Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2008, 16:12   #201
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Nee, het was een conclusie over geen kinderen te willen hebben in het algemeen. U bent weer uw woorden aan het verdraaien vriend. Ga je blijven ontkennen?
Ja, ik blijf ontkennen, omdat het vooreerst niet zo was in de loop van de discussie en u mij onterecht een veralgemening toedicht. Daarom herhaal ik:

Citaat:
Dat is oncorrect: deze veralgemening heb ik niet gemaakt. Met "alle bewust kinderloze mensen" heb ik een welbepaalde categorie bedoeld. Lees maar eens het bericht erop na trouwens waar ik kinderloze koppels om bepaalde redenen onderscheidt. Gelieve wat eerlijk te zijn a.u.b.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 16:12   #202
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht

U citeert inderdaad een bericht van me, maar tegelijkertijd "vergeet" alle voorgaande berichten die uiteindelijk tot dit, inderdaad, kort besluit hebben geleid. Niet heel eerlijk natuurlijk.
Ik merk in de vorige posten idd op, dat u zich in allerlei bochten aan het wringen was om u gelijk te halen ja, meer niet.
Volgende keer beter ?
Oud 20 januari 2008, 16:16   #203
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik merk in de vorige posten idd op, dat u zich in allerlei bochten aan het wringen was om u gelijk te halen ja, meer niet.
Volgende keer beter ?
Helemaal niet: mijn beginstelling is onveranderd en daarachter blijf ik volledig staatn.
Oud 20 januari 2008, 16:16   #204
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat bericht was een conclusie in het geheel van de discussie en betrof weldegelijk mensen die omwille van hun nachtrust, materiële welstand... geen kinderen wensen. Bij deze heb ik duidelijk gemaakt waarover het gaat en hoop ik dat de andere de eerlijkheid hebben dit te aanvaarden.
Goed dan, voor mij maakt de letter van het geschrevene niet zoveel uit, op dat gebied ben ik een echte platonist. Zolang u maar niet beweert dat alle bewust kinderloze mensen egoïsten zijn, en begrijpt dat sommigen daar behoorlijk goede redenen voor hebben, die net zo "verantwoordelijk" en "toekomstgericht" zijn als uw redenen om wel kinderen te hebben.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 16:18   #205
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Goed dan, voor mij maakt de letter van het geschrevene niet zoveel uit, op dat gebied ben ik een echte platonist. Zolang u maar niet beweert dat alle bewust kinderloze mensen egoïsten zijn, en begrijpt dat sommigen daar behoorlijk goede redenen voor hebben, die net zo "verantwoordelijk" en "toekomstgericht" zijn als uw redenen om wel kinderen te hebben.
Ik herhaal: dat heb ik ook nooit beweerd. Wel zijn koppels egoïsten wanneer ze geen kinderen wensen uit louter materiële en eigengereide redenen als daar waren "onderbroken nachtrust", "gedoe tijdens de pubertijd", "'t kost veel geld", "al dat gedoe met die pampers", "kinderen zijn ettertjes", enz.
Oud 20 januari 2008, 16:20   #206
Ambiorix

Standaard

Citaat:
louter materiële en eigengereide redenen als daar waren "onderbroken nachtrust", "gedoe tijdens de pubertijd", "'t kost veel geld", "al dat gedoe met die pampers", "kinderen zijn ettertjes", enz.
wat kan dan wél een gegronde reden zijn volgens u?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 16:24   #207
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
wat kan dan wél een gegronde reden zijn volgens u?
Ook ik heb ik al eerder beschreven, maar blijkbaar zijn er sommigen die wel vlug een oordeel over me klaar hebben zonder met aandacht de hele discussie te volgen en bijgevolg ook de verschillende berichten die ik schreef.
Oud 20 januari 2008, 16:33   #208
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Toch wel even verfijnen: er lijkt me toch wel een verschil te zijn tussen paren die ongehuwd wensen te blijven omdat ze bijvoorbeeld met z'n tweeën zich tenvolle willen inzetten voor een langdurig project in een ontwikkelingsland enerzijds, en paren die ongehuwd wensen te blijven omdat kinderen betekenen dat je 's nachts wel eens zal moeten opstaan, dat het geld kost dat je anders aan een duurdere auto wil besteden, dat je in de pubertijd met bepaalde conflicten zal geconfronteerd worden. Dat laatste noem ik zonder enig voorbehoud puur egoïsme. En daar is wel wat mis mee; naarmate het toeneemt, wijst dit trouwens op de levensmoeheid van een beschaving.
ok, in dit bericht maakt ge dus uw onderscheid (merk op dat u daar trouwens "kinderen krijgen" verwart met "huwen", die twee kunnen toch gerust huwen en nog altijd geen kinderen krijgen)

