Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juni 2009, 17:25   #201
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Neen: diegene die een verbod uitvaardigt, al dan niet terecht, is degene die uitsluit.
Waarom?
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 17:28   #202
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Zeg komaan, hou eens op met zwakkeren of minderheden steeds met de vinger te wijzen. Toen die leerlingen zich inschreven op die school heerste er reeds jaren een ander reglement en het is pas dat men dit schoolreglement wil veranderen. Een beetje meer begrip voor die leerlingen is hier wel op z'n plaats.
60% zijn ondertussen islamiet op het atheneum.
Hoezo? minderheid?

oops.... ballonnetje doorgeprikt.

--------

ik was vroeger roker. Men heeft het arbeidsreglement veranderd en toen mocht ik niet meer roken in mijn bureel, alhoewel ik een apart bureel had waar ik niemand stoorde.
Wat nu? Een beetje meer begrip voor rokers eisen? Waarom geen rokers meer in restaurants, op de arbeidsplaats, in stations en metro's? dat was vroeger helemaal geen probleem! en nu ineens wel!

hop hop! RELLEN!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 17:31   #203
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Maar dat ze dan wel een aparte moslimbelasting betalen, waarin de overlast voor de maatschappij, veroorzaakt door een cultuurvijandige, geweld propagerende en vrouwonvriendelijke doctrine voortaan de mohammedanen wordt aangerekend.
Dat hoeft niet echt denk ik. De nadelen daarvan ondervinden ze snel zelf. Het enige wat we niet meer mogen doen is ze daarvoor nog eens gaan belonen door de ene apartheidssubsidie na de andere aan hen te betalen (apartheidszwemmen, in Nederland betalen ze zelfs subsidie aan muzelmaanse vrouwen om te leren fietsen!!!! fietsen!!! met zo'n lange rok aan wel te verstaan, en liefst met zo'n hoofddoek met zijkleppen!).
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 17:31   #204
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Het wijst de moslimgemeenschap op een tekort aan degelijke islamitische scholen
Ook een islamitisch tewerkstellingscircuit, een islamitische administratie, islamitische winkels, islamitische hospitalen, een islamitische regering en een islamitisch parlement dan. Want je zal hetzelfde probleem overal tegenkomen.

Het lijkt me iets simpelder om zoals iedereen het schoolreglement te respecteren.

Trouwens, waarom zou een islamitische school hoofddoeken moeten toelaten? In Turkije mag je nergens een hoofddoek dragen in het onderwijs.
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 17:34   #205
timmuhh
Partijlid
 
timmuhh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2009
Locatie: Germania , deelstaat Vlaanderen
Berichten: 203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
60% zijn ondertussen islamiet op het atheneum.
Hoezo? minderheid?

oops.... ballonnetje doorgeprikt.

--------

ik was vroeger roker. Men heeft het arbeidsreglement veranderd en toen mocht ik niet meer roken in mijn bureel, alhoewel ik een apart bureel had waar ik niemand stoorde.
Wat nu? Een beetje meer begrip voor rokers eisen? Waarom geen rokers meer in restaurants, op de arbeidsplaats, in stations en metro's? dat was vroeger helemaal geen probleem! en nu ineens wel!

hop hop! RELLEN!
ik doe mee ik ben trouwens blij dat ik op m'n werk wel overal mag roken das dan weer het voordeel van buiten werken en zelfs als we binnendienst hebben is het geen probleem. de niet-rokers doen er niet eens moeilijk over
__________________
Bloed , Bodem , Eer en Trouw
timmuhh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 17:51   #206
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Nickb@

Draagt een Moslima een hoofddoek om religieuze of door politieke redenen ?


Ik vind dat de school het recht heeft om hoofddoeken te verbieden.
Maar ik vind het laf om zo dicht bij het einde van het schooljaar snel van schoolregels te veranderen.Dat is geen respect voor de leerlingen.
Hadden ze dan moeten wachten tot 1 september om het bekend te maken?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 17:51   #207
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Er wordt hier niets geregeld. Men komt naar de lessen zoals men eruit wil zien. Daar is niets mis mee.
Neen kerel, zo werkt het helemaal niet. Een school werkt met een schoolregelement waarin duidelijk staat beschreven wat mag en wat niet mag. Als er in een schoolregelement bepaalde kledingvoorschriften staan of worden toegevoegd dan hebben de leerlingen van die school zich daar naar te schikken of anders moeten ze maar een andere school zoeken.

Zoveel problemen hebben de moslima's van die atheneumschool er ook blijkbaar niet mee, buiten wat praatjes heeft nog geen één persoon zich uitgeschreven. De school kan dus rustig de wijziging in het schoolregelement doorvoeren.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 17:59   #208
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Het valt op hoe argumenten rond vrijheid van meningsuiting plots wegvallen als het woord 'hoofddoek' vermeld wordt. Is er iemand die een goede reden kan geven waarom leerlingen geen politieke symbolen mogen dragen op school? Kadert dat in het beleid "zwijg en reproduceer"?
Wat mij betreft moeten alle poltieke en religieuze symbolen op dezelfde manier behandeld worden (zolang dat "symbool" niet aan zet tot discriminatie zoals een T-shirt met de tekst "alle blondjes dood" of zo).

