Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2011, 17:56   #2141
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Eno, moest je geld overhouden voor digitale tv of kabel zou je zien dat velen hun problemen zelf geschapen hebben. Moeten deze mensen hun schulden door de belastingbetaler afbetaald worden via een uitkering? Dit terwijl ze gezond genoeg zijn om te werken.
Ik spreek hier zeker niet over alle gevallen, daarom dat ik die moeder met dochter en kleinkind aanhaal. Nergens kan je daaruit afleiden dat ik voorstander ben van kinderarbeid. Een scholing is belangrijker, maar het ziet er naar uit dat als Shakira op straat blijft leven er geen scholing bij te pas zal komen.

Het is niet omdat je depressief bent, dat je geen 8h lang doorheen de zure appel kan bijten wanneer het echt moet. Natuurlijk roep ik niemand op te werken als iets gruwelijks hen net raakt. Maar de tijd passeert een jarenlang vastkleven aan een depressie en daarvoor niet gaan werken is problemen voor jezelf creëren.

Ik kan best begrijpen dat mensen werken en na hun inkomen nog geld tekort komen. Maar in vele (if not de meeste) gevallen zijn die problemen door zichzelf aangedaan. Als ik straks 50 000 euro ga lenen en ik moet dat op 5 a 10 jaar afbetalen dan doe ik mijn budget pijn. Als dat de eerste jaren goed gaat en achteraf minder goed heb ik alleen mezelf te beklagen.
Het is ook meermaals geweest dat ik mijn persoonlijke luxe moest matigen om het eten op de plank te houden. Maar dan vraag ik overuren aan of ga ik tijdelijk een extra shift draaien op een andere werklocatie. Het doet dan wel pijn je belastingsbrief te ontvangen terwijl je mede afdraagt voor andermans schulden via schuldbemiddeling die zich te "depressief" voelen om te werken.

In een hoekje wegkwijnen en dezelfde mantra dag in dag uit herhalen gaat ook niet helpen.
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2011, 18:59   #2142
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Eno, moest je geld overhouden voor digitale tv of kabel
Ik heb mezelf nu gratis wifi georganiseerd
Citaat:
zou je zien dat velen hun problemen zelf geschapen hebben
Altijd 'tzelfde cliché
Hoe ga je dat bepalen? Komt altijd op de inquisitie neer.
En wat dan nog. Nood is nood, in de hoogste nood moet je geholpen worden. Wat met al die suicidalen zoals rokers en verslaafde drinkers en drugsverslaafden? Die wel mog "nuttig" zijn.
Die wegen ook zwaar op de sociale zekerheid. Moet je die eruit gooien?

Citaat:
. Moeten deze mensen hun schulden door de belastingbetaler afbetaald worden via een uitkering?
Ah die schulden, die worden niet afbetaald.
Met een uitkering kan je alleen schulden bijmaken.

Citaat:
Dit terwijl ze gezond genoeg zijn om te werken.
In spanje zijn er 20% gezonder maar geen werk, 't overal zo met de gezonden die geen werk vinden en die een goedkope en gemakkelijke wervingsreserve vormen voor de falende werkgevers en economie, waar ze zelf het meest moeten voor betalen door in de misère te leven

Citaat:
Ik spreek hier zeker niet over alle gevallen, daarom dat ik die moeder met dochter en kleinkind aanhaal. Nergens kan je daaruit afleiden dat ik voorstander ben van kinderarbeid. Een scholing is belangrijker, maar het ziet er naar uit dat als Shakira op straat blijft leven er geen scholing bij te pas zal komen.
en voor wat mij betreft ook geen kinhderarbeid

Citaat:
Het is niet omdat je depressief bent, dat je geen 8h lang doorheen de zure appel kan bijten wanneer het echt moet.
De meesten krijgen niet eens de psychiatrische bijstand waar ze recht op hebben.

