Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2008, 19:53   #201
bk232214
Gouverneur

Standaard Hela

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Och komaan, niet overdrijven éh.

Alsof geen rijke nederlandstaligen zouden zijn.

Wat zeg je dan over Brusselse gemeenten waar meer allochtonen wonen, die minder kapitaalkrachtig zijn, maar toch in Brussel verblijven?

Nederlandstaligen wijken vooral uit naar grote gemeenten buiten Brussel.
Dit is de simpele reden waren het nederlands verdwijnt uit Brussel.
Niet vergeten dat de huishuur van de allochtonen betaald wordt door het O.C.M.W
Huishuur en gas en eleck.plus 37euro per week wordt betaalt door het O.C.M.W. plus als hun schoenen versleten zijn krijgen zij een bon om een ander paar te gaan halen .De vergrijzing is niet meer te betalen
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 20:51   #202
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht

Niet vergeten dat de huishuur van de allochtonen betaald wordt door het O.C.M.W
Huishuur en gas en eleck.plus 37euro per week wordt betaalt door het O.C.M.W. plus als hun schoenen versleten zijn krijgen zij een bon om een ander paar te gaan halen .De vergrijzing is niet meer te betalen
Lap, daar gaan we weer, sè. Altijd datzelfde gezeik.

Kunt ge nu ècht eens geen ander plaatje opzetten. Ik kan dat liedje ondertussen dromen, van voor naar achter, en omgekeerd, en zelfs al ondersteboven en binnenstebuiten.

Ik ken massa's allochtonen die hun huishuur (en de rest) zèlf betalen, met geld dat ze zèlf verdienen door zèlf te werken, net zoals gij en ik dat doen.

Ik ken er zelfs een heleboel die hun huis/appartement gekocht hebben, met geld dat ze zèlf verdienden door zèlf te werken, net zoals gij en ik dat doen.

Mijn huisbaas (de man aan wie ik huishuur betaal) is een allochtoon, verdomme.
Een Bosnische moslim, die met vrouw en twee kindjes op de vlucht sloeg voor een oorlog waar hij niet om gevraagd had en waar hij ook niks mee te maken wilde hebben. Ik kan hem geen ongelijk geven.

En die man wèrkt. Hard. Héél hard. Hij werkt in de bouw, weet je wel.

Nog tien-vijftien jaar en hij mag 'op pensioen'. Mèt kapotte rug. Als het meevalt. En als zelfstandige zal hij zelf wel mogen opdraaien voor de kosten, denk ik. Ik hoop dat hij het zich zal kunnen permitteren.

En kunnen we nu alstublieft terug naar het èchte onderwerp van deze draad?

Dank u,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 4 januari 2008 om 20:55.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 22:45   #203
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Mijn huisbaas (de man aan wie ik huishuur betaal) is een allochtoon, verdomme.
Een Bosnische moslim, die met vrouw en twee kindjes op de vlucht sloeg voor een oorlog waar hij niet om gevraagd had en waar hij ook niks mee te maken wilde hebben. Ik kan hem geen ongelijk geven.

En die man wèrkt. Hard. Héél hard. Hij werkt in de bouw, weet je wel.

Nog tien-vijftien jaar en hij mag 'op pensioen'. Mèt kapotte rug. Als het meevalt. En als zelfstandige zal hij zelf wel mogen opdraaien voor de kosten, denk ik. Ik hoop dat hij het zich zal kunnen permitteren.
De oorlog is voorbij in Bosnië. Overeenkomstig het vluchtelingenstatuut is het normaal en passend dat de man en diens gezin weer naar zijn vaderland gaat. De oorlog nu nog inroepen, lijkt me totaal oncorrect te zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 22:50   #204
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luke Bekijk bericht
Met plezier vernomen dat U ook geinteresseerd gewwest bent in het Iers. Woon daar nu een dertigtal jaren en heb veel interessante zaken geleerd, met betrekking tot de huidige staatsvorm in het homeland....Mijn interesse in Gaelic ging voornamelijk naar ontcijferen van de talrijke plaatsnamen in Vlaanderen en Nederland van Keltische oorsprong...zegt U dat iets?
Luke
Niet echt, mij was het eerder te doen om de prachtige poëzie in vele oude Ierse liederen ietwat beter aan te voelen. Wel heb ik zwaar geworsteld met de spelling, omdat die, ondanks een hervorming, nog steeds zwaar historiserend is en er dus veel letters staan die men hoegenaamd niet uitspreekt. Ooit wil ik eens een taalstage volgens tijdens een grote vakantie... Ooit... Hoogstwaarschijnlijk zal dat iets worden in de trant van "als de kinderen het huis uit zijn".