Maar als een hoofddeksel volgens het schoolreglement niet mag, moet er dan een uitzondering gemaakt worden als er aan dat hoofddeksel een religieus tintje hangt? Religie mag geen excuus zijn om de regels aan de laars te lappen.
Het protest van de moslima's zou veel geloofwaardiger zijn als ze zouden op komen voor de vrijheid van het dragen van politieke/religieuze symbolen en hoofddeksels voor iedereen (en niet enkel voor hun eigen hoofddekselsymbool). Want als een hoofddoek mag omwille van religieuze redens, dan moet een petje ook mogen omdat de drager het mooi vindt of fan is van de voetbalploeg die er op vermeld staat.
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 24 juni 2009 om 18:00.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 18:04   #209
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Het protest van de moslima's zou veel geloofwaardiger zijn als ze zouden op komen voor de vrijheid van het dragen van politieke/religieuze symbolen en hoofddeksels voor iedereen (en niet enkel voor hun eigen hoofddekselsymbool). Want als een hoofddoek mag omwille van religieuze redens, dan moet een petje ook mogen omdat de drager het mooi vindt of fan is van de voetbalploeg die er op vermeld staat.
Wat zouden de Antwerpse moslims zeggen als autochtonen hun hond mee naar school zouden brengen? En als de school dat dan zou verbieden, zullen ze dan gaan protesteren?
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 18:06   #210
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Het valt op hoe argumenten rond vrijheid van meningsuiting plots wegvallen als het woord 'hoofddoek' vermeld wordt. Is er iemand die een goede reden kan geven waarom leerlingen geen politieke symbolen mogen dragen op school? Kadert dat in het beleid "zwijg en reproduceer"?
Ze mogen wat mij betreft hun mening in alle maten geven over het dragen van een hoofddoek op school.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 18:10   #211
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Nee die dragen een jeans omdat het .... kledingstuk is.
Dat is de enige reden waarom ze een jeans dragen?


Citaat:
En die jongeren vervangen moeiteloos hun jeans door een pak als de werkgever dat vraagt, zonder zich te verschuilen als het recht op godsdienstvrijheid en zonder hysterische taferelen en gekerm over 'identiteit'.
Ik ken geen jongeren die naar de rechtbank trekken omdat ze niet met hun jeans achter het loket mogen zitten, of omdat hun jeans geweigerd wordt door school of werkgever.
Het gaat hier niet over de relatie met een werkgever.
Ik zou er nog niet te straf op rekenen dat die jongeren moeiteloos hun jeans vervangen door iets anders.
Ben jij nog jong geweest? Kan je je dit nog herinneren?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 18:12   #212
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Neen kerel, zo werkt het helemaal niet. Een school werkt met een schoolregelement waarin duidelijk staat beschreven wat mag en wat niet mag. Als er in een schoolregelement bepaalde kledingvoorschriften staan of worden toegevoegd dan hebben de leerlingen van die school zich daar naar te schikken of anders moeten ze maar een andere school zoeken.

Zoveel problemen hebben de moslima's van die atheneumschool er ook blijkbaar niet mee, buiten wat praatjes heeft nog geen één persoon zich uitgeschreven. De school kan dus rustig de wijziging in het schoolregelement doorvoeren.
Scholen hebben niks af te dwingen qua kleding.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 18:14   #213
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Ik mocht in't middelbaar mijn pet niet van alle leerkrachten opzetten in de klas. Ik bleef het toch doen. Sommige leerkrachten werden er kwaad om, andere leerkrachten legden zich erbij neer.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 18:15   #214
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat is de enige reden waarom ze een jeans dragen?




Het gaat hier niet over de relatie met een werkgever.
Ik zou er nog niet te straf op rekenen dat die jongeren moeiteloos hun jeans vervangen door iets anders.
Ben jij nog jong geweest? Kan je je dit nog herinneren?
We mochten tijdens mondelinge examens ook geen jeans dragen op school. Buiten de reactie van sommigen "pfff, hoe ouderwets" is daar geen zwaar protest op gekomen.
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 18:15   #215
timmuhh
Partijlid
 
timmuhh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2009
Locatie: Germania , deelstaat Vlaanderen
Berichten: 203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Scholen hebben niks af te dwingen qua kleding.
echt wel . een school is en voorbereiding op het verdere leven , waarin ook regels gevolgd moeten worden . en die regels kunnen ook elke dag veranderen
__________________
Bloed , Bodem , Eer en Trouw
timmuhh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 18:16   #216
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
We mochten tijdens mondelinge examens ook geen jeans dragen op school. Buiten de reactie van sommigen "pfff, hoe ouderwets" is daar geen zwaar protest op gekomen.
Dat is omdat Vlamingen schichtig, laf en passief zijn. Eeuwen collaboratie heeft gevolgen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 18:16   #217
Dimensie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat is de enige reden waarom ze een jeans dragen?
Waarschijnlijk niet, maar ze dragen de jeans alvast niet omdat meneer pastoor het zegt en aanbeveelt omdat zonder jeans men geen respect kijgt van de mannelijke leden van de gemeenschap.



Citaat:
Het gaat hier niet over de relatie met een werkgever.
Ik zou er nog niet te straf op rekenen dat die jongeren moeiteloos hun jeans vervangen door iets anders.
Ik zeg alleen dat er geen collectieve hysterie ontstaat bij een jeansverbod zoals er een collectieve hysterie ontstaat bij de moslimgemeenschap bij een hoofddoekverbod.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 18:16   #218
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timmuhh Bekijk bericht
echt wel . een school is en voorbereiding op het verdere leven , waarin ook regels gevolgd moeten worden . en die regels kunnen ook elke dag veranderen
Neuh.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 18:18   #219
timmuhh
Partijlid
 
timmuhh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2009
Locatie: Germania , deelstaat Vlaanderen
Berichten: 203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Neuh.
joah
__________________
Bloed , Bodem , Eer en Trouw
timmuhh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 18:19   #220
globalmedia
Minister-President
 
globalmedia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2009
Berichten: 4.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Dat is omdat Vlamingen schichtig, laf en passief zijn. Eeuwen collaboratie heeft gevolgen.
bestaat een woord voor,"SOFTIES"
__________________
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij)
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be