Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Bent U het hiermee eens?
Ja 64 82,05%
Neen 14 17,95%
Aantal stemmers: 78. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2008, 20:49   #201
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 Bekijk bericht
Bij ons wel (alhoewel),de uitzuigers mogen nu eindelijk oprotten ze hebben lang genoeg aan de vleespotten gevreten.Tijd om hun gat in ulder handen te pakken en zelf ulder geld te verdienen.Ne goeie schop onder uldere inktpot se dat zal ze wel wakker schudden!"Belgie doet het goed dankzij Vlaanderen .Sja ze(de narren van laken) moeten het dan ook nog hebben van vreemdelingen ,oude zakken en kindjes die niet beter weten en er met een vlagske gaan zwaaien.We worden uitgezogen door de nar en zijn familie ,vreemdelingen en alles word weggegeven door de linkse gard een veel is niet genoeg.Stelleke volks-en landverraders!De hofnar zal la belgique niet kunnen samenhouden.
Naast het degoutante, besef je wel hoe zielig je overkomt??
Oud 2 april 2008, 20:50   #202
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik alleszins niet...
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 20:55   #203
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
is een interessante piste: vrijwillig belastingen op de belastingbrief. Een soort jaarlijks populariteitscontest. (aftrekbaar van inkomen, dus vermindert een beetje uw belastingen, maar uiteindelijk betaal je wel meer, maar je beslist dus eigenlijk wat ze ermee mogen doen...)

- vrijwillige bijdrage voor koningshuis
- vrijwillige bijdrage aan kerkfabriek
- vrijwillige bijdrage aan NGO
- vrijwillige bijdrage aan politieke partijen
- vrijwillige bijdrage aan nieuw wegennetwerk
- vrijwillige bijdrage voor zilverfonds

eigenlijk nog zo gek niet. ALs dat geen democratie is.
Voeg daar vrijwillige solidariteitsbijdrage voor Wallonië aan toe en ik volg je helemaal.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 21:04   #204
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
een beetje of topic, maar ik vraag het mij al een tijdje af,

als Albert nu zijn kroon doorgeeft aan Filip, voor Fabiola hare kaas laat, ... hebben wij dan drie (3) koninginnen ?

is dat niet een beetje degradatie van de titel ?
pikken de buitenlandse koningshuizen dit ?
gaan ze wel doorhebben in Marokko bvb dat Filip géén harem heeft ? of gaan ze daar denken dat ie bij zijn moeder of zijn tante slaapt ?

en hoe moet dat dan heten ?

Reine Veuve - Reine Mère - en Reine tout court ?

wil de echte koningin nu opstaan ?
Tja erg hé en dat die zichzelf dan nog allemaal zo ernstig nemen?
Is een beetje zoals de overheid en de politiek, veel te veel en veel te kostelijk. Daarbij dienende tot niets of zéér weinig.
Alles wordt tegenwoordig EU geleid en die jongens maken er alsmaar meer ministers regeringen en staatssecretarissen bij.
Oud 2 april 2008, 21:05   #205
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Afgunst???????????????

Jij beweert dat onze reactie allemaal alleen maar het gevolg is van jalousie. Wel schat, dat heeft met jalousie geen moer te maken. Ik ben 60 jaar, woon zelf ook in een kasteel, wel veel kleiner dan die dat zij hebben maar het is van mij en ik onderhoud het zelf van mijn geld en ik kan mijn bezit, met de beste wil van de wereld, nog in geen tweehonderd jaar meer opgegeten krijgen en in het hiernamaals ga ik er ook niet veel meer aan hebben denk ik, dus waarom zou ik moeten jaloers moeten zijn op die pottentaten van Laeken.

