Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 16 mei 2006, 10:24   #201
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 10 mei 2005
Berichten: 2.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Is het dan niet consekwent om alle buitenlanders gelijk te behandelen ?

Die regeling bestond al voor europese burgers, en daar was niets aan te doen, wegens europese regelgeving.

Waar heb je het bovendien over ? De heer JVDB heeft hier naar aanleiding van het 70-punten plan , nog maar net gezegd dat het "normaal" is om mensen anders te behandelen naargelang hun nationaliteit.
Neen dat is niet vanzelfsprekend, die hebben hier niets te zoeken, dat zijn avonturiers die denken dat het hier beter is en sommigen hebben misschien andere en dieperliggende gedachten in hunne bol, zoals de islam bv En illegale vreemdelingen mag men niet laten ronddwalen in ons land, wéér een foutje van de paarse regering! Goed bestuur noemen de paarse regering dit. De nationaliteit speelt voor mij geen enkele rol van betekenis, voor mij zijn het vreemdelingen met een andere cultuur, zeden en gewoonten en die moeten zij hier niet komen verkopen. Ik zeg en blijf het herhalen vreemdelingen moeten geweerd worden omdat onze sociale verworvenheden op termijn zullen gekelderd worden en u mag duizendmaal zeggen dat dit racistisch is en onmenselijk en wat nog meer is, maar ik wil in een vredige omgeving leven zonder vreemdelingen die ons liggen uit te dagen met hun hoofddoeken en specifieke kledij van de landen van waaruit ze komen, criminaliteit en verbaal geweld en getto vorming in onze steden en onwettige kerkbezettingen, wat de angst onder de bevolking alleen maar laat toenemen en het Vlaams Belang alleen maar groter maakt, wat ik in de huidige context alleen maar toejuich, want de huidige paarse regering alsook de voorgaande regeringen oogsten nu wat ze gezaaid hebben gedurende al de voorgaande jaren. Men had beter het Vlaams Belang mee laten besturen, dan waren al die problemen die we nu kennen van de baan of tenminste gehalveerd en geen taboe meer omdat er over gesproken en gediscuteerd moest worden, wat nu niet het geval is door dit ondemocratisch cordon sanitaire!! En uit eigenbelang van de “correcte” politiekers (schrik om hun jobkes kwijt te spelen)!!
MisterXYZ is offline  
Oud 16 mei 2006, 10:25   #202
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Je begrijpt het niet echt, denk ik. EU-burgers behoren tot dezelfde staat als wij: het zijn geen buitenlanders.
Ik denk dat jij het niet begrijpt.

De politieke europese unie bestaat (nog) niet. Dus evenmin de europese nationaliteit.
Tot nader order zijn de inwoners van alle andere unie landen nog buitenlnders, met een heel deel rechten/plichten in de andere lidstaten, geregeld in de europese wetgeving, die ten andere nog steeds moet overgenomen worden in de nationale wetgeving.

Vandaar mijn standpunt dat het een zekere vorm van konsekwentie is om buitenlanders gelijk te behandelen.
spherelike is offline  
Oud 16 mei 2006, 10:31   #203
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
Neen dat is niet vanzelfsprekend, die hebben hier niets te zoeken, dat zijn avonturiers die denken dat het hier beter is en sommigen hebben misschien andere en dieperliggende gedachten in hunne bol, zoals de islam bv En illegale vreemdelingen mag men niet laten ronddwalen in ons land, wéér een foutje van de paarse regering! Goed bestuur noemen de paarse regering dit. De nationaliteit speelt voor mij geen enkele rol van betekenis, voor mij zijn het vreemdelingen met een andere cultuur, zeden en gewoonten en die moeten zij hier niet komen verkopen. Ik zeg en blijf het herhalen vreemdelingen moeten geweerd worden omdat onze sociale verworvenheden op termijn zullen gekelderd worden en u mag duizendmaal zeggen dat dit racistisch is en onmenselijk en wat nog meer is, maar ik wil in een vredige omgeving leven zonder vreemdelingen die ons liggen uit te dagen met hun hoofddoeken en specifieke kledij van de landen van waaruit ze komen, criminaliteit en verbaal geweld en getto vorming in onze steden en onwettige kerkbezettingen, wat de angst onder de bevolking alleen maar laat toenemen en het Vlaams Belang alleen maar groter maakt, wat ik in de huidige context alleen maar toejuich, want de huidige paarse regering alsook de voorgaande regeringen oogsten nu wat ze gezaaid hebben gedurende al de voorgaande jaren. Men had beter het Vlaams Belang mee laten besturen, dan waren al die problemen die we nu kennen van de baan of tenminste gehalveerd en geen taboe meer omdat er over gesproken en gediscuteerd moest worden, wat nu niet het geval is door dit ondemocratisch cordon sanitaire!! En uit eigenbelang van de “correcte” politiekers (schrik om hun jobkes kwijt te spelen)!!
Heeft allemaal niets te maken met echte democratie waar mensen die de lasten/lusten van een gemeenschap dragen, recht hebben op deelname aan het bestuur. Echte democratie heeft niets te maken met nationaliteit, cultuur, godsdiens ras. Alleen met het gevestigd zijn binnen de kieskring.