Woon je in of nabij de Gaeltacht? Of komt je op een bepaalde wijze in contact met Ierstalige Ieren?
Oud 4 januari 2008, 22:52   #205
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Er zijn nederlandstalige scholen in Moeskroen, Menen, Komen enz. Indien ze door het Vlaams Gewest betaald worden zullen ze het zo gewild hebben en er ook de controle over uitvoeren.
Reeds eerder heb ik het in het lang en het breed uiteengezet: die "school" in Moeskroen is helemaal geen Vlaamse of Nederlandstalige school zoals u hier schrijft en zoals sommige anderen hier ook hebben beweerd. 't Gaat immers om een afdeling van een Franstalige school waar men, overeenkomstig een decreet van de Franstalige Gemeenschap, een experimentele "taalbadafdeling" heeft opgericht.

Slechts in Komen is er een Vlaamse school. Niet in Moeskroen.
Oud 5 januari 2008, 00:21   #206
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De oorlog is voorbij in Bosnië. Overeenkomstig het vluchtelingenstatuut is het normaal en passend dat de man en diens gezin weer naar zijn vaderland gaat. De oorlog nu nog inroepen, lijkt me totaal oncorrect te zijn.
En waarom dan wel?

Die man heeft voor zichzelf en zijn gezin de Belgische nationaliteit aangevraagd, èn gekregen, hij werkt hier en betaalt belastingen en draagt zijn spaarcenten NIET naar een bank in Luxemburg of Zwitserland zoals nogal wat 'autochtonen' die maar wat graag zitten te zeiken over 'aanpassen of opkrassen' en 'de wetten van het land naleven',
die man is een èchte aanwinst voor ons land (al zullen sommigen hier dat ongetwijfeld niet willen geloven),

en dat geldt ook voor zijn vrouw, die evenmin te beroerd is om te werken en belastingen te betalen en zich te integreren.

Zijn dochter spreekt zo goed als perfect Nederlands, Frans èn Engels (en Duits en Bosnisch op de koop toe), zij studeert nu Geneeskunde, zij is tien keer beschaafder en voorkomender dan om het even welke 'inheemse' die ik ken, zij heeft een hart van goud en ziet er met haar blauwe ogen en blonde haren bovendien nog erg leuk uit ook,

en het zoontje heeft het weliswaar wat moeilijker om goede schoolresultaten te behalen (hij is niet zo intelligent als zijn zus), maar hij doet net zo goed zijn best, hij veroorzaakt geen last, integendeel zelfs !

Waarom zou u die mensen willen terugsturen naar een 'vaderland' dat het hunne niet meer is (zij waren en voelden zich 'Joegoslaven', maar Joegoslavië is wèg, dankzij een verwerpelijke ideologie en een bende psychopaten die die ideologie in praktijk wilden brengen en daar helaas ook in slaagden),

een land dat ze niet meer herkennen omdat er zoveel kapotgemaakt werd (ook hun eigen huis mocht eraan geloven)
en waar ze bovendien de ene pijnlijke herinnering na de andere mogen verwerken (ze zijn wel een aantal familieleden en vrienden kwijtgespeeld, hé !),

terwijl ze zich hier thuis voelen (dat geldt alleszins voor de kinderen) en uit dankbaarheid voor de gastvrijheid die ze hier leerden kennen werkelijk bereid zijn het beste van zichzelf te geven voor hun nieuwe 'vaderland' België?

Is het misschien dat laatste dat u stoort? Dat ze 'Belgen' geworden zijn, en eventueel de verwezenlijking van een 'onafhankelijk Vlaanderen' in de weg zouden kunnen staan? Wilt u liever niet dat hier mensen rondlopen die de verschrikkingen van een imploderende veelvolkerenstaat meemaakten en misschien anderen op 'verkeerde' gedachten zouden kunnen brengen?

Ik zweer het u, Jan, als ook maar een tiende van de 'autochtonen' zich zo voorbeeldig zouden integreren als d�*t gezin, dan was het hier zonder twijfel het beste land ter wereld: er zouden hier zo véél positieve rolmodellen rondlopen dat er zelfs toeristen op zouden afkomen.
Helaas is dat niet het geval.
Ik vrees dat nog niet de helft van één procent van de 'autochtonen' al zo ver is gevorderd op de lange en moeilijke weg naar 'de beschaving'.

En voor alle duidelijkheid : ik reken mezelf ook niet tot dat half percent voorbeeldigen, hoor.

Vriendelijke groeten,

djimi

Laatst gewijzigd door djimi : 5 januari 2008 om 00:25.
Oud 5 januari 2008, 07:30   #207
bk232214
Gouverneur

Standaard hallo

Citaat:
En waarom dan wel?

Die man heeft voor zichzelf en zijn gezin de Belgische nationaliteit aangevraagd, èn gekregen, hij werkt hier en betaalt belastingen en draagt zijn spaarcenten NIET naar een bank in Luxemburg of Zwitserland zoals nogal wat 'autochtonen' die maar wat graag zitten te zeiken over 'aanpassen of opkrassen' en 'de wetten van het land naleven',
die man is een èchte aanwinst voor ons land (al zullen sommigen hier dat ongetwijfeld niet willen geloven),

en dat geldt ook voor zijn vrouw, die evenmin te beroerd is om te werken en belastingen te betalen en zich te integreren.

