Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 25 mei 2006, 17:04   #201
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Is "sexuele voorkeur" op zichzelf niet al een vorm van discriminatie? En het huwelijk, het gezin, de familie?

willem1940NLD is offline  
Oud 26 mei 2006, 03:29   #202
Bruce Wayne
Vreemdeling
 
Bruce Wayne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2006
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Bron graag?
Nagel op de kop. Kom eens af met degelijke statistieken mensen, ipv waardeloos anekdotisch materiaal dat niet te controleren valt...
Bruce Wayne is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:12   #203
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Bron graag?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik dacht dat jullie het respecteren van de Belgische wet zo belangrijk vonden? Alleen voor allochtonen dan?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat is geen racisme, maar het zou wel discriminatie kunnen zijn. Graag één voorbeeld waar ik dat dan wel zou hebben gedaan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Werkgevers en verhuurders hebben wel degelijk rechten. Vertel mij eens welke fundamentele rechten er van hen zouden worden geschonden?
Toch vreemd dat er op bepaalde vragen nooit een antwoord komt!
Edina is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:17   #204
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Is "sexuele voorkeur" op zichzelf niet al een vorm van discriminatie? En het huwelijk, het gezin, de familie?
Ik zie niet in hoe "sexuele voorkeur op zichzelf" een vorm van discriminatie zou zijn, maar u mag het mij altijd eens proberen uit te leggen.

Huwelijk en gezin vallen onder burgerlijke staat en daarvoor mag men dus ook niet gediscrimineerd worden volgens de antidiscriminatiewet.
Edina is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:21   #205
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Toch vreemd dat er op bepaalde vragen nooit een antwoord komt!
Inderdaad Edina.
Ik heb je al verschillende keren een vraag gesteld en merkwaardig genoeg komt er geen antwoord op.
Ik herhaal ze dus nog maar een keer : licht de "verrijking" toe die de hordes Noord-Afrikaanse gelukszoekers en ocmw-profiteurs voor onze gemeenschap schijnen te hebben volgens het mantra van de multiculturele verrijking.
Knorretje is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:28   #206
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Werkgevers en verhuurders hebben wel degelijk rechten. Vertel mij eens welke fundamentele rechten er van hen zouden worden geschonden?
Om aan te werven/verhuren aan wie men wil? Zelfs daarover moet de regering zijn zegje doen.
Stel, ik heb een bedrijf, ik neem dan toch aan wie ik wil ? En ik vind dat niemand het recht heeft mij te zeggen (lees : dwingen tg beter weten in) wie ik al dan niet tewerkstel. Ikzelf beslis wel wie goeie werknemers zijn en wie niet, logisch toch? Zij die capabel genoeg zijn, krijgen een eerlijke kans ongeacht kleur/overtuiging.
Stel, ik heb een eigendom die ik wens te verhuren, ik woon in een rustige wijk. Is het dan zo'n onmenselijke ramp indien ik niet wil verhuren aan gezin met weet ik hoeveel kinderen? Hier achter mijn hoek staat er een huis Edina, ik nodig u eens persoonlijk uit om te komen tellen hoeveel mensen daarin wonen, is huisje met 2 slaapkamers, geen groot huis.
De eigenaar is de wanhoop nabij, hij ziet zijn huis letterlijk afgebroken worden, en kan ze er niet uitzetten zonder rechtzaak. Wie draait er op voor de kosten ? Juist ja, de eigenaar zelf. Als je zoiets ziet gebeuren, en in mijn wijk gebeurt dat nogal vaak, kan je dan de eigenaars verwijten dat ze liever niet meer verhuren aan grote gezinnen ? Mensen worden bang, tenslotte draaien ze in de meeste gevallen zelf nog op voor de sloopwerken terug iets of wat in orde te krijgen. Want de bewoners verdwijnen meestal met de noorderzon zonder meer.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:29   #207
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Inderdaad Edina.
Ik heb je al verschillende keren een vraag gesteld en merkwaardig genoeg komt er geen antwoord op.
Ik herhaal ze dus nog maar een keer : licht de "verrijking" toe die de hordes Noord-Afrikaanse gelukszoekers en ocmw-profiteurs voor onze gemeenschap schijnen te hebben volgens het mantra van de multiculturele verrijking.
Die multiculturele verrijking is onbetwistbaar. Voor de 'hordes Noord-Afrikaanse gelukszoekers' .
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:31   #208
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Inderdaad Edina.
Ik heb je al verschillende keren een vraag gesteld en merkwaardig genoeg komt er geen antwoord op.
Ik herhaal ze dus nog maar een keer : licht de "verrijking" toe die de hordes Noord-Afrikaanse gelukszoekers en ocmw-profiteurs voor onze gemeenschap schijnen te hebben volgens het mantra van de multiculturele verrijking.
Ik heb Noord-Afrikaanse vrienden, hou ook van Noord-Afrikaanse muziek, eet graag Noord-Afrikaans eten, ga naar winkels van Noord-Afrikanen, lees boeken van Noord-Afrikanen,... Hoeveel verrijking kan je nog meer hebben?