Ik ben democraat en leg me neer bij de parlementaire meerderheid die hierover bestond, en over de intentie die lang voor de verkiezingen van die meerderheid duidelijk was. De kiezer was geinformeerd, en heeft de meerderheid laten bestaan, die de wet doorgevoerd heeft. Zo gaat dat in een democratie, de meerderheid beslist.
spherelike is offline  
Oud 16 mei 2006, 10:34   #204
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Heeft allemaal niets te maken met echte democratie waar mensen die de lasten/lusten van een gemeenschap dragen, recht hebben op deelname aan het bestuur. Echte democratie heeft niets te maken met nationaliteit, cultuur, godsdiens ras. Alleen met het gevestigd zijn binnen de kieskring.
Toch wel, het burgerschap is wezenlijk verbonden met het geheel van politieke rechten en plichten die men als burger heeft in een bepaald staatsgemeenschap. Indien men als individu niet tot het burgerschap wil overgaan, betekent dit dat men ook geen engagement hiertoe wil nemen. Daarom is burgerschap een heel belangrijk element in de ware democratie.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 16 mei 2006, 10:35   #205
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik "switcht" niet, daar ik in de discussie in het verleden over de rol van de vakbonden in deze steeds gevoerd heb in persoonlijke naam. U kunt die bijdragen gerust opzoeken.

Of de partij een standpunt heeft zoals u beschrijft, moet u mij eens aantonen. Stelt het Vlaams Belang datgene wat u eerder beweerde?
Dat ik het zelf heb horen stellen door FDW in de zevende dag zal wel weer niet voldoende zijn zeker ?

En inderdaad, de zon geeft geen licht en ook geen warmte, het is een ijsbal.
spherelike is offline  
Oud 16 mei 2006, 10:37   #206
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Dat ik het zelf heb horen stellen door FDW in de zevende dag zal wel weer niet voldoende zijn zeker ?
Neen, daar u eerder stelde dat het "de partij" was die zo dacht. Welnu, als "de partij" er zo over denkt, kunnen we dit terugvinden in het partijprogramma en in de verschillende teksten. U kunt blijkbaar dat niet vinden, dus probeert u zich er van onderuit te muizen door in het vage weg te verwijzen naar "iets" wat FdW heeft "gezegd".
Jan van den Berghe is offline  
Oud 16 mei 2006, 10:44   #207
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Toch wel, het burgerschap is wezenlijk verbonden met het geheel van politieke rechten en plichten die men als burger heeft in een bepaald staatsgemeenschap. Indien men als individu niet tot het burgerschap wil overgaan, betekent dit dat men ook geen engagement hiertoe wil nemen. Daarom is burgerschap een heel belangrijk element in de ware democratie.
Burgerschap heeft in zoverre iets met echte demmocratie te zien, dat je als bewezen wordt dat je zware misdaden hebt begaan, je je burgerrechten en stemrecht kan verliezen. Staat ook in de wet dat niet belgen hun stemrecht verliezen als ze zich zwaar misdragen.
En om op het engagement in te gaan ik ken zowel eurocraten (proffessioneel) en mensen van andere nationaliteit (vrijwilligerswerk), en ik weet welke van de twee het meest hun toekomst hier zien liggen, en welke hier enkel werken in afwachting van hun terugkeer naar het vaderland. Let op de nuance, het meest en niet allemaal.
spherelike is offline  
Oud 16 mei 2006, 10:47   #208
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, daar u eerder stelde dat het "de partij" was die zo dacht. Welnu, als "de partij" er zo over denkt, kunnen we dit terugvinden in het partijprogramma en in de verschillende teksten. U kunt blijkbaar dat niet vinden, dus probeert u zich er van onderuit te muizen door in het vage weg te verwijzen naar "iets" wat FdW heeft "gezegd".
Dit wordt interssant

