Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 september 2020, 00:56   #201
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik vind uw antwoord niet evenredig aan levenservaring.

Mensen op zekere ouderdom ziek of niet ziek maken hun levenskeuze.

Wie graag wat drinkt zal drinken.
Wie graag rookt zal roken.
Ook al weten ze of tenminste dat is ingeburgerd dat je dan sneller sterft.

Dat is hun keuze. Gekozen tussen leven en toch sterven zonder hun zonde of sterven en leven met hun zonde alvorens het niet meer kan.
Maar dat is toch immers wat ik bedoel.


Ik kan er moeilijk 'n tekeningetje bij gaan maken.

Laat de keuze aan de mensen zelf, als die madammekes graag cremmekes eten op 'n bankje dat al vol zit, om hun masker af te zetten, hebben ze 100 % dat recht.


Maar niet 't recht om jongeren/anderen te beschuldigen van onverantwoord gedrag indien ze dan besmet raken.

Ook dat hoort bij je keuze, de gevolgen er van.

Laatst gewijzigd door SDX : 19 september 2020 om 00:57.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2020, 05:12   #202
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
trek dat nu door naar de maatregelen
Ook iedereen heeft daar baat bij
Natuurlijk niet. De jongeren wiens onderwijs men naar de knoppen heeft geholpen, die beperkt werden in hun sociale contacten en dergelijke meer hebben geen enkel voordeel daaraan.

Maar uw argument spreekt zichzelf tegen he: als iedereen daar baat bij heeft, dan is een regel niet nodig. Uiteraard mag iedereen zich trachten te beschermen.

Het voordeel van vrij te zijn, is dat ge uw bescherming in functie kunt stellen, precies, van uw voordeel. Ja, mensen die kwetsbaar zijn, of die kwetsbaren in hun "empathische kring" hebben, die (denken misschien dat ze) voordeel hebben door zich te beschermen. Op die manier gaan mensen die daar geen voordeel mee hebben, of dat denken, rapper ziek worden dan zij die zich wel beschermen, en krijgt men dat mensen die dus het minste nadeel hebben eraan, het meeste ziek worden, wat exact is wat ideaal is.

Citaat:
Maar gij beschouwt enkel wat gij het belangrijkste acht : vrijheid
Dat is dan ook de sleutel tot al de rest. Het zal achteraf weer blijken dat mensen dwingen om zichzelf nadeel aan te doen, globaal weer nadelig zal uitdraaien, zoals altijd met dwingelandij. Maar nu is men nog teveel bezig met hysterisch zijn om dat te beseffen.

Citaat:
Het groene licht daar kan je ook van zeggen dat alleen diegenen die het nodig hebben op dat moment daarbij zouden gebaat zijn als de rest rood heeft.
Waar blijft mijn recht om alsnog het zonder die lichten te proberen ?
Ik zal het zo zeggen: als uw leven of het voortbestaan van uw zaak ervan af hangt, ja, rij dan door het rode licht hij.

Maar het is dus - zoals ik al stelde - niet vergelijkbaar. Een rood en groen licht, dat is waarschijnlijk zelfs iets dat iedereen zou blijven respecteren mocht er geen boete op staan, toch daar waar het zinvol is. Omdat je goed weet dat door een rood licht rijden een quasi zekere garantie is om een botsing te hebben. En ja, als er niemand van de andere kant komt, en je weet dat, dan is het inderdaad idioot om voor een rood licht te stoppen. Maar als er veel verkeer is, moet je wel gek zijn om door het rode licht te rijden, je hebt gegarandeerd een ongeluk.

Citaat:
man dat geminimaliseer toch steeds weer
Het gaat helemaal niet over 1% als ge niks zou doen
Toch wel. Stel dat in totaal 20 of 30% van de bevolking ziek wordt. Daar sterft (nu weten we dat beter) 0.5% aan, en daar zal dus 2.5% (5 keer meer) ziekenhuis zorg voor nodig hebben. Als die ziekenhuis zorg er niet is, gaan die ook allemaal dood. Dus hebben we 2.5% van 30%, allez, dat geeft ons 0.75% van de bevolking die dood gaat als er geen ziekenhuis zorg is, en als dus 5% van de zieken die dus geen zorg krijgen, er ook dood aan gaan.

