![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, natuurlijk!
![]() |
![]() |
#202 |
Partijlid
|
![]() Hieruit blijkt dat de NVA de belangrijkste partij voor Vlaanderen is. Zij drijft de franskiljons tot de waanzin. Wij moeten Bart hiervoor feliciteren.Na een tv-zender "RTBF-Milles Collines" hebben zij nu ook een krant "Le Soir des Milles Collines Bruxelles-Wallonie ". Wat is Belgique toch kleurrijk et un pays civilisè.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
|
![]() Citaat:
Ondanks een blijkbaar akkoord, zegt hij doodleuk: pfff 15 juli, daar veeg ik mijn voeten aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Rob Roy : 27 maart 2008 om 10:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Het grote voorbeeld voor de NVA : http://www.snp.org/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
|
![]() Citaat:
Hier zou >Vlaanderen België kunnen hervormen; ze hebben zelfs altijd de eerste minister; maar ze doen het niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Minister
|
![]() Op dit punt ben ik het helemaal met je eens hoor, Azert. Objectief heb je gelijk, subjectief niet: de Vlamingen voelen zich geen meerderheid maar nog steeds een verdrukte minderheid. Het lijkt niet zo simpel om daar verandering in te brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Al te gek maakt u het wel als u zegt dat het door wat ik zeg is dat de Vlaming een slavenmentaliteit gaat ontwikkelen. Meent u werkelijk dat we nog in Belgie zouden leven als de gemiddelde Vlaming geen slavenmentaliteit had? Laatst gewijzigd door HAMC : 27 maart 2008 om 12:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() wat zegt u?
![]()
![]() |
#212 | |
|
![]() Citaat:
ik heb het niet over die zes maanden waarin zij wel degelijk gewogen heeft op haar kartelpartner en dus op de onderhandelingen. Maar op haar door de knieën gaan in december en eigenlijk ook - nog eens vorige week. Hopelijk klaart de situatie voor de n-va uit in juli.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 27 maart 2008 om 13:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat hij iets kan binnenhalen, maar het ziet er niet echt naar uit. Mogelijk toont hij alleen maar aan dat de stap voor stap politiek een doodlopend straatje is.
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit jaar nog, verdorie !
Vorig jaar won Servië het Songfestival. Dit jaar verklaarde het moedige Kosovo zich onafhankelijk. Dit jaar MOET België het Songfestival winnen. Volgend jaar (na de regionale verkiezingen) verklaart... ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Minister
|
![]() Ah daarom heeft vlaanderen dat nummer gekozen, opdat wallonie uit schaamte zou willen splitsen.
Het is natuurlijk ook een manier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Probeer het u maar voor te stellen: Yves Leterme die zou zeggen: "Wij staan als één man achter Filip Dewinter" of zelfs maar over zijn kartelpartner: "Wij staan als één man achter Bart Dewever". Ik zie het nog niet direcht (en ook niet over 100 jaar) gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Minister
|
![]() Ja en toch raar dat zelf de kartelpartner van FDF zo geen uitspraken doet. Madame Non moet het van provocatie hebben op dit moment.
Kijk dat vlamingen te laf zijn om het VB te geven waarop ze recht hebben heeft weinig te maken met de stellingen van de walen. Waarom geen enkele vlaming dit zou durven zeggen is mij ook een raadsel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Banneling
|
![]() In theorie kan dat ja. In de praktijk is dat een ander paar mouwen. De vele grendels op de grondwet, belangenconflicten en andere gelijkaardige regels, maken dat in de praktijk quasi onmogelijk. Neem maar het voorbeeld BHV: Méér dan 40 jaar duurt dat nu. Hoe wil je dat de Vlamingen België hervormen als de Franstalige partijen al 40 jaar lang de splitsing van een kieskring kunnen blokkeren met een eenvoudig Non?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
|
![]() Citaat:
Tom Lannoye schreef ergens in Humo denk ik: als die franstaligen echt zo'n suppermannen zijn die alles waar ze geen recht op hebben in hun voordeel kunnen ombuigen, dan moeten we daar zeker bij blijven. Iedereen, en zeker de Vlamingen die zich als arme schaapjes beschouwen, droomt van een bondgenootschap met zo'n machtig en sluw volk. |
|
![]() |
![]() |