Kunt ge buiten "zich ten volle inzetten in een ontwikkelingsland" nog iets opnoemen?

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 20 januari 2008 om 16:34.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 17:53   #209
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik vind abortus een kunst.

Maar effe serieus: een kind kan inderdaad irritant zijn, want dat kind moet door de maatschappij opgelegd in het gareel gehouden worden en wilt ge dat het kind niet vereenzaamt en vervreemd dan moet ge ze naar school sturen tussen een hoop andere accidentjes waar ze een debiele kutmentaliteit aanleren.
Horror-kunst dan.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 22:39   #210
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog zo'n dijenkletser en het is Pasen... Ten andere, het ging over "ervaring met kinderen". En dan hebben mensen zonder kinderen daar nu eenmaal geen ervaring mee.
Dit is eveneens een balachelijke stelling.
Zelf kom ik uit een nest van 4, de derde. Nummer 4 is er gekomen toen ik 7 was en de eerste kleinkinderen kwamen bij ons ter opvang toen ik 13 was zelf heb ik dus mijn ganse jeugd tussen de kleintjes gezeten, tot ik, na studies, legerdiens en wat werken thuis vertrokken ben op 25.
Mijn vriendin is de oudste van 5 en heeft de jongste twee zo goed als opgevoed vanaf haar 11 omdat de ouders er geen tijd voor hadden en zij zowel voor de 2 jongste als "het huishouden" mocht zorgen. Hoe ze daarmee nog twee diploma's hoger onderwijs heeft behaald is mij nog steeds een raadsel, respect! .
Kom ons dus niet vertellen dat we geen ervaring met kinderen hebben, oververzadiging is eerder aan de orde met als gevolg dat we er zeer bewust niet voor gekozen hebben er zelf te hebben.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 23:00   #211
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Kinderen zijn nooit irritant als ze je komen bezoeken op je tachtigste. Think ahead en bijt effe door! Het alternatief is te tragisch.
Oud 20 januari 2008, 23:16   #212
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Kinderen zijn nooit irritant als ze je komen bezoeken op je tachtigste. Think ahead en bijt effe door! Het alternatief is te tragisch.
Wie zegt dat je 80 gaat worden? Maak dus kinderen om op je oude dag niet alleen te zitten lijkt me ook van wat egoïsme gespeend.
Trouwens, kinderen, in tegenstelling tot 50 jaar geleden waar ieder in zijn dorp bleef hangen, zwermen nogal uit vandaag.
Bij mijn schoonouders die zelf in Ternat bij Brussel wonen, wonen de 5 kinderen : 1 in Leuven, 1 in Bilzen Limburg, 1 in Moskou, 1 in Ninove en de laatste nog half om half thuis....Veel bezoek zullen ze ook niet hebben op hun oude dag.
Oud 20 januari 2008, 23:20   #213
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Wie zegt dat je 80 gaat worden? Maak dus kinderen om op je oude dag niet alleen te zitten lijkt me ook van wat egoïsme gespeend.
dag.
Je bedoeld wellicht "niet van egoïsme gespeend"?