Citaat:
Natuurlijk roep ik niemand op te werken als iets gruwelijks hen net raakt. Maar de tijd passeert een jarenlang vastkleven aan een depressie en daarvoor niet gaan werken is problemen voor jezelf creëren.
Normale mensen geraken al moeilijk aan werk, voor de (ex-)mentalen is de deur helemaal dicht, tenzij er voor ze speciale beschermde jobs opgezet worden. Hetzelfde voor de langdurig werklozen. Die moeten ook opgenomen worden in een speciaal circuit ofwel werkloos blijven.

Citaat:
Ik kan best begrijpen dat mensen werken en na hun inkomen nog geld tekort komen. Maar in vele (if not de meeste) gevallen zijn die problemen door zichzelf aangedaan
.

Het is toch wel altijd hetzelfde liedje met jou. Mensen in moeillijkheden en losers hebben het aan zichzelf te danken, als je slaagt, dan is dat je eigen verdienste. Een dergelik zwart-wit plaatje is totaal ongeloofwaardig en lijkt me een kwalijk gevolg van een ideologisch vertroebelde blik.

Citaat:
Als ik straks 50 000 euro ga lenen en ik moet dat op 5 a 10 jaar afbetalen dan doe ik mijn budget pijn. Als dat de eerste jaren goed gaat en achteraf minder goed heb ik alleen mezelf te beklagen.
Het kan minder goed gaan voor allerlei redenen. Te diep debet
gaan is nuurlijk nooit goed.

Citaat:
Het is ook meermaals geweest dat ik mijn persoonlijke luxe moest matigen om het eten op de plank te houden. Maar dan vraag ik overuren aan of ga ik tijdelijk een extra shift draaien op een andere werklocatie. Het doet dan wel pijn je belastingsbrief te ontvangen terwijl je mede afdraagt voor andermans schulden via schuldbemiddeling die zich te "depressief" voelen om te werken
.
Ik begrijp dat gevoel niet goed, omdat ik het totaal niet kende. Ik was blij dat ik het (finacieel) goed had, ook toen ik 50% en meer afdroeg, ik gunde de uitkeringstrekkers hun karige afkoopsom, en vertrouwde op de overheden om misbruiken in te dijken.

Citaat:
In een hoekje wegkwijnen en dezelfde mantra dag in dag uit herhalen gaat ook niet helpen
Nee, en iedereen die uit dat hoekje raakt, heeft geluk gehad, ook als hij grote inspanningen daartoe doet.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2011, 19:29   #2143
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik heb mezelf nu gratis wifi georganiseerd
Proficiat. Ik hoop dat U dat niet van uw buren neemt. Want moest mijn buur gebruik maken van mijn netwerk mag hij zich aan een gerechtelijke brief verwachten. Wat hem nog meer zou kosten dan een maandelijkse internetfactuur.

Citaat:
Altijd 'tzelfde cliché
Hoe ga je dat bepalen? Komt altijd op de inquisitie neer.
En wat dan nog. Nood is nood, in de hoogste nood moet je geholpen worden. Wat met al die suicidalen zoals rokers en verslaafde drinkers en drugsverslaafden? Die wel mog "nuttig" zijn.
Die wegen ook zwaar op de sociale zekerheid. Moet je die eruit gooien?
Moest U de uitzendingen volgen zou U inzien op wat ik me bepaal. Het is trouwens dat in de cliché's het meeste waarheid huist.
Nood is inderdaad nood. Maar moeten wij iemand helpen dat zichzelf zou kunnen helpen?
Ik zie niet in hoe iemand dat drugs gebruikt zwaar kan wegen als ze het zelf financieren door te werken.

Citaat:
Ah die schulden, die worden niet afbetaald.
Met een uitkering kan je alleen schulden bijmaken.
Met een schuldbemiddeling kunt ge geen schulden bijmaken. Dat zou pas erg zijn. Uw inkomen wordt overgenomen, daarmee betalen ze uw schulden en de overschot krijg je in handen. Voor sommigen minder dan 200 euro per maand. Bokes met choco dus.