Zijn dochter spreekt zo goed als perfect Nederlands, Frans èn Engels (en Duits en Bosnisch op de koop toe), zij studeert nu Geneeskunde, zij is tien keer beschaafder en voorkomender dan om het even welke 'inheemse' die ik ken, zij heeft een hart van goud en ziet er met haar blauwe ogen en blonde haren bovendien nog erg leuk uit ook,

en het zoontje heeft het weliswaar wat moeilijker om goede schoolresultaten te behalen (hij is niet zo intelligent als zijn zus), maar hij doet net zo goed zijn best, hij veroorzaakt geen last, integendeel zelfs !

Waarom zou u die mensen willen terugsturen naar een 'vaderland' dat het hunne niet meer is (zij waren en voelden zich 'Joegoslaven', maar Joegoslavië is wèg, dankzij een verwerpelijke ideologie en een bende psychopaten die die ideologie in praktijk wilden brengen en daar helaas ook in slaagden),

een land dat ze niet meer herkennen omdat er zoveel kapotgemaakt werd (ook hun eigen huis mocht eraan geloven)
en waar ze bovendien de ene pijnlijke herinnering na de andere mogen verwerken (ze zijn wel een aantal familieleden en vrienden kwijtgespeeld, hé !),

terwijl ze zich hier thuis voelen (dat geldt alleszins voor de kinderen) en uit dankbaarheid voor de gastvrijheid die ze hier leerden kennen werkelijk bereid zijn het beste van zichzelf te geven voor hun nieuwe 'vaderland' België?

Is het misschien dat laatste dat u stoort? Dat ze 'Belgen' geworden zijn, en eventueel de verwezenlijking van een 'onafhankelijk Vlaanderen' in de weg zouden kunnen staan? Wilt u liever niet dat hier mensen rondlopen die de verschrikkingen van een imploderende veelvolkerenstaat meemaakten en misschien anderen op 'verkeerde' gedachten zouden kunnen brengen?

Ik zweer het u, Jan, als ook maar een tiende van de 'autochtonen' zich zo voorbeeldig zouden integreren als d�*t gezin, dan was het hier zonder twijfel het beste land ter wereld: er zouden hier zo véél positieve rolmodellen rondlopen dat er zelfs toeristen op zouden afkomen.
Helaas is dat niet het geval.
Ik vrees dat nog niet de helft van één procent van de 'autochtonen' al zo ver is gevorderd op de lange en moeilijke weg naar 'de beschaving'.

En voor alle duidelijkheid : ik reken mezelf ook niet tot dat half percent voorbeeldigen, hoor.

Vriendelijke groeten,

djimi
SLIJMBAL
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 11:46   #208
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom zou je dat doen indien je al een verblijfsvergunning hebt hier, en hier een bestaan hebt opgebouwd? Dat kun je niet maken Jan, kapot maken wat opgebouwd is. Bovendien zijn er, zoals Djimi aangaf, mensen afhankelijk geworden van die immigranten, economisch en emotioneel. Terugsturen is een achteruitgang voor het land.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 12:13   #209
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
SLIJMBAL
Wat moet ik daar nu van denken, beste bk232214 ?
Wat moet ik met zo'n antwoord aanvangen?

Ik zal in elk geval niet op 'het driehoekje' drukken om bij te moderatoren te gaan uithuilen, hoor.

Ik voel een neiging in mij opkomen u met gelijke munt terug te betalen, en wees gerust, ik kèn ook wel een aantal scheldwoorden die ik op u van toepassing acht, maar ik denk niet dat dat veel zin heeft, behalve dan om uw woordenschat te verrijken en tegelijkertijd uw zelfbewustzijn een beetje aan te scherpen.

Ik ben er zeker van dat u dat goed zou kunnen gebruiken.

Mag ik u dus vriendelijk vragen mij te willen verklaren wat uw probleem nu eigenlijk is, en als het even kan ook de bedoeling van uw bijdrage wat bij te lichten?

Dank bij voorbaat,

Groeten vanuit Brussel Hoofdstad/Bruxelles Capitale/Brüssel Hauptstadt,

den djimi

Laatst gewijzigd door djimi : 5 januari 2008 om 12:13.
Oud 5 januari 2008, 12:18   #210
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat moet ik daar nu van denken, beste bk232214 ?
Wat moet ik met zo'n antwoord aanvangen?

Ik zal in elk geval niet op 'het driehoekje' drukken om bij te moderatoren te gaan uithuilen, hoor.

Ik voel een neiging in mij opkomen u met gelijke munt terug te betalen, en wees gerust, ik kèn ook wel een aantal scheldwoorden die ik op u van toepassing acht, maar ik denk niet dat dat veel zin heeft, behalve dan om uw woordenschat te verrijken en tegelijkertijd uw zelfbewustzijn een beetje aan te scherpen.