Maar nog eens, ik denk zelfs niet dat de ziekenzorg zwaar overbelast zou geraakt zijn. Ik denk dat de lockdown niet veel aan de zwaar zieken en doden heeft veranderd (statistische studies wijzen in die richting).

Ik denk niet dat we zonder lockdown (maar mensen zouden wel, zoals in Zweden, uiteraard zelf maatregelen nemen he) meer dan het dubbele zouden gehad hebben dan wat we gehad hebben. En we zijn nooit over de 50% capaciteit gegaan.

Maar nog eens, we zullen dat binnenkort zien: we krijgen nu TOCH OP ONZE BOTERHAM wat er toen uitgesteld werd he. Dus: gaat het nu erger zijn dan in maart-april (want nu gaan we WEL voor een Zweedse aanpak, he, ik weet niet of ge het door hebt) ? Ik denk het niet. En als het erger is, zal het niet VEEL erger zijn. En meer gespreid in de tijd.

Op het einde van de rit gaan we toch evenveel zieken en slachtoffers hebben hoor. Dat is mijn gans punt. Dat verandert niks aan het eindresultaat.

Ja, ondertussen weet men wat beter hoe mensen te verzorgen. Niet heel veel beter, maar er zijn een aantal stommiteiten die men niet meer doet en zo. Hierdoor liggen mensen minder lang in het ziekenhuis. Ja, ondertussen heeft men 6 maanden gehad om de ziekenzorg sterk op te pompen. Heeft men die tijd nuttig gebruikt aan 10% van het BNP ? Dat weet ik niet.

Maar heel veel verschil maakt het niet of we dat NU op ons dak krijgen of toen he.

Wat we nu krijgen, is wat we toen uitgesteld hebben.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 september 2020 om 05:17.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2020, 05:22   #203
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Als ik morgen te weten kom dat ik covid heb door een test ( wat else ?) dan ga ik _al dan niet opgelegd _ even in quarantaine of neem extra maatregelen.
Dat voorkomt dat mijn onmiddellijke omgeving binnen een mum van tijd ook besmet zou geraken.
Wel, als uw omgeving kwetsbaar is, dan is dat evident, en dan ga je daar geen regels voor nodig hebben. Trouwens, in de praktijk IS dat een kwestie van eigen keuze, want als het over uw familie gaat, is dat uiteraard iets dat niet echt kan opgelegd worden.

Als uw omgeving jongeren betreft, dan trekt ge U dat niet aan he. Je stelt die wel op de hoogte natuurlijk, want voor hen is dat een buitenkansje: die kunnen nu "gecontroleerd" ziek worden, niet voor een "onbekende" staan van niet te weten van ziek te zijn, en als die dan 2 weken opletten, zijn ze nadien immuun, en gegarandeerd geen gevaar meer voor hun omgeving.

Citaat:
Zie naar landen waar men dat zéér ernstig heeft genomen mét de nodige opgelegde restricties.
Dat staat buiten kijf dat dat een groot verschil maakt
Ik ben daar zo zeker nog niet van. De rit is nog niet uitgereden he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2020, 05:28   #204
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Waarom vergassen jullie niet meteen alle ouderen en kwetsbaren dan hebben jullie al jullie heilige vrijheid per direct terug.
Patrick VE zou niets liever willen.
Ik maak echt van deze crisis geen misbruik om mijn dada's willen door te drukken zoals vele anderen die de opportuniteit willen gebruiken om de mensen "juist" leren te leven, omdat dit virus hiervoor waarschijnlijk niet geschikt is. Het zou 1 truk in zijn mouw kunnen hebben dat we nog niet gezien hebben hiervoor, maar voorlopig lijkt het daar niet op.

Ik heb dat niet nodig, want de reactie op het virus door onze overheden illustreert meer dan 100% mijn stelling dat overheden bijzonder schadelijke instellingen zijn. Zelden hebben overheden overal ter wereld zo idioot gereageerd en zo veel schade aan hun eigen volkeren toegebracht.

Het is zelfs zodanig erg, dat staatshoofden die universeel als "idioten" gekend zijn, zoals Trump, uiteindelijk slimmer blijken te zijn dan al die waarlijk zotte overheden, die naar hun waarlijk zotte "wetenschappers" luisteren.

We maken live de "gekke professoren" mee op TV. De zotten in hun labo die de wereld niet begrijpen, en nu men naar hen luistert, nog nooit zoveel schade hebben aangericht. Zelf wetenschapper zijnde val ik achterover.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 september 2020 om 05:35.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2020, 05:32   #205
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Laat de keuze aan de mensen zelf, als die madammekes graag cremmekes eten op 'n bankje dat al vol zit, om hun masker af te zetten, hebben ze 100 % dat recht.
Dat is wel de mop natuurlijk, ze gaan extra risico nemen om een opgelegde maatregel "om hen te beschermen" die zodanig vervelend is, te kunnen omzeilen. Als die mensen besmet geraken, is dat puur en enkel een gevolg van die maatregel.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2020, 08:26   #206
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is wel de mop natuurlijk, ze gaan extra risico nemen om een opgelegde maatregel "om hen te beschermen" die zodanig vervelend is, te kunnen omzeilen. Als die mensen besmet geraken, is dat puur en enkel een gevolg van die maatregel.
Ach, ik was gisteren op een huwelijksplechtigheid.
Buiten het koppel en hun 2 getuigen was ik met mijn 60 de jongste van de aanwezigen.
In het gemeentehuis was iedereen verplicht om anderhalve meter afstand te houden en gelaatsbekleding te dragen.
Voor het gemeentehuis verlangde sommige van de aanwezige ouderlingen dat men de gelaatsbekleding aan hield of anderhalve meter afstand hield.

Na het gemeentehuis ging het richting zaal, waar een klein etentje en een kleine receptie voor de genodigden was.
De zaal was privé, word enkel gebruikt bij familie-aangelegenheden.

Eens in de zaal gingen bij al de ouderlingen de gelaatsbekleding af, werden er handjes gegeven, omhelst en zelfs gekust.
Toen ik als jongste er een opmerking over maakte, kreeg ik botweg te horen dat ik niet moest zeveren.
Zij ouderlingen lette wel op met wat ze deden en zorgde er wel voor dat ze op straat, in de winkels of door hun kleinkinderen en kinderen niet besmet geraakte.

Keken die raar op toen ik hen vertelde dat ik ondanks verschillende testen met een negatieve uitslag toch antistoffen had.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2020, 08:33   #207
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ach, ik was gisteren op een huwelijksplechtigheid.
Buiten het koppel en hun 2 getuigen was ik met mijn 60 de jongste van de aanwezigen.
In het gemeentehuis was iedereen verplicht om anderhalve meter afstand te houden en gelaatsbekleding te dragen.
Voor het gemeentehuis verlangde sommige van de aanwezige ouderlingen dat men de gelaatsbekleding aan hield of anderhalve meter afstand hield.

Na het gemeentehuis ging het richting zaal, waar een klein etentje en een kleine receptie voor de genodigden was.
De zaal was privé, word enkel gebruikt bij familie-aangelegenheden.

Eens in de zaal gingen bij al de ouderlingen de gelaatsbekleding af, werden er handjes gegeven, omhelst en zelfs gekust.
Toen ik als jongste er een opmerking over maakte, kreeg ik botweg te horen dat ik niet moest zeveren.
Zij ouderlingen lette wel op met wat ze deden en zorgde er wel voor dat ze op straat, in de winkels of door hun kleinkinderen en kinderen niet besmet geraakte.

Keken die raar op toen ik hen vertelde dat ik ondanks verschillende testen met een negatieve uitslag toch antistoffen had.
Dit is een gevolg van het weigeren door de zogenaamde experten en de politici om geen onderscheid te maken tussen binnen en buiten. Met een mondmasker op het veelal winderige strand of in een bos of park.

Hoe was het daar in het zaaltje gesteld met de verluchting?
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2020, 10:07   #208
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 21.192
Standaard

Nog een vraag aan de experten: begin augustus heeft men met verregaande maatregelen in Antwerpen een verspreiding afgeremd. Anderhalve maand verder steekt het toch weer de kop op, nu in het hele land. Wat heeft die beslissing in augustus meer opgebracht dan economische en mentale schade?
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2020, 10:30   #209
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Dit is een gevolg van het weigeren door de zogenaamde experten en de politici om geen onderscheid te maken tussen binnen en buiten. Met een mondmasker op het veelal winderige strand of in een bos of park.

Hoe was het daar in het zaaltje gesteld met de verluchting?
In het zaaltje, privé eigendom van mijn oudste zuster, word gewerkt met geforceerde toevoer in de hoeken en het midden van de achterste muur met stoffilters tegen het plafon.
De afvoer zit in de hoeken van de vloer tegen de voorste muur.
Tijdens het feestje stonden wel de ramen, linker muur en de deur voorste muur open.
Maar dat verandert niets aan het directe contact tussen mijn bejaarde zusters en schoonbroers.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2020, 10:35   #210
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Nog een vraag aan de experten: begin augustus heeft men met verregaande maatregelen in Antwerpen een verspreiding afgeremd. Anderhalve maand verder steekt het toch weer de kop op, nu in het hele land. Wat heeft die beslissing in augustus meer opgebracht dan economische en mentale schade?
Niets, want het was niet verboden om zich te verplaatsen tussen Antwerpen en de rest van het land.
Hoewel zo'n verbod ook niets zou hebben verandert.
Een verplaatsings en contactverbod hebben enkel zin als de afstand tussen de 2 plaatsen groter is dan de verplaatsingsafstand van het virus.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2020, 10:41   #211
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Nog een vraag aan de experten: begin augustus heeft men met verregaande maatregelen in Antwerpen een verspreiding afgeremd. Anderhalve maand verder steekt het toch weer de kop op, nu in het hele land. Wat heeft die beslissing in augustus meer opgebracht dan economische en mentale schade?
Men heeft de illusie van de controle proberen instand houden he.

Het idee dat de maatregelen "helpen" is daarmee weer even voortgeholpen (tegen een aanzienlijke prijs), terwijl overduidelijk is dat de maatregelen enkel uitstellen wat onvermijdelijk is, .
Het is vreemd dat dat nog altijd niet gemeengoed is, dat besef.

Laatst gewijzigd door parcifal : 19 september 2020 om 10:43.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2020, 10:51   #212
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Niets, want het was niet verboden om zich te verplaatsen tussen Antwerpen en de rest van het land.
Hoewel zo'n verbod ook niets zou hebben verandert.
Een verplaatsings en contactverbod hebben enkel zin als de afstand tussen de 2 plaatsen groter is dan de verplaatsingsafstand van het virus.
Ach. Ik probeer gewoon voorzichtig te zijn en ben me constant bewust dat een besmetting om de hoek loert. Was veel mijn handen ( die jeuken er nu van) draag mijn masker zeker waar het moet en probeer mijn contacten te beperken en zo veel mogelijk dingen buiten te doen. Iets gaan eten op een terras net als iets drinken. Fitness en zwemmen doe ik niet meer en binnen in zalen zitten ook niet meer.

Veel meer kan je volgens mij niet doen. Of toch. Je kan iedere dag ruzie maken met een kennis die ondanks alles je toch absoluut iets wil laten zien op zijn telefoon en dan maar vlak naast je komt staan.....Je kan ook weigeren om een vakman in je huis binnen te laten. In de winkel kan je ook alle dagen ruzie maken met mensen die te dicht in uw buurt komen of hun masker onder hun neus laten hangen.
Je kan weigeren aan je buurman om hem naar de garage te brengen met je auto...want samen met een niet familielid in dezelfde auto zitten is not done maar dan moet je ook nog het geluk hebben dat die buurman zijn masker opzet als hij het al niet is vergeten.