Citaat:
In spanje zijn er 20% gezonder maar geen werk, 't overal zo met de gezonden die geen werk vinden en die een goedkope en gemakkelijke wervingsreserve vormen voor de falende werkgevers en economie, waar ze zelf het meest moeten voor betalen door in de misère te leven
Ik weet niet hoe dat in Spanje gaat, maar hier is er gelukkig nog wel werk.
Minderbegaafde mensen kunnen naar een beschutte werkplaats gaan. Depressieve mensen gaan in mijn mening niet meer depressief worden door te werken. Het zou net een afleiding moeten zijn. Als ik me volledig concentreer op mijn werk bestaat de rest van de wereld even niet.
Ik spreek niet voor iedereen dat problemen heeft. Maar ik stel helaas vast dat veelal armen zichzelf de armoede induwen en vasthouden aan een mantra. Dat is geen oplossing.

Ik had wel een glimlach tot achter mijn oren dat die transseksuele in de wolken was met haar nieuw app. Haar caravan was helemaal vernield door haters en zo'n mensen dienen inderdaad geholpen te worden. Ze had niet eens een WC en ging kastanjes rapen om iets te eten.

Citaat:
en voor wat mij betreft ook geen kinhderarbeid
Ik ben tegen kinderarbeid. Waar leid jij eigenlijk uit af dat ik dat wel wil?

Citaat:
De meesten krijgen niet eens de psychiatrische bijstand waar ze recht op hebben.
Ah neen? Het OCWM heeft nochtans heel goedkope psychologen waar minderbedeelden beroep op kunnen doen.

Citaat:
Normale mensen geraken al moeilijk aan werk, voor de (ex-)mentalen is de deur helemaal dicht, tenzij er voor ze speciale beschermde jobs opgezet worden. Hetzelfde voor de langdurig werklozen. Die moeten ook opgenomen worden in een speciaal circuit ofwel werkloos blijven.
U slaat de bal mis. Het is een enorm gunstige periode qua werk. Ze smijten het naar uw kop. Tot op vandaag krijg ik nog minstens 3 sms'en met openstaande vacatures. Dit terwijl ik al enige tijd niet ben ingeschreven als werkzoekende. Toen ik werkzoekende was heeft werk mij gevonden.
Ik vind dit zo raar. De meeste normalen hebben helemaal geen probleem met aan werk te komen.
Er zijn zelfs vacatures exclusief voor langdurige werklozen.

Citaat:
Het is toch wel altijd hetzelfde liedje met jou. Mensen in moeillijkheden en losers hebben het aan zichzelf te danken, als je slaagt, dan is dat je eigen verdienste. Een dergelik zwart-wit plaatje is totaal ongeloofwaardig en lijkt me een kwalijk gevolg van een ideologisch vertroebelde blik.
U legt woorden in mijn mond die ik niet zeg. Wie noem ik een loser?
Ik zeg dat het veelal door zichzelf aangedaan is, wat geen leugen is.
This is Belgium ! Als je het hier niet kan, waar dan wel???!!!???

Citaat:
Het kan minder goed gaan voor allerlei redenen. Te diep debet
gaan is nuurlijk nooit goed.
En denken alle mensen daar bij na als ze die lening ondertekenen?

Citaat:
Ik begrijp dat gevoel niet goed, omdat ik het totaal niet kende. Ik was blij dat ik het (finacieel) goed had, ook toen ik 50% en meer afdroeg, ik gunde de uitkeringstrekkers hun karige afkoopsom, en vertrouwde op de overheden om misbruiken in te dijken.
Dat is dan uw fout. Ik weet wel beter.