In tegendeel. Ik heb mijn bezit zelf en op eerlijke wijze vergaard zonder het te hebben ontnomen van anderen. Ik zou me zelf ‘s ochtends niet in de spiegel kunnen zien met een opgeheven hoofd moest ik mijn inkomen zo verwerven zoals die koninklijke welpen. Zielig is het gewoon als je niet anders kan dan uit de handen te moeten eten van andere, hard werkende mensen, niet eens voor je eigen kunnen zorgen en tot zo’n stel slappe janussen te behoren. Eigenlijk zijn ze geen zier meer waard dan gewone gezonde mensen die te lui zijn om te werken en die gaan bedelen bij het OCMW.

Telkens ze in het publiek verschijnen en dat ik Mathilde zie, sta ik er versteld van wat voor een zielig truttebelletje dat wel is. Ze staat met haar vast gebetoneerde smile op eieren te trappelen, zienderogen niet wetende, vertwijfeld rondkijken of ze niet tien cm teveel naar voor, naar links, naar rechts of naar achter staat. Haar hoofd lijkt veeleer op een kop uit prespapier van de een of andere marionet uit het poppentheater van ome Jan. Het is gewoonweg zielig hoe je ze beteuterd angstvalig ziet zoeken naar haar plaats in de schaduw naast en van hare John Wayne die zelf al even onzeker op zoek is naar zijn plaats, kennelijk niet goed wetende waar met de handen te blijven, een potsierlijke houding aanneemt alsof hij klaar staat om bij de eerste de beste tekenen van onraad zijn twee colt’s 45 te grijpen. Je weet niet als je het ziet of je het lachwekkend moet vinden of, of dat het eerder aanleiding geeft tot wenen. Ik hou het maar vast op het tweede.

Moet ik daar allemaal jaloers op zijn? Ik schaam me eerder als ik de vergelijking zie met het prinsenpaar van Nederland.

Voor de meesten gaat het deels onder anderen om het geld. Voor u wrsch ook, gierige vrek.

Trouwens, het gaat hem bijlange niet alleen om geld, geld is ordinair: het slijk der aarde. Je moet niet slim zijn om rijk te worden.

En dat is de frustratie van pummels: ze kunnen zo rijk worden ze willen, maar vaak blijven ze parvenu's. Hoe rijk ze ook worden, nooit zullen ze in bepaalde kringen raken.

Wat véél meer is: de Plaats van de Koning in de samenleving.

Onbegrijpelijk dat sommige rijkgeworden boerepummels zo brutaal zijn om dit de Koning dit te misgunnen, zn eeuwenoud recht! dat al véél langer bestaat dan de pummels zelf.

Dat tegenwoordig zoveel pummels daar kritiek durven op te hebben!
Die pummels plegen zich te vergelijken met de Koning! Degoutant is het!

Kijk, ieder zn plaats in de maatschappij, aanvaard het en wees gelukkig!

En op je platte geraaskal op Prinses Mathilde ga ik gewoonweg niet op in.
Oud 2 april 2008, 21:13   #206
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Waarom zouden die villa's verkocht moeten worden? Die kan de staat goed gebruiken. Al was het maar om sociale woningen van te maken
Gevangenissen zekers? Met al onze tolerantie (onozelheid?) op alle vlakken hebben we die nu meer en meer nodig. Een paar tralies ervoor, de muren zijn dik genoeg.
Oud 2 april 2008, 21:17   #207
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar BUB
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Kamerlid Jan Jambon (N-VA) wil dat de dotatie voor prinses Astrid en prins Laurent wordt afgeschaft. Bent u het daarmee eens?
aantal stemmen: 6470
ja 5664 (88%)
nee 807 (12%)

Hier
Misschien moeten we ook eens denken aan het afschaffen van Jan Jambon (je spreekt Jambon toch in het Frans uit ?) zijn dotatie. Het lijkt me ook overigens weelderig, vooral in dagen van "stijgende koopkracht".
BUB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 21:17   #208
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
op 'geld' spelen werkt erg goed populistischgewijs.

zeg het gepeupel dat x of y van hun geld profiteren en ge krijgt eender wie aan de galg.
Ok juist maar het wordt wel tijd dat iemand opstaat en het geldverslinden aanpakt. Uiteraard is koninglijke familie kop van jut want anders moeten die politiekers in hun eigen dik vel gaan snijden ..............
Ik wordt dat steeds meer en uit alle hoeken betalen voor die bende spugzat.
Oud 2 april 2008, 21:57   #209
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de meesten gaat het deels onder anderen om het geld. Voor u wrsch ook, gierige vrek.

