Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2022, 09:28   #21821
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Stammenvorming. Al jaren bezig in de VS.

Het is ook moeilijk common ground te vinden met de zelfverklaarde "neutralen", die wonder bij wonder, altijd op het Russisch standpunt (van de dag) landen.
Geparafraseerd: "Ik wil niet de schuld aan één kant leggen, maar het is uiteindelijk wel de schuld van Oekraïne en het Westen."

Corollarium is dat de discussie grotendeels zinloos is. Spijtig.
Het enige wat overblijft is dat men kan blijven wijzen op de asymmetrie, de gedifferentieerde wijze waarop claims worden behandeld.
En bronnen vragen voor in principe verifieerbare beweringen. Mijn ervaring hiermee is echter dat je die maar zelden krijgt, en dat ze vrolijk overgaan tot het volgende gerucht. Ook dit is al jaren het geval met Trumpistische zever.
Het is zo. Maar hoe lossen we dat op?…
Oud 9 april 2022, 09:36   #21822
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dan denken we hetzelfde van elkaar. Maar ik ben niet degene die Bucha zo goed als bewezen acht. Ik spreek van redelijke twijfel. Dit op basis van beschikbare info al dan niet vervalst. Maar ook op basis van deductie waarbij vragen zoals wie er bij te winnen heeft en wie een motief heeft niet onbelangrijk zijn.

Voor zover ik weet de enige journalist uit de lage landen die het gewaagd heeft naar Donbass te gaan (het centrum van de actie) is de Nederlandse Sonja van den Ende. Haar berichten werpen vaak een ander beeld op dan wat de reguliere media ons zeggen. Ze deed dat 'embedded' in het Russische leger. Het is van belang zich daarvan bewust te zijn. Maar het betekent niet dat ze per definitie liegt wat de oorlogspopagandisten ons graag zouden willen doen geloven. Wie wil oordelen dient minstens ook moeite te doen de andere kant van het verhaal te horen.
Hebben we het over deze Sonja van den Ende?

Een groepje Westerse journalisten is embedded met het Russische leger en bericht daar over het "zegenrijke" werk van Poetin. Onder hen is de Nederlandse Sonja van den Ende, die eerder bekend werd als verdedigster van de Syrische president Assad.
Leuke figuur is dat, super neutraal ook!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2022, 09:38   #21823
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik weet dat je Alina Lipp kent, weliswaar niet uit de lage landen, maar laten we die toch ook maar eens vermelden. Overigens: bedankt voor die verwijzing naar de website anti-spiegel, heel interessant, ik heb er een boek besteld.
Je beseft toch dat als je zelf enkel nog media gaat raadplegen die op de extremen zitten dat je dan niet bepaald een neutraal evenwichtig beeld krijgt?

Ik vind het absurd hoe sommigen hier de mainstream media wegzetten als extremistische kanalen vol propaganda terwijl ze zelf naar de meest obscure bronnen grijpen.
Oud 9 april 2022, 09:40   #21824
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Komaan zeg, dit houdt geen steek. Er zijn tal van misdaden die geen enkele militair voordeel opleveren. Het is echt niet “anything goes”

Dit soort redenering zet evengoed de deur open naar grove misdaden. Er is een reden waarom er (al heel lang trouwens) oorlogsrecht bestaat
1: Het is natuurlijk evident dat ik het heb over misdaden die ook een militair voordeel opleveren. Anders heeft het geen zin.

2: Zoals ik al eerder tegen je zei: oorlogsrecht heeft 0 betekenis. Oorlogsrecht vraagt je om compassie te hebben met de bezetter. Je begrijpt toch zelf wel dat dat in praktijk niet werkt?

Een oorlog moet je winnen. Punt.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2022, 09:41   #21825
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nee. We dienen ook rekening te houden met de levenshouding van waaruit gehandeld wordt. Bij de nazi's was dat een geloof in een superieur ras, het beschouwen van de ander als een onmens die dient geëlimineerd.