Citaat:
Nee, en iedereen die uit dat hoekje raakt, heeft geluk gehad, ook als hij grote inspanningen daartoe doet.
Geluk of werken he. Kijk naar dat gezinnetje met die Australische man. Dochterlief heeft vele uren geklopt in de horeca en men kan zich nu met warm water wassen, het kindje in een warm bedje leggen, ...
Luxe komt met een prijs. Wil je daar niets voor doen, is de goot luxueus genoeg. Nietwaar?

Laatst gewijzigd door Alienation : 5 mei 2011 om 19:30.
Oud 5 mei 2011, 19:41   #2144
freelancer
Banneling

Standaard

Zolang men zelf niet in echt moeilijke situaties verkeert... is alles gemakkelijk en simpel...

Laatst gewijzigd door freelancer : 5 mei 2011 om 19:41.
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2011, 21:37   #2145
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Alienation
Maar moeten wij iemand helpen dat zichzelf zou kunnen helpen
De rijkjes niet.
En toch trekken die overal voor mee.

Citaat:
daarmee betalen ze uw schulden en de overschot krijg je in handen. Voor sommigen minder dan 200 euro per maand. Bokes met choco dus.
met 200€ per maand gaat ge geen schulden bijmaken?
Citaat:
Ik spreek niet voor iedereen dat problemen heeft. Maar ik stel helaas vast dat veelal armen zichzelf de armoede induwen en vasthouden aan een mantra. Dat is geen oplossing.
Jouw mantra is ook geen oplossing. De enige oplossing is vrijwillige tewerkstelling aan minimumloon om terug te integreren, plus deskundige, dure begeleiding.

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 mei 2011 om 21:45.
Oud 5 mei 2011, 21:46   #2146
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Zolang men zelf niet in echt moeilijke situaties verkeert... is alles gemakkelijk en simpel...
Ja en bij moeilijkheden is het dan plots de schuld van een ander

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 mei 2011 om 21:47.
Oud 5 mei 2011, 23:22   #2147
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Citaat:
.

En welke reden geven ze op dat jij geen hulp krijgt?

Laatst gewijzigd door daiwa : 5 mei 2011 om 23:22.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2011, 00:33   #2148
eno2
Banneling

Standaard

Alienation
Citaat:
U slaat de bal mis. Het is een enorm gunstige periode qua werk. Ze smijten het naar uw kop. Tot op vandaag krijg ik nog minstens 3 sms'en met openstaande vacatures. Dit terwijl ik al enige tijd niet ben ingeschreven als werkzoekende. Toen ik werkzoekende was heeft werk mij gevonden.
Ja, voor normalen.
Waren we niet bezig over gemarginaliseerden?

Citaat:
Ik vind dit zo raar. De meeste normalen hebben helemaal geen probleem met aan werk te komen.
't schijnt dat 't beter gaat. Hoeveel is het , 7% werkloos?

Citaat:
Er zijn zelfs vacatures exclusief voor langdurige werklozen.
welwel dat zou ik hopen hoeveel welke hoe betaald welke contracten

Citaat:
U legt woorden in mijn mond die ik niet zeg. Wie noem ik een loser?
Het is mijn woordkeus

Citaat:
Ik zeg dat het veelal door zichzelf aangedaan is, wat geen leugen is.
Ik zeg dat je daarvoor een inquisitie nodig hebt om dat vast te stellen, wat geen leugen is.

Citaat:
En denken alle mensen daar bij na als ze die lening ondertekenen?
onvertrouwd terrein voor mij

krijg nog geen lening van 2000€ voor een vespa

teveel consumeren is niet mijn fort

als het om te investeren is in een activiteit, dan heb je toch je kans gegaan, ik kan dat niet afkeuren.

