Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2006, 23:09   #2141

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
En verpleging of verzorging daar maakt vaderke staat een heel groot onderscheid in (kunstmatige knelpuntberoepen)
Of vaderke staat daar veel mee te maken heeft, dat betwijfel ik. De collega's verplegers daarentegen?
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 23:09   #2142
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
is toch wel een tegenstelling, goede werkers en .... alles kapot maken.
Ja dat klopt.
Ze doen hun uren maar trekken zich niet zoveel aan van wat ze doen in die uren. Het is puur uren vullen.

Maar ik zal straks wat uitleg geven over "een beetje zwart werken".
Oud 7 augustus 2006, 23:14   #2143
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Ik stap ook in knelpuntberoep, naar lang nagedacht te hebben en mij hierover geinformeerd te hebben, is mijn zin al over eerlijk gezegd...
Al goed dat het beroep mij aanspreekt nog, maar voorwaarden zijn gewoon superslecht. Al zweeg de VDAB in alle talen toen ik mij inschreef en mij degelijk wou informeren bij hen erover, als je ze bezig hoorde, was het DE job van het moment...in de praktijk hoor ik heel andere dingen.

Jep, duvelke382 was inderdaad een goeie kapper !
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 23:16   #2144

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ik stap ook in knelpuntberoep, naar lang nagedacht te hebben en mij hierover geinformeerd te hebben, is mijn zin al over eerlijk gezegd...
Al goed dat het beroep mij aanspreekt nog, maar voorwaarden zijn gewoon superslecht. Al zweeg de VDAB in alle talen toen ik mij inschreef en mij degelijk wou informeren bij hen erover, als je ze bezig hoorde, was het DE job van het moment...in de praktijk hoor ik heel andere dingen.

Jep, duvelke382 was inderdaad een goeie kapper !
welk knelpuntberoep bedoel je?
Oud 7 augustus 2006, 23:18   #2145
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

A1 orthopedagogie

Ja, ik ben dromer en idealiste, vanuit die motivering ga ik het nog verder zetten. Ik wil mijn kunnen en kennis in samenwerking met deze studies omzetten in een hopelijke goede hulpverlening voor bepaalde kinderen. Op die manier kan ik misschien mijn steentje nog bijdragen aan de maatschappij. Hopelijk is het tegen ik klaar ben met studies al beter gesteld qua werkvoorwaarden in die sector, mor social profit sucks big time !

Laatst gewijzigd door Duupje : 7 augustus 2006 om 23:21.
Oud 7 augustus 2006, 23:21   #2146

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
A1 orthopedagogie

Ja, ik ben dromer en idealiste, vanuit die motivering ga ik het nog verder zetten. Hopelijk is het tegen ik klaar ben met studies al beter gesteld qua werkvoorwaarden in die sector, mor social profit sucks big time !
'k zou je aanraden, hou je vooral niet in. Orthopedagogie is een geweldig beroep, al moet je inderdaad je "strepen" eerst halen.
Oud 7 augustus 2006, 23:26   #2147
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja ik ga het zeker doen hoor. Het zal mij zwaar vallen, maar als ik mijn zinnen op iets zet, zal en moet ik het halen. Maar niet op de manier zoals VDAB het reeds voor mij uitstippelde. Ik weet wat ik wil en waar ik wil komen en zal dat doen, al ga ik op hierdoor nog tegen veel mensen hun schenen stampen. Ik ben dan nu misschien wel werkloos, maar dat wil niet zeggen dat ik over mij heen moet laten lopen door diensten die van zichzelf nog niet goed weten hoe ze functioneren.