En zo zijn er alle dagen wel van die toestanden waar ik me bewust ben van het feit buiten mijn wil het toch niet 100 % veilig is.

Maar wat is dan de oplossing.....ergens in een hut in het bos gaan wonen ....alleen want sowieso kan ieder familielid je ten allen tijde besmetten ? Je eten bestellen en laten afzetten voor de deur ? Het geleverde eten ontsmetten want stel je voor dat de leverancier op die doos heeft geniest ....

Wie besmet moet worden zal besmet worden wat je ook doet of niet doet. Je kan niet zot doen maar ook niet meer dan dat.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2020, 10:57   #213
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris
 
Koenaard Depuydt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2020
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Berichten: 2.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
begin augustus heeft men met verregaande maatregelen in Antwerpen een verspreiding afgeremd.
Beste heer

Wie beweert dit? Monddoeken in het openbaar en een afgrendeltoestand zijn een heel nieuw (belachelijk en schadelijk) gegeven bij ons. Er is hier nog geen ernstig wetenschappelijk onderzoek verricht om na te gaan in hoeverre deze zaken nuttig zouden zijn om een plaag te kunnen tegenhouden. De beleidsmensen en hoge geneesheren kunnen beweren wat ze willen. Het gewone (domme) volk gaat toch op verkeerde wijze uit van hun vermeende geloofwaardigheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Anderhalve maand verder steekt het toch weer de kop op, nu in het hele land. Wat heeft die beslissing in augustus meer opgebracht dan economische en mentale schade?
Het is ondertussen wel bewezen dat monddoeken geen smetstoffen kunnen tegenhouden. Hoeveel keer dient dit nog vermeld te worden?
Komt het grote verschil inzake het dagelijks besmettingsgetal tussen de arenmaand en de herfstmaand wel overeen met de werkelijkheid? Wie zijn die zieken, waar zijn die zieken? Hoeveel besmettingen zijn verkeerd of werden meermaals geteld? Hoeveel besmette mensen zijn niet aan de Kroonziekte zelf gestorven? Heel veel mannen zijn van ouderdom of andere oorzaak gestorven terwijl zij bv. al getroffen werden door de ontwikkeling van de kreeftziekte (kanker) aan de voorstanderklier (prostaat).
In gewone omstandigheden neemt het een hele tijd in beslag om de doodsoorzaak ambtelijk vast te kunnen leggen. Bij het minste vermoeden van een Kroonbesmetting, wordt de doodsoorzaak nu stellig onder deze ziekte ondergebracht. Dit is mis en brengt de bevolking op het verkeerde spoor. Denkelijk worden nu veel verhoudheden en griepgevallen onder de Kroonziekte ondergebracht zodoende de besmettingsgetallen op kunstmatige wijze hoog te kunnen houden. Zo kan de roverheid de bevolking terug bang maken om een draagvlak te scheppen voor onnodige verstrengingen.

Er is een gebrek aan een eigen beoordeling over dit Kroonverhaal bij het overgrote deel van de Vlaamse bevolking. Jullie zijn geheel gehersenspoeld, jammer.

Met mondvodwerende groet
__________________
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2020, 11:13   #214
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Men heeft de illusie van de controle proberen instand houden he.

Het idee dat de maatregelen "helpen" is daarmee weer even voortgeholpen (tegen een aanzienlijke prijs), terwijl overduidelijk is dat de maatregelen enkel uitstellen wat onvermijdelijk is, .
Het is vreemd dat dat nog altijd niet gemeengoed is, dat besef.
Inderdaad.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2020, 11:20   #215
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ach. Ik probeer gewoon voorzichtig te zijn en ben me constant bewust dat een besmetting om de hoek loert. Was veel mijn handen ( die jeuken er nu van) draag mijn masker zeker waar het moet en probeer mijn contacten te beperken en zo veel mogelijk dingen buiten te doen. Iets gaan eten op een terras net als iets drinken. Fitness en zwemmen doe ik niet meer en binnen in zalen zitten ook niet meer.
Daar je handen zelfs al beginnen te jeuken, is het hoog tijd om je handen droog te houden.
Door het veelvuldige wassen en nat maken van je handen heb je niet de beschermingslaag weggenomen.

