholing bij te pas zal komen. Het is niet omdat je depressief bent, dat je geen 8h lang doorheen de zure appel kan bijten wanneer het echt moet. Natuurlijk roep ik niemand op te werken als iets gruwelijks hen net raakt. Maar de tijd passeert een jarenlang vastkleven aan een depressie en daarvoor niet gaan werken is problemen voor jezelf creëren. Ik kan best begrijpen dat mensen werken en na hun inkomen nog geld tekort komen. Maar in vele (if not de meeste) gevallen zijn die problemen door zichzelf aangedaan. Als ik straks 50 000 euro ga lenen en ik moet dat op 5 a 10 jaar afbetalen dan doe ik mijn budget pijn. Als dat de eerste jaren goed gaat en achteraf minder goed heb ik alleen mezelf te beklagen. Het is ook meermaals geweest dat ik mijn persoonlijke luxe moest matigen om het eten op de plank te houden. Maar dan vraag ik overuren aan of ga ik tijdelijk een extra shift draaien op een andere werklocatie. Het doet dan wel pijn je belastingsbrief te ontvangen terwijl je mede afdraagt voor andermans schulden via schuldbemiddeling die zich te "depressief" voelen om te werken. In een hoekje wegkwijnen en dezelfde mantra dag in dag uit herhalen gaat ook niet helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2142 | |||||||||||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Hoe ga je dat bepalen? Komt altijd op de inquisitie neer. En wat dan nog. Nood is nood, in de hoogste nood moet je geholpen worden. Wat met al die suicidalen zoals rokers en verslaafde drinkers en drugsverslaafden? Die wel mog "nuttig" zijn. Die wegen ook zwaar op de sociale zekerheid. Moet je die eruit gooien? Citaat:
Met een uitkering kan je alleen schulden bijmaken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is toch wel altijd hetzelfde liedje met jou. Mensen in moeillijkheden en losers hebben het aan zichzelf te danken, als je slaagt, dan is dat je eigen verdienste. Een dergelik zwart-wit plaatje is totaal ongeloofwaardig en lijkt me een kwalijk gevolg van een ideologisch vertroebelde blik. Citaat:
gaan is nuurlijk nooit goed. Citaat:
Ik begrijp dat gevoel niet goed, omdat ik het totaal niet kende. Ik was blij dat ik het (finacieel) goed had, ook toen ik 50% en meer afdroeg, ik gunde de uitkeringstrekkers hun karige afkoopsom, en vertrouwde op de overheden om misbruiken in te dijken. Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2143 | ||||||||||
Minister
|
![]() Proficiat. Ik hoop dat U dat niet van uw buren neemt. Want moest mijn buur gebruik maken van mijn netwerk mag hij zich aan een gerechtelijke brief verwachten. Wat hem nog meer zou kosten dan een maandelijkse internetfactuur.
Citaat:
Nood is inderdaad nood. Maar moeten wij iemand helpen dat zichzelf zou kunnen helpen? Ik zie niet in hoe iemand dat drugs gebruikt zwaar kan wegen als ze het zelf financieren door te werken. Citaat:
Citaat:
Minderbegaafde mensen kunnen naar een beschutte werkplaats gaan. Depressieve mensen gaan in mijn mening niet meer depressief worden door te werken. Het zou net een afleiding moeten zijn. Als ik me volledig concentreer op mijn werk bestaat de rest van de wereld even niet. Ik spreek niet voor iedereen dat problemen heeft. Maar ik stel helaas vast dat veelal armen zichzelf de armoede induwen en vasthouden aan een mantra. Dat is geen oplossing. Ik had wel een glimlach tot achter mijn oren dat die transseksuele in de wolken was met haar nieuw app. Haar caravan was helemaal vernield door haters en zo'n mensen dienen inderdaad geholpen te worden. Ze had niet eens een WC en ging kastanjes rapen om iets te eten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind dit zo raar. De meeste normalen hebben helemaal geen probleem met aan werk te komen. Er zijn zelfs vacatures exclusief voor langdurige werklozen. Citaat:
Ik zeg dat het veelal door zichzelf aangedaan is, wat geen leugen is. This is Belgium ! Als je het hier niet kan, waar dan wel???!!!??? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Luxe komt met een prijs. Wil je daar niets voor doen, is de goot luxueus genoeg. Nietwaar? ![]() Laatst gewijzigd door Alienation : 5 mei 2011 om 19:30. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2144 |
Banneling
|
![]() Zolang men zelf niet in echt moeilijke situaties verkeert... is alles gemakkelijk en simpel...
