Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 mei 2020, 17:22   #2161
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nu reeds trok het gros zich niks meer aan van de regels.
Ergens begrijpelijk he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 17:23   #2162
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nu reeds trok het gros zich niks meer aan van de regels.
Het probleem is dat het erg moeilijk is om dit in regels te gieten. Als ik vooraan in de tuin aan het werken ben en de buur gaat wandelen en stopt om een praatje te voeren. Is dit tegen de huidige regels, indien er voldoende afstand gehouden wordt > 3m?

Is er een probleem indien ik een praatje sla met de buur als in mijn tuin sta en hij in zijn tuin, opnieuw meer dan 3 m afstand?

Is er dan een groot probleem indien ik ga wandelen en ik passeer aan familielid en ik sla een praatje van op de straat?

Ik vind dit allemaal veel minder een probleem dan iemand die gaat winkelen en een praatje staat te slaan met iemand voor langer dan een kwartier en minder dan 1m afstand houd.

Een beetje redelijkheid is wenselijk.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 17:27   #2163
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Zo geraken we dan toch nog aan groepsimmuniteit.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 17:27   #2164
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ze hebben dat letterlijk gezegd dat ze dat niet gaan controleren. Men kan dat ook niet controleren.

Dus wat gaat de modale belg doen?
Eens met vier bij grootouders X, eens met vier bij grootouders Y, dan eens met vier bij vrienden, eens met vier bij de mensen van de tennisclub, eens met vier bij...


En die vier gaat dan opeens vijf worden "want eentje meer kan toch geen kwaad" etc
Des te beter, want het is weer een slechte regeling, een beetje te vergelijken met hun niet-noodzakelijke verplaatsingen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 17:36   #2165
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Zo geraken we dan toch nog aan groepsimmuniteit.
Tuurlijk. De enige vraag was: met of zonder economische ramp ? We gaan voor "met".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 18:13   #2166
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.953
Standaard

De Amerikaanse topeconome Stephanie Kelton is voorstander van geld bijdrukken.

Ze ziet "the deficit" niet als probleem

https://www.youtube.com/watch?v=V48B94ear5k
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 18:21   #2167
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De Amerikaanse topeconome Stephanie Kelton is voorstander van geld bijdrukken.
De USA kunnen dat omdat de dollar een wereld reserve munt is. Maw, zij krijgen de seigniorage voor hunzelf, en de wereld de inflatie.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 18:28   #2168
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.188
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De Amerikaanse topeconome Stephanie Kelton is voorstander van geld bijdrukken.

Ze ziet "the deficit" niet als probleem

https://www.youtube.com/watch?v=V48B94ear5k
The US heeft dat deficit nooit als een probleem gezien. Ze steunen op de dollar als ‘wereldvaluta’.
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 19:25   #2169
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.953
Standaard

Dat is het interessante.

Het strooien met geld zoals nu wordt gedaan, lijkt nog wel even door te kunnen gaan.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 19:26   #2170
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dat is het interessante.

Het strooien met geld zoals nu wordt gedaan, lijkt nog wel even door te kunnen gaan.
Enkel voor de USA. Wij mogen hun inflatie ondergaan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 19:34   #2171
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.953
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Enkel voor de USA. ...
Hoe zie jij het eindspel voor ecb-landen dan? Die kunnen toch ook gewoon tien jaar lang de geldpers gaan aanzetten voor hun ambtenaren en de grote bedrijven?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 19:45   #2172
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Hoe zie jij het eindspel voor ecb-landen dan? Die kunnen toch ook gewoon tien jaar lang de geldpers gaan aanzetten voor hun ambtenaren en de grote bedrijven?
Ja, maar dat gaat wel inflatie veroorzaken in Europa. Wat blijkbaar welkom is, dus gaat men dat doen. Het grote probleem in Europa gaat de gigantische werkloosheid zijn die we georganiseerd hebben. Ik reken op 25-30%. Dat gaat ongeveer het stuk van de economie zijn dat men vernietigd heeft, en aangezien het sectorieel en Europees is, zal men die mensen eerst moeten laten uitsterven voor dat weer goed komt. Geen kat gaat ooit nog een restaurant open doen of een toeristisch ding oprichten he. Goed zot. We weten nu dat dat op elk moment op de fles kan door dwingelandij, en dat de basis vrijheden een dood stukje papier zijn hier.

Aangezien wij een 'sociaal systeem' hebben, en goed bewaakt door vakbonden met een eisenpakket dat gemaakt was voor de welvaart die we enkele maanden geleden nog hadden, en niet voor de economie van een ontwikkelingsland dat we zullen geworden zijn, gaat dat uitmonden op heel zware conflicten. Met een beetje chance gaat het richting Rwanda of zo.