En die beschermingslaag heb je juist nodig om te verhinderne dat bij contact met iets je verwondingen en mogelijke besmettingen oploopt.

Naast Sars-Cov-2 zijn er immers nog enkele miljoenen andere beestjes die je ziek kunnen maken en sommige bezorgen je zelfs een lange pijnlijke lijdensweg die steeds de dood tot gevolg heeft.

Beeld je eens in, dat door het verdwijnen van de beschermlaag op je handen, je een vleesetende bacterie oploopt.
De enige manier om daar nog van verlost te geraken is de amputatie van alle besmette lichaamsdelen.
En dan sta je daar, kan je zeggen, ik heb geen covid-19 besmetting gehad, dankzij het regelmatig wassen van mijn handen. Maar kan jij even mijn broek uitdoen, want ik moet dringend naar het WC en ben mijn beide handen kwijt door een vleesetende bacterie, waarvan ik een besmetting opliep door mijn handen te veel te wassen tijdens de coronacrissis.


Ook fitnessen en zwemmen moet je dringend terug gaan doen.
Anders loop je de kans dat je binnen afzienbare tijd kan verkondingen dat je dankzij het wegblijven uit die gelegenheden gene corona hebt opgelopen, maar kan je AUB mijn rolstoel verplaatsen, want door het gebrek aan lichaamsbeweging zijn mijn spieren inactief geworden.
En bij een actief iemand gaat de aftakkeling vrij snel eens die inactief word.
En terug opbouwen mag je op onze leeftijd vergeten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2020, 11:29   #216
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Op worldometer was er gisteren 1 dode en meer dan 2000 besmettingen.

Ofwel hebben we teveel besmettingen ofwel te weinig doden?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2020, 11:33   #217
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Daar je handen zelfs al beginnen te jeuken, is het hoog tijd om je handen droog te houden.
Door het veelvuldige wassen en nat maken van je handen heb je niet de beschermingslaag weggenomen.

En die beschermingslaag heb je juist nodig om te verhinderne dat bij contact met iets je verwondingen en mogelijke besmettingen oploopt.

Naast Sars-Cov-2 zijn er immers nog enkele miljoenen andere beestjes die je ziek kunnen maken en sommige bezorgen je zelfs een lange pijnlijke lijdensweg die steeds de dood tot gevolg heeft.

Beeld je eens in, dat door het verdwijnen van de beschermlaag op je handen, je een vleesetende bacterie oploopt.
De enige manier om daar nog van verlost te geraken is de amputatie van alle besmette lichaamsdelen.
En dan sta je daar, kan je zeggen, ik heb geen covid-19 besmetting gehad, dankzij het regelmatig wassen van mijn handen. Maar kan jij even mijn broek uitdoen, want ik moet dringend naar het WC en ben mijn beide handen kwijt door een vleesetende bacterie, waarvan ik een besmetting opliep door mijn handen te veel te wassen tijdens de coronacrissis.


Ook fitnessen en zwemmen moet je dringend terug gaan doen.
Anders loop je de kans dat je binnen afzienbare tijd kan verkondingen dat je dankzij het wegblijven uit die gelegenheden gene corona hebt opgelopen, maar kan je AUB mijn rolstoel verplaatsen, want door het gebrek aan lichaamsbeweging zijn mijn spieren inactief geworden.
En bij een actief iemand gaat de aftakkeling vrij snel eens die inactief word.
En terug opbouwen mag je op onze leeftijd vergeten.
Ach zo erg is dat niet.
Komt van te hoge of te lage ph in de producten waar je uw handen mee wast.

Jeukt een beetje en meestal komt uw vel wat los.
Insmeren met een bodylotion en neutrale zeep gebruiken.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2020, 11:47   #218
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Daar je handen zelfs al beginnen te jeuken, is het hoog tijd om je handen droog te houden.