![]() Laatst gewijzigd door freelancer : 5 mei 2011 om 19:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2145 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
En toch trekken die overal voor mee. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 5 mei 2011 om 21:45. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2146 |
Banneling
|
![]() Ja en bij moeilijkheden is het dan plots de schuld van een ander
Laatst gewijzigd door eno2 : 5 mei 2011 om 21:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2147 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote]
Citaat:
En welke reden geven ze op dat jij geen hulp krijgt? Laatst gewijzigd door daiwa : 5 mei 2011 om 23:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2148 | ||||||||
Banneling
|
![]() Alienation
Citaat:
Waren we niet bezig over gemarginaliseerden? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
krijg nog geen lening van 2000€ voor een vespa teveel consumeren is niet mijn fort als het om te investeren is in een activiteit, dan heb je toch je kans gegaan, ik kan dat niet afkeuren. Citaat:
Citaat:
Er zijn basisrechten voor iieder menselijk wezen Op jou valt er duidelijk niet te rekenen om die te handhaven of te verbeteren Laatst gewijzigd door eno2 : 6 mei 2011 om 00:47. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2149 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vergist U zeker niet. Ik ben géén rijke tiest. Ik moet ook zien wat ik doe op het einde van de maand. Komen er nog onverwachte rekeningen plus de woningpolis, belastingen, vanalle rekeningen vinden mijn brievenbus. En dan heb ik nog niet gegeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2150 | |||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Sommige zijn liever lui dan moe, mogen we die niet stimuleren met zelf werk aan te bieden en desnoods te verplichten? Citaat:
Kijk er eens naar uit, wie weet wat je eruit kan halen. Citaat:
![]() Citaat:
Zo zijn er mensen die wagens afbetalen die volledig in de prak zijn gereden. Tof he ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Moest ik een bedrijf oprichten, het zou niet in België zijn neen. Citaat:
Wie dat niet wil, moet maar in armoede leven. Wie niet kan werken, dient geholpen te worden. Wie dakloos is geworden door omstandigheden moet geholpen worden. Wie zichzelf in armoede steekt en geen mogelijkheden opzoekt (werk) om er uit te komen, die moet dan maar blijven zitten tot de motivatie gevonden is he. Maar langdurige werkloosheid is geen goed CV. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
om zeer solidair te zijn met de allerlaagste trede. Maar ik en er mij evenzeer van bewust dat het ook de andere kant op kan. Dat doet het bv altijd in totalitaire systemen die geen plaats bieden aan onnutte personen en die ze zelfs elimineren. Het is een gevaarlijk sentiment dat je koestert: ressentiment tegen zwakkeren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2152 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
deze draad gaat over gemarginaliseerden En dat doe ik in aforismevorm Afschuwelijke jobtekorten gelden zelfs voor normalen zei ik het is niet omdat de werkloosheidscijfers in vlaanderen gezakt zijn dat dat niet blijft gelden het is voor het eerst sat ik een meer langlopende discussie aanga wees dankbaar Citaat:
eerst de mensem werk geven die werkzoekend zijn ,l daar zijn er meer dan genoeg van, en dan pas de rest onder druk zetten Citaat:
als oudere nooit meer een baan gekregen gekregen. Citaat:
En vooral als je niet kan betalen ervoor. Ik had het over overconsumeren, de ziekte van de tijd. Ik zei niet dat ik niets consumeer. Hebben mensen met een laag inkomen soms geen recht op ingeplugd zijn? Ik weet niet waarom ik hier nutteloze tijd insteek om in te gaan op plattitudes. Ik zal de aforismen een beetje beu zijn, waarschijnlijk. Citaat:
kom naar hier hier is NIKS Laatst gewijzigd door eno2 : 6 mei 2011 om 11:09. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2153 | |
Banneling
|
![]() [quote=daiwa;5443807]
Citaat:
Zoals in 90% van de gevallen doet moderatie weer zijn werk niet. Laatst gewijzigd door eno2 : 6 mei 2011 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2154 |
Banneling
|
![]() @ Alienation
ik zit hier een kwartier te tikken en dan pikt pollitics mijn edit niet meer ![]() Ik ben het dus even beu ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
'k ga hier mijn leven niet vertellen Laatst gewijzigd door eno2 : 6 mei 2011 om 11:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2156 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Arm zijn is... en toen kaartte ik armoede in Vlaanderen aan dat zich toont op tv. Verder moet U de pagina eens goed herbekijken wie alles door mekaar slaat ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2158 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ben solidair met de lagere treden als U goed leest. Ik voel net enorm mee omdat ik armoede zie bij mensen waar je het totaal niet van zou verwachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is hier toch een hele macedoine tussen ons? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik dat zeer veel gezien bij mensen waar je 't niet zou verwachten. Gelukkig dikwijls ookmaar tijdelijk Maar de ouderen, dat was het probleem. Die blijven in de merde. Laatst gewijzigd door eno2 : 6 mei 2011 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |