Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2025, 21:53   #201
Storm
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik begrijp al die fuzz trouwens niet. Ge moet die honden zelf agressief maken want instinctief zