Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 januari 2007, 13:37   #201
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Het zal wel weer een wandelaar of fietser geweest zijn zeker?

Buizerd met loodhagel doorzeefd
in openbaar domeinbos te Maaseik

Het nieuwe jaar is nog maar een week oud en we worden alweer geconfronteerd met de gruwelijke vervolging van roofvogels. Vrijdag 5 januari 2007 werd in het Opvangcentrum voor Vogels en Wilde Dieren te Opglabbeek een dode buizerd binnengebracht. Deze onvoorwaardelijk beschermde roofvogel werd gevonden in het domeinbos 'Aartshouw' te Opoeteren/Maaseik en was met loodhagel doorzeefd. Het is toevallig dat de vogel werd ontdekt, want hij bleek zorgvuldig met vegetatie te zijn bedekt. Het gebied is eigendom van de Vlaamse overheid. Begin november 2006 was in Vlaanderen heel wat opschudding ontstaan rond die openbare bossen omdat toen uitlekte dat Vlaams milieuminister Kris Peeters de intentie had om de jagers bij het beheer van die domeinen te betrekken. De onfortuinlijke buizerd liep bij dit incident een dubbele vleugel- en pootbreuk op en in het lichaam werden niet minder dan 32 loodbolletjes aangetroffen. Vogelbescherming Vlaanderen wacht de resultaten van het gerechtelijk onderzoek af en zal zich in deze zaak burgerlijke partij stellen.



Klik hier en lees verder http://www.vogelbescherming.be/index...&id=417&Itemid

Bijlage 16747
Wie weet het werk van een brave duivenmelker...lijkt mij veel waarschijnlijker dan een jager.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 13:50   #202
postbus24
Partijlid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Het zal wel weer een wandelaar of fietser geweest zijn zeker?

....
nee gij: STROPERS !!! een echte jager doet zo iets immers niet.
(zal me u vrij vlug komen vertellen)

Als de heren jagers nu iets minder hypocriet waren, zouden ze ook deze dieren beheren (en beschermen) maar nee hoor, het fameuze 'natuurbeheer' eindigd bij het afschietbare gedeelte ervan
Geloof mij, geen enkele jager zal een traan laten of een inspanning doen om de natuur te herstellen als het om 'concurentie' gaat .... (ook al zijn ze zelf niet de oorzaak)
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 14:04   #203
postbus24
Partijlid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Wie weet het werk van een brave duivenmelker...lijkt mij veel waarschijnlijker dan een jager.
Vertel dan eens hoe die brave duivenmelker aan een vergunning voor een jachtgeweer geraakt is ? bij mijn weten moet je eerste een jachtvergunning hebben wat maakt dat hij een jager is als hij de trekker over haald. (een STROPENDE jager om het correct te zeggen)

En waarom zou duivenmelker in dat domein met zen duiven spelen ?

Ik zie hem al lopen: tweeloop verborgen onder zijne grijze schort, korfke in de hand en constateur in de andere hand... heel waarschijnlijk.
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 14:04   #204
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Wie weet het werk van een brave duivenmelker...lijkt mij veel waarschijnlijker dan een jager.
zou kunnen, die zien we hier ook elke week met hun jachtgeweer door de velden trekken... Maar met de nieuwe wapenwet gaan ze geen vergunning meer hebben vanwege geen jachtverlof....daar zijn we dan al vanaf.
__________________
Vlaming, pas u aan de islam aan of verhuis !!

Laatst gewijzigd door lantjes : 8 januari 2007 om 14:06.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 14:51   #205
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Toch enkele opmerkingen:

Loodhagel ? Dat is al enige jaren verboden, een actief jager gaat die niet meer in bezit hebben. Als het een jager was zal het wel staalhagel geweest zijn. Ballistisch is dit veel minder interessant en zelfs gevaarlijk, maar dit is nu éénmaal de wet.
Er zijn nog genoeg jachtwapens in circulatie om ook aan niet vergunninghouders de mogelijkheid te bieden er ééntje te bezitten. Mijn kotbaas vroeger ging ook regelmatig stropen, hij had geen jachtvergunning, maar kwam toch reglmatig met een zak bosduiven thuis. Er zijn trouwens ook hagelgeweren die je perfect onder een jas kan dragen omdat ze klein zijn en relatief makkelijk uit elkaar te halen.

Duivenmelkers zijn inderdaad notoire roofvogelkillers. In dat midden zijn er zelf individuen die koekoeken neerhalen, omdat ze geloven dat een koekoek na enkele jaren een metamorfose tot een sperwer zou ondergaan. Dergelijk bijgeloof is bijzonder moeilijk uit de wereld te halen.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 15:36   #206
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus24 Bekijk bericht
nee gij: STROPERS !!! een echte jager doet zo iets immers niet.
(zal me u vrij vlug komen vertellen)

Als de heren jagers nu iets minder hypocriet waren, zouden ze ook deze dieren beheren (en beschermen) maar nee hoor, het fameuze 'natuurbeheer' eindigd bij het afschietbare gedeelte ervan
Geloof mij, geen enkele jager zal een traan laten of een inspanning doen om de natuur te herstellen als het om 'concurentie' gaat .... (ook al zijn ze zelf niet de oorzaak)
Een duivenmelker die beesten schiet rond zijn kot is per definitie een stroper...

Uw antwoord lijkt dus veel op "nee geen stroper...een stroper zal men u zeggen" klinkt leuk he...

Waarom zou een jager zo een dier schieten en dan nog verstoppen?
Trouwens waar jullie allemaal spel van maken...een dood roofdier
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 15:40   #207
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Een duivenmelker die beesten schiet rond zijn kot is per definitie een stroper...

Uw antwoord lijkt dus veel op "nee geen stroper...een stroper zal men u zeggen" klinkt leuk he...

Waarom zou een jager zo een dier schieten en dan nog verstoppen?
Trouwens waar jullie allemaal spel van maken...een dood roofdier
No comment ....dit spreekt voor zich. 't Is anders wel een beschermde soort hoor....
__________________
Vlaming, pas u aan de islam aan of verhuis !!
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 16:08   #208
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Ik zou het toch sterk vinden dat een jager die buizerd heeft geschoten. Ondertussen weten de jagers wel dat deze beesten geen concurrenten zijn voor jagers. Een buizerd is eerder een aaseter dan een roofvogel. Normaal gezien zijn ze niet behendig genoeg om een gezonde haas of konijn te pakken.

Gelukkig zijn de buizerds nu terug in ruime getallen. Dat was in de jaren 70 wel anders. Dit was niet te wijten aan de jagers, maar aan de landbouwgiffen. Voor mijn part mag hij beschermd blijven, ook al is dat niet echt meer nodig. Het maakt hem dan nog niet tot een bejaagbare soort.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 16:28   #209
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus24 Bekijk bericht
nee gij: STROPERS !!! een echte jager doet zo iets immers niet.
(zal me u vrij vlug komen vertellen)

Als de heren jagers nu iets minder hypocriet waren, zouden ze ook deze dieren beheren (en beschermen) maar nee hoor, het fameuze 'natuurbeheer' eindigd bij het afschietbare gedeelte ervan
Geloof mij, geen enkele jager zal een traan laten of een inspanning doen om de natuur te herstellen als het om 'concurentie' gaat .... (ook al zijn ze zelf niet de oorzaak)

Van waar al die haat voor de jacht! De jager is ook maar een mens! een beetje meer verdraagzaamheid! Peace and love!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 16:48   #210
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Van waar al die haat voor de jacht! De jager is ook maar een mens! een beetje meer verdraagzaamheid! Peace and love!
Peace and Love prediken en ondertussen met een jachtgeweer door de velden huppelen...van een contradiktie gesproken
__________________
Vlaming, pas u aan de islam aan of verhuis !!
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 16:52   #211
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Peace and Love prediken en ondertussen met een jachtgeweer door de velden huppelen...van een contradiktie gesproken
Waar is de contradictie juist? U denkt nog steeds dat een jager een moordlustig man is die lijkt op een dynamietstaaf op poten of wa?
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 16:56   #212
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Waar is de contradictie juist? U denkt nog steeds dat een jager een moordlustig man is die lijkt op een dynamietstaaf op poten of wa?
De spreekwoordelijke witte raaf, als ook die al niet uit de lucht wordt geschoten, ten spijt, inderdaad.
__________________
Vlaming, pas u aan de islam aan of verhuis !!
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 17:20   #213
postbus24
Partijlid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Van waar al die haat voor de jacht!

op volgorde:
de steeds groeiende wekelijkse overlast !! (lawaai, hagel, halfdode beesten in den hof, ambetante huisgenoten als gevolg, ... )
het machteloos hier tegenover staan, (en het misbruik door de jagers hiervan)
in mindere mate:
de hypocisie rond het jachtgebeuren.
het arrogante heroisme dat bij het jachtgebeuren komt kijken (terwijl de strijd aan het front eerder 'laf' te noemen is)

Maar Je kan het in dit topic uitgebreidt terugvinden hoor

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
De jager is ook maar een mens!
Op dat gebied ben ik nogal discriminerend, voor de lol/kick levende beestjes afschieten vind ik persoonlijk niet een menselijke eigenschap. En kom niet af met het natuurbeheer ekskuus, ik heb nog geen enkele jager gezien die blij is omdat hij niet hoefde te schieten. Integendeel er wordt alles aan gedaan om dit zoveel mogelijk te kunnen doen al of niet wettelijk.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
een beetje meer verdraagzaamheid!
Zoals een jager meestal verdraagzaam is als het om buurtbewonders gaat, sorry maar respect moet je verdienen, niet afdwingen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Peace and love!
Waar moet ik tekenen om op zondag een beetje van dat in mijn achtertuin te verkrijgen ?

Laatst gewijzigd door postbus24 : 8 januari 2007 om 17:21.
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 11:01   #214
de kat
Partijlid
 
de kat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus24 Bekijk bericht
op volgorde:
de steeds groeiende wekelijkse overlast !! (lawaai, hagel, halfdode beesten in den hof, ambetante huisgenoten als gevolg, ... )
het machteloos hier tegenover staan, (en het misbruik door de jagers hiervan)
in mindere mate:
de hypocisie rond het jachtgebeuren.
het arrogante heroisme dat bij het jachtgebeuren komt kijken (terwijl de strijd aan het front eerder 'laf' te noemen is)

Maar Je kan het in dit topic uitgebreidt terugvinden hoor


Op dat gebied ben ik nogal discriminerend, voor de lol/kick levende beestjes afschieten vind ik persoonlijk niet een menselijke eigenschap. En kom niet af met het natuurbeheer ekskuus, ik heb nog geen enkele jager gezien die blij is omdat hij niet hoefde te schieten. Integendeel er wordt alles aan gedaan om dit zoveel mogelijk te kunnen doen al of niet wettelijk.



Zoals een jager meestal verdraagzaam is als het om buurtbewonders gaat, sorry maar respect moet je verdienen, niet afdwingen


Waar moet ik tekenen om op zondag een beetje van dat in mijn achtertuin te verkrijgen ?
Helemaal mee eens !
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 12:20   #215
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
Helemaal mee eens !
Oude koeien uit de gracht aan 't halen? (pas op, wat mij betreft verdienen ook die niet om te verzuipen hé en mogen die best gered worden)
__________________
Vlaming, pas u aan de islam aan of verhuis !!
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 14:37   #216
de kat
Partijlid
 
de kat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 264
Standaard

Toe wel raar dat partijen die zo erg nationalistisch zijn, hun eigen omgeving laten kapot schieten. Willen ze een land zonder echte natuur? Of gaan ze dan toch maar naar Walonië om er iets van te ervaren?
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 18:26   #217
Palladium
Burger
 
Palladium's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2007
Berichten: 132
Standaard

Trek het je niet aan.
Binnen enkele jaren lopen er hier evenveel jongerenbendes rond op straat met evenveel gevaarlijke vuurwapens, zoals in de verenigde staten.
Heel wat anders dan enkele zondagsjagers waarvan hun buik net te dik is om bij een wielertoeristenclubje te gaan.
Beter hiermee leren leven of ergens in Knokke of Sint Martens Latem gaan wonen waar uw tuin 10 groter is dan 150 m rondom uw kasteel en uw zwembad.

Laatst gewijzigd door Palladium : 1 juni 2007 om 18:29.
Palladium is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 22:48   #218
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
Toe wel raar dat partijen die zo erg nationalistisch zijn, hun eigen omgeving laten kapot schieten. Willen ze een land zonder echte natuur? Of gaan ze dan toch maar naar Walonië om er iets van te ervaren?
Het doet al even raar dat, toen de natuurpartij bij uitstek mee mocht spelen ze enkel extra taxen uitvonden en zich bezig hielden met chocolade rooggerief....kwestie van prioriteiten zeker voor alle stromingen?
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 08:05   #219
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Palladium Bekijk bericht
Trek het je niet aan.
Binnen enkele jaren lopen er hier evenveel jongerenbendes rond op straat met evenveel gevaarlijke vuurwapens, zoals in de verenigde staten.
Heel wat anders dan enkele zondagsjagers waarvan hun buik net te dik is om bij een wielertoeristenclubje te gaan.
Beter hiermee leren leven of ergens in Knokke of Sint Martens Latem gaan wonen waar uw tuin 10 groter is dan 150 m rondom uw kasteel en uw zwembad.
U hebt inderdaad de juiste draad gevonden om uw gal te komen uitspuwen...
Deze draad bulkt uit van de vooroordelen en daarmede ook de belachelijke citaten...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 09:12   #220
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Men zou eens hiv-besmette berenklauwen de avond voor een jacht moeten uitleggen in zo'n wei.

En dan met een gsm filme hoe dat zo'n dikke, fils-a-pappa francofoon erin trapt. En das 3x keer prijs

-> been kwijt
-> hiv
-> achteraf te bekijken op youtube

Een beetje Hunter hunted. Kben er zeker van dat de jachtgemeenschap voorstander is. Maakt het wat spannender.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!

Laatst gewijzigd door Raven : 2 juni 2007 om 09:17.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be