Laten we er iets aan verbinden

Wat heb je er voor over als ik het bewijs, en wat wil je als ik er niet in slaag ?
spherelike is offline  
Oud 16 mei 2006, 10:49   #209
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Dit wordt interssant

Laten we er iets aan verbinden

Wat heb je er voor over als ik het bewijs, en wat wil je als ik er niet in slaag ?
???

Dit is een discussieforum, geen paardenren met inzet.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 16 mei 2006, 10:51   #210
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Burgerschap heeft in zoverre iets met echte demmocratie te zien, dat je als bewezen wordt dat je zware misdaden hebt begaan, je je burgerrechten en stemrecht kan verliezen. Staat ook in de wet dat niet belgen hun stemrecht verliezen als ze zich zwaar misdragen.
En om op het engagement in te gaan ik ken zowel eurocraten (proffessioneel) en mensen van andere nationaliteit (vrijwilligerswerk), en ik weet welke van de twee het meest hun toekomst hier zien liggen, en welke hier enkel werken in afwachting van hun terugkeer naar het vaderland. Let op de nuance, het meest en niet allemaal.
Bijgevolg is burgerschap niet iets wat zomaar een vrije gave is: het houdt engagement in en kan door de overheid ingetrokken worden (en bijgevolg dus ook weerhouden). Aan dit burgerschap zijn dan rechten en plichten verbonden die de deelname aan het democratisch gebeuren waarborgen.

Indien mensen menen dat hun toekomst hier ligt, kunnen zij de stap naar het burgerschap zetten. Wensen ze dit niet te doen, dan hoeft dat niet maar de weg ligt voor hen open. Aan hen de keuze.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 16 mei 2006, 11:02   #211
DeoSolis
Schepen
 
DeoSolis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Locatie: vlaanderen
Berichten: 443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
???

Dit is een discussieforum, geen paardenren met inzet.
Tiens.......maar dan een discussieforum waar elke thread op hetzelfde neerkomt.
DeoSolis is offline  
Oud 16 mei 2006, 11:07   #212
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
???

Dit is een discussieforum, geen paardenren met inzet.
Toch niet meer zo zeker , en gelijk heb je. Ik zal FDW nog wat in reserve houden, volgende tekst uit het programma van uw partij. Je acht het onmogelijk dat uitgereken ik een hevige fan het programma van zijn partij moet leren kennen :

Hoewel een goed uitgebouwd systeem van sociale zekerheid onmisbaar is, mogen wij toch niet blind zijn voor de vele misbruiken. Onze huidige sociale zekerheid is vastgeroest en gevangen in haar eigen logge structuren: de staat, de vakbonden, de grote ondernemingen, de ziekenfondsen. Stuk voor stuk machtsbolwerken die geen verantwoording moeten afleggen voor hun acties of uitgaven. Zij hebben de enorme schuldenberg waar we nu tegen aankijken mee opgebouwd en die vormt stilaan een bedreiging voor de toekomst van het systeem.
spherelike is offline  
Oud 16 mei 2006, 11:09   #213
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Toch niet meer zo zeker , en gelijk heb je. Ik zal FDW nog wat in reserve houden, volgende tekst uit het programma van uw partij. Je acht het onmogelijk dat uitgereken ik een hevige fan het programma van zijn partij moet leren kennen :

Hoewel een goed uitgebouwd systeem van sociale zekerheid onmisbaar is, mogen wij toch niet blind zijn voor de vele misbruiken. Onze huidige sociale zekerheid is vastgeroest en gevangen in haar eigen logge structuren: de staat, de vakbonden, de grote ondernemingen, de ziekenfondsen. Stuk voor stuk machtsbolwerken die geen verantwoording moeten afleggen voor hun acties of uitgaven. Zij hebben de enorme schuldenberg waar we nu tegen aankijken mee opgebouwd en die vormt stilaan een bedreiging voor de toekomst van het systeem.
Dit bewijst helemaal niet wat u stelde. Dit herhaalt gewoon wat ik eerder al zei, nl. dat de vakbonden geen verantwoording afleggen voor hun kosten die ze maken voor die dienstverlening. U beweerde echter dat "de partij" gezegd zou hebben dat de overheid alles goedkoper en doeltreffender kan doen. Welnu, dat zie ik nergens. Dat is ook moeilijk, daar de vakbonden geen openheid verschaffen.

