Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 28 mei 2006, 15:40   #201
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alle Bekijk bericht
is het dat wat de islam zegt? proficiat
Begrijpend lezen , zegt u dat iets ??
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline  
Oud 28 mei 2006, 15:52   #202
Alle
Partijlid
 
Alle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2006
Berichten: 287
Standaard

ik had het op uw taalgebruik, zegt u dat iets?
__________________
In Vlaanderen pleegt elk geslacht verzaking van Vlaams geloof en Vlaamsen plicht.Was het niet zo, de Vlaamse Beweging ware allang opgelost
Alle is offline  
Oud 28 mei 2006, 16:05   #203
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alle Bekijk bericht
ik had het op uw taalgebruik, zegt u dat iets?
Wat is er daar aan ??
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline  
Oud 28 mei 2006, 16:36   #204
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alle Bekijk bericht
argumenten? u behoort gewoon tot de volksverraders, meer niet.


HI-LA-RISCH
Kim is offline  
Oud 28 mei 2006, 17:47   #205
Mephisto
Minister
 
Mephisto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Locatie: Gent
Berichten: 3.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Waarom is dit "niet onbelangrijk"?

Is het vermoorden van een vrouw met hoofdoek minder erg dan het vermoorden van een vrouw zonder hoofdoek???
Waarlijk, een goed punt heeft u hier.
En is het dan ook van belang of de doek van zijde is of katoen?
Want katoen is immers ook inferieur aan zijde, volgens sommigen..

Eerlijk, niet te volgen. Mensen die zoiets als motief durven aanslepen moeten zichzelf eens laten nakijken. En wat minder luisteren naar de xenofobe opruiïngspraat van *knip* bepaalde mensen.
__________________
[size=4][/size][size=5]Het ontstaan van AIDS - belangrijk![/size]

Laatst gewijzigd door Mephisto : 28 mei 2006 om 17:48.
Mephisto is offline  
Oud 28 mei 2006, 17:49   #206
Mephisto
Minister
 