(http://www.onzetaal.nl/advies/gespeend.php)

Citaat:
Trouwens, kinderen, in tegenstelling tot 50 jaar geleden waar ieder in zijn dorp bleef hangen, zwermen nogal uit vandaag.
Bij mijn schoonouders die zelf in Ternat bij Brussel wonen, wonen de 5 kinderen : 1 in Leuven, 1 in Bilzen Limburg, 1 in Moskou, 1 in Ninove en de laatste nog half om half thuis....Veel bezoek zullen ze ook niet hebben op hun oude dag
Daar zit iets in, maar ik neem het risico. Zoals gezegd: het alternatief is te gruwelijk (alleen zitten en niemand zien).
Oud 20 januari 2008, 23:36   #214
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Zodagavond, 23.44....
Je mag in deze de dikste hebben, voor de langste gaan we meten hé... :o)
Oud 20 januari 2008, 23:38   #215
Duvelke

Standaard

Citaat:
Je bedoeld wellicht "niet van egoïsme gespeend"?

(http://www.onzetaal.nl/advies/gespeend.php)

Daar zit iets in, maar ik neem het risico. Zoals gezegd: het alternatief is te gruwelijk (alleen zitten en niemand zien).
Wat is daar gruwelijk aan?
Je kunt nog altijd in een rusthuis met je 'collega-ouwzakken' een boompke kaart spelen ze
Zo erg is da immers niet.
Oud 20 januari 2008, 23:40   #216
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat is daar gruwelijk aan?
Je kunt nog altijd in een rusthuis met je 'collega-ouwzakken' een boompke kaart spelen ze
Zo erg is da immers niet.
En uw kinderen hebben "het afront" niet als je te pas en te onpas het jonge verpleegstertje vraagt om uw pamper te verversen.
Oud 21 januari 2008, 00:07   #217
Duvelke

Standaard

idd,
vaak komen de kinderen ook maar alleen op bezoek om je erfenis te kunnen ontfutselen
(nee, dit was niet serieus bedoeld)
Oud 21 januari 2008, 00:13   #218
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het alternatief is te tragisch.
Hoe kom je daar nu bij?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2008, 07:17   #219
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Uw bewering was eerst dat het loon tussen mensen met en zonder kinderen anders zou zijn. Dat is onjuist. Voor de meeste sectoren zijn de lonen vastgelegd in een CAO. Daarbij wordt helemaal geen onderscheid gemaakt tussen mensen met of zonder kinderen.

Doordat mensen met kinderen evenwel bijkomende lasten hebben, laat de overheid toe deze uitgaven via een forfaitair systeem in te brengen. Dat is immers heel normaal. Wie geen kinderen heeft, komt hiervoor logischerwijze niet in aanmerking.

En ach, dat kindergeld... Dat stelt echt niets voor. 't Enige dat noemenswaardig doorweegt, is de forfaitaire aftrek.

tegen kindergeld heb ik weinig !!!! buiten het feit dat je niet voor elk kind evenveel ontvangt .
en het loon voor mensen zonder kinderen ligt wel lager als dit van mensen met kinderen .............. bewijs is er , als iemand zonder kindereren naar de bank gaat voor een lening voor een huis , dan zal deze minder kunnen lenen dan dezelfde mens maar dan met kinderen !!!! ( zeker vanaf 3 kinderen ! )
de vraag die men op de bank stelt is immers wat is je loon !!!!!!
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2008, 07:36   #220
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik herhaal: dat heb ik ook nooit beweerd. Wel zijn koppels egoïsten wanneer ze geen kinderen wensen uit louter materiële en eigengereide redenen als daar waren "onderbroken nachtrust", "gedoe tijdens de pubertijd", "'t kost veel geld", "al dat gedoe met die pampers", "kinderen zijn ettertjes", enz.
En ik vind dat jij geen recht hebt om over die mensen te oordelen.

Want zij zijn tenminste eerlijk tegenover zichzelf en de maatschappij.

Terwijl er koppels zijn die wel kinderen hebben, maar er gewoon niet naar omzien.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be