Ik ben er zeker van dat u dat goed zou kunnen gebruiken.

Mag ik u dus vriendelijk vragen mij te willen verklaren wat uw probleem nu eigenlijk is, en als het even kan ook de bedoeling van uw bijdrage wat bij te lichten?

Dank bij voorbaat,

Groeten vanuit Brussel Hoofdstad/Bruxelles Capitale/Brüssel Hauptstadt,

den djimi
Het taalgebruik kan ook te simpel worden ,zeker als het over "slijmbal" gaat.
Hoe simpel spreken de Belgische koning en politici?

http://www.volkskrant.nl/binnenland/...tijd_effectief

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 5 januari 2008 om 12:20.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 12:53   #211
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Het taalgebruik kan ook te simpel worden ,zeker als het over "slijmbal" gaat.
Hoe simpel spreken de Belgische koning en politici?

http://www.volkskrant.nl/binnenland/...tijd_effectief
Dag I amsterdam,

dank je voor de link.

Ik heb de indruk dat het taalgebruik van Belgische politici en het Koningshuis zo'n beetje van hetzelfde laken een pak is.

Ik vraag me af of er niet moet worden gedacht aan een verplichte taalcursus voor Ministers (op z'n minst), en dat Koningshuis mag ook wel wat harder zijn best doen.

Vriendelijke groeten,

djimi

Oud 5 januari 2008, 14:15   #212
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Waarom zou je dat doen indien je al een verblijfsvergunning hebt hier, en hier een bestaan hebt opgebouwd? Dat kun je niet maken Jan, kapot maken wat opgebouwd is. Bovendien zijn er, zoals Djimi aangaf, mensen afhankelijk geworden van die immigranten, economisch en emotioneel. Terugsturen is een achteruitgang voor het land.
OORLOGSvluchtelingen keren normaliter terug naar hun land als de oorlog voorbij is.

zo hebben verschillende van mijn voorouders gaan vluchten in WOI en zijn nadien netjes teruggekomen uit Frankrijk.

ECONOMISCHE vluchtelingen keren normaliter niét terug: zo zijn ook de arme vlamingen die uit armoede naar Wallonie gingen om daar nog een bestaan op te bouwen, ook niet teruggekeerd.

Alleen: vroeger heette dat niet economische vluchteling, maar gelukzoekers.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 14:28   #213
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Mij is vreemd wat de schuld van de Vlamingen daar in is. Dat die wapenwet zelf op niets trekt is duidelijk. Maar onverantwoorde misbruiken in Vlaanderen? Daar wil ik wel eens een uitleg van horen.
Ik had het niet over Vlaanderen maar over de politiekers in gans het land.

Citaat:
Vooral niet inhoudelijk op willen ingaan..
U noemt het ondemocratisch dat niet iedereen op iedereen kan stemmen. Ik zeg u dat dat niets met democratie te maken heeft. De bevolking moet haar vertegenwoordigers kunnen kiezen en die nadien ter verantwoording kunnen roepen bij de volgende verkiezingen. Of dat ik op iemand uit antwerpen kan stemmen of niet doet daarbij niet ter zake.
Sorry maar op federaal vlak gaat het niet op dat een Vlaamse of Waalse politicus de verantwoordelijkheid heeft op alle gewesten zonder de instemming van de kiezers. Hoe zie jij een Vlaamse kiezer een Waalse vertegenwoordiger ter verantwoording roepen indien hij geen kiesrecht heeft ?

Citaat:
Nogmaals: Zijn al die andere Federale landen dan ondemocratisch? Want bij mijn weten is er geen met een unitaire kieskring.
Ik weet niet precies hoe het er elders aan toegaat en daar trek ik me ook niets van aan, maar ik betwijfel ten zeerste dat bvb een Merkel of een Sarkozy niet op de kieslijsten van hun ganse land staan. Kijk nu in de USA, waar alle kandidaten alle deelstaten aflopen.

Citaat:
Voor zover ik weet is er enkel 1 NL-talige school en dat is in Komen. De andere zijn taalbad scholen van de Franstalige gemeenschap. Maar ik kan me altijd vergissen.

De school in Komen heeft helemaal niet gewild om gesubsidieerd te worden door de Vlaamse Gemeenschap. De Franstalige heeft gewoon de geldkraan toegedraaid omdat ze geen Vlaamse school op hun grondgebied willen.
Andere leuke verhaaltjes zijn de aanleg van het nieuw voetpad in de straat voor de school. Toevallig was men net het stukje voor de school zelf vergeten. Of hoe er op 1 september al eens een container van de gemeente voor de schoolpoort durft staan.
En dat is geen verhaal van lang geleden maar van het heden, nu, vandaag, elke dag opnieuw.
Dat die school in Komen zichzelf moet bedruipen stel ik zeer in twijfel. Ze behoort waarschijnlijk tot de katholieke onderwijsketen en heeft hierdoor recht op subsidies zoals alle andere. Misschien wou het Waalse Gewest niet dat het Vlaamse er inspecties kwam uitvoeren.
Wat dat voetpad betreft daar heb ik geen weet van maar indien het zo is bewijst het nogmaals de bekrompenheid van onze politici. Waarschijnlijk zullen aan Vlaamse zijde ook wel van die pesterijen toegepast worden.