En lijkt mij ook heel tof beroep, ik zit op andere manier allanger in de hulpverlening en het gaat mij heel goed af, volgens wat anderen zeggen dan toch, het voelt enorm goed aan als je iets bereikt met mensen die 'opgegeven' zijn door anderen.
Oud 7 augustus 2006, 23:38   #2148

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja ik ga het zeker doen hoor. Het zal mij zwaar vallen, maar als ik mijn zinnen op iets zet, zal en moet ik het halen. Maar niet op de manier zoals VDAB het reeds voor mij uitstippelde. Ik weet wat ik wil en waar ik wil komen en zal dat doen, al ga ik op hierdoor nog tegen veel mensen hun schenen stampen. Ik ben dan nu misschien wel werkloos, maar dat wil niet zeggen dat ik over mij heen moet laten lopen door diensten die van zichzelf nog niet goed weten hoe ze functioneren.

En lijkt mij ook heel tof beroep, ik zit op andere manier allanger in de hulpverlening en het gaat mij heel goed af, volgens wat anderen zeggen dan toch, het voelt enorm goed aan als je iets bereikt met mensen die 'opgegeven' zijn door anderen.
Ik zal je eerstdaags een zinnig antwoord proberen geven (momenteel lukt het me niet echt). De valkuil bestaat er inderdaad uit dat men geconditioneert wordt, ook in het beroep. Het gevoel (wat meestal juist is) wordt vrij vaak gemanipuleerd door "wat moet". Volgens mij moet men vooral het gevoel volgen. Ga vooral op zoek naar het "waarom" de mensen opgeven, en dan ben je op het goede spoor. Veel succes in ieder geval.
Oud 7 augustus 2006, 23:45   #2149
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal je eerstdaags een zinnig antwoord proberen geven (momenteel lukt het me niet echt). De valkuil bestaat er inderdaad uit dat men geconditioneert wordt, ook in het beroep. Het gevoel (wat meestal juist is) wordt vrij vaak gemanipuleerd door "wat moet". Volgens mij moet men vooral het gevoel volgen. Ga vooral op zoek naar het "waarom" de mensen opgeven, en dan ben je op het goede spoor. Veel succes in ieder geval.
Veel zinnige antwoorden vallen er niet op te geven vrees ik.
Bedankt, en jij ook veel succes, het lijkt me dat je het nodig hebt ook. Ik zal het mijne met u delen !

Je hebt wel gelijk dat je op je gevoel moet afgaan, ik doe dat ook, al zegt het verstand vaak andere dingen en verklaren velen mij gek soms. Maar mijn gevoel laat mij nooit in de steek, het is vaak het enige dat een mens op kan vertrouwen, het echte gevoel, niet wat je anderen jezelf laat aanpraten. Binnen kijken bij mensen is heel boeiend, vermoeiend, maar het loont altijd. Er zouden best meer mensen het eens mogen proberen.
Oud 7 augustus 2006, 23:56   #2150
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Wat een geluk dat duupje mij kent van vroeger ..........
En stielman die door pech zijn werk verliest hé Karma ..........
Zo zie je maar hé .............
Oud 7 augustus 2006, 23:59   #2151
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je hebt toch een opleiding gaan doen en je werkt toch nu? Wat is dan het probleem ? Geen toch ?
Jij had inderdaad pech in jouw oude branche, maar dat wil niet zeggen dat er geen andere dingen zijn die je ook graag kan doen. En dat heb je dan ook gedaan.
Ik zou ook liever in mijn oude job zijn gebleven, maar dat was om gezondheidsredenen niet meer haalbaar. Dus moet ik mij ook omscholen naar wat anders. En daarna hopelijk tot aan mijn pensioen aan de slag blijven.
Oud 7 augustus 2006, 23:59   #2152
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Voor de groep die wil werken is de VDAB slecht georganiseert.

toen ik een paar jaar geleden eventjes werkloos was (heeft toen een lange maand geduurd) had ik me vrijwillig ingeschreven voor een herscholing grafische technieken. Alle tests waren heel goed, buiten ééntje. Ik was er niet door voor men karaktertest. volgens die test was ik niet sociaal genoeg, had ik er geen interesse voor en was men karakter niet volhoudend genoeg.
Dus ik kon die opleiding op men buik schrijven,ipv daarvan hadden ze opleidingen gezocht waarvoor ik absoluut geen interesse voor had. Wel vanaf die dag heeft de VDAB voor mok afgedaan. Als ik VRIJWILLIG een opleiding wil volgen en ik mag niet en zij gaan beslissen wat ik van opleiding moet volgen. Nee , dank u

