![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten krijgtr Djimi | |||
1 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7.5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
8 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 7,69% |
8.5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 7,69% |
9 |
![]() ![]() ![]() |
6 | 46,15% |
9.5 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 15,38% |
10 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 23,08% |
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben je ooit al eens te laat op uw werk geweest?
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben je een gezondheidsfreak?
![]() |
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke boeken dragen uw voorkeur weg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke stijl van interieur verkies je ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hoort in toch een aantal scholen veel rond het taalprobleem bij onze jongeren.
Zelf ondervond ik het toen mijn kind overschakelde van een zogenaamde "concentratieschool" naar een andere basisschool aan de andere kant van het land. Hij stond enorm achter. Reden volgens beide directies : teveel kinderen die onze taal niet of bijna niet machtig waren in zijn vorige school (2 nederlandstalige kindjes op 28 leerlingen) waardoor het overgrote deel van de lestijd ging naar het proberen verstaanbaar maken van die kindjes. Hoe zou jij als leraar Nederlands dit probleem aanpakken ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Gouverneur
|
![]() Wat vind jij van het..het...krijg het niet uit mijn mond..dat,dat duivelswerk, dat DAT JUMPEN. Merk je dat in de klas? Schep je er ook zoveel genoegen in om je leerlingen ermee te pesten?
![]() |
#207 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zou men moeten doen om de dakloze in dit koude weer te helpen?
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat moet men met illegalen juist doen?
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Haalt dronkoers zijn 20.000 posten op één jaar
![]()
![]() |
#211 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Aangezien deze plaats niet in je rijtje staat mag ik je Edinburgh aanbevelen? Zeker in augustus, als het culturele festival plaatsvindt, voldoet het helemaal aan je opgegeven wensen, behalve dan het klimaat. ![]() Ga zo voort, Hertog |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() concentratieschool Een school die een hoge concentratie aan leerlingen heeft met een gelijkaardige etnische of sociale achtergrond. In de praktijk vooral gebruikt voor scholen waarvan de meerderheid van de leerlingen van allochtone afkomst is. In dat geval spreekt men ook wel van 'zwarte school'. Bron : http://taalunieversum.org/onderwijs/termen/term/734/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hamburger of hot dog?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Is natuurlijk wel een beetje voorspelbaar, hé, maar Filip De Winter was toch de eerste naam die mij te binnen schoot.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() ![]() *zucht* *zucht zucht zucht* Leterme ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- onderwijs (tja, wat wil je, ![]() - milieu - ontwikkelingssamenwerking Minder : - buitenlandse zaken - defensie - overheidsinstellingen (daarmee bedoel ik vooral de eigen portemonnee, en die van mijn collega's, maar ook de hoogste ambtenarij en zo)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dag Ovidius, ik zou hier eigenlijk wel graag héél uitgebreid op reageren, maar ik mag niet vergeten dat ik morgen weer moet werken, en ik heb de laatste dagen te weinig geslapen, dus zal ik het kort moeten houden. Tsja, we zijn �*llem�*�*l uniek, maar toch ook wel hetzelfde, hé. Ik merk ook vaak verbazingwekkende parallellen tussen mijn leven en dat van anderen, maar er zijn natuurlijk wel een paar dingen gebeurd die maar héél weinig anderen met mij 'delen'. Een twijfelachtig voorrecht, als je het mij vraagt. Ik slaag er meestal wel in kalm te blijven, maar op momenten dat het allemaal ècht te veel wordt, sluit ik me af. Hermetisch. Ik denk dat ik er in de loop der jaren in geslaagd ben een soort psychisch schild/pantser te ontwikkelen, en het is blijkbaar héél sterk geworden. Om tot ontspanning te komen heb ik verschillende 'pistes' : - ik adem heel langzaam heel diep in en weer uit of - ik doe een paar oefeningen (uitrekken, samentrekken, nogal yoga-achtig) of - ik pak mijn gitaar of een ander instrument en hou me daar een tijdlang mee bezig of - ik maak een maaltijd klaar (een pompoen schoonmaken, uitjes snijden of aardappelen schillen heeft een heel kalmerend effect) of - ik doe een korte tuk (zo'n klein uur, dat helpt het best) of - ik maak een lange wandeling (in het park, of als ik het aankan zo ver te reizen in het Zoniënwoud : van bij mij thuis duurt het helaas toch nog wel een uur voor ik er ben) Als ik vakantie heb, doe ik dat allem�*�*l op één en dezelfde dag, natuurlijk. Maar wel op m'n dooie gemak. Nog trager dan een schildpad, a.h.w. ![]() Vriendelijke groeten, djimi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet meer. Ik geef iedereen bij een eerste ontmoeting het voordeel van de twijfel, omdat hij/zij net als ik ook maar een mens is, maar een diploma, een titel of een ambt maakt op mij geen indruk meer. Daarvoor heb ik zelf al te veel meegemaakt, en ook van anderen gehoord. Om het even wèlke richting machtsmisbruik uitgaat, het blijft verwerpelijk. Maar het soort machtsmisbruik waarover jij het hebt gaat ook over misbruik van vertrouwen, en dat is nog tien keer laaghartiger. Ik ben principieel tégen de doodstraf, en hou ook echt niet van geweld, maar dat wil absoluut niet zeggen dat ik over me heen laat lopen, hoor. Als het echt nodig is, aarzel ik blijkbaar geen seconde om iemands kl***n tot moes te knijpen. Er zijn grenzen, en wie die overschrijdt, moet daar maar de gevolgen van dragen, en vooral achteraf niet komen janken, vooral niet als er al meer dan voldoende waarschuwingen waren. Ik vind dat ik het recht niet heb mij te laten doen, en leef daar dan ook naar. Vriendelijke groeten, djimi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang ik met dat geld nog eten kan kopen, geld natuurlijk.
Maar zolang ik goed eet, kan ik gaan werken om geld te verdienen, dus zou ik moeten zeggen : eten. Als je bedoelt dat ik slechts het één of het ander kan kiezen : eten. Uiteraard.
![]() |
![]() |