Nu graag een antwoord op mijn vragen.
Edina is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:32   #209
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruce Wayne Bekijk bericht
Nagel op de kop. Kom eens af met degelijke statistieken mensen, ipv waardeloos anekdotisch materiaal dat niet te controleren valt...
Precies of al die 'kleine' criminaliteiten halen de tv of krant.
En waardeloos anekdotisch materiaal ? Mijn situatie stond ook niet in de krant, ik draag er wel nog de gevolgen van mee. Of is het omdat het de krant/tv niet haalt niet belangrijk genoeg of onbestaande en uit de duim gezogen ? Kom dan maar eens naar de gevolgen kijken, dan heb je een zuivere bron voor u.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:36   #210
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik heb Noord-Afrikaanse vrienden, hou ook van Noord-Afrikaanse muziek, eet graag Noord-Afrikaans eten, ga naar winkels van Noord-Afrikanen, lees boeken van Noord-Afrikanen,... Hoeveel verrijking kan je nog meer hebben?

Nu graag een antwoord op mijn vragen.
Wel ik ook, ik heb Noord-Afrikaanse mensen in mijn familie (aangetrouwde neef en schoonbroer), en weet je wat nu nog erger zal zijn in uw ogen? Ze stemmen Vlaams Belang! Hopelijk keert uw maag nu niet te hard omdat zelfs bepaalde Marokkanen voor die 'racistische' partij kiezen.
Hoe verklaar je dat dan Edina? Of staat er een mandataris van het Vlaams Belang met een 2loop op hen gericht in het stemhokje?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:39   #211
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik heb Noord-Afrikaanse vrienden, hou ook van Noord-Afrikaanse muziek, eet graag Noord-Afrikaans eten, ga naar winkels van Noord-Afrikanen, lees boeken van Noord-Afrikanen,... Hoeveel verrijking kan je nog meer hebben?

Nu graag een antwoord op mijn vragen.
De vraag was : licht de verrijking voor onze gemeenschap toe die aan deze hordes Noord-Afrikaanse gelukszoekers en profiteurs wordt toegeschreven.

Ik eet ook graag couscous, maar daarom hoeven er geen ganser bergdorpen uit de Rif ingevoerd te worden.
Ik kan de ingredienten of de voorverpakte couscous-maaltijd kopen in de Delhaize.
Idem dito voor de muziek, de boeken, etc.
Trouwens hoeveel van die mensen zijn actief en baten een winkel uit? En hoeveel hangen er in de hangmat van onze sociale zekerheid (uitkeringen allerhande)?

Uw couscous-verrijking komt de hardewerkende belastingbetaler zeer duur te staan. Van grenzeloos egoïsme gesproken.....
Knorretje is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:42   #212
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruce Wayne Bekijk bericht
Nagel op de kop. Kom eens af met degelijke statistieken mensen, ipv waardeloos anekdotisch materiaal dat niet te controleren valt...
Degelijke statistieken zijn niet te krijgen. Ze worden immers gemanipuleerd op verzoek van onze Minister van Binnenlandse zaken.
Maar dat wist u natuurlijk ook wel.
Knorretje is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:43   #213
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Stel, ik heb een bedrijf, ik neem dan toch aan wie ik wil ? En ik vind dat niemand het recht heeft mij te zeggen (lees : dwingen tg beter weten in) wie ik al dan niet tewerkstel. Ikzelf beslis wel wie goeie werknemers zijn en wie niet, logisch toch? Zij die capabel genoeg zijn, krijgen een eerlijke kans ongeacht kleur/overtuiging.
Daar gaat het nu over, vaak worden capabele allochtonen op basis van hun vreemd klinkende naam niet aangenomen. Dat is al eens aangetoond door op de naam na identieke sollicitatiebrieven en CV's te sturen...

Ik ben er wel mee akkoord dat er sneller moet kunnen opgetreden worden tegen huurders die niet betalen of die je eigendom verwaarlozen, maar dat geldt dan even goed voor Vlaamse huurders. Maar dat betekent nog niet dat je op basis van vooroordelen je huis/appartement niet mag verhuren. Als de problemen zich stellen, moet ertegen opgetreden kunnen worden, men mag er niet zonder reden vanuit gaan dat er bepaalde problemen gaan komen.

