Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 augustus 2010, 16:25   #201
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knipptics Bekijk bericht
Zijn er columns uit dit lijstje die je wel goed vindt ?

Columns

Geert Buelens » Sam De Graeve » Laurens De Keyzer » Bart De Wever » Mia Doornaert » Paul Goossens » Tom Naegels » Marc Reynebeau » Dave Sinardet » Kristl Strubbe » Rik Torfs » Jo Van Damme » Oscar van den Boogaard » Lorin Parys » Dominique Deckmyn » Peter Cuypers » Fons Van Dyck » Pascal Dendooven » Kristof Hoefkens » Peter Vanden Houte » Steven De Foer » Karin De Ruyter » Veerle Beel »
Waar ik een uitspraak over kan doen want meer dan 1 stuk gelezen:

Bart De Wever: scherp, maar niet mijn ding
Mia Doornaert: overschat, ik snap het nog altijd niet...
Tom Naegels: als het goed is, is het vaak echt wel goed; maar het is lang niet altijd goed.
Marc Reynebeau: die lees ik niet veel; analyse is meestal interessant
Kristl Strubbe: soms en soms (maar dan voor de verkeerde redenen)
Rik Torfs: nee, ik snap het ook niet...
Kristof Hoefkens: cavakes
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2010, 16:56   #202
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knipptics Bekijk bericht
Dat geBillClinton fascineert me.
Zoem daar een keer op in ?
Kan je je herinneren waar en wanneer die sympathie voor den Bill begonnen is ?
En wat heeft Bill dat Obama niet heeft ?
Hmmmm, ik herinner me vaag de overwinning tegen Bush sr., die kwam toen vrij onverwacht maar ik herinner me vooral zijn herverkiezing, die-ie quasi met de vingers in de neus van Dole won.

Wat ik heerlijk vind aan Clinton is zijn pragmatisme, op het opportunistische af, terwijl hij tegelijkertijd toch oprecht en authentiek is (/overkomt). Hij kon dat schitterend verzoenen. Dat pragmatisme heeft hem veel kunnen doen realiseren, want hij was steeds bereid tot compromis. Imago en persoonlijkheid vloeien ook perfect in elkaar over (vb. toen Clinton en Jeltsin lekker zaten te lachen, dat was imago, maar hij h�*d wel echt de slappe lach), hij hoeft geen rol te spelen (unlike Bush Jr., die af en toe pijnlijk uit zijn rol viel). Op dat niveau lijkt me dat enorm moeilijk om vast te houden, die authenticiteit, maar het lukte wel.

Hij heeft het ook zelf afgedwongen hé: vanuit een moeilijke gezinssituatie in Arkansas (het Zuid-Limburg van de VS, bwahahaha), met een beurs gestudeerd, uitmunten, de Rhodes-beurs en vertrokken. Zo, niet vanuit een politieke familie maar op eigen kracht, president worden en het waarmaken; sterk! Het is voor mij een indicatie dat ieder die dat wil het ver kan schoppen (en doet me dus ook dromen ).

Het lezen van zijn memoires is echt leuk, op de schrijfstijl na, hij is echt een slechte schrijver. (Maar ik vind het dan weer knap dat-ie dat toch doet). Het getuigt van een enorme leergierigheid en bereidheid eigen overtuigingen in vraag te stellen, kortom, pragmatisme.

Het verschil met Obama, mja ik weet het niet; "Obama" lijkt onderhand toch meer een merknaam dan een leiderschapsstijl; misschien het pragmatisme?, hij heeft bvb. echt zitten doorduwen voor z'n healthcare... Maar ik geef em nog het voordeel van de twijfel; de economische toestand is ook niet vergelijkbaar.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 16:33   #203
knipptics
Provinciaal Gedeputeerde
 
knipptics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2010
Berichten: 0
Standaard