Citaat:
Dus u geeft toe dat er problemen zijn. En wat voor problemen zijn dat volgens u? Waarschijnlijk niet 'Franstalige komt in Vlaamse gemeente wonen, past zich niet aan. En zodra ze in de meerderheid zijn draaien ze de geldkraan toe voor all Vlaamse initiatieven?'
Tja, wie heeft eigenlijk dat "meerderheid tgo minderheid" als democratisch systeem bestempeld ? Hoe verklaar je dat een partij met 30% van de stemmen het voorzitterschap opeist terwijl 70% niet voor die partij stemden ? Hoe verklaar je dat een partij die 51% van de zetels haalt zich de ABSOLUTE meerderheid toeëigent ? Zijn het soms niet deze scheefgetrokken situaties die aanzetten tot problemen ?.

Citaat:
Inderdaad er zijn meer faciliteitengemeentes in Vlaanderen. Ooit al afgevraagd waarom? Een hint: het heeft iets te maken met Vlamingen die zich aanpassen en Franstaligen die dat niet doen.
Die hint van je is juist. Maar naar mijn weten heeft niemand die Vlamingen ooit verplicht zich aan te passen en laten we het dan steken op het mentaliteitsverschil tussen beide gemeenschappen.
Bij het toekennen van faciliteiten in de rand werd er nooit gewag gemaakt van een "tijdelijke" of een "zelfuitdovende" maatregel. Dat is iets waarmee men achteraf aan kwam draven, wat nog eens illustreert hoe clever die politiekers toch waren toen ze de taalwetten stemden.

Citaat:
Het bewijst heus niet alleen de kwaliteit van 'onze politiekers'. Want een deel van 'onze politiekers' kan het blijkbaar wel tweetalig.
Het gaat hem niet alleen om tweetaligheid maar lange termijn beleid.

Citaat:
Hebt u ook nog een mening over de MUG in Halle?
Nog zo'n voorbeeld van hoe het niet moet. Volgens ik me herinner bestaan er gelijkaardige gevallen in Wezet en in de Voerstreek.

Citaat:
Het punt dat ik hiermee wil maken is niet dat Vlamingen de goeie zijn en Walen en Brusselaars de slechte. Absoluut niet.
Wel dat het Belgisch systeem rot is tot op het bot.
Solidariteit gaat altijd in 1 richting.
Als de Franstaligen in de minderheid zijn moeten de minderheden beschermd worden. Zijn ze in de meerderheid (zoals in de meeste faciliteitengemeenten) dan geven ze geen zier meer om de minderheden.
Als de Vlamingen BHV splitsen dan schreeuwen mensen als Rudy Demotte dat men de Federale solidariteit ondergraaft. Maar zelf heeft zijn eigen gemeente wel geen NL-talige site.
Als het Vlaams parlement na lang zinloos onderhandelen een decreet stemt om zelf de Franstalige scholen die ze financieren te inspecteren dan spreekt Franstalige België van een kaakslag. Maar zelf vergeet men wel de school in Komen te financieren..

En ga zo maar voort, de lijst is eindeloos. En dit waren dan alleen nog maar voorbeelden van nu.
Als we er dan ook nog eens het verleden bij gaan halen.. En daar ging deze topic over. Was de verfransing van Vlaanderen een natuurlijk proces of gestuurd door het Belgisch regime?
Solidariteit gaat altijd van de begoede naar de behoevende. Er was een tijd dat die ook van zuid naar noord ging maar dat vegen separatisten zo van de tafel.
Wat is volgens u de echte reden waarom Unizo, het Warande manifest e.d. voor een onafhankelijk Vlaanderen pleiten ?.
Veronderstel een onafhankelijk Vlaanderen vanaf 1 Februari e.k., wat gaat er volgens u dan voor de modale Vlaming veranderen vanaf 2 Februari ?
Oud 5 januari 2008, 14:33   #214
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Solidariteit gaat altijd van de begoede naar de behoevende. Er was een tijd dat die ook van zuid naar noord ging maar dat vegen separatisten zo van de tafel.
en met reden
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 16:11   #215
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
OORLOGSvluchtelingen keren normaliter terug naar hun land als de oorlog voorbij is.

zo hebben verschillende van mijn voorouders gaan vluchten in WOI en zijn nadien netjes teruggekomen uit Frankrijk.

ECONOMISCHE vluchtelingen keren normaliter niét terug: zo zijn ook de arme vlamingen die uit armoede naar Wallonie gingen om daar nog een bestaan op te bouwen, ook niet teruggekeerd.