Ondertussen een goede job in de bouw, avondschool volgen in een richting dat ik wil.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 00:08   #2153
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zo is dat inderdaad.
Ik kan onmogelijk opnoemen voor welke opleidingen ik al geweigerd ben door de tests die ze opleggen.
Ik krijg steeds te horen : 'uw psychische capaciteiten zijn ruimschoots voldoende, maar wij betwijfelen of u het werk zal aankunnen met uw gezondheidstoestand...', ik word daar zowat onnozel van. Ik wil absoluut geen 9 to 5 bureaujobke, ik zou daar gek van worden. (Met alle respect voor de mensen die het wel kunnen, ik heb geen zittend achterwerk gewoon)
Hoeveel mensen werken er niet met diabetes? Als al die mensen niet meer mogen werken...waar in godsnaam ben je dan mee bezig, ik ben om die reden ook mijn job die ik jaren met hart en ziel deed, kwijt geraakt.
Ik mag nog studeren zoveel ik wil, ik krijg niet vaak kans op werk hierdoor. En sinds ruime tijd geleden hier in Antwerpen een ongeval gebeurde met een vuilkar (bestuurder was diabeet), is het helemaal miserie.
Nu bij A1 orthopedagogie ben ik weer geslaagd in de testen, ik zou de opleiding mogen volgen...ik heb ze verwittigd dat ik suikerziek ben, ik ben eens benieuwd wanneer ze hierover gaan struikelen nu... (hopelijk niet deze keer), want de medische test moet nog komen. Ik hou mijn hart al vast.
Eerlijk gezegd zou ik soms beter liegen, maar als je dan ooit eens iets voorhebt ermee, vlieg je ook buiten want dan heb je gelogen...

Laatst gewijzigd door Duupje : 8 augustus 2006 om 00:09.
Oud 8 augustus 2006, 00:15   #2154
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar duupje ik heb 6 jaar geleerd voor vak,door een hersentumor moest ik stoppen,dat weet je toch wel hé
Dus moest ik iets nieuws doen.
Ik doe mijn werk nu erg graag.
Maar dit ligt aan mijn karakter hé
Oud 8 augustus 2006, 08:22   #2155
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar ons duupje heeft een slim kopje Ik denk enkel dat ze haar start in het leven gemist heeft .............. Ook dit is een probleem bij vele mensen
Oud 8 augustus 2006, 11:18   #2156
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Maar ons duupje heeft een slim kopje Ik denk enkel dat ze haar start in het leven gemist heeft .............. Ook dit is een probleem bij vele mensen
Ik heb mijn start in het leven net heel goed genomen, alles van miserie al zo wat tegengekomen en ben er wijzer door geworden, waardoor ik nu net beter af ben dan vele andere van mijn leeftijd die nog niet weten waar het leven om draait.
Oud 8 augustus 2006, 12:46   #2157
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb mijn start in het leven net heel goed genomen, alles van miserie al zo wat tegengekomen en ben er wijzer door geworden, waardoor ik nu net beter af ben dan vele andere van mijn leeftijd die nog niet weten waar het leven om draait.
Ik leer daar nu veel uit,dank U duupje
Oud 8 augustus 2006, 14:12   #2158

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel zinnige antwoorden vallen er niet op te geven vrees ik.
Bedankt, en jij ook veel succes, het lijkt me dat je het nodig hebt ook. Ik zal het mijne met u delen !