Ben je een hardcore democraat ?
Wat vind je van mensen die hier de aristocratie durven verdedigen ?
knipptics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 16:35   #204
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.384
Standaard

ja lap
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 16:43   #205
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Wat vind je van het ontslag van Kim Geybels?
Terecht? Gedwongen? Iets anders?
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 19:33   #206
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knipptics Bekijk bericht
Ben je een hardcore democraat ?
Ik denk dat als ik Amerikaan zou zijn ik Democratisch zou stemmen, maar ja, ik ben dan ook progressief, hoogopgeleid en woon (/zou wonen) in een stad. Langs de andere kant, zowel de Democratische als de Republikeinse partij zijn een breed politiek spectrum met vele overlappingen. (vb. hoe Arizona en Utah, allebei met een Republikeins gouverneur, anders omgaan met de immigratieproblematiek). Dus het zal wel van de standpunten van de kandidaten afhangen, als het erop aan zou komen.

Wat vind je van mensen die hier de aristocratie durven verdedigen ?[/quote]

euhm, ik weet niet goed wat je bedoelt, geef eens een voorbeeld?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 19:40   #207
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Wat vind je van het ontslag van Kim Geybels?
Terecht? Gedwongen? Iets anders?
Ivan De Vadder heeft het mij net uitgelegd op terzake, se! Het lijkt overdreven (als we haar moeten geloven, heeft ze eigenlijk niks verkeerd gedaan), maar blijkbaar heeft ze ook interne regels overschreden door Luyten aan te werven. Dat lijkt me toch niet genoeg voor ontslag dus mogelijk is er meer aan de hand. Misschien weet de NVA meer, is ze niet zo onschuldig als ze laat uitschijnen. Ze lijkt me ook wat jong voor een politieke afrekening (wie kan op 28 jaar al invloedrijke poltitieke vijanden hebben?!).
Een rare affaire, 't is wachten op onthullingen gok ik.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 06:11   #208
knipptics
Provinciaal Gedeputeerde
 
knipptics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik denk dat als ik Amerikaan zou zijn ik Democratisch zou stemmen,
Ow. Ik bedoelde iets helemaal anders.

Voor de meeste mensen is het onvoorstelbaar, maar hier en daar loopt er een rare kwiet los die niet echt enthousiast is over de democratie
( als in : 'het volk regeert' )
Het voorbeeld dat ik het best ken op dit forum is Kallikles, die tgo. de democratie dan een vorm van aristocratie plaatst.
(als : http://nl.wikipedia.org/wiki/Aristocratie)

Ben je onvoorwaardelijk pro democratie ?

Laatst gewijzigd door knipptics : 2 september 2010 om 06:12.
knipptics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 08:25   #209
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knipptics Bekijk bericht
Ow. Ik bedoelde iets helemaal anders.

Voor de meeste mensen is het onvoorstelbaar, maar hier en daar loopt er een rare kwiet los die niet echt enthousiast is over de democratie
( als in : 'het volk regeert' )
Het voorbeeld dat ik het best ken op dit forum is Kallikles, die tgo. de democratie dan een vorm van aristocratie plaatst.
(als : http://nl.wikipedia.org/wiki/Aristocratie)

Ben je onvoorwaardelijk pro democratie ?
Ik heb ook in het vagevuur gezeten en "untermenschen" het verkiezen willen verbieden (althans in gedachte), maar na wat verdere cultivering ben ik nu onvoorwaardelijk democraat ja.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 08:38   #210
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ivan De Vadder heeft het mij net uitgelegd op terzake, se! Het lijkt overdreven (als we haar moeten geloven, heeft ze eigenlijk niks verkeerd gedaan), maar blijkbaar heeft ze ook interne regels overschreden door Luyten aan te werven. Dat lijkt me toch niet genoeg voor ontslag dus mogelijk is er meer aan de hand. Misschien weet de NVA meer, is ze niet zo onschuldig als ze laat uitschijnen. Ze lijkt me ook wat jong voor een politieke afrekening (wie kan op 28 jaar al invloedrijke poltitieke vijanden hebben?!).
Een rare affaire, 't is wachten op onthullingen gok ik.
Hypotetisch scenario:

Op vraag van een vriend aanvaard je op een lijst te staan voor de verkiezingen, als elvendertigste opvolger, voor een partij die je wel aanstaat.
Door allerlei omstandigheden (goed resultaat voor de partij, een aantal effectieven die hun zetel niet opnemen, veel voorkeurstemmen van pbeërs, ...) geraak je onverwacht in de kamer.
Wat doe je?
1. Je houdt je braaf op de achtergrond, volgt gewoon de instructies van de partijtop, en geniet vier jaar van een toffe wedde en gratis treinabonnement?
2. Je stelt je principiëel op, waardoor je vlug in aanvaring komt met de partijtop, waarop je uiteindelijk gedwongen wordt je zitje af te geven?
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan

Laatst gewijzigd door Firestone : 2 september 2010 om 08:39.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 08:59   #211
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Hypotetisch scenario:

Op vraag van een vriend aanvaard je op een lijst te staan voor de verkiezingen, als elvendertigste opvolger, voor een partij die je wel aanstaat.
Door allerlei omstandigheden (goed resultaat voor de partij, een aantal effectieven die hun zetel niet opnemen, veel voorkeurstemmen van pbeërs, ...) geraak je onverwacht in de kamer.
Wat doe je?
1. Je houdt je braaf op de achtergrond, volgt gewoon de instructies van de partijtop, en geniet vier jaar van een toffe wedde en gratis treinabonnement?
2. Je stelt je principiëel op, waardoor je vlug in aanvaring komt met de partijtop, waarop je uiteindelijk gedwongen wordt je zitje af te geven?
heppff, moet ik nu echt tussen die 2 opties kiezen?! Ik zou zeggen, met 0 politieke ervaring zal ik me in het begin vooral gedeisd en de ogen open houden. Ik zal trachten principes die ik belangrijk vind op de agenda te zetten (hoe dat ook in zijn werk zou gaan). Ik denk niet dat ik ruzie zou krijgen met de top, maar dat ik eerder -Marc Wilmots gewijs- het (al dan niet) ontgoocheld zou afbollen vóór mijn termijn erop zit...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 09:47   #212
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

hoe was pukkelpop je meegevallen?
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 09:59   #213
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
hoe was pukkelpop je meegevallen?
cavakes, eerste keer dat ik maar één dag ben gegaan (vrijdag) en dat knaagt toch. Voor het goed en wel is begonnen, is het al gedaan. 'k Heb gezien:
Rollins: 't was 't zelfde als een paar jaar geleden (echt, woord voor woord soms), dat was een afknapper, maar hij blijft schitterend met z'n compromisloosheid
Blood red shoes: vond ik wel ok, maar ik vind dat ze het concept dan helemaal moeten doordrijven, stijl White Stripes of Vandal X
Fanfarlo: leukleukleuk (ik kende ze nog niet)
Black Box revelation: prima
Avi Buffalo: gezellig (ik kende 'em niet)
Eels: extreem bizar optreden ('t leek wel jon spencer blues explosion); normaal is die toch institutioneel depressief?!
Mumford & Sons: een eis van mijn verloofde en het was inderdaad heel goed
Four Tet: zalig zacht, zonde dat ik helder was.
The XX: mja, zo'n optreden waarbij ge twijfelt tussen het afbollen en meegezogen worden, het laatste heeft gewonnen. Mooi en storend tegelijk. Een medegezel vatte het goed samen: "als ze nog trager spelen gaat hun muziek achteruit"

En toen waren we moe en gingen we naar huis.