Laatst gewijzigd door Edina : 26 mei 2006 om 11:44.
Edina is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:43   #214
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik heb Noord-Afrikaanse vrienden, hou ook van Noord-Afrikaanse muziek, eet graag Noord-Afrikaans eten, ga naar winkels van Noord-Afrikanen, lees boeken van Noord-Afrikanen,...Hoeveel verrijking kan je nog meer hebben?
Hoeveel meer kun je nog naar de eigen navel staren?
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:44   #215
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Daar gaat het nu over, vaak worden capabele allochtonen op basis van hun vreemd klinkende naam niet aangenomen.
Een mens kan van naam veranderen.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:47   #216
KeyserH
Lokaal Raadslid
 
KeyserH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 345
Standaard

Enerzijds ben ik akkoord met de petitie, anderzijds zijn er een aantal punten die ik toch wil nuanceren of tegenspreken, in mijn persoonlijke mening dan.

In verband met het Vlaams Belang. Ik vind het niet slim om VB-stemmers te stigmatiseren. Daar haal je ze niet mee terug. Goede communicatie en de oorzaken van racisme onderuithalen helpen meer. Ik ben er wel van overtuigd dat het VB een oorzaak is van racisme, aangezien ik niet het gevoel heb dat het Vlaams Belang sterk afwijkt van het Vlaams Blok vroeger. Die partij is terecht veroordeeld voor het verkondigen van discriminatie.Een nieuwe klacht, nu tegen het Vlaams Belang, is in een stroomversnelling geraakt na de tragische gebeurtenis in Antwerpen.
Ik denk dat dit een druppel was die de emmer wel eens zou kunnen doen overlopen. De protesten tegen VB worden luider uitgesproken dan een paar weken geleden. Of dit een goede zaak is, is nog de vraag. De slachtofferrol wordt nog groter.
Ik pas dus liever voor gerechtelijke stappen. Uiteindelijk zijn dat gerechtelijke stappen tegen een partij met 18000 leden en 24% kiezers. Dan komen we weer uit bij het stigmatiseren van een massa mensen, en is dat niet wat we net willen vermijden…

Tweede punt van de petitie handelt over ‘de strijd tegen discriminaties in de verschillende maatschappelijke sectoren’, zoals het tegengaan van discriminatie bij aanwervingen. Ik ben voor een efficiënte controle. Met quota moet men echter opletten. Een quotum is goed om een negatief fenomeen te doorbreken, maar moet snel plaats ruimen voor een natuurlijk evenwicht. Het werkt dus enkel als ook op veel andere vlakken aan het probleem gewerkt wordt. Dit is enkel een aandachtspuntje. Quota kunnen nuttig zijn.

Ook wordt gevraagd dat de overheid een voorbeeld stelt. De overheid doet dat niet. Hier een voorbeeldje van een plaatselijke overheid.

Dat de media niet ingaat tegen racisme is eigenlijk niet zo onlogisch. Daarvoor is duiding nodig en duiding is tijd of ruimte, wat dan weer geld kost en de mensen vinden dat saai. Ook goed nieuws brengen over ‘allochtonen’ zou al een evenwichtiger beeld geven. Anderzijds moet je maar eens naar goed nieuws zoeken over ‘autochtonen’, goed nieuws is geen nieuws.
De officiële media doen hun best, de anderen zijn onderhevig aan hun lezerspubliek.

Laatste punt is dat multiculturaliteit moet onderwezen worden. Daar ben ik het absoluut mee eens. Op alle mogelijke manieren moeten we de mensen laten beseffen dat onze wereld nu eenmaal multicultureel is en dat dit gezond is. Mijn oplossing is het stimuleren van het verenigingsleven, mensen elkaar laten leren kennen. Zo zijn de mensen uit het dorp verder meer tegen asielzoekers dan de mensen die in de straat van het asielcentrum wonen. Onbekend is onbemind. Hoe zou je kunnen meeleven met mensen als je hun situatie niet kent, niet weet hoe ze zijn en waar ze voor staan?
Het onderwijs kan daar een belangrijke factor in spelen, de buurt evengoed.

Met de laatste alinea kan ik het enkel maar volmondig eens zijn:

"Problemen in de (multiculturele) samenleving moeten niet onder de mat geveegd worden maar geanalyseerd en verholpen worden. Iedereen heeft daarbij een stem. Medemensen als minderwaardige wezens beschouwen of behandelen staat echter elke humane oplossing in de weg. Vlaanderen is multicultureel, of (democratisch) Vlaanderen zal niet zijn. Racisme en uitsluiting maken een samenleving kapot."