Je hebt wel gelijk dat je op je gevoel moet afgaan, ik doe dat ook, al zegt het verstand vaak andere dingen en verklaren velen mij gek soms. Maar mijn gevoel laat mij nooit in de steek, het is vaak het enige dat een mens op kan vertrouwen, het echte gevoel, niet wat je anderen jezelf laat aanpraten. Binnen kijken bij mensen is heel boeiend, vermoeiend, maar het loont altijd. Er zouden best meer mensen het eens mogen proberen.
Er is toch valkuil hoor. Als je de geijkte wegen die zijn uitgestippeld niet volgt is er weinig kans dat je aan de bak komt vrees ik. De kunst bestaat er uit (spijtig dat ik het moet zeggen) om de geijkte wegen eerst wel te volgen om daarna langzaam (zonder al te veel tegen de schenen te stampen) zelf de wegen uit te stippelen. Meestal geeft men dit laatste echter op om niet voortdurend in "conflict" te geraken. En .... niet alle eerder uitgestippelde wegen zijn "niet goed".
Men moet er eigenlijk vanuit gaan dat ook de "gevestigde werknemers" ooit voor hetzelfde dilemma hebben gestaan.
Oud 8 augustus 2006, 22:29   #2159
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is toch valkuil hoor. Als je de geijkte wegen die zijn uitgestippeld niet volgt is er weinig kans dat je aan de bak komt vrees ik. De kunst bestaat er uit (spijtig dat ik het moet zeggen) om de geijkte wegen eerst wel te volgen om daarna langzaam (zonder al te veel tegen de schenen te stampen) zelf de wegen uit te stippelen. Meestal geeft men dit laatste echter op om niet voortdurend in "conflict" te geraken. En .... niet alle eerder uitgestippelde wegen zijn "niet goed".
Men moet er eigenlijk vanuit gaan dat ook de "gevestigde werknemers" ooit voor hetzelfde dilemma hebben gestaan.
Goh ja, dat heb ik al vaak genoeg mogen ondervinden, ik ga dan deze keer ook eens even de uitgestippelde weg volgen en mijne mond wijselijk houden als ik eens niet akkoord ga. Eens mijn diploma op zak, doe ik mijn eigen ding en kan niemand mij nog weerhouden te gaan doen wat ik wil doen. Hopelijk lukt het mij dan wel om de komende 3j mijn tong 700x rond te draaien en niets te zeggen, dat is dan weer ander probleem voor me.
Het zal me wel lukken, mijn vastberadenheid er te komen is groter dan mijne mond. Ik word er niet jonger op en kan niet nog jaren blijven thuiszitten niets doen, daar word ik helemaal gek van.
Maar neemt niet weg, dat ik mij niet in de luren zal laten leggen met al hun fake contracten etc., daar ben ik te sterke/slimme madam voor.
Oud 8 augustus 2006, 22:58   #2160

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goh ja, dat heb ik al vaak genoeg mogen ondervinden, ik ga dan deze keer ook eens even de uitgestippelde weg volgen en mijne mond wijselijk houden als ik eens niet akkoord ga. Eens mijn diploma op zak, doe ik mijn eigen ding en kan niemand mij nog weerhouden te gaan doen wat ik wil doen. Hopelijk lukt het mij dan wel om de komende 3j mijn tong 700x rond te draaien en niets te zeggen, dat is dan weer ander probleem voor me.
Het zal me wel lukken, mijn vastberadenheid er te komen is groter dan mijne mond. Ik word er niet jonger op en kan niet nog jaren blijven thuiszitten niets doen, daar word ik helemaal gek van.
Maar neemt niet weg, dat ik mij niet in de luren zal laten leggen met al hun fake contracten etc., daar ben ik te sterke/slimme madam voor.
Da's een nobele gedachte dat je hier hebt. Ik had het echter niet alleen over "fake contracten". Eens men ergens is binnengeraakt moet men ook nog de geijkte wegen volgen, vooral (alhoewel) in de sociale sector. Die sector doet zich dikwijls wel voor als "openstaand voor nieuwe gedachten" maar in werkelijkheid mag je dat eigenlijk ook wel vergeten. Orthopedagogie is een mooie richting vind ik. En je zal mogen doen wat je wil zolang je tegen niemands schenen, gedachtengoed schopt. Vanaf dan begint de strijd. En ..... alle motieven die dan worden gebruikt zijn meestal zeer mooi (sociaal) ingekaderd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be