Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 mei 2012, 11:07   #201
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dat is niet de reden, wel omdat hij met een dissidente lijst opkomt voor de legislatieven.
De reden is corruptie*KNIP*

Gelieve niet te schelden.
__________________

Laatst gewijzigd door Akira : 1 juni 2012 om 12:22.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 11:41   #202
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dat is niet de reden, wel omdat hij met een dissidente lijst opkomt voor de legislatieven.
Klopt niet, hij is buitengesmeten voor corruptie. na zijn uitsluiting heeft hij beslist om op een eigenlijst te gaan staan.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 11:43   #203
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.085
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Mijn verstand houdt in de eerste plaats rekening met feiten, slimmerik.
Jullie BUB verstand interpreteert de feiten echter wel anders dan de rest van de wereld.

Trouwens dat artikel van BDW op jullie site is echt een zalig stukje komedie. Ik zou zeggen: Zet het in boekvorm. Echt vermakelijk.
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 12:59   #204
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
De reden is corruptie *KNIP*
Lees Le Figaro*KNIP*

Gelieve niet te schelden.
.

Laatst gewijzigd door Akira : 1 juni 2012 om 12:20.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 13:04   #205
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Lees Le Figaro*KNIP*
Ik lees geen fascistische gazetten*KNIP*

Gelieve niet te schelden.
__________________

Laatst gewijzigd door Akira : 1 juni 2012 om 12:21.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 13:06   #206
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik lees geen fascistische gazetten*KNIP*
Omdat je ze niet kan lezen*KNIP*

Gelieve niet te schelden.

Laatst gewijzigd door Akira : 1 juni 2012 om 12:21.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 13:51   #207
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Het is weer gezellig, hier op politics.
__________________
NVA= Niet Veel Avance
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 13:59   #208
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Zoals men weet heb ik de vaste gewoonte om zo goed als nooit persoonlijke commentaar te geven op onderwerpen die in welkdanige zin met mijn land te maken hebben, anders dan het sporadisch verstrekken van louter neutrale informatie als dat nodig blijkt, of een heel enkele keer het weerleggen van een klinkklare leugen.

Na enig twijfelen maak ik hier en nu een uitzondering…

Ik nam (reeds veel eerder) in detail kennis van le Rapport d’Information sur la situation intérieure en Belgique van de Commission des affaires étrangères de l’Assemblée nationale, voorgesteld door de députés Lecou en Kucheida.

Ik ben het persoonlijk niet met alles 100% eens, en er zijn enkele zaken die ik zeker anders zou verwoorden, maar al bij al vind ik het rapport een zeer degelijk werkstuk, dat de politieke toestand in België goed weergeeft, en op een véél objectievere wijze dan eender welk relaas dat uit België zelf komt, want die zijn gegarandeerd steeds erg typisch Belgisch communautair gekleurd.

De kernconclusie van co-rapporteur Kucheida, vervat in zijn antwoord aan M. Terrot op de vergadering van 15 februari 2012, geeft precies de visie weer die ikzelf heb, na de politieke situatie in België een aantal jaren van op afstand te hebben gevolgd : L’avenir de la Belgique est fait de questions plus que de réponses.

Er is evenwel minstens één vraag waarop ik inmiddels het antwoord kan geven :

De vraag : « Heeft België, onder welke staatsvorm ook, een toekomst als het regime star een soort unitaire visie blijft volgen en zowel de eigenheid als het recht op autonomie van de twee grootste bevolkingsgroepen blijft ontkennen, evenals het recht van de meerderheidsbevolkingsgroep om democratisch de meerderheid uit te maken ? »

Het antwoord : « Neen »

Stof voor een later rapport van de Commission des affaires étrangères de l’Assemblée nationale, als één en ander over enkele jaren voor iedereen duidelijker wordt…

Laatst gewijzigd door Gwylan : 31 mei 2012 om 14:00.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 14:01   #209
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Omdat je ze niet kan lezen*KNIP*
Ik denk dat mijn Frans beter is dan het jouwe.

En ik haat fascisten en racisten, ook als ze Frans zijn.
__________________

Laatst gewijzigd door Akira : 1 juni 2012 om 12:22.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 14:09   #210
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
De B.U.B. heeft daar een leuk tekstje over geschreven dat de flaminganten doet steigeren, maar veel succes oogst: http://www.unionbelge.be/?p=263
Dat tekstje klopt deels, alleszins daar waar het NIET Bart De Wever betreft. U kan ook best een kopje NSFW erbij zetten, het is even schrikken om een levensgrote hitlerkop+hakenkruis op het scherm van mijn werk IN DUITSLAND te zien verschijnen, hier zijn ze niet zo tuk op uw idool H. Er is geen enkele andere partij buiten BOB die dergelijke symbolen op zijn website plaats naast de nationale vlag.

Als de score van N-VA aan 37% nationaal "hitleriaans" is, vraag ik me ook af wat de score van PS @ 38% of de vroegere CVP scores van 50+% betreft. Voorts heb ik geen idee wat Noord-België (sic) is, die term heb ik buiten de BAB om nog nooit horen vallen. De score van 0.5% voor de BZB is alleszins geruststellend dat er slechts 0.5% politiek stekeblind zijn.

De conclusie is een non sequitur. De BEB poneert enkele waarheden over H, het Blok en De Clerq, en trekt daaruit conclusies voor de N-VA en BDW, geen idee wat die met elkaar te maken hebben en dit wordt ook niet in het artikel onderbouwd. Waarom iemand zou steigeren omwille van leugens, of waarom een dergelijk stuk laster succes zou oogsten is me vreemd. Enkel de waarheid kan kwetsen en die vind ik niet in dit stuk van de BYB.