Kortom, u zit er totaal naast en bent wanhopig in de lucht aan het wieken. Arme man...

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 16 mei 2006 om 11:10.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 16 mei 2006, 11:09   #214
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Toch niet meer zo zeker , en gelijk heb je. Ik zal FDW nog wat in reserve houden, volgende tekst uit het programma van uw partij. Je acht het onmogelijk dat uitgereken ik een hevige fan het programma van zijn partij moet leren kennen :

Hoewel een goed uitgebouwd systeem van sociale zekerheid onmisbaar is, mogen wij toch niet blind zijn voor de vele misbruiken. Onze huidige sociale zekerheid is vastgeroest en gevangen in haar eigen logge structuren: de staat, de vakbonden, de grote ondernemingen, de ziekenfondsen. Stuk voor stuk machtsbolwerken die geen verantwoording moeten afleggen voor hun acties of uitgaven. Zij hebben de enorme schuldenberg waar we nu tegen aankijken mee opgebouwd en die vormt stilaan een bedreiging voor de toekomst van het systeem.
Dit bewijst helemaal niet wat u stelde. Dit herhaalt gewoon wat ik eerder al zei, nl. dat de vakbonden
Jan van den Berghe is offline  
Oud 16 mei 2006, 11:15   #215
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit gaat niet over de uitkeringen, dan wel over de kosten die de vakbonden maken om die dienstverlening mogelijk te maken. Juist op dat laatste geven de vakbonden geen openheid.
Nu de controle uitgeklaard is moet jij mij eens proberen uit te leggen hoe je een boekhouding kan controleren zonder de werkingskosten te vermelden.
uitgave staat (rva) = uitkering aan de werklozen + werkingskosten.

Zelfs als ze het niet vermelden, mag je aannemen dat het het verschil is tussen de uitgekeerde bedragen en het ontvangen geld.

Laatst gewijzigd door spherelike : 16 mei 2006 om 11:28.
spherelike is offline  
Oud 16 mei 2006, 11:27   #216
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit bewijst helemaal niet wat u stelde. Dit herhaalt gewoon wat ik eerder al zei, nl. dat de vakbonden geen verantwoording afleggen voor hun kosten die ze maken voor die dienstverlening. U beweerde echter dat "de partij" gezegd zou hebben dat de overheid alles goedkoper en doeltreffender kan doen. Welnu, dat zie ik nergens. Dat is ook moeilijk, daar de vakbonden geen openheid verschaffen.

Kortom, u zit er totaal naast en bent wanhopig in de lucht aan het wieken. Arme man...
Goe geprobeerd,

Wat ik daar lees is "geen verantwoording" wat ik weet controle door RVA, rekenhof, revisoren.

Wie probeert hier wie wat wijs te maken ?
Allen al het feit dat u nu op de man speelt moet zelfs een blokker weten dat dat eigenlijk de handdoek is die in de ring geworpen wordt
spherelike is offline  
Oud 16 mei 2006, 11:31   #217
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orion Bekijk bericht
Volgens mij is het VB totaal NIET schuldig aan welke betrokkenheid dan ook, rechtstreeks of onrechtstreeks. Volgens mij zijn het de moslims en andere vreemdelingen zelf die onrechtstreeks verantwoordelijk zijn voor deze daden. Doordat ik en samen met mij vele anderen zien wat er nu gebeurd in de Belgische grootsteden en andere gehuchten is het onmogelijk te zeggen dat de ganse multicul geslaagd is. We zien dat de allochtonen een hand boven het hoofd gehouden wordt door oa justitie, en daartegen gaan wij rebelleren. Wij moeten hard werken om er te geraken terwijl zij bijna alles in de schoot geworpen krijgen en dan nog is NIETS van dankbaarheid laten merken of laat staan respect. En dat beginnen de Belgen, Duitsers, Russen, ... grondig beu te geraken. Ik vind het veelal een mirakel dat zoiets niet vroeger is gebeurd (en nee, beste linkse vrienden, ik keur die misdaden ook helemaal af!), doch had ik het allang voorzien. Ik denk ook niet dat zulke misdaden in Europa zullen afnemen, integendeel...
Ik snap hier toch de ballen niet van ze. Langs den ene kant wordt er geroepen dat de gevangenissen vol met allochtonen zitten en nu ist ineens weer zo dat justitie ze een hand boven het hoofd houdt?

