Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 2 januari 2009, 14:20   #201
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Struik500 Bekijk bericht
Ik begrijp u volkomen. Het zijn immers barbaren die ons lastig vallen, wij moeten hun leren hoe te leven en te denken. Wanneer ze dat doen, worden ze nooit volledig geaccepteerd of als volwaardig gezien, het is ook nooit goed.
Ik ben benieuwd wat men vind wanneer Azië steeds meer macht krijgt op het wereldtoneel met betrekking tot economie en politiek?
Azie is niet te vergelijken met Afrika. De Aziers zijn eenmaal superieur aan de Europeanen. Maar persoonlijk denk ik dat linkseuropa, hier veel meer problemen mee gaat hebben dan rechtseuropa. Ik, mijzelf als rechts beschouwend, heb hier in elk geval niet het minste probleem mee. Integendeel, beschouw het als een uitdaging.
Bob is offline  
Oud 2 januari 2009, 14:22   #202
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
De massale bombardementen o.l.v. Bert 'Bomber' Harris begonnen in het voorjaar van 1942. Berlijn en Dresden maakten deel uit van die campagne.
Dresden werd vernield uit weerwraak. Of Dresden nu vernield werd ov niet, ging geen enkel verschil maken om de oorlig te beëindigen, maw de vernieling van Dresden was totaal onnodig. Ook van de andere steden was het onnodig zoveel slachtoffers te maken om een oorlog te beëindigen.


Citaat:
Nu weet ook ik weer waarom dit forum me regelmatig de keel uithangt: de nonsens die er worden uitgekraamd overstijgen nauwelijks het gelal dat je aan een toog vol zattekl. moet aanhoren. Dat komt er natuurlijk van als er veel luitjes meediscussiëren die denken dat het internet, Google en Wikipedia de enige bronnen van wijsheid zijn... Toch af en toe eens een boek vastpakken, Magni. In dit geval aanbevolen lectuur: "Waarom de geallieerden wonnen", door Richard Overy.
Richard Overy, Richard Overy, Richard Overy....met wat dat gij hier afkomt dat is een Brit. En uiteraard dat die zn eigen natie niet in discretie zal brengen door toe te geven dat Engeland zich ook te buiten ging aan wreedaardigheden. Wie zn neus schendt, schendt zn gezicht. En zeker de trotse Britten behoeden zich daarvoor.
Trouwens, je toon bevalt me niet. En als het je hier tegensteekt, blijf dan weg, ipv je betweterig gelul te willen/pogen laten gelden. Luitje.....
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline  
Oud 2 januari 2009, 14:32   #203
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Democratie opdringen is juist hetzelfde als enig ander politiek systeem opdringen, tyrannie.
Dat is dan één standpunt. Maar democratie opdringen is mi toch nog te verkiezen boven het steunen van een corrupt regime. Het alternatief is natuurlijk niet steunen.
Bob is offline  
Oud 2 januari 2009, 14:33   #204
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dat is dan één standpunt. Maar democratie opdringen is mi toch nog te verkiezen boven het steunen van een corrupt regime. Het alternatief is natuurlijk niet steunen.
Dat valt nog te bezien, democratie opdringen gaat tegen alles in waar democratie zou moeten voorstaan, namelijk vrije keuze.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 2 januari 2009, 14:36   #205
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De vraag herleid zich dan wel tot "moogt ge democratie opdringen, of niet ?".
Indien nee, dan hebben we een nieuwe discussiebasis.
Democratie opdringen werkt niet. Alleen als het volk er rijp voor is heeft het een kans. Zie Irak, RUsland en in mindere mate België en de rest van de EU.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline  
Oud 2 januari 2009, 14:38   #206
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat valt nog te bezien, democratie opdringen gaat tegen alles in waar democratie zou moeten voorstaan, namelijk vrije keuze.
Laat ons zeggen het gaat tegen de vrije keuze van een minderheid, de machthebbers (hooguit enkele %). De meerderheid wordt in een corrupt regime deze vrije keuze ontnomen, en zouden ze wel krijgen in een democratie.
Leuke vraag hierbij is wel, in hoeverre Belgie wel een democratie heeft ?
Bob is offline  
Oud 2 januari 2009, 14:39   #207
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Democratie opdringen werkt niet. Alleen als het volk er rijp voor is heeft het een kans. Zie Irak, RUsland en in mindere mate België en de rest van de EU.
Daarin kan ik U, op het eerste zicht, geen ongelijk geven.
Bob is offline  
Oud 2 januari 2009, 14:40   #208
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Die "Maghrebijnen" zijn véél minder allescontrolerend en verdrukkend dan het katholiek weldenkend Vlaanderen waar ik in opgroeide of het protestants weldenkend Nederland dat de Provo-beweging destijds uitlokte. (en met de Van Rompuy-staatsgreep en Balkenende lijken beide terug aan de macht)
Dat is allang terziele. STraks kom je nog af met de Kruistochten.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline  
Oud 2 januari 2009, 14:46   #209
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Dat is allang terziele. STraks kom je nog af met de Kruistochten.
Het verklaard wel veel van zijn gedrag natuurlijk die woorden.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 2 januari 2009, 16:34   #210
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter
 