En soms dan duurt het zo lang dat je onmisbaar bent geworden in het land waarin je je gevestigd hebt. Ik bedoel; wat willen we nou? Die mensen beperkte mogelijkheden geven, ze verplicht laten profiteren van onze maatschappij, en ze ervan vervreemd houden tot ze terug kunnen? Of gaan we ze laten meedoen, zodat ze de tijd hier nuttig slijten, en misschien uiteindelijk een bijdrage blijken?
Oud 5 januari 2008, 16:21   #216
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Moeten de Afghanen die hier terecht kwamen nu al opkrassen, of mogen ze voor alle zekerheid toch nog een tijdje blijven? En als ze nog een tijdje mogen blijven, moet er dan ten allen prijze op worden toegezien dat ze zich hier vooral niet thuis beginnen voelen? En hoe zou u dat aanpakken? Voor de rest van hun verblijf hier in een 'gesloten centrum'? Af en toe es een beetje gaan bangmaken of pesten of zo? Zodat ze hier zeker weg zullen willen zodra ze de kans krijgen?

Mogen Irakezen die hier komen aanwaaien proberen hun steentje aan onze rijkdom en welvaart bij te dragen, of ziet u ze ook liever opgesloten?

Moeten de Hongaren die in '56 hun 'vaderland' lieten voor het was dan ook allemaal terug?

Zullen de Joden die reeds tijdens of vlak na de Tweede Wereldoorlog in Palestina aankwamen hun koffers maar al pakken? En diegenen die in het Verenigd Koninkrijk of de Verenigde Staten hun heil zochten en vonden, moeten die dan ook allemaal terug naar Duitsland, Oostenrijk, Polen, ... ?

Doen de Argentijnen, de Chilenen, de Paraguayanen, ... er misschien ook goed aan de Duitse nazi's (en hun kinderen/kleinkinderen) die ginds in Zuid-Amerika een schuilplaats vonden terug buiten te schoppen?
Geloof me vrij, er zijn er genoeg die niks liever zouden willen, hoor.

Moeten de Basken die in 1936 in ons land werden opgevangen hier weg?

En hoever wilt u terug gaan in de geschiedenis?

Zullen de nakomelingen van de Zuidnederlanders die tijdens en na de 80-jarige oorlog in Amsterdam, Leiden, Haarlem, ... hun leven probeerden op te bouwen ook maar al beginnen zweten, voor het geval u het ook in Nederland voor het zeggen krijgt?

Allemaal oorlogsvluchtelingen (en hun nakomelingen), hé!

En waarom zou een mens zijn 'geluk' niet mogen 'zoeken', als hij het waar hij woont niet vindt/niet m�*g vinden?

Wie bent u eigenlijk om een ander te gaan zeggen w�*�*r ter wereld hij zich al dan niet mag vestigen?

Dat je het niet begrepen hebt op mensen die jou het leven hier lastig komen maken, daar kan ik nog inkomen, maar mensen die zich hier werkelijk inzetten, zich ontplooien en ten langen leste bijdragen tot een betere samenleving, wat kunt u daar in hemelsnaam tegen hebben?

Laatst gewijzigd door djimi : 5 januari 2008 om 16:23.
Oud 5 januari 2008, 16:35   #217
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik had het niet over Vlaanderen maar over de politiekers in gans het land.
Wat dus niks met deze discussie te maken heeft.

Citaat:
Sorry maar op federaal vlak gaat het niet op dat een Vlaamse of Waalse politicus de verantwoordelijkheid heeft op alle gewesten zonder de instemming van de kiezers. Hoe zie jij een Vlaamse kiezer een Waalse vertegenwoordiger ter verantwoording roepen indien hij geen kiesrecht heeft ?
Een kiezer uit Limburg moet helemaal niet iemand uit West-Vlaanderen of Luxemburg ter verantwoordelijkheid kunnen roepen. Die kiezer moet zijn eigen vertegenwoordigers kiezen die hem dan vertegenwoordigen in het Parlement. En als het land een meerwaarde biedt dan zullen die verschillende vertegenwoordigers wel genoeg overeenkomsten vinden.
En daar knelt het schoentje. Vlamingen en Walen willen iets totaal anders, een federale kieskring gaat daar niets aan veranderen.

Zo is het trouwens in zo goed als alle landen, en zelfs in elk Federaal land.

Citaat:
Ik weet niet precies hoe het er elders aan toegaat en daar trek ik me ook niets van aan
Wat nog maar eens bewijst hoe zeer Belgicisten op een eiland wonen. De wereld is groter dan België!