Citaat:
Dat is dan uw fout. Ik weet wel beter.
O ja? De rijkjes komen veel beter weg met hun massale oplichterijen
Citaat:
Geluk of werken he. Kijk naar dat gezinnetje met die Australische man. Dochterlief heeft vele uren geklopt in de horeca en men kan zich nu met warm water wassen, het kindje in een warm bedje leggen, ...
Luxe komt met een prijs. Wil je daar niets voor doen, is de goot luxueus genoeg. Nietwaar?
Nee, niet waar.
Er zijn basisrechten voor iieder menselijk wezen
Op jou valt er duidelijk niet te rekenen om die te handhaven of te verbeteren

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 mei 2011 om 00:47.
Oud 6 mei 2011, 05:46   #2149
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Denkt U dat ik niet geraak word? Waarom denkt U dat ik zo'n pleidooi hou om meer te verdienen? Dat mijn lonen evenredig met mijn energiefactuur opgetrokken zouden worden.
Vergist U zeker niet. Ik ben géén rijke tiest.
Ik moet ook zien wat ik doe op het einde van de maand. Komen er nog onverwachte rekeningen plus de woningpolis, belastingen, vanalle rekeningen vinden mijn brievenbus.
En dan heb ik nog niet gegeten.
Oud 6 mei 2011, 05:59   #2150
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Alienation

Ja, voor normalen.
Waren we niet bezig over gemarginaliseerden?
Maak er toch eens niet het uwe van. Jij zei dat "normalen" al moeilijk aan werk geraken. Waarom maakt u eigenlijk onderscheid in mensen door ze te klasseren als normalen en gemarginaliseerden om het dan in mijn schoenen te schuiven?

Citaat:
't schijnt dat 't beter gaat. Hoeveel is het , 7% werkloos?
Ik weet dat niet. Maar misschien moet ge zelf eens gaan kijken hoeveel openstaande vacatures er zijn en dan samen met mij een verklaring voor de hoge werkloosheid zoeken.
Sommige zijn liever lui dan moe, mogen we die niet stimuleren met zelf werk aan te bieden en desnoods te verplichten?

Citaat:
welwel dat zou ik hopen hoeveel welke hoe betaald welke contracten
Meer als een uitkering. En die jobs voor langdurige werklozen leiden meestal sneller naar een vast contract dan een interimperiode.
Kijk er eens naar uit, wie weet wat je eruit kan halen.

Citaat:
Het is mijn woordkeus
Zeg dan niet zoals bovenstaand "we" indien U die woordenkeuze gebruikt

Citaat:
Ik zeg dat je daarvoor een inquisitie nodig hebt om dat vast te stellen, wat geen leugen is.
Die vat ik even niet. Mensen zijn zo materialistisch ingesteld dat ze zelfs hun eten zouden beperken voor een klassewagen. Sommige lenen voor andere dingen die ze willen. En later gebeurt er is iets, en die lening gaat daarvoor niet stoppen.
Zo zijn er mensen die wagens afbetalen die volledig in de prak zijn gereden.
Tof he

Citaat:
onvertrouwd terrein voor mij

krijg nog geen lening van 2000€ voor een vespa
Hoe komt dat dan dat gij in een situatie zijt gekomen dat ge niet eens internet kunt betalen?

Citaat:
teveel consumeren is niet mijn fort
Zolang het maar gratis is zeker?

Citaat:
O ja? De rijkjes komen veel beter weg met hun massale oplichterijen
Sommige moeten wel of ze gaan overkop in dit land.
Moest ik een bedrijf oprichten, het zou niet in België zijn neen.