Trouwens, het gaat hem bijlange niet alleen om geld, geld is ordinair: het slijk der aarde. Je moet niet slim zijn om rijk te worden.

En dat is de frustratie van pummels: ze kunnen zo rijk worden ze willen, maar vaak blijven ze parvenu's. Hoe rijk ze ook worden, nooit zullen ze in bepaalde kringen raken.

Onbegrijpelijk dat sommige rijkgeworden boerepummels zo brutaal zijn om dit de Koning dit te misgunnen, zn eeuwenoud recht! dat al véél langer bestaat dan de pummels zelf.

Ik kijk al vol ongeduld uit naar je volgende commentaar. Ik heb me lang niet meer zo goed geamuseerd. 't Jonge jonge jonge, je hebt zeer veel geluk dat zot zijn geen pijn doet zene want anders konden ze jou zeker horen kermen tot in Napels.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 21:58   #210
De Koninck
Lokaal Raadslid

Standaard

Onbegrijpelijk dat er hier toch nog mensen zijn die achter het koningshuis blijven staan. Zijn dat dezelfde die het hier al eens over DEMOCRATIE hebben?

Kennen jullie de geschiedenis van jullie koningshuis wel ? Alleen al het verhaal van hoe het allemaal begonnen is ... onwaarschijnlijk. Om nog maar te zwijgen over het verhaal van de rubberplantages in Congo ... zum kotsen !

Onlangs nog een pittige discutie gehad met een voorstander van het koningshuis, ge kent die types wel he ... franstalige vlamingen.

Zijn argumenten:

1 koningshuis houdt belgie samen
2 koningshuis heeft een voorbeeldfunctie
3 euh

Dat was lachen natuurlijk. Vooral die voorbeeldfuncties ... Laurent wordt geflits tegen 180 km/h in de bebouwde kom, Albert gaat poepen op een ander ... schoon voorbeelden

Laatst gewijzigd door De Koninck : 2 april 2008 om 22:00.
De Koninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 22:02   #211
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Het kan verkeren. Meer nog, indien in het ergste geval de Koning nu overlijdt, en zn zoon, de nieuwe Koning, kort nadien, dan hebben we geen Koning maar 4 Koninginnen!! Dat zou wereldwijd een unicum zijn.
QUOTE]

We hebben nu al een unicum.
Een koninging die nauwelijks de taal spreekt/kent van de meerderheid van de bevolking waarvan zij koninging is.

Laatst gewijzigd door daiwa : 2 april 2008 om 22:04.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 23:38   #212
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD Bekijk bericht
Verdien jij dan ook niet zelf je geld? Ik vermoed dat het ook uw baas is die u uw loon uitbetaalt.

Ja als Vlaanderen onafhankelijk wordt zal het ook wel door den enen of den anderen komen dat het goed gaat.

U betaalt ongeveer 1€ per jaar voor die uitzuiger. Voor het parlement betaalt u ongeveer ongeveer 15€ per jaar en u weet best wel dat het de partijvoorzitters zijn die beslissen welke knopjes er ingedrukt worden in het halfrond, daar hebben ze ook geen 150 man voor nodig.

Tiens volksverrader!? Da hebben ze nu nog nooit gezegt wanneer ik netjes mijn gemeentelijke, provinciale en onrechtstreeks Vlaamse belastingen betaal.
Trouwens ik heb nooit trouw gezworen aan eender welke entiteit hoe zou ik die dan kunnen verraden. Alleen mijn partner en vrienden ben ik trouw.