Ook fitnessen en zwemmen moet je dringend terug gaan doen.
Ach in sommige beroepen wassen mensen hun ganse leven meermaals per dag hun handen (tandartsen kinesisten sekswerkers artsen loodgieters mecaniciens ) Dus dat beetje jeuk min of meer zal wel niet zo dramatisch zijn.

En neen ik ga niet terug gaan fitnessen of zwemmen opdat dat ten eerste voor mij een spontane bezigheid moet zijn. Ik heb geen zin om vandaag een afspraak te maken om volgende Donderdag te mogen gaan fitnessen tussen 16 en 17 uur. Zelfde verhaal om te zwemmen


Verder is er nog altijd het mentale. Ik zou daar nu niet van genieten gewoon opdat ik me daar in mijn hoofd nu niet vrij voel. Ik zou daar nu niet van genieten.
Uiteraard hangt alles af van je karakter.....maar daar kan men niks aan veranderen.

Er zijn mensen die slecht slapen als ze weten dat ze de volgende dag een afspraak hebben bij de kapper en er zijn mensen die goed slapen de dag voordat ze terechtgesteld zullen worden op de elektrische stoel.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 september 2020 om 11:48.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2020, 12:24   #219
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ach in sommige beroepen wassen mensen hun ganse leven meermaals per dag hun handen (tandartsen kinesisten sekswerkers artsen loodgieters mecaniciens ) Dus dat beetje jeuk min of meer zal wel niet zo dramatisch zijn.
En die zijn +65?

20 jaar geleden sprong ik nog zonder problemen van een hoogte van 3 meter.
Als ik dat vandaag doen ben ik zeker dat ik enkele botten gebroken heb.

Citaat:
En neen ik ga niet terug gaan fitnessen of zwemmen opdat dat ten eerste voor mij een spontane bezigheid moet zijn. Ik heb geen zin om vandaag een afspraak te maken om volgende Donderdag te mogen gaan fitnessen tussen 16 en 17 uur. Zelfde verhaal om te zwemmen
't ja, buiten kan natuurlijk niet.
Ging als +60er gewoon zwemmen en snorkelen in open wateren, geen afspraak nodig.
Sporten en fitnessen doe ik in open lucht.

Citaat:

Verder is er nog altijd het mentale. Ik zou daar nu niet van genieten gewoon opdat ik me daar in mijn hoofd nu niet vrij voel. Ik zou daar nu niet van genieten.
Uiteraard hangt alles af van je karakter.....maar daar kan men niks aan veranderen.
Ik voel mij in mijn hoofd juist wel vrij.
Het is juist de enige vrijheid die ze je niet kunnen ontnemen.

Citaat:
Er zijn mensen die slecht slapen als ze weten dat ze de volgende dag een afspraak hebben bij de kapper en er zijn mensen die goed slapen de dag voordat ze terechtgesteld zullen worden op de elektrische stoel.
Kwestie van de belangen van het leven juist te plaatsen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2020, 22:57   #220
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En die zijn +65?


Ging als +60er gewoon zwemmen en snorkelen in open wateren, geen afspraak nodig.
Sporten en fitnessen doe ik in open lucht.


Ik voel mij in mijn hoofd juist wel vrij.
Het is juist de enige vrijheid die ze je niet kunnen ontnemen.


Kwestie van de belangen van het leven juist te plaatsen.
Dus jij gaat gezellig wat buiten zwemmen als het 8 graden is ? Je rijdt dan iedere dag naar de kust of Zo ? Of jij gaat wat snorkelen in de Demer ?

Je hebt natuurlijk altijd mensen die graag tegendraads zijn .....die proberen je nu wijs te maken dat ze nu vrijer zijn als voorheen en vooral vrijer zijn dan alle anderen.....Op facebook krioelt het van het soort mensen dat zich nu specialiseert in het ongemakkelijk laten voelen van de anderen. Het soort mensen die graag anderen willen doen geloven dat hun leven en zeker in tegenstelling tot dat van anderen één groot feest is.....

In praktijk valt dat meestal dik tegen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be