Wat ik wel lees is afgunst en die afgunst gaat niet verdwijnen als de allochtonen weg zijn. Jij bent gewoon boos omdat je mislukt bent. Denk je als er geen allochtonen zijn dat er niemand is die het beter heeft dan jou en waar alles gemakkelijker loopt dan bij een ander? Dat noemt men het leven waar je u bij moet neerleggen. Als je niet zo dom was geweest om je leven een verkeerde wending te geven dan was het voor u ook gemakkelijker geweest en leek ook alles in uw schoot te worden geworpen.

Begin eerst bij u zelf en u zal zien dat de rest van de wereld niet meer hoeft aangepast te worden.
Bazilfunk is offline  
Oud 16 mei 2006, 11:45   #218
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bijgevolg is burgerschap niet iets wat zomaar een vrije gave is: het houdt engagement in en kan door de overheid ingetrokken worden (en bijgevolg dus ook weerhouden). Aan dit burgerschap zijn dan rechten en plichten verbonden die de deelname aan het democratisch gebeuren waarborgen.

Indien mensen menen dat hun toekomst hier ligt, kunnen zij de stap naar het burgerschap zetten. Wensen ze dit niet te doen, dan hoeft dat niet maar de weg ligt voor hen open. Aan hen de keuze.
Voel jij zelf niet dat het een beetje wringt ?
  1. Het VB standpunt was om ze uit te sluiten of niet ?
  2. Ze mogen nu meedoen als ze telkens de moeite doen om zich in te schrijven. En moet al flink gaan keren om van een toeloop te kunnen spreken.
  3. Volgens hetzelfde VB is de nationaliteitsverwerving en formaliteit, een kwestie van aanvragen, die lichtzinnig wordt toegekend.
  4. Eens ze de nationaliteit hebben, en dus het burgerschap bezitten hebben ze stemplicht en moeten ze telkens kiezen.
Hoe rijmt u 1 en 4 aan elkaar ? In de wetenschap dat het zelfde VB in zijn glazen bol gezien heeft dat het allemaal linkse kiezers zijn ?

Waar zit de logica ?
spherelike is offline  
Oud 16 mei 2006, 11:57   #219
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
De politieke europese unie bestaat (nog) niet. Dus evenmin de europese nationaliteit.
Tot nader order zijn de inwoners van alle andere unie landen nog buitenlnders, met een heel deel rechten/plichten in de andere lidstaten, geregeld in de europese wetgeving, die ten andere nog steeds moet overgenomen worden in de nationale wetgeving.
Er bestaat geen Europese staat, maar een Europese Unie in wording met een parlement, een regering en wellicht binnenkort een grondwet. Dat is een staat in wording. Het spreekt vanzelf dat we daar nu al op vooruit lopen, zeker voor belangrijke zaken als stemrecht.

Citaat:
Vandaar mijn standpunt dat het een zekere vorm van konsekwentie is om buitenlanders gelijk te behandelen.
Het is helemaal niet consequent om burgers van dezelfde Unie op dezelfde manier te behandelen als niet-burgers van de Unie. Als je dat wil doen, kan je evengoed de Unie afschaffen.
__________________

Laatst gewijzigd door baarle : 16 mei 2006 om 11:58.
baarle is offline  
Oud 16 mei 2006, 11:59   #220
Garben
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 mei 2006
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweepeer Bekijk bericht
Natuurlijk is het Vlaams Belang niet racistisch, het is Vlaams-nationalistisch!

Ze zijn de enige partij die de problemen van de multiculturele maatschappij inzien, iets wat geen enkele andere partij doet!
Fout.

Ze zijn de enige partij die een probleem maken van een multiculturele maatschappij, wat op zich al een voorbeeld is van racisme en minachting tegenover andere culturen.

Zonder VB-ers waren er geen problemen in onze "multiculturele maatschappij".
Garben is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be