Mephisto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Locatie: Gent
Berichten: 3.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alle Bekijk bericht
argumenten? u behoort gewoon tot de volksverraders, meer niet.
Wáár heb ik dat nóg gehoord..
__________________
[size=4][/size][size=5]Het ontstaan van AIDS - belangrijk![/size]
Mephisto is offline  
Oud 28 mei 2006, 19:12   #207
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
U kletst (zoals wel vaker) uit uw nek. ...
Leuk, naar iemand uithalen in de ijdele hoop dat de andere dan in een hoekje kruipt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
... We zien weinig straatcriminaliteit gepleegd door Joden (orthodoxe of anderen). Dat betekent niet dat er geen witteboordcriminaliteit is. Maar ondanks het feit dat het daar vaak om veel meer geld en dus veel grotere schade aan de samenleving gaat, vinden sommigen dat om één of andere bizarre reden veel minder belangrijk.
Kan u uw bewering staven dat Joden crimineler, c.q. dat hun criminaliteit belangrijker is dan die van (andere) allochtonen?
Basy Lys is offline  
Oud 28 mei 2006, 20:42   #208
sodoirt
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 juni 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 1.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Ons onderwijs is niet in staat om �*lle kinderen een geschikte opleiding aan te bieden en �*lle kinderen tot aan een einddiplome te begeleiden. Dat zijn de feiten.
U kan het verwijt aan de allochtonen sturen maar dan moet u mij maar eens uitleggen waarom diezelfde allochtonen van Marokkaanse afkomst er in Zweden, Noorwegen en Nederland wél in slagen.
Als het elders wél kan, maar hier niet, dan ligt de oorzaak dus niet bij de allochtonen (of niet uitsluitend) maar bij het onderwijs. Onze Minister heeft dt beter begrepen dan u en men wil daar nu ook dringend werk van maken.
Ha? Bedoelt u dat er dus geen allochtonen slagen in België en alle allochtonen WEL slagen in Zweden, Noorwegen en Nederland. Ik veronderstel dat u dus over goede statistieken beschikt om dat te documenteren? Indien niet, laat dan maar; we zullen het dan bij de urban legends plaatsen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Je kan van mensen die hier komen wonen verwachten dat ze zich integreren. Dat ze zich eerst en vooral economisch integreren en dat wij dat proces vergemakkelijken. Het is nogal in ons eigen belang dat dat gebeurt.
Ik vind het logisch dat je die mensen begeleidt en hen aanspoort om Nederlands of Frans te leren, dat ze onderwijs krijgen gericht op inzicht in onze structuren en normen en waarden.
Ha? Is het niet in hun iigen belang dat ze dat ook proberen? Moeten sommige groepen meer gepamperd worden dan andere die zich wel goed integreren zonder de "nodige" pampers?
Wat dan met sommige allochtonen die geen lessen biologie of zelfs aardrijkskunde willen volgen wanneer die volgens hen (en hun imam) in strijd durven te zijn met integristische interpretatie van de Koran?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Maar ook in het feit dat die normen en waarden dynamisch zijn en dus aan verandering onderhevig. Een cultuur is niet statisch, dat verandert de hele tijd. Ondermeer door de influx van buitenlanders of door de ontwikkeling van technoligie. Denk maar aan tv.
als ze natuurlijk allen alleen maar naar Al Jazeera gaan kijken met hun milieu-verontreining satelliet ontvangers zullen ze wel goed bekend worden met onze kultuur.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Godsdienst afleggen? Enzo ja, waarom wel voor Moslims en niet voor Joden, Hindus, Taoisten, Evangelisten?
Ik heb veel problemen met de doorsnee Vlaming. Ik vind ze doorgaans dom, getuigen van slechte smaak, bang en een totaal gebrek aan cultuur hebben. Ik wil mezelf daar niet aan aanpassen en ik verwacht ook niet dat iemand anders dat doet.
Uw reactie toont absoluut een hogere intelligentie. Voorzeker stamt u uit een groep waar veel Nobelprijswinnaars waren!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Misschien is er wel een verband tussen het feit dat iemand zich economisch kan ontplooien en daarom geen zichtbare criminele daden pleegt?
Overigens zou ik uw uitspraak ook wat willen nuanceren. We zien weinig straatcriminaliteit gepleegd door Joden (orthodoxe of anderen). Dat betekent niet dat er geen witteboordcriminaliteit is. Maar ondanks het feit dat het daar vaak om veel meer geld en dus veel grotere schade aan de samenleving gaat, vinden sommigen dat om één of andere bizarre reden veel minder belangrijk.
Hebt u ook weeral gegronde statistieken dat er "weinig", wat betekent dus WEL, straatcriminaliteit wordt gepleegd door Joden. Hebt u daar soms al persoonlijk last van gehad?
En wat witteboordcriminaliteit betreft zou ik in uw geval maar eerst met echte gegevens afkomen voor dat u zonder enig bewijs een groep gaat stigmatizeren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Sinds 1973 zitten we in een tweeledige spiraal: enerzijds een economische crisis (met steeds korter wordende heropflakkeringen) die een eind heeft gemaakt aan de quasi volledige tewerkstelling zoals we die eind jaren zestig in heel Europa kenden en anderzijds een reactionaire golf die daarmee gepaard gaat. Dat verhevigende fanatisme is een resultaat van de economische onzekerheid. Die maakt mensen namelijk bang en bange mensen zijn reactionaire mensen. Automatisch.
Dat fanatisme ziet u alleen bij de Islam, maar het doet zich evenzeer in de VS voor (de neocons) als bij ons (het VB) als in Afghanistan (Taliban). Dat zijn allemaal facetten van dezelfde reactionaire golf waar ook u deel van uitmaakt.
Sinds 1973 zitten we in een economische crisis, specifiek georganiseerd door de oliesjeiks die niet konden kroppen dat Israël niet vernietigd werd. Ik raad u aan om het boek Eurabia eerst te lezen voor u eender wat komt posten.

En laat me ook eens weten hoeveel vrouwen de neocons reeds gestenigd hebben of hoeveel minderjarigen werden opgeknoopd door hen, enz....
sodoirt is offline  
Oud 28 mei 2006, 20:46   #209
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
Waarlijk, een goed punt heeft u hier.
En is het dan ook van belang of de doek van zijde is of katoen?
Want katoen is immers ook inferieur aan zijde, volgens sommigen..

Eerlijk, niet te volgen. Mensen die zoiets als motief durven aanslepen moeten zichzelf eens laten nakijken. En wat minder luisteren naar de xenofobe opruiïngspraat van *knip* bepaalde mensen.
Bepaalde "verknipte" mensen? (ik kon 't niet laten...)
filosoof is offline  
Oud 28 mei 2006, 20:52   #210
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
zeg;, tussendoor: leer eens deftig kwoten jong.
knorretje quoot van mij liever een zinsdeel dat uit zijn verband gerukt is dan een volledige zin...toeval, geknoei of kwade trouw

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 mei 2006 om 20:52.
filosoof is offline  
Oud 28 mei 2006, 22:01   #211
Alle
Partijlid
 
Alle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2006
Berichten: 287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht


HI-LA-RISCH
dank u, ik heb altijd een gevoel voor humor gehad

ik ben trouwens vereerd dat u mij quote in uw "handtekening"

spread the word!
__________________
In Vlaanderen pleegt elk geslacht verzaking van Vlaams geloof en Vlaamsen plicht.Was het niet zo, de Vlaamse Beweging ware allang opgelost
Alle is offline  
Oud 29 mei 2006, 13:56   #212
kaatd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 april 2004
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Bedoelt u dat er dus geen allochtonen slagen in België en alle allochtonen WEL slagen in Zweden, Noorwegen en Nederland. Ik veronderstel dat u dus over goede statistieken beschikt om dat te documenteren? Indien niet, laat dan maar; we zullen het dan bij de urban legends plaatsen.
Natuurlijk niet dat er GEEN allochtonen slagen in België en dat ALLE allochtonen in Zweden wél slagen. De wereld is niet zwart-wit. Maar het is geen urban legend. De gegevens komen uit het PISAonderzoek en de OESO trekt uit dat onderzoek ondermeer devolgende conclusie:


Citaat:
Daarvoor legden vijftienjarigen een wiskunde-, wetenschappen- en leestest af. De analyse van nu onderscheidt drie groepen: autochtone, leerlingen van de eerste generatie die elders geboren zijn, en scholieren van de tweede generatie, waarvan de ouders niet in België geboren zijn maar de kinderen zelf wel.
Dat jongeren van de eerste generatie het slechter doen, is te verwachten, vinden de onderzoekers. Maar de tweede generatie zou wel volledig geïntegreerd moeten zijn. In landen als Zweden blijkt dat inderdaad het geval te zijn. Daar is nauwelijks nog een kloof met de autochtone tieners.
De studie kan u hier vinden. Daarin leest u ondermeer:

Citaat:
Wanneer we in onderstaande figuur de gemiddelde prestaties voor wiskundige geletterdheid van autochtone leerlingen en eerste-generatieleerlingen vergelijken, stellen we voor het merendeel van de landen grote en statistisch significante voordelen vast voor de autochtone leerlingen.

In de Franse Gemeenschap (56), Oostenrijk (56), Denemarken (70), de Duitstalige Gemeenschap (66), Zwitserland (59) en Nederland (59) schommelt het voordeel voor de autochtone leerlingen tegenover de eerste-generatieleerlingen rond één volledig vaardigheidsniveau (63 punten). In Duitsland (93) en Belgie (91) stijgt dit verschil al naar anderhalf vaardigheidsniveau, maar Vlaanderen staat aan de absolute top met een verschil van maar liefst twee vaardigheidsniveaus
(122 punten).

Zoals te verwachten is, liggen de prestaties van de leerlingen uit “geïmmigreerde gezinnen” in de meeste landen nog lager
dan die van de eerste-generatieleerlingen. De grootste kloof tussen de prestaties van autochtone leerlingen en leerlingen uit
geïmmigreerde gezinnen wordt opgetekend voor Belgie
(109 punten).
Andere landen hebben dergelijke kloof niet, waaruit we alleen kunnen concluderen dat het niet aan de allochtonen maar aan het onderwijs ligt.
Citaat:
als ze natuurlijk allen alleen maar naar Al Jazeera gaan kijken met hun milieu-verontreining satelliet ontvangers zullen ze wel goed bekend worden met onze kultuur.
'tuurlijk, iedereen moet naar Fox news en VTM kijken want al de rest is louter propaganda, dat weet mijn grootmoe ook ...

Citaat:
Hebt u ook weeral gegronde statistieken dat er "weinig", wat betekent dus WEL, straatcriminaliteit wordt gepleegd door Joden. Hebt u daar soms al persoonlijk last van gehad?
Nee, ik stel dat we daar weinig van merken. Ik schrijf niet 'niets' omdat ik de mogelijkheid niet uitsluit dat er ergens ooit wel eens een Joods jongetje iets zou kunnen gedaan hebben. Maar ik heb daar geen weet van, nee. En al helemaal geen last.

Citaat:
En wat witteboordcriminaliteit betreft zou ik in uw geval maar eerst met echte gegevens afkomen voor dat u zonder enig bewijs een groep gaat stigmatizeren.
Ik stigmatiseer niemand, ik schrijf alleen dat het niet is omdat we geen straatcriminaliteit vaststellen, dat er helemaal geen criminaliteit is. Maar we sluiten onze ogen voor de ene vorm van criminaliteit hoewel de andere vorm de samenleving ook grote schade berokkend. Maar troost u, ik wil helemaal niet beweren dat witteboordcriminaliteit typisch Joods zou zijn of met de Joodse gemeenschap geassocieerd moet worden.
kaatd is offline  
Oud 29 mei 2006, 13:58   #213
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alle Bekijk bericht
dank u, ik heb altijd een gevoel voor humor gehad

ik ben trouwens vereerd dat u mij quote in uw "handtekening"

spread the word!
Als u zich vereerd voelt door het feit dat ik u daarmee vierkant uitlach, mij goed.