Citaat:
, maar ik betwijfel ten zeerste dat bvb een Merkel of een Sarkozy niet op de kieslijsten van hun ganse land staan. Kijk nu in de USA, waar alle kandidaten alle deelstaten aflopen.
Sarkozy is een president! Presidentsverkiezingen zijn totaal anders dan parlementsverkiezingen. Het zelfde voor de USA
En ook in Duitsland worden de leden van de Bondsdag (die merkel hebben verkozen) niet verkozen in een federale kieskring.

Citaat:
Dat die school in Komen zichzelf moet bedruipen stel ik zeer in twijfel. Ze behoort waarschijnlijk tot de katholieke onderwijsketen en heeft hierdoor recht op subsidies zoals alle andere. Misschien wou het Waalse Gewest niet dat het Vlaamse er inspecties kwam uitvoeren.

Zeg dan gewoon dat je het niet weet.

Het Vlaams gewest is ingesprongen doe de Franstalige gemeenschap de geldkraan enkele jaren geleden toedraaide, zonder geldige reden. En ondanks dat ze daar wettelijk toe verplicht zijn.

Katholiek? Volgens hun site zijn ze nog altijd gemeenschapsonderwijs.

En ook het inspectie verhaal is onzin.

Citaat:
Wat dat voetpad betreft daar heb ik geen weet van maar indien het zo is bewijst het nogmaals de bekrompenheid van onze politici. Waarschijnlijk zullen aan Vlaamse zijde ook wel van die pesterijen toegepast worden.
Steek het maar op de politici. Die mensen worden verkozen. Akkoord ze kunnen misbruik maken van hun functie, maar als ze keer op keer herverkozen worden ondanks dat de feiten geweten zijn dan zijn hun kiezers net zo goed verantwoordelijk.
Bovendien, in een nog niet zo ver verleden moesten die kinderen die daar naar school gingen op 1 september langs een haag van tolerante Belgen die hen uitschelden. Noord-Ierse toestanden..

Citaat:
Tja, wie heeft eigenlijk dat "meerderheid tgo minderheid" als democratisch systeem bestempeld ?
Dat is nu eenmaal democratie; 'de dictatuur van de meerderheid'.

Citaat:
Hoe verklaar je dat een partij met 30% van de stemmen het voorzitterschap opeist terwijl 70% niet voor die partij stemden ?
Dat is een politieke eis. Als die 70% anderen het daar niet mee eens zijn mogen ze gerust zelf een regering proberen te vormen. Maar ja, de een wilt de ander mag niet. Dan wordt het wat moeilijk.

Maar zich heeft het niets met deze draad te maken.'

De stelling is dat het Belgisch systeem onrechtvaardig is, actief geprobeerd heeft de Nederlandse taal uit te roeien in Vlaanderen maar daar in faalde. En nu nog altijd op sommige plaatsen en in sommige kringen het zelfde intolerante gedachtegoed verspreidt en in de praktijk brengt. En oa. Komen is daar een concreet voorbeeld van.

Citaat:
Hoe verklaar je dat een partij die 51% van de zetels haalt zich de ABSOLUTE meerderheid toeëigent ? Zijn het soms niet deze scheefgetrokken situaties die aanzetten tot problemen ?.

Citaat:
Die hint van je is juist. Maar naar mijn weten heeft niemand die Vlamingen ooit verplicht zich aan te passen en laten we het dan steken op het mentaliteitsverschil tussen beide gemeenschappen.
Fout, moesten de Franstaligen consequent het personaliteitsbeginsel laten voorgaan op het territorialiteitsbeginsel, dan was er sprake van een mentaliteitsverschil.
Maar dat is niet het geval, kijk maar naar Komen, of Voeren. Daar telt wat Frans is (of was) moet Frans blijven, en de Vlamingen moeten zich aanpassen. Territorialiteitsbeginsel dus.
Of om het samen te vatten: Frans is beter en de rest moet zich aanpassen, en afhankelijk van de situatie plakt men daar een ander groot principe op.

Citaat:
Bij het toekennen van faciliteiten in de rand werd er nooit gewag gemaakt van een "tijdelijke" of een "zelfuitdovende" maatregel. Dat is iets waarmee men achteraf aan kwam draven, wat nog eens illustreert hoe clever die politiekers toch waren toen ze de taalwetten stemden.
Fout, zoals Van den Berghe u in geuren en kleuren kan vertellen, de faciliteitengemeentes zijn er gekomen op aanraden van een commissie om het aanpassen te vergemakkelijken.

Citaat:
Het gaat hem niet alleen om tweetaligheid maar lange termijn beleid.
Wat niet veel met deze discussie te maken heeft.

Citaat:
Nog zo'n voorbeeld van hoe het niet moet. Volgens ik me herinner bestaan er gelijkaardige gevallen in Wezet en in de Voerstreek.
Maar ondertussen sterven er wel mensen. En wie het aankaart is een intolerante egoïst, die waarschijnlijk nog eens persoonlijk verantwoordelijk is voor de holocaust.

Tel die MUG dienst eens op bij Komen, Voeren, de Vlaamse faciliteitengemeentes, bevooroordeling van Waalse bedrijven bij internationale contracten, de schending van de taalwetten in Brussel, ...