Weiße Rose's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Dan heb je tot nu toe veel geluk gehad. Goed voor jou !
Dat kan natuurlijk, maar anderzijds toont dit ook meteen de andere kant van de medaille. Namelijk dat die "allochtonen"problematiek niet overal heerst!
Weiße Rose is offline  
Oud 2 januari 2009, 16:38   #211
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter
 
Weiße Rose's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Ben jij dan selectief doof en blind? De Lijn geeft zelf toe dat het aantal gevallen van agressie is toegenomen. In Antwerpen zij er bus- en tramlijnen waar het elke dag ambras is.

http://www.cdenv.be/actua/persberich...n-van-agressie
Neen, ik ben alles behalve selectief doof en blind. Ik heb nog nooit een allochtoon amok zien of horen maken op een bus. En dat terwijl ik toch elke dag gebruik maak van het openbaar vervoer!

De gevallen van agressie zijn idd toegenomen, maar het zijn niet enkel allochtonen die amok maken, integendeel zelfs.
Weiße Rose is offline  
Oud 2 januari 2009, 16:47   #212
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
De gevallen van agressie zijn idd toegenomen, maar het zijn niet enkel allochtonen die amok maken, integendeel zelfs.
Niet enkel allochtonen. Wel meestal allochtonen. *Iedereen* die over de schreef gaat moet daarvoor ter verantwoording geroepen worden.

Verzachtende omstandigheden moeten afgeschaft worden.
__________________

Laatst gewijzigd door Dajjal : 2 januari 2009 om 16:48.
Dajjal is offline  
Oud 2 januari 2009, 17:24   #213
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Neen, ik ben alles behalve selectief doof en blind. Ik heb nog nooit een allochtoon amok zien of horen maken op een bus. En dat terwijl ik toch elke dag gebruik maak van het openbaar vervoer!

De gevallen van agressie zijn idd toegenomen, maar het zijn niet enkel allochtonen die amok maken, integendeel zelfs.
Wat een een gekleurde onzin. Ik heb nog nooit een blanke amok op het openbaar vervoer zien maken, hoewel ik weet dat dat wel het geval is. Je maakt jezelf gewoonweg belachelijk.
Duym is offline  
Oud 2 januari 2009, 17:31   #214
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Neen, ik ben alles behalve selectief doof en blind. Ik heb nog nooit een allochtoon amok zien of horen maken op een bus. En dat terwijl ik toch elke dag gebruik maak van het openbaar vervoer!

De gevallen van agressie zijn idd toegenomen, maar het zijn niet enkel allochtonen die amok maken, integendeel zelfs.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Wat een een gekleurde onzin. Ik heb nog nooit een blanke amok op het openbaar vervoer zien maken, hoewel ik weet dat dat wel het geval is. Je maakt jezelf gewoonweg belachelijk.
In Antwerpen zag ik 't meer (en zowel van autochtonen als van allochtonen), niks om je over op te winden: snotapen. In Brussel is het zeldzamer. ("mijn" lijn in Antwerpen was wel een "gevoelige" lijn)
@Duym,
Turken en Marokkanen zijn ook "blanken"

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 januari 2009 om 17:33.
filosoof is offline  
Oud 2 januari 2009, 17:55   #215
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

En ik zag nog nooit 200 jongeren welbewust een andere bevolkingsgroep bedreigen.
En ook nog niet veel pamfletten die opriepen dit te doen.
Toch is dit hier gebeurt; er werd opgeroepen tot geweld tegenover de Joodse bevolking.
Dit zijn feiten, van mij mag je best achter je begonia mijmeren nog nooit iets van dit geweld te hebben gezien, dat betekent niet dat het er niet is.
Je mag inderdaad niet veralgemenen maar je kunt ook zo lang 'relativeren' dat er niets overblijft van de realiteit.

Ik hoorde in 2006 al oproepen tot geweld tegen Joden in Antwerpen, jongeren informeren zich via internet massaal over Palestina en die weg wordt hen gewezen door organisaties, wie helpt hen daarbij?
Die organisaties buiten die jongeren genadeloos uit; ze doen het slecht op school, krijgen vaak thuis enkel primaire zorg, hun ouders hebben geen voeling met hun kroost en de imam weet niet eens waaruit hun wereld bestaat. Voor die omgeving zijn hun kinderen ' te Westers' en is ieder probleem over wanneer ze luisteren naar hun ouders. Voor die jongeren echter niet.
Op school zijn ze dan weer 'Marokkaan' en velen zitten in een watervalsysteem omdat ze vooral wat taalontwikkeling betreft beperkt zijn om het beter te doen. Hoe moet je abstract denken ontwikkelen wanneer je niet eens kunt vatten waar dit voor staat?