Citaat:
Nee, niet waar.
Er zijn basisrechten voor iieder menselijk wezen
Op jou valt er duidelijk niet te rekenen om die te handhaven of te verbeteren
Ik zeg en herhaal heel duidelijk: Iemand dat kan werken, hoort te werken.
Wie dat niet wil, moet maar in armoede leven.
Wie niet kan werken, dient geholpen te worden.
Wie dakloos is geworden door omstandigheden moet geholpen worden.
Wie zichzelf in armoede steekt en geen mogelijkheden opzoekt (werk) om er uit te komen, die moet dan maar blijven zitten tot de motivatie gevonden is he.
Maar langdurige werkloosheid is geen goed CV.
Oud 6 mei 2011, 10:44   #2151
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Denkt U dat ik niet geraak word? Waarom denkt U dat ik zo'n pleidooi hou om meer te verdienen? Dat mijn lonen evenredig met mijn energiefactuur opgetrokken zouden worden.
Vergist U zeker niet. Ik ben géén rijke tiest.
Ik moet ook zien wat ik doe op het einde van de maand. Komen er nog onverwachte rekeningen plus de woningpolis, belastingen, vanalle rekeningen vinden mijn brievenbus.
En dan heb ik nog niet gegeten.
Dat is een mijn zeer goed bekend profiel van mensen die het zelf niet makkelijk hebben en daarom zo gebeten zijn op zogenaamde freeriders (waarvoor ze meestal heel hele serie meer beledigende termen en scheldwoorden gebruiken, zo ben jij gelukkig niet). Ik vind zelf laag op de ladder staan nu precies een goeie reden
om zeer solidair te
zijn met de allerlaagste trede.
Maar ik en er mij evenzeer van bewust dat het ook de andere kant op kan.
Dat doet het bv altijd in totalitaire systemen die geen plaats bieden aan onnutte personen en die
ze zelfs elimineren.

Het is een gevaarlijk sentiment dat je koestert: ressentiment tegen zwakkeren
Oud 6 mei 2011, 10:47   #2152
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Maak er toch eens niet het uwe van. Jij zei dat "normalen" al moeilijk aan werk geraken. Waarom maakt u eigenlijk onderscheid in mensen door ze te klasseren als normalen en gemarginaliseerden om het dan in mijn schoenen te schuiven?
Jij slaat alles dooreen
deze draad gaat over gemarginaliseerden
En dat doe ik in aforismevorm

Afschuwelijke jobtekorten gelden zelfs voor normalen zei ik
het is niet omdat de werkloosheidscijfers in vlaanderen gezakt zijn dat dat niet blijft gelden

het is voor het eerst sat ik een meer langlopende discussie aanga
wees dankbaar

Citaat:
Sommige zijn liever lui dan moe, mogen we die niet stimuleren met zelf werk aan te bieden en desnoods te verplichten?
Stimuleren ja verplichten niet dat is nieuwe slavernij
eerst de mensem werk geven die werkzoekend zijn ,l daar zijn er meer dan genoeg van, en dan pas de rest onder druk zetten

Citaat:
Kijk er eens naar uit, wie weet wat je eruit kan halen.
Nee bedankt, na zes jaar uitgebuit te zijn ben ik al niet meer werkzoekend sinds 1994. Vrijgesteld van de arbeidsmarkt. Toch heb ik nog lang gesolliciteerd uit pure financiële wanhoop, maar
als oudere nooit
meer een baan gekregen
gekregen.

Citaat:
Zolang het maar gratis is zeker?
Je leest er weer eens opzettelijk naast om een stomme sneer te kunnen weggeven die nergens op slaat. Wie consumeert er niet graag gratis? Jij?

En vooral als je niet kan betalen ervoor.

Ik had het over overconsumeren, de ziekte van de tijd. Ik zei niet dat ik niets consumeer.
Hebben mensen met een laag inkomen soms geen recht op ingeplugd zijn?
Ik weet niet waarom ik hier nutteloze tijd insteek om in te gaan op plattitudes.
Ik zal de aforismen een beetje beu zijn, waarschijnlijk.

Citaat:
Sommige moeten wel of ze gaan overkop in dit land.
Moest ik een bedrijf oprichten, het zou niet in België zijn neen.
In België is teveel concurrentie
kom naar hier
hier is NIKS

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 mei 2011 om 11:09.
Oud 6 mei 2011, 10:53   #2153
eno2
Banneling

Standaard

[quote=daiwa;5443807]
Citaat:

En welke reden geven ze op dat jij geen hulp krijgt?
Dezelfde reden waarom ze jou nog laten rondlopen met je gekke persoonlijke aanvalletjes

Zoals in 90% van de gevallen doet moderatie weer zijn werk niet.