En hoe was het voor u?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains

Laatst gewijzigd door Voltian : 2 september 2010 om 10:00.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 10:22   #214
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
cavakes, eerste keer dat ik maar één dag ben gegaan (vrijdag) en dat knaagt toch. Voor het goed en wel is begonnen, is het al gedaan. 'k Heb gezien:
Rollins: 't was 't zelfde als een paar jaar geleden (echt, woord voor woord soms), dat was een afknapper, maar hij blijft schitterend met z'n compromisloosheid
Blood red shoes: vond ik wel ok, maar ik vind dat ze het concept dan helemaal moeten doordrijven, stijl White Stripes of Vandal X
Fanfarlo: leukleukleuk (ik kende ze nog niet)
Black Box revelation: prima
Avi Buffalo: gezellig (ik kende 'em niet)
Eels: extreem bizar optreden ('t leek wel jon spencer blues explosion); normaal is die toch institutioneel depressief?!
Mumford & Sons: een eis van mijn verloofde en het was inderdaad heel goed
Four Tet: zalig zacht, zonde dat ik helder was.
The XX: mja, zo'n optreden waarbij ge twijfelt tussen het afbollen en meegezogen worden, het laatste heeft gewonnen. Mooi en storend tegelijk. Een medegezel vatte het goed samen: "als ze nog trager spelen gaat hun muziek achteruit"

En toen waren we moe en gingen we naar huis.

En hoe was het voor u?
Goed! We zijn een paar keer in elkaars buurt geweest blijkbaar...
Eels is niet meer institutioneel depressief, zijn laatste plaat is zelfs extreem positief... ik blijf het bizar vinden, een vent met zo'n uiterlijk That look you give that guy te horen spelen...
vrijdag ook nog gezien: NOFX

donderdag gezien: Thrice (uitmuntend - kende de groep al maar had hun laatste plaat gemist, met blijkbaar enkele uitstekende nummers), Tame Impala's (afgebold na het 2de liedje, jammer want blijkbaar was het vanaf het derde wel leuk), young guns (cava), skindred (uitmuntend, uitstekende sfeer in de tent, en reggae met stevig gitaarwerk is een combinatie die in hun geval werkt) en een fantastische band of horses (en op tijd naar huis voor familiale verplichtingen )
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 19:15   #215
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Kristl Strubbe, puur om ze te choqueren (wat een burgertrut; iemand al eens haar columns gelezen?
She did it again!:

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=4U2URKHA

Wat een kleingeestig mens!
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 20:19   #216
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

- Ga je deze zomer op vakantie?
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 09:47   #217
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
- Ga je deze zomer op vakantie?
een city-trip naar Berlijn met ons getwee en dan zoeken we nog iets voor 2 weken met ons 4, we weten nog niet wat. Ik sta open voor suggesties (kindjes van 3 en 1,5), maar geen Belgische kust of centerparks.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 12:45   #218
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
een city-trip naar Berlijn met ons getwee en dan zoeken we nog iets voor 2 weken met ons 4, we weten nog niet wat. Ik sta open voor suggesties (kindjes van 3 en 1,5), maar geen Belgische kust of centerparks.
Ze zijn nog wat jong anders had ik je Istanbul of Marokko aanbevolen. Maar het is er te heet voor zo kleine kindjes (denk ik).

Bekijk deze pagina eens: http://www.clubmed.be/cm/aanbiedinge...4NL-ac-od.html

De reizen naar Turkije, Marokko en Italië lijken wel interessant.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 13:00   #219
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ze zijn nog wat jong anders had ik je Istanbul of Marokko aanbevolen. Maar het is er te heet voor zo kleine kindjes (denk ik).

Bekijk deze pagina eens: http://www.clubmed.be/cm/aanbiedinge...4NL-ac-od.html

De reizen naar Turkije, Marokko en Italië lijken wel interessant.
Mja, die "clubdorpen" spreken me niet echt aan, maar die kinderopvang dan weer wel (hihihi); 'k ga het eens bekijken, merci
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 13:05   #220
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Mja, die "clubdorpen" spreken me niet echt aan, maar die kinderopvang dan weer wel (hihihi); 'k ga het eens bekijken, merci
Ik zocht inderdaad naar iets waarbij uw kindjes kunnen opgevangen worden

Ik zal sebiet eens zien of ik wat anders vind. Graag gedaan hoor.

Aan wat had je gedacht misschien? Een warm land of toch maar iets dichter bij huis?
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be