Herinner u de gilets jaunes. Dat is toen uitgepeterd omdat de welvaart nog groot genoeg was. Deze keer, in onze nieuwe normaal status van ontwikkelingsland, gaat het anders verlopen, die volksopstand.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 19:51   #2173
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Het probleem is dat het erg moeilijk is om dit in regels te gieten. Als ik vooraan in de tuin aan het werken ben en de buur gaat wandelen en stopt om een praatje te voeren. Is dit tegen de huidige regels, indien er voldoende afstand gehouden wordt > 3m?

Is er een probleem indien ik een praatje sla met de buur als in mijn tuin sta en hij in zijn tuin, opnieuw meer dan 3 m afstand?

Is er dan een groot probleem indien ik ga wandelen en ik passeer aan familielid en ik sla een praatje van op de straat?

Ik vind dit allemaal veel minder een probleem dan iemand die gaat winkelen en een praatje staat te slaan met iemand voor langer dan een kwartier en minder dan 1m afstand houd.

Een beetje redelijkheid is wenselijk.
Vwala:
Lockdown ramp ?
40-45: ramp ? Voor Belgie eigenlijk 40-44.
Nu een dikke 4 weken lockdown.
Toen: 4 jaaaaaren bezetting met héél strenge regels. Het was Ja oder nein.
Punkt. Geen discussie.
Joodse mensen en werkweigeraars moesten soms 3 jaar onderduiken voor een ONVERBIDDELIJKE bezetter.
Die moesten niet klagen over psychische problemen. Ze moesten op hun tanden bijten tot die jaren voorbij waren.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 19:53   #2174
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Vwala:
Lockdown ramp ?
40-45: ramp ? Voor Belgie eigenlijk 40-44.
Nu een dikke 4 weken lockdown.
Toen: 4 jaaaaaren bezetting met héél strenge regels. Het was Ja oder nein.
Punkt. Geen discussie.
Joodse mensen en werkweigeraars moesten soms 3 jaar onderduiken voor een ONVERBIDDELIJKE bezetter.
Die moesten niet klagen over psychische problemen. Ze moesten op hun tanden bijten tot die jaren voorbij waren.
Het verschil is wel dat dat veroorzaakt werd door een vijand, terwijl het nu veroorzaakt wordt door onze eigen staten. (dus ja, de vijand eigenlijk toch)l

Zelfs tijdens de bezetting werd het economische leven nooit zo erg aangetast als nu hoor. Dacht jij dat de Duitse officieren niet op restaurant gingen ? Of naar het theater ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 mei 2020 om 19:53.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 20:18   #2175
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het verschil is wel dat dat veroorzaakt werd door een vijand, terwijl het nu veroorzaakt wordt door onze eigen staten. (dus ja, de vijand eigenlijk toch)l

Zelfs tijdens de bezetting werd het economische leven nooit zo erg aangetast als nu hoor. Dacht jij dat de Duitse officieren niet op restaurant gingen ? Of naar het theater ?
Vijand: president Macron verklaarde duidelijk "Nous sommes en guerre".
+ Eigenlijk niet tegen een staat of een volk maar tegen een VIRUS.

Het economisch leven nooit zo erg aangetast als nu...Bron ?
Het ging niet over Duitse officieren ...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 20:22   #2176
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.953
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, maar dat gaat wel inflatie veroorzaken in Europa. Wat blijkbaar welkom is, dus gaat men dat doen. Het grote probleem in Europa gaat de gigantische werkloosheid zijn die we georganiseerd hebben. Ik reken op 25-30%. Dat gaat ongeveer het stuk van de economie zijn dat men vernietigd heeft, en aangezien het sectorieel en Europees is, zal men die mensen eerst moeten laten uitsterven voor dat weer goed komt. Geen kat gaat ooit nog een restaurant open doen of een toeristisch ding oprichten he. ...
Juist doordat je een groot gedeelte vd bevolking zeer welvarend houdt zal de horeca en toeristen sector NA een vaccin weer zet hoge snelheid gaan opstarten. De vraag naar deze producten is groot en hangt samen met welvaart.

Das de theorie althans.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 20:22   #2177
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.953
Standaard

Volgens een vriend:

Op termijn lijkt mij het volledig opheffen van de maatregelen ook een grondig opruimen van de zwakkeren en ouderen, maar dan gereguleerd per zone, zodat de gezondheidszorg het stervensproces tenminste nog op een fatsoenlijke wijze en met een verantwoorde werkdruk kan begeleiden. Het heeft wel wat, moet ik eerlijk zeggen. Gewoon op je eigen eiland, vanuit je eigen discipline een theoretisch model voor de verwezenlijking van "herd immunity" opstellen. Werkelijk fascinerend. Even fascinerend als die lui die ik eerder geciteerd had die iedereen in een eigen kamer wilden opsluiten en bij een symptoom wilden laten afvoeren naar een isolatie inrichting.

Ik kies dan wel voor die Corona verspreidingszone, als ik de keuze mocht hebben.

Komen we weer terug op de (ethische) vraag, hoeveel economische schade (en gederfde levensvreugde) is een menselijk levensjaar waard?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 22:58   #2178
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.530
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Volgens een vriend:

Op termijn lijkt mij het volledig opheffen van de maatregelen ook een grondig opruimen van de zwakkeren en ouderen
Moedernatuur beslist uiteindelijk , da's een niet te ontkennen feit !!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik kies dan wel voor die Corona verspreidingszone, als ik de keuze mocht hebben.
Ik zeg: Liever voorkomen , dan genezen !! Ik blijf binnen , niet omwille van mijn handicap ,
maar vanwege mijn hart , ik ben een risico-persoon !!
Ik kom soms wel buiten , enkel naar de frituur om eten te halen , 1x week !!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Komen we weer terug op de (ethische) vraag, hoeveel economische schade (en gederfde levensvreugde) is een menselijk levensjaar waard?
Da's inderdaad een zeer goede vraag !!
Sommige verkiezen geld boven een leven , ik leef liever , wel liefst zo gezond mogelijk !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)


Laatst gewijzigd door cookie monster : 6 mei 2020 om 23:00.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 23:04   #2179
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

Komen we weer terug op de (ethische) vraag, hoeveel economische schade (en gederfde levensvreugde) is een menselijk levensjaar waard?[/i]
40000 €
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2020, 06:12   #2180
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Alleen domme mensen gaan dat doen.

We zullen binnen een paar weken hoeveel domme mensen er zijn.
Ik zie in de buurt al veel bedrijven die open zijn of gewoon geopend zijn gebleven en waar 1,5 meter afstand houden of mondmasker dragen totaal niet wordt nageleefd. Buiten een A4 papiertje waar wat info opstaat zie je niets van maatregelen.

Gisteren fietste ik voorbij de bandenboer. Aanschuiven van salariswagens die hun winter/zomerwissel kwamen doen. Monteurs stonden vlakbij elkaar en enkele klanten stonden in het zonnetje leuk een babbel te doen. Met een tas koffie in de hand. Corona en maatregelen? Daar hebben ze nog nooit van gehoord. Een beetje verder is een winkel die groenten en fruit verkopen. Het was er druk te noemen en het was er zoals een half jaar geleden. Corona? Daar ook duidelijk geen maatregelen. Nog wat verder een grote bouwwerf waar ze een appartementsblok aan het zetten zijn. Werkvolk zit gewoon samen en er wordt gelachen en geroepen. Noppes maatregelen of afstand houden. En zo kan ik nog tientallen voorbeelden aanhalen die ik de afgelopen weken gezien heb. Hier controleert de politie niet. Op niets. Niet op corona maatregelen, niet op noodzakelijke essentiële verplaatsingen, moto's en wielertoeristen rijden gewoon in groep rond en wordt toegelaten, niet op snelheid, niet op dronken rijden, OP NIETS.

Ik lees veel op autofora en op enkele groepen die op sociale media actief zijn. Daar wordt nu gelachen want vanaf zondag is het terug plezierritten met de oldtimer, cabrio of moto doen. Terug elke avond met vrienden afspreken want dat is dan telkens 4 mensen mogen zien. Jongeren (18 - 25 jaar) halen constant bakken Jupiler omdat die in promotie staan (dacht 2+1). 's Avonds wat vrienden uitnodigen, zich goed bezatten en dan met de wagen naar huis rijden. Want kans op dronken rijden gepakt worden = NUL.

Ergens hoop ik dat het terug naar een echte lockdown gaat en dat er tienduizenden doden zullen vallen. Maar ik ben Belgistan zo beu dat ik ook hoop dat er snel terug internationaal mag gereden worden. Geen vliegtuig maar de wagen in en terug richting Zuiden. Ik mis mijn Spaans luilekkerleven en de zon daar wel echt. Als ik gisteren die truttelbel Sophie het weer zag uitleggen dan moest ik lachen. Arm Belgistan met zo'n incompetente bende zakkenvullers en hoerekes aan de macht.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be