Even geleden hoorde ik een interview (voor de invasie) met een Oekraïns journalist die beweerde dat de Russen in Oekraïne dienden uitgeroeid. Hij had het over anderhalf miljoen mensen als ik me goed herinner in het oosten . Dit soort van mentaliteit kan je onderdrukken (zoals in het westen gebeurt met nazi's) of he kan het stimuleren omdat je denkt er voordeel bij te halen bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten. En het is mijn indruk dat dat proces bezig was in Oekraïne en uiteindelijk tot deze oorlog geleid heeft. En misschien belangrijjer de reden is waarom de oorlog blijft duren, hardnekkig is en een groot risico tot escalatie in zich draagt. Ik wil hier niet 'de 'schuld' aan één kant leggen. Maar dit is deel van de puzzel die vrede in de weg staat.
Als je zo'n zware beschuldigingen op tafel legt dan moet je dat wel stofferen met wat bewijzen! Ik kan ook vertellen dat men in Brussel plannen aan het maken is om Antwerpen plat te bombarderen omdat ik 1 straatwerker heb horen zeggen dat Antwerpen verantwoordelijk is voor de drugsproblematiek in ons land, maar dat maakt het nog niet waar.
Oud 9 april 2022, 09:41   #21826
Gerard R.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Je beseft toch dat als je zelf enkel nog media gaat raadplegen die op de extremen zitten dat je dan niet bepaald een neutraal evenwichtig beeld krijgt?

Ik vind het absurd hoe sommigen hier de mainstream media wegzetten als extremistische kanalen vol propaganda terwijl ze zelf naar de meest obscure bronnen grijpen.
Dat is mode. Je komt het overal tegen. Als jij "ja" zegt zeg ik hersenloos "nee", dat idee.
Gerard R. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2022, 09:48   #21827
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Het is natuurlijk evident dat ik het heb over misdaden die ook een militair voordeel opleveren. Anders heeft het geen zin.

2: Zoals ik al eerder tegen je zei: oorlogsrecht heeft 0 betekenis. Oorlogsrecht vraagt je om compassie te hebben met de bezetter. Je begrijpt toch zelf wel dat dat in praktijk niet werkt?

Een oorlog moet je winnen. Punt.
Disagree met [2]. Miss later eens over hebben. Ik ga nu wandelen
Oud 9 april 2022, 09:50   #21828
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Disagree met [2]. Miss later eens over hebben. Ik ga nu wandelen
Er valt niets om het over oneens te zijn ahaha.

Wandel ze !
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2022, 10:02   #21829
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een groepje Westerse journalisten is embedded met het Russische leger en bericht daar over het "zegenrijke" werk van Poetin. Onder hen is de Nederlandse Sonja van den Ende, die eerder bekend werd als verdedigster van de Syrische president Assad.
Ze berichtte over valse vlaggen in Syrië. Reden genoeg om haar te pogen karaktermoorden in het huidige 'westen' alwaar de belangrijkste journalist van onze tijd nog steeds zit weg te rotten in een gevangenis geplaatst tussen de zwaarste criminelen.

Laatst gewijzigd door Bach : 9 april 2022 om 10:02.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2022, 10:06   #21830
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Websites die ik al vijftien jaar volg en waarvan ik niet kon voorspellen hoe ze over dit conflict zouden berichten, verdwijnen langzaam maar zeker van het internet. Merkwaardig genoeg blijken mensen en websites met wie - of waarmee - ik een uitwisseling lang geleden zinvol vond, ook nu nog, over totaal andere onderwerpen zoals corona of Oekraïne, standpunten in te nemen die mijn - al dan niet instemmende - waardering wegdragen. Er schijnt iets aan ten grondslag te liggen dat fundamenteler is dan standpunten over toevallig actuele thema's.
Ja. En dat op verschillende manieren. Dat is ook mijn 'indruk'. Anderzijds verandert er alles en niets....

Welk boek bestelde je?
Oud 9 april 2022, 10:09   #21831
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hier een stukje over haar:
.
De link is hier verboden; in België nog niet? Komt nog wel.