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 mei 2011 om 10:56.
Oud 6 mei 2011, 11:24   #2154
eno2
Banneling

Standaard

@ Alienation

ik zit hier een kwartier te tikken en dan pikt pollitics mijn edit niet meer, dus alles weg
Ik ben het dus even beu
Oud 6 mei 2011, 11:26   #2155
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe komt dat dan dat gij in een situatie zijt gekomen dat ge niet eens internet kunt betalen?
Ik wou dat ook niet, (ik heb nooit internet gehad) hoewel ik het nu zou kunnen, in tegenstelling tot de laatste 15 jaar

'k ga hier mijn leven niet vertellen

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 mei 2011 om 11:31.
Oud 6 mei 2011, 11:29   #2156
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Jij slaat alles dooreen
deze draad gaat over gemarginaliseerden
Deze draad ging over arm zijn vol met one liners dacht ik?
Arm zijn is... en toen kaartte ik armoede in Vlaanderen aan dat zich toont op tv.

Verder moet U de pagina eens goed herbekijken wie alles door mekaar slaat
Oud 6 mei 2011, 11:32   #2157
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Die vat ik even niet. Mensen zijn zo materialistisch ingesteld dat ze zelfs hun eten zouden beperken voor een klassewagen. Sommige lenen voor andere dingen die ze willen. En later gebeurt er is iets, en die lening gaat daarvoor niet stoppen.
Zo zijn er mensen die wagens afbetalen die volledig in de prak zijn gereden.
Tof he
OK OK maar het ging erover hoe je werkweigeraars detecteert
Oud 6 mei 2011, 11:33   #2158
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is een mijn zeer goed bekend profiel van mensen die het zelf niet makkelijk hebben en daarom zo gebeten zijn op zogenaamde freeriders (waarvoor ze meestal heel hele serie meer beledigende termen en scheldwoorden gebruiken, zo ben jij gelukkig niet). Ik vind zelf laag op de ladder staan nu precies een goeie reden
om zeer solidair te
zijn met de allerlaagste trede.
Maar ik en er mij evenzeer van bewust dat het ook de andere kant op kan.
Dat doet het bv altijd in totalitaire systemen die geen plaats bieden aan onnutte personen en die
ze zelfs elimineren.

Het is een gevaarlijk sentiment dat je koestert: ressentiment tegen zwakkeren
Ik voel me niet gebeten. Ik deel mijn mening. Al geef ik toe dat een smiley hier en daar mijn internet overkomen wat meer zou verbloemen.
Ik ben solidair met de lagere treden als U goed leest.
Ik voel net enorm mee omdat ik armoede zie bij mensen waar je het totaal niet van zou verwachten.
Oud 6 mei 2011, 11:34   #2159
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Deze draad ging over arm zijn vol met one liners dacht ik?
Arm zijn is... en toen kaartte ik armoede in Vlaanderen aan dat zich toont op tv.

Verder moet U de pagina eens goed herbekijken wie alles door mekaar slaat
welke pagina?

Het is hier toch een hele macedoine tussen ons?
Oud 6 mei 2011, 11:36   #2160
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik voel me niet gebeten. Ik deel mijn mening. Al geef ik toe dat een smiley hier en daar mijn internet overkomen wat meer zou verbloemen.
Ik ben solidair met de lagere treden als U goed leest.
Ik voel net enorm mee omdat ik armoede zie bij mensen waar je het totaal niet van zou verwachten.
OK
Ik dat zeer veel gezien bij mensen waar je 't niet zou verwachten.

Gelukkig dikwijls ookmaar tijdelijk

Maar de ouderen, dat was het probleem. Die blijven in de merde.

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 mei 2011 om 11:36.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be