Ik heb de petitie dan ook getekend.
KeyserH is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:47   #217
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Hoeveel meer kun je nog naar de eigen navel staren?
De ik-wil -mijn-micro-multicul-verrijking, maar de gemeenschap moet en zal voor de kosten en de overlast opdraaien !
De typische hypocrisie van de nuttige linkse idioot.
Knorretje is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:50   #218
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Daar gaat het nu over, vaak worden capabele allochtonen op basis van hun vreemd klinkende naam niet aangenomen. Dat is al eens aangetoond door op de naam na identieke sollicitatiebrieven en CV's te sturen...

Ik ben er wel mee akkoord dat er sneller moet kunnen opgetreden worden tegen huurders die niet betalen of die je eigendom verwaarlozen, maar dat geldt dan even goed voor Vlaamse huurders. Maar dat betekent nog niet dat je op basis van vooroordelen je huis/appartement niet mag verhuren. Als de problemen zich stellen, moet ertegen opgetreden kunnen worden, men mag er niet zonder reden vanuit gaan dat er bepaalde problemen gaan komen.
Als de problemen zich stellen...dan is de eigenaar wel al degelijk goed gekloot natuurlijk. Wie wil dat risico nog nemen denk je op den duur?
Loop eens keertje met uw ogen duidelijk open rond in bepaalde wijken in Antwerpen. Ik weet niet hoe oud u bent en dat doet er ook niet echt toe, ik ben in verhouding nog 'jong', maar zelfs ik zie het verschil al tegen pakweg 20 jaar terug (Handelstraat, Onderwijsstraat, Turnhoutsebaan, Dambruggestraat etc). Mijn grootmoeder van 85 ondergaat effectief een emotionele shock als ze samen met mij de kans krijgt om door dat 'schoon Antwerpen' van vroeger te rijden, zoals ze het zelf noemt. Dat is gewoon 1 grote vervallen krotwijk aan het worden en zo zijn er nog wijken in Antwerpen oa. het Kiel, durft er iemand dat nog te ontkennen? Sorry, ik heb niet veel begrip meer voor multicultureel hoor.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:51   #219
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Als de problemen zich stellen...dan is de eigenaar wel al degelijk goed gekloot natuurlijk. Wie wil dat risico nog nemen denk je op den duur?
Loop eens keertje met uw ogen duidelijk open rond in bepaalde wijken in Antwerpen. Ik weet niet hoe oud u bent en dat doet er ook niet echt toe, ik ben in verhouding nog 'jong', maar zelfs ik zie het verschil al tegen pakweg 20 jaar terug (Handelstraat, Onderwijsstraat, Turnhoutsebaan, Dambruggestraat etc). Mijn grootmoeder van 85 ondergaat effectief een emotionele shock als ze samen met mij de kans krijgt om door dat 'schoon Antwerpen' van vroeger te rijden, zoals ze het zelf noemt. Dat is gewoon 1 grote vervallen krotwijk aan het worden en zo zijn er nog wijken in Antwerpen oa. het Kiel, durft er iemand dat nog te ontkennen? Sorry, ik heb niet veel begrip meer voor multicultureel hoor.
Het moet zijn dat de Edina's krottenwijken als verrijkend ervaren. Een kleine prijs quoi in ruil voor een multicultureel verrijkende couscous.
Knorretje is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:52   #220
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Wel ik ook, ik heb Noord-Afrikaanse mensen in mijn familie (aangetrouwde neef en schoonbroer), en weet je wat nu nog erger zal zijn in uw ogen? Ze stemmen Vlaams Belang! Hopelijk keert uw maag nu niet te hard omdat zelfs bepaalde Marokkanen voor die 'racistische' partij kiezen.
Hoe verklaar je dat dan Edina? Of staat er een mandataris van het Vlaams Belang met een 2loop op hen gericht in het stemhokje?
Ik weet dat, ik ken er ook zo'n (daar schrik je van hé). Maar ten eerste heb ik nergens gesteld dat alle VB-kiezers racistisch zijn (ga maar na in mijn posts), sommige mensen kiezen inderdaad uit onvrede met de andere partijen op het VB. Zij zullen echter niet de oplossingen krijgen die ze verwachten als het VB aan de macht komt. En ten tweede heb ik al herhaaldelijk gezegd dat er jammer genoeg in alle bevolkingsgroepen racisten en extremisten zijn.
Edina is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be