Maar wie een staatshervorming wilt is de baarlijke Duivel.. Tja.

Citaat:
Wederom fout, dat is een Belgicistische leugen. Studies wijzen uit dat omwille van een veroudert belastingsysteem er ook al geld van Vlaanderen naar Wallonië vloeide. Bovendien, alsof dat een reden zou zijn tot een eeuwige morele plicht van Vlaanderen tegenover Wallonië.

Solidariteit is trouwens een totaal verkeerd woord. Iemand in nood helpen, dat is solidariteit. Iemand zijn overheid met geld overladen zodat die geen moeite moet doen of efficiënt te zijn en ondertussen de economie om zeep kan helpen is verkwisting.

Citaat:
Wat is volgens u de echte reden waarom Unizo, het Warande manifest e.d. voor een onafhankelijk Vlaanderen pleiten ?.
Inefficiëntie van de Belgische staat. (en bovendien pleit unizo niet voor een onafhankelijk Vlaanderen)

Citaat:
Veronderstel een onafhankelijk Vlaanderen vanaf 1 Februari e.k., wat gaat er volgens u dan voor de modale Vlaming veranderen vanaf 2 Februari ?
Voor de Vlamingen in de rand rond Brussel zal het een einde van de verfransing betekenen. Het excuus dat we hier dagelijks mogen horen 'maar we zijn toch in België' vervalt.
Vlaanderen kan haar eigen beleid uitstippelen en zit niet meer vast aan een vis noch vlees compromis op domeinen waar Wallonië een totaal andere visie heeft (ik zeg niet slechter, gewoon anders). Wat niet wilt zeggen dat compromissen niet noodzakelijk zijn. Maar je moet enkel samenwerken als dat in je voordeel is, anders is het verstikkend.
Vlaanderen heeft een rechtstreekse stem in de EU.
We kunnen eindelijk beginnen sparen voor de vergrijzing.
Die 'slaven mentaliteit' die men de Vlamingen wel eens verwijt zal verdwijnen. Door onafhankelijkheid te krijgen zal er volgens mij een golf van optimisme door Vlaanderen gaan. Als je je staat kan veranderen lijkt al de rest nadien kinderspel.
Een veel efficiëntere staat met minder verkwisting (en dan spreek ik nog niet eens over transfers)
...
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 16:44   #218
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
En soms dan duurt het zo lang dat je onmisbaar bent geworden in het land waarin je je gevestigd hebt. Ik bedoel; wat willen we nou? Die mensen beperkte mogelijkheden geven, ze verplicht laten profiteren van onze maatschappij, en ze ervan vervreemd houden tot ze terug kunnen? Of gaan we ze laten meedoen, zodat ze de tijd hier nuttig slijten, en misschien uiteindelijk een bijdrage blijken?
stop je politiek correct gelul aub.

wie heeft er al ooit een probleem gemaakt van perfect geïntegreerde, geassimileerde mensen wiens kinderen zelfs hogere studies aankunnen (en dus van ons krijgen!!!!!) en die hier een nieuw welvarend bestaan hebben opgebouwd.

WIE? makker?

De enige échte racisten die ik ben tegengekomen zijn ofwel de pure kaviaarsocialisten:

"OPZIJ OPZIJ OPZIJ IK HEB EEN BRUINGEKLEURD KIND/MENS/PERSONEELSLID KUNNEN BEMACHTIGEN EN DAT MOET VOORRANG KRIJGEN"

of een gemengd geval zelf:

"ha! gij vraagt me naar mijn krulhaar! gij vuile racist!" (zelf meegemaakt. Ik ben een natural blonde curly achterlijke).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 januari 2008 om 16:48.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 16:45   #219
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

@ Djimi: Een zeer interessante post op nr. 216. Ik zou er graag zeer diep op ingaan. Tussen droom en daad echter...
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 16:54   #220
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
stop je politiek correct gelul aub.
Let op wie je dit verwijt.
Citaat:
wie heeft er al ooit een probleem gemaakt van perfect geïntegreerde, geassimileerde mensen wiens kinderen zelfs hogere studies aankunnen (en dus van ons krijgen!!!!!) en die hier een nieuw welvarend bestaan hebben opgebouwd.

WIE? makker?

De enige échte racisten die ik ben tegengekomen zijn ofwel de pure kaviaarsocialisten:

"OPZIJ OPZIJ OPZIJ IK HEB EEN BRUINGEKLEURD KIND/MENS/PERSONEELSLID KUNNEN BEMACHTIGEN EN DAT MOET VOORRANG KRIJGEN"

of een gemengd geval zelf:

"ha! gij vraagt me naar mijn krulhaar! gij vuile racist!" (zelf meegemaakt. Ik ben een natural blonde curly achterlijke).
Ik ook ja. Maare... wat heeft dit met mijn vorige post te maken?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be