Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 maart 2010, 19:55   #201
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.944
Standaard

Wis- en Natuurkunde.

In de lente van 1979 besloot ik me ook wat in de wis- en natuurkunde te verdiepen omdat ik het voor mijn atoomtheorie wel verplicht was.
Ik haalde boeken bij de Slegte en de bibliotheek vandaan en leerde allerlei formules die ik later bijna allemaal weer vergat, maar ik herinner me daarvan ook wat hogere wiskunde geleerd te hebben met limietberekeningen en delta x om onder andere raaklijnen aan parabolen te kunnen berekenen en verder het systeem van atoomelementen en van alles en nog wat meer op HAVO- en VWO-niveau.
Na drie of vier maanden intens bezig geweest te zijn, ben ik daar echter mee gestopt, omdat het me te weinig interesseerde en ik van mening ben dat het voor mijn atoomtheorie voorlopig niet zoveel uitmaakt of je nu wel of niet de kwantummechanica kent.
Mijn atoomtheorie is voorlopig in de eerste plaats een filosofische overtuiging en de natuurwetenschap komt later wel als de natuurwetenschappers zelf geïnteresseerd zullen raken.
Voorlopig heb ik uit die hoek nog niks serieus gehoord en ook niet waarom mijn atoomtheorie natuurwetenschappelijk onmogelijk zou kunnen zijn en bovendien is de microkosmos een veel hogere wereld waarvan ik uiteraard niet meteen alles kan verklaren.
En dan kan ik heel veel zeer diepe natuurwetenschappelijke problemen met mijn atoomtheorie wèl verklaren.
En ik kan bovendien niet alles alleen doen: zoals een natuurkundige geen filosoof behoeft te zijn, zo behoef ik als filosoof ook geen natuurkundige te zijn en voorlopig weet ik als filosoof veel meer van de natuurkunde af dan de natuurkundigen omgekeerd van mijn atoomtheorie afweten.
Wat van die kant op mij af is gekomen is erbarmelijk.
Later heb ik me nog enige malen opnieuw in de natuurkunde verdiept, zodat ik toch wel enige kennis heb op weten te bouwen.
Maar om dat hele wiskunde-apparaat van de natuurkunde te leren: ik geloof dat dat voor mij niet nodig is en verder ook helemaal geen zin zou hebben.
Hoewel ik wel aanleg heb voor wiskunde interesseert het mij te weinig.
Op de MULO was ik vooral goed in meetkunde, omdat ik vooral (denk ik) een sterke visuele intelligentie heb, wat tot uitdrukking komt in mijn aanleg voor tekenen en ook dat ik voor landmeetkundig tekenaar getest ben en dan vooral in mijn atoomtheorie en ook in mijn b.b.g. heelal en wat daarmee samenhangt.
Maar ook het zuiver abstracte van Hegel kan ik goed begrijpen.
(Ik beschouw mijn atoomtheorie als een synthese van Hegel en de natuurwetenschappen.)
Maar voor chemie bijvoorbeeld heb ik helemaal geen aanleg, want daarvoor moet je een ijzersterk geheugen hebben.
En wat dat betreft ben ik ook niet verder gekomen dan een paar ULO-boekjes.
Mijn kracht zit in het filosofische denken.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2010, 20:05   #202
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
dat heeft er alles mee te maken, want ik ben het begin van een nieuwe wereld en de ondergang van de oude.
Je veranderd constant van onderwerp hé



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Bovendien is de ondergang van het heelal weer iets anders, waar de wetenschap in gelooft en volgens jou zo vooruit gaat.
Daar had ik het niet over.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Je bedoelt de ondergang van het heelal.
Nee, ik bedoel wel degelijk de wereld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
En dat is dan een slechte constatering en geen wetenschappelijke vooruitgang te noemen.
Een constatering is dus een slechte constatering wanneer je ze niet leuk vindt?
Ik begrijp dat we het soms liever anders hebben, maar dingen gebeuren en we kunnen er niet altijd iets aan doen.
Reality sucks, ik weet het.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
dat duurt nog 5 miljard jaar en tegen die tijd zijn we allang van de aarde af het heelal in.
Indien we tegen dan niet al lang uitgestorven zijn, vermoedelijk wel, ja, maar dat is naast de kwestie en heeft niets te maken met je laatste oordeel.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
dogma's vind je bij de wetenschap.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dogma_%28algemeen%29:
Citaat:
Een dogma (Grieks: δόγμα, meervoud: δόγματα) is een verzameling doctrines of leringen die als autoriteit wordt erkend door een religie, ideologie of andere organisatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De wereld kan wedergeboren worden, ook na grote rampen, die zeker zullen komen als de mens zo door blijft gaan.
De wereld kan inderdaad recupereren.
Van de mens als soort is dat minder zeker.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)

Laatst gewijzigd door Alboreto : 21 maart 2010 om 20:05.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2010, 20:06   #203
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
en ik van mening ben dat het voor mijn atoomtheorie voorlopig niet zoveel uitmaakt of je nu wel of niet de kwantummechanica kent.
Quote van de week
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2010, 20:33   #204
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Een constatering is dus een slechte constatering wanneer je ze niet leuk vindt?
Wanneer ze strijdig is met de Logica.
Citaat:
Ik begrijp dat we het soms liever anders hebben, maar dingen gebeuren en we kunnen er niet altijd iets aan doen.
Reality sucks, ik weet het.
Door een verkeerde kijk op wat de realiteit is, die niet de materie is, maar de eeuwige Geest.
Citaat:
Indien we tegen dan niet al lang uitgestorven zijn, vermoedelijk wel, ja, maar dat is naast de kwestie en heeft niets te maken met je laatste oordeel.
dat heb ik ook niet gezegd: je bent zelf van onderwerp veranderd.
Citaat:
De wereld kan inderdaad recupereren.
Van de mens als soort is dat minder zeker.
Ook vanuit de dierenwereld kan het leven weer verder evolueren.
Beter is het om het niet zover te laten komen.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2010, 20:35   #205
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Quote van de week
De moderne mens weet niet meer wat belangrijk is en verwisselt hoofdzaken met bijzaken.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2010, 20:36   #206
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.944
Standaard

Un spraakalfaabet.

Zomer 1979 hield ik me bezig met het creëren van een spraakalfabet, dwz schrijf precies zoals je spreekt:
Atoomu bustaan uit ruimtu-sgeepu.
Atoomu bustaan uit ruimtu-sgeepu waarin triljoenu supur-intuliegentu miekrooweesuns woonu en in du veru toekomst gaan wij ook self het heelal volbauwu met ruimtu-sgeepu als un herhaaling van du miekrookosmos in het groot.
Du miekrookosmos is geen doot meegaaniek volguns du weetusgap, maar un hooguru leevundu kultuur.
En door mijn atoomteejoorie kan ik vurklaaru hoe ons ligaam soo suubliem kan fungtsiejooniru.
En du weetusgap kan ook niet vurklaaru waar du atoomu vandaan koomu, want waarom heeft du oerknal nu juist atoomu guprooduusirt?
Du weetusgap kan ook niet vurklaaru wat atoomu nu ijguluk sijn, want volguns haar sijn ut slegts puntu eenursjie.
Nau, dat is tog ook niet veel!!
Wat is dat voor un stompsinug heelal dat uit un onijndug siesteem van eenursjie bustaat en waarin het leevu slegts toeval sau sijn?
Met mijn atoomteejoorie krijgt het leevu un veel hooguru waardu en sinvolhijt.
Ook kan ik met mijn atoomteejoorie het bustaan fan Got buwijsu, want het heelu heelal is uit leevundu weesuns opgubauwt en Got is du eenhijt van al die leevundu weesuns als één weesu!!
Gots rijk bustaat in du miekrookosmos en ik ben Jeesus om van Got tu gutuigu in mijn niewu Bijbul!
Ik ben niet du audu Jeesus van vroegur, maar du niewu weedurgubooru Jeesus met un niew vurhaal.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2010, 21:03   #207
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Door een verkeerde kijk op wat de realiteit is, die niet de materie is, maar de eeuwige Geest.
De geest is zo sterfelijk als het lichaam hoor Harrie, hoe erg je het ook kan vinden en hoe je het ook anders zou willen.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2010, 21:18   #208
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
dogma's vind je bij de wetenschap.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2010, 21:20   #209
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
De geest is zo sterfelijk als het lichaam hoor Harrie, hoe erg je het ook kan vinden en hoe je het ook anders zou willen.
De Geest is eeuwig.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2010, 21:22   #210
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.944
Standaard

Ergernis over de schrijftaal.

Het is erg gemakkelijk en ik kan het zo weer opschrijven en is dan ook ontstaan uit ergernis over de officiële schrijftaal, die vreselijk ingewikkeld inelkaar zit met allerlei overbodige en inkonsekwente spellingsregels, en vaak helemaal geen regels, maar pure willekeur, zodat bijna niemand het Nederlands goed kan schrijven.
Ik kan niet schrijven zonder een dik woordenboek plus spellingwijzer onzer taal.
En het laatste wat ze dan weer uitgevonden hebben is iets over de meervouds -n om maar weer eens een compleet nieuw woordenboek op de markt te kunnen brengen.
Het is uiting van volkomen krankzinnigheid en decadentie.
En ook op school is het veel weggegooide tijd en moeite om iets te leren wat eigenlijk helemaal niet hoeft. Want als je schrijft zoals je spreekt dan kun je een taal heel snel leren.
En je kunt dan het aantal regels tot een minimum beperken.
Zoiets kan natuurlijk niet alles oplossen, want we spreken allemaal wat verschillend, maar dan kun je je houden aan een algemeen gemiddelde uitspraak van de Nederlander.
En dan kun je je vervolgens omgekeerd houden aan een zo opgeschreven taal voor wat de uitspraak betreft, dwz spreek het uit zoals het geschreven staat.
Er gaat een zeer grote aantrekkingskracht van uit, en ook anderen zijn er mee bezig geweest.
Het is geen uitvinding van mij, maar helaas heeft het geen ingang gevonden, zoals ook heel veel andere nieuwe ideeën, bijvoorbeeld wat ik laatst op de TV heb gezien, namelijk om kinderen op school zelf te laten beslissen wat ze willen leren.
Dit sprak mij ook aan omdat ik de school veelal als een lijdensweg heb ervaren van dwang en saaiheid.
De school is niets anders dan een leerfabriek voor onze technocratische welvaartsmaatschappij om daarin zo goed mogelijk als een radertje in een machine te kunnen functioneren en er moet dan zoveel mogelijk nuttigs ingestampt worden in zo kort mogelijke tijd.
Maar de Nederlandse schrijftaal is voor een groot deel volkomen onnuttig en zonde van de moeite.
De logica zou de basis moeten zijn van onze taal.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2010, 21:44   #211
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De Geest is eeuwig.
Niet iedereen deelt die mening
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2010, 22:39   #212
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Niet iedereen deelt die mening
een mening is dan ook maar een mening, iets anders is om te kunnen begrijpen wat en vooral wie de Geest is.

Reeds Heraclitos wist het:

Heraclitus gebruikt het eerst het woord "logos" voor grondwet. "Logos" betekende oorspronkelijk woord, daarna redenering, ten slotte rede. Aan heel het wereldgebeuren ligt redelijkheid ten grondslag (Pythagoras spreekt hier van "kosmos"). Het is voor de mens de kunst deze redelijkheid, deze "logos" in te zien. En wanneer je je voor de wetten ervan buigt ben je wijs.

Onze ziel is een onderdeel van deze almachtige logos. Na de dood zinkt zij daarin terug, "als een licht dat uitdooft in de nacht". Wanneer we dat inzien zullen we leren onze wil aan de hoogste rede ondergeschikt te maken. Daarin zal onze ziel de rust vinden die het eigenlijke geluk van de mens is.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Heraclitus

Het is de eenheid met God die eeuwig is.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 21 maart 2010 om 22:45.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2010, 22:40   #213
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.944
Standaard

De hoerenbuurtdroom.

Er was in die tijd een behoorlijke verveling opgetreden.
Ik wist eigenlijk niet meer waar ik het zoeken moest.
Overigens had ik toen wel een hele mooie droom, die ongeveer zo ging: ik was in de hoerenbuurt in conflict geraakt met een oudere man en wel omdat ik aan zijn vrouw zat en hij mij vervolgens in het water gooide.
Ik geloof dat ie een souteneur was.
En ik wilde hem aanklagen bij het gerecht.
Op aanraden van de hele buurt trok ik toen echter mijn aanklacht in.
Daar was iedereen erg blij mij en toegejuicht door de hele buurt verliet ik met een jonge vrouw de hoerenbuurt.
We liepen samen in optocht door de Warmoesstraat.
En we hadden allebei mooie Renaissance-kleding aan en ook nog eens een dochtertje bij ons.
Ik meen dat die jonge vrouw Mieke was, met wie ik een erotische relatie had gehad in de tijd na Helen.
Zou het toch nog mogelijk zijn mijn ziel uit de onderwereld te redden?
December 1979 besloot ik de Bijbel te gaan lezen.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2010, 22:55   #214
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
December 1979 besloot ik de Bijbel te gaan lezen.
Toen ikanders gaan geloven !!
Plechtigecommunie , pffff , moetes , hoopgeblaat !!
Ikleurde toen al nast delijntjes !!

Maar ok , terug naar deraad
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2010, 23:22   #215
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
een eenheid zijn is niet hetzelfde als hetzelfde zijn.
Zo zijn moeder en kind een eenheid, maar niet hetzelfde.
Eenheid betekent: bij elkaar horen.
tegenstrijdigheden zijn er om opgelost te worden en de mens behoort niet zwakzinnig te zijn.
Jij probeert je tegenstrijdigheden goed te praten met drogredenen. Eerst zeg je dat atomen super intelligente microwezentjes zijn en dat ons denken, vooral het onderbewuste, door atomen / microwezentjes wordt gedaan.

Als ik er op wijs dat ik jouw theorieën niet aanvaardt en dat dit dus volgens jouw theorie betekent dat de microwezentjes jou niet aanvaarden werp je tegen dat mensen en microwezentjes niet hetzelfde zijn.

Het gekke is dat je eerder de tegenstrijdigheid had erkend en gezegd dat dit bij God hoort en nu zeg je weer dat tegenstrijdigheden opgelost moeten worden. Je weet je dus geen raad met dit probleem en je erkent nu dat jouw microwezentjes elkaar bestrijden. Wat blijft er dan over van die superintelligente beestjes? Nogmaals, moet je je theorie niet eens herzien Harriechristus?


Laatst gewijzigd door Piero : 21 maart 2010 om 23:24.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 06:28   #216
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Men zal vooral zien hoe dom en beledigend de reacties van de mensen waren.

Nieuwe ideeën worden ten heftigste bestreden.
Helaas op de meest grove en domme manier.
Ja, maar dat wist je, he, Harrie. Dat is de zure beker die je moet drinken, daar kan je niet onderuit. Uw verhaaltje is niks waard als je er ook niet voor aan 't kruis genageld wordt. Dat hoort erbij, dat is deel van het spectakel. Uw eerdere incarnatie heeft dat ook moeten ondergaan, maar kijk eens wat een succes-story het geworden is ! Het grootste rijk van die tijd is eraan kapot gegaan en 1500 jaar donkere tijden. Allez, doe het nog eens over, we weten dat je het kan !

Dus, het zou je moeten geruststellen dat de mensen je beschimpen. Nu nog wachten op de kruisiging en je werk is rond voor deze keer.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 06:35   #217
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Mijn kracht zit in het filosofische denken.
De penis en de afgeleide.

Op een goeie dag wilde ik mij verdiepen in de hogere wiskunde, en mij het begrip van "afgeleide" eigen maken. Maar toen passeerde er een hete hoer onder mijn venster, en mijn hierdoor opgelopen erectie maakte het mij onmogelijk het hele delta-epsilon gebeuren nog verder trachten te volgen. Mijn denken werd verplaatst van mijn voorhoofdslobe naar mijn voorhuid.

Ik ben dan maar filosoof geworden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 07:13   #218
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
een mening is dan ook maar een mening
Inderdaad, net zoals die van jou
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 10:00   #219
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.085
Standaard

Vliegende TV's met boodschappen van een fictieve baardaap, de princes van Engeland ondercover als een hoer op de Walletjes in Amsterdam, en een compleet maffe theorie die niet onderbouwd kan worden? Goed bezig, makker.

Wees gerust: Er is nog een plek voor je waar je je gebazel zonder problemen kwijt kan. In een volledig wit kamertje zonder ramen en met kussens op de vloer en aan de muren met jou erin in een dwangbuis. Misschien kan je daar tussen de andere "super intelligente genieën" wel wat aanhangers vinden?

*Belt het nummer van Geel op...*
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 10:24   #220
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Jij probeert je tegenstrijdigheden goed te praten met drogredenen. Eerst zeg je dat atomen super intelligente microwezentjes zijn en dat ons denken, vooral het onderbewuste, door atomen / microwezentjes wordt gedaan.
dat laatste heb ik nooit gezegd. Wij hebben ons eigen denken.
De microwezentjes zijn immers veel intelligenter dan wij zelf.
Wij zijn de veel primitievere collectieve vorm van de microwezentjes.
Citaat:
Als ik er op wijs dat ik jouw theorieën niet aanvaardt en dat dit dus volgens jouw theorie betekent dat de microwezentjes jou niet aanvaarden werp je tegen dat mensen en microwezentjes niet hetzelfde zijn.
Inderdaad: zo bestaat ook een koe uit microwezentjes, maar die kan alleen: boe zeggen en echt niet begrijpen dat atomen uit ruimteschepen bestaan.
Citaat:
Het gekke is dat je eerder de tegenstrijdigheid had erkend en gezegd dat dit bij God hoort en nu zeg je weer dat tegenstrijdigheden opgelost moeten worden.
de tegenstrijdigheid zit alleen in jou, omdat je het niet begrijpt, dus jij moet het oplossen door beter naar mij te luisteren.
Nergens heb ik gezegd dat wij en de microwezentjes hetzelfde zijn.
Wel dat ze veel intelligenter zijn dan wij en in ons lichaam wonen en die ook gemaakt hebben.
Citaat:
Je weet je dus geen raad met dit probleem en je erkent nu dat jouw microwezentjes elkaar bestrijden. Wat blijft er dan over van die superintelligente beestjes? Nogmaals, moet je je theorie niet eens herzien Harriechristus?
Je moet je eigen begripsvermogen wat opkrikken.
Wij bestrijden elkaar en niet de microwezentjes.
Want ook de microwezentjes in jouw lichaam weten dat ze zelf bestaan.

Als onze aarde zou botsen met een andere planeet met aliëns, dan is dat geen conflict met die aliëns, maar een conflict (botsing) tussen de aarde en die planeet.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be