Weet je wat als je morgen aan mijn deur staat omdat je honger hebt en ik je een boterham aanbied dan zal dat volksverraden niet veel meer betekenen.
Mijn baas ja maar ik geloof wel dat zei geen bazen boven zich dulden,eerder integendeel ze wanen zich heel wat de zeikerts.Die ene zogezegde euro is er éne teveel.Als er een president komt moet ik hem ook betalen maar ik kan hem dan wel zelf kiezen,dat is nog het eerlijkste.Die dievenbende word geboren in het juiste bedje en hup hun hand staat open van de dag dat ze geboren worden tot de dag ze sterven.Wat zijn die nu eigenlijk van nut alez!Een schoon leven op dekosten van de belastingbetaler,reizen ,pollekes geven ,kinderen kweken waar ze zelf niet voor moeten zorgen en die geen ene dag zullen moeten werken of met honger in hun bed zullen liggen.En zo kan ik nog even doorgaan.Alles dat belgie verdedigt en alles dat daar voor staat zijn volksverraders in mijn ogen.En ik zou nog liever sterven dan een boterham van zo iemand aan te nemen.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 23:41   #213
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Als er nu iemand zielig overkomt ben jij het toch wel he ,de laatste der mohecanen (of zoiets)!
Oud 2 april 2008, 23:43   #214
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD Bekijk bericht
Omdat die boete van 150€ die je krijgt omdat je om 1h 's nachts de zondag aan 150 km/h over de verlaten autosnelweg rijdt u 150 keer meer kost dan het staatshoofd.

Omdat die verdomde verkiezingen die bijna om de twee jaar terug komen je ook 100 keer meer kosten dan het staatshoofd.
En daar dient het koningshuis voor, rare redenering.
Oud 2 april 2008, 23:45   #215
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat er echt nog zo mensen zijn die "hun" uitzuigers zo beschermen en het vuur uit de sloffen zouden lopen om de koning zijn po uit te kappen!

Laatst gewijzigd door vlaanderen72 : 2 april 2008 om 23:45.
Oud 6 april 2008, 21:26   #216
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 Bekijk bericht
Dat er echt nog zo mensen zijn die "hun" uitzuigers zo beschermen en het vuur uit de sloffen zouden lopen om de koning zijn po uit te kappen!
Ja, zalig zijn de armen van geest hé.
Oud 6 april 2008, 21:32   #217
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ja, zalig zijn de armen van geest hé.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet, terwijl de ketel helemaal niet zwart ziet, maar de pot zelf daarentegen........
Oud 6 april 2008, 21:34   #218
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet, terwijl de ketel helemaal niet zwart ziet, maar de pot zelf daarentegen........
Ge hebt U nog eens uit uw tent laten lokken, klungel.
Oud 6 april 2008, 21:40   #219
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik stel voor dat we op 31 december (de programma's stellen dan toch al niet veel voor) een grote publieke dienaarsloterij houden. Alle politici, hoge ambtenaren en uiteraard het koningshuis doen er verplicht aan mee.

Een onschuldige hand (misschien wel één van de prinselijke bengeltjes) trekt dan wie het volgende jaar op een loon mag rekenen. Ludieke spelletjes tussendoor geven kans voor vrijstellingen (�* la Expeditie Robinson --- Albert en Leterme om ter langst op een paal in de Noordzee) waardoor ze sowieso een verloning krijgen.

Troostprijzen zijn onder andere: visa-kaarten met bereik enkel in de stad Antwerpen, de auto van Mieke Vogels, een burgemeesterschap van Charleroi en het kabinet van armoedezorg.

Wie niet wordt uitgeloot (bv. 75% van de deelnemers) krijgt 10 000 stemmen gratuit bij de volgende verkiezingen.

Laatst gewijzigd door lombas : 6 april 2008 om 21:40.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 21:49   #220
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
"Es gibt Herrenmoral und es gibt Sklavenmoral."

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be