Ga je die bewering nu nog altijd staven of blijf je bij wat hol gezwam?

Laatst gewijzigd door Kim : 29 mei 2006 om 13:58.
Kim is offline  
Oud 29 mei 2006, 13:59   #214
kaatd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 april 2004
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Kan u uw bewering staven dat Joden crimineler, c.q. dat hun criminaliteit belangrijker is dan die van (andere) allochtonen?
Dat schrijf en bedoel ik helemaal niet. Ik schrijf dat het ontbreken van straatcriminaliteit niet betekent dat er geen andere criminaliteit is. En dat die andere, witteboordcriminaliteit de samenleving ook en zo mogelijk nog meer schade berokkent.
Voor de duidelijkheid: het is niet typisch voor de Joodse gemeenschap.
kaatd is offline  
Oud 29 mei 2006, 14:15   #215
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Andere landen hebben dergelijke kloof niet, waaruit we alleen kunnen concluderen dat het niet aan de allochtonen maar aan het onderwijs ligt.
je reinste onzin. In andere landen is de KLOOF niet zo groot, omdat de autochtonen lager scoren:

Citaat:
Het Vlaamse onderwijssysteem slaagt er wel in om autochtone leerlingen gemiddeld naar de eerste plaats in de wereld voor wiskunde te brengen, maar slaagt daar niet in voor de amper zeven procent allochtone leerlingen. Bijna vier op tien allochtone leerlingen verwerft de basisvaardigheden voor wiskunde niet. Van de autochtone leerlingen is dat minder dan één op tien.
Citaat:
Een Vlaamse autochtone leerling scoort gemiddeld op competentieniveau vier, een Vlaamse allochtone leerling scoort gemiddeld op competentieniveau twee.
Hoeveel scoort een Zweedse of Nederlandse autochtone leerling?

Laatst gewijzigd door circe : 29 mei 2006 om 14:19.
circe is offline  
Oud 29 mei 2006, 14:23   #216
Grijze Wolf
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 juli 2002
Berichten: 13
Standaard

Ik zie beter een jonge dame met een hoofddoek dan een meisje met een ring door haar neus.
Grijze Wolf is offline  
Oud 29 mei 2006, 15:00   #217
Grijze Wolf
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 juli 2002
Berichten: 13
Standaard

Een jonge dame, met een hoofddoek, vind ik nog altijd beter dan een meisje met een ring in haar neus.
Grijze Wolf is offline  
Oud 29 mei 2006, 16:10   #218
Ploertendoder
Banneling
 
 
Ploertendoder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2006
Berichten: 1.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Want in jouw opinie is het feit dat een vrouw een hoofddoek draagt een voloende motief om op haar te schieten met een dodelijk wapen?

Ben jij een mens of wat eigenlijk?
__________________________________________________ _____
Overigens ben ik van mening dat één forumdeelnemer hier, om consequent te blijven met zijn pseudo, aan zelfdoding zou moeten doen
ALS Van Temssche allochtonen of moslims wilde raken, dan was die hoofddoek een bewijs dat de vrouw die dat droeg een moslim was en een potentieel slachtoffer voor hem.

Wat ik wil zeggen is, dat als die vrouw niet had geprovoceerd met haar hoofddoek, ze voor Hans Van Temssche geen potentieel slachtoffer zou geweest zijn.

Dus gelieve geen onzinnige conclusies te trekken, filosoofke van m'n voeten!

Laatst gewijzigd door Ploertendoder : 29 mei 2006 om 16:12.
Ploertendoder is offline  
Oud 29 mei 2006, 16:13   #219
Ploertendoder
Banneling
 
 
Ploertendoder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2006
Berichten: 1.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grijze Wolf Bekijk bericht
Een jonge dame, met een hoofddoek, vind ik nog altijd beter dan een meisje met een ring in haar neus.
Waarom?
Ploertendoder is offline  
Oud 29 mei 2006, 16:16   #220
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 9 november 2004
Berichten: 933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grijze Wolf Bekijk bericht
Ik zie beter een jonge dame met een hoofddoek dan een meisje met een ring door haar neus.
Hoofdoek heeft niks meer tezien met een dame!
Ze zijn slaafs
EXTREEM is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be