En juist dit ongenoegen van die jongeren; het niets of nergens zijn wordt door een aantal verenigingen genadeloos uitgebuit. Ja; ze houden jongeren van de straat. Om ze vol te pompen met waarstand tegenover de samenleving, met een kant en klare superieure identiteit, die van moslim.
Das geweldig; je mag pikken van ongelovigen, meisjes lastig vallen, liegen en een militante houding aannemen, met het ware geloof heb je de waarheden in pacht. Alles staat in de koran en jezus was een moslim. Juist ja; maar niet wanneer ' de ware islam' leidt tot dit soort rellen. Wie doet hier zijn voordeel mee? De gsm's van die jongeren zouden verhlderend kunnen zijn; wiens nummer moet gebeld worden wanneer de rellen uit de hand lopen? Die vragen stelt niemand.
De betoging werd georganiseerd door de AEL waren die relschoppers daar allemaal lid van?
alice is offline  
Oud 2 januari 2009, 17:58   #216
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En ik zag nog nooit 200 jongeren welbewust een andere bevolkingsgroep bedreigen.
En ook nog niet veel pamfletten die opriepen dit te doen.
Toch is dit hier gebeurt; er werd opgeroepen tot geweld tegenover de Joodse bevolking.
Dit zijn feiten, van mij mag je best achter je begonia mijmeren nog nooit iets van dit geweld te hebben gezien, dat betekent niet dat het er niet is.
Je mag inderdaad niet veralgemenen maar je kunt ook zo lang 'relativeren' dat er niets overblijft van de realiteit.

Ik hoorde in 2006 al oproepen tot geweld tegen Joden in Antwerpen, jongeren informeren zich via internet massaal over Palestina en die weg wordt hen gewezen door organisaties, wie helpt hen daarbij?
Die organisaties buiten die jongeren genadeloos uit; ze doen het slecht op school, krijgen vaak thuis enkel primaire zorg, hun ouders hebben geen voeling met hun kroost en de imam weet niet eens waaruit hun wereld bestaat. Voor die omgeving zijn hun kinderen ' te Westers' en is ieder probleem over wanneer ze luisteren naar hun ouders. Voor die jongeren echter niet.
Op school zijn ze dan weer 'Marokkaan' en velen zitten in een watervalsysteem omdat ze vooral wat taalontwikkeling betreft beperkt zijn om het beter te doen. Hoe moet je abstract denken ontwikkelen wanneer je niet eens kunt vatten waar dit voor staat?

En juist dit ongenoegen van die jongeren; het niets of nergens zijn wordt door een aantal verenigingen genadeloos uitgebuit. Ja; ze houden jongeren van de straat. Om ze vol te pompen met waarstand tegenover de samenleving, met een kant en klare superieure identiteit, die van moslim.
Das geweldig; je mag pikken van ongelovigen, meisjes lastig vallen, liegen en een militante houding aannemen, met het ware geloof heb je de waarheden in pacht. Alles staat in de koran en jezus was een moslim. Juist ja; maar niet wanneer ' de ware islam' leidt tot dit soort rellen. Wie doet hier zijn voordeel mee? De gsm's van die jongeren zouden verhlderend kunnen zijn; wiens nummer moet gebeld worden wanneer de rellen uit de hand lopen? Die vragen stelt niemand.
De betoging werd georganiseerd door de AEL waren die relschoppers daar allemaal lid van?
Ik woonde in Brussel ten tijde van de "marsjen op Brussel" Géén allochtonen of AEL, wel bedreigend, en méér dan 100 roepers.
Op de rest van je haat antwoord ik zelfs niet.

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 januari 2009 om 18:00.
filosoof is offline  
Oud 2 januari 2009, 18:00   #217
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Ja? En? Uw punt?
alice is offline  
Oud 2 januari 2009, 18:04   #218
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
In Antwerpen zag ik 't meer (en zowel van autochtonen als van allochtonen), niks om je over op te winden: snotapen. In Brussel is het zeldzamer. ("mijn" lijn in Antwerpen was wel een "gevoelige" lijn)
@Duym,
Turken en Marokkanen zijn ook "blanken"

Filosoof, je maakt je onsterfelijk belachelijk, en je voedt het racisme dat er ongetwijfeld heerst. Als Turken en Marokkanen ook blank zijn, hoe kan ik ze dan herkennen?
Duym racist? Mijn keuze is en was voor Obama.
Duym is offline  
Oud 2 januari 2009, 18:06   #219
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja? En? Uw punt?
Dat jij geen oproeopen tot geweld tegen een bevolking hebt meegemaakt, geen geuniformeerde militie op straat zag, ik wél.
filosoof is offline  
Oud 2 januari 2009, 18:11   #220
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.631
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
IOp de rest van je haat antwoord ik zelfs niet.
Ik lees in Alices uitgebreide bericht alleen maar nuance, begrip en terreinkennis.

Dat afdoen met het woordje "haat" lijkt me een soort Godwin, type II. In elk geval al te confortabel.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 2 januari 2009 om 18:12.
E. Gidius is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be