Laatst gewijzigd door Effect : 31 mei 2012 om 14:12.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 14:29   #211
Sammael
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Berichten: 1.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ze moeten hun kwijk houden over interne aangelegenheden van een natie waar ze niks te koeken hebben.
²

Waar bemoeien die zich eigenlijk mee? Wat denken die wel dat ze zijn?

En wanneer gaat Di Rupo Frankrijk om een officiële verontschuldiging vragen voor het zwartmaken van een groot deel van de Belgische bevolking en het zaaien van onverdeeldheid in zijn land?

Laatst gewijzigd door Sammael : 31 mei 2012 om 14:30.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 14:55   #212
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael Bekijk bericht
²

Waar bemoeien die zich eigenlijk mee? Wat denken die wel dat ze zijn?

En wanneer gaat Di Rupo Frankrijk om een officiële verontschuldiging vragen voor het zwartmaken van een groot deel van de Belgische bevolking en het zaaien van onverdeeldheid in zijn land?
Mijnheer, het gaat om een intern informatierapport van de Commission des affaires étrangères de l’Assemblée nationale. Buitenlandse zaken, weet u wel.

Als een parlementaire commissie van buitenlandse zaken zich volgens u niet mag bezighouden met buitenlandse zaken, waarmee dient ze zich dan onledig te houden ?

Ook uw Belgische Kamer van Volksvertegenwoordigers heeft een vaste commissie « Buitenlandse Betrekkingen », nietwaar. Dat die niet bijzonder bedrijvig is weet ik ook wel, maar u gaat toch anderen niet verwijten dat ze hun werk doen ?

Laatst gewijzigd door Gwylan : 31 mei 2012 om 14:56.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 15:13   #213
Sammael
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Berichten: 1.310
Standaard

Eh.



U heeft gelijk.

En ik moet leren nadenken alvorens te posten. 't Zal mij leren, dit forum gebruiken om mij af en toe eens af te reageren zonder veel na te denken.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 15:14   #214
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael Bekijk bericht
Eh.



U heeft gelijk.

En ik moet leren nadenken alvorens te posten. 't Zal mij leren, dit forum gebruiken om mij af en toe eens af te reageren zonder veel na te denken.
Het was u reeds bij voorbaat vergeven.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 15:56   #215
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
9 jaar Frans verplicht gehad, en je kunt niet lezen?
In mijn geval toch, engels is relatief makkelijk maar frans is me nooit gelukt, ik begrijp er nog steeds geen sikkepit van. Ik kan het nochtans gebruiken voor m'n werk maar ze kunnen de pot op, engels is m'n voertaal met de franstaligen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 15:59   #216
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Dat tekstje klopt deels, alleszins daar waar het NIET Bart De Wever betreft. U kan ook best een kopje NSFW erbij zetten, het is even schrikken om een levensgrote hitlerkop+hakenkruis op het scherm van mijn werk IN DUITSLAND te zien verschijnen, hier zijn ze niet zo tuk op uw idool H. Er is geen enkele andere partij buiten BOB die dergelijke symbolen op zijn website plaats naast de nationale vlag.

Als de score van N-VA aan 37% nationaal "hitleriaans" is, vraag ik me ook af wat de score van PS @ 38% of de vroegere CVP scores van 50+% betreft. Voorts heb ik geen idee wat Noord-België (sic) is, die term heb ik buiten de BAB om nog nooit horen vallen. De score van 0.5% voor de BZB is alleszins geruststellend dat er slechts 0.5% politiek stekeblind zijn.

De conclusie is een non sequitur. De BEB poneert enkele waarheden over H, het Blok en De Clerq, en trekt daaruit conclusies voor de N-VA en BDW, geen idee wat die met elkaar te maken hebben en dit wordt ook niet in het artikel onderbouwd. Waarom iemand zou steigeren omwille van leugens, of waarom een dergelijk stuk laster succes zou oogsten is me vreemd. Enkel de waarheid kan kwetsen en die vind ik niet in dit stuk van de BYB.
U lijdt aan: Cognitieve dissonantie is een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennis nemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen.

M.a.w. = alles verzwijgen of ontkennen wat tegen de eigen opvattingen ingaat.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 16:00   #217
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
U lijdt aan: Cognitieve dissonantie is een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennis nemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen.

M.a.w. = alles verzwijgen of ontkennen wat tegen de eigen opvattingen ingaat.
vraag: heeft de PS ooit meer dan 40% behaald bij de verkiezingen?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 16:01   #218
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ze moeten hun kwijk houden over interne aangelegenheden van een natie waar ze niks te koeken hebben.
Pas toch maar op met dat argument, want men kan het ook gaan gebruiken tegen Vlamingen die "zich gaan moeien" in naties waar ze "niks te koeken hebben"
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 16:04   #219
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Ik heb ook niks "te koeken" met uw belachelijke en onbestaande "Vlaamse" (sic) natie. Toch houd ik er mijn "kwijk" niet over omdat al die fascistische zever van de Vlaams-nationalisten met mijn belastinggeld betaald wordt.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 16:04   #220
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
De B.U.B. heeft daar een leuk tekstje over geschreven dat de flaminganten doet steigeren, maar veel succes oogst: http://www.unionbelge.be/?p=263
Wat is veel succes? Ik denk dat 99 procent van de bevolking nog nooit van de BUB gehoord heeft, laat staan dat artikel gelezen heeft, laat staan het er mee eens is.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be