Ik weet niet wat ze zegt, maar als ze zou liegen, waarom is het dan nodig haar in het Westen monddood te maken?

Ik zie de dictatuur al achttien jaar oprukken (voordien had ik niet de nodige levenservaring), stap voor stap, en de Oekraïne-oorlog is helaas weer zo'n stap.
Oud 9 april 2022, 10:13   #21832
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Voor tweedehands-"informatie" over eventueel eerlijke journalisten zijn we steeds meer aangewezen aangezien zijzelf monddood worden gemaakt. Ik krijg alvast geen toegang meer tot haar website.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 9 april 2022 om 10:17.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2022, 10:14   #21833
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Ukrainian Journalist Bogdan Boutkevitch in 2014: "We don't need to understand the Donbas, we need to understand Ukrainian national interests. Donbas must be exploited as a resource, which it is. At least 1.5 million people are superfluous". "No matter how cruel it may sound, there is a certain category of people who must be exterminated."

De video waarin hij dit zegt heb ik hier gedownload. Hoe uploaden?

Laatst gewijzigd door Bach : 9 april 2022 om 10:14.
Oud 9 april 2022, 10:23   #21834
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je zo'n zware beschuldigingen op tafel legt dan moet je dat wel stofferen met wat bewijzen! Ik kan ook vertellen dat men in Brussel plannen aan het maken is om Antwerpen plat te bombarderen omdat ik 1 straatwerker heb horen zeggen dat Antwerpen verantwoordelijk is voor de drugsproblematiek in ons land, maar dat maakt het nog niet waar.
vanhorenzeggendenkik niks van gehoord bij de oost-oekraïners van mijn collega over een genocide

een reactie onwaardig zelfverzonnen leugens
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2022, 10:25   #21835
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor tweedehands-"informatie" over eventueel eerlijke journalisten zijn we steeds meer aangewezen aangezien zijzelf monddood worden gemaakt. Ik krijg alvast geen toegang meer tot haar website.
die zijn nog steeds toegankelijk, de propagandisten die aan de lopende band liegen niet meer, hoeft ook niet, zelfs geen glimp van de waarheid meer op te vangen daar
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2022, 10:33   #21836
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja. En dat op verschillende manieren. Dat is ook mijn 'indruk'. Anderzijds verandert er alles en niets....

Welk boek bestelde je?
Die vraag zou ik in een andere draad moeten beantwoorden: "INSIDE CORONA". Het enige boek op die JK-Fischer-site waarnaar doorverwezen wordt dat digitaal te krijgen is. Voor de andere betaal je huizenhoge verzendkosten. Maar het is misschien ook het boek van dat uitgevertje (niet het roemrijke Fischer Verlag) dat het meest info bevat die nergens anders te vinden is.
Oud 9 april 2022, 10:37   #21837
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ukrainian Journalist Bogdan Boutkevitch in 2014: "We don't need to understand the Donbas, we need to understand Ukrainian national interests. Donbas must be exploited as a resource, which it is. At least 1.5 million people are superfluous". "No matter how cruel it may sound, there is a certain category of people who must be exterminated."

De video waarin hij dit zegt heb ik hier gedownload. Hoe uploaden?
Drie eerste minuten:
https://www.stopfake.org/en/weekly-n...eam-number-20/

Maar wij zijn schapen.
relative to you

Laatst gewijzigd door Knuts : 9 april 2022 om 10:38.
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2022, 10:38   #21838
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ze berichtte over valse vlaggen in Syrië. Reden genoeg om haar te pogen karaktermoorden in het huidige 'westen' alwaar de belangrijkste journalist van onze tijd nog steeds zit weg te rotten in een gevangenis geplaatst tussen de zwaarste criminelen.
Het geval Assange bewijst welke waarden het Westen uit te dragen en te verdedigen heeft. Aux armes, citoyens!
Oud 9 april 2022, 10:42   #21839
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Aan Russische kant hoor je géén enkele stem meer ....

Totale stilte wat dat betreft....
De Gleichschaltung werkt.
Oud 9 april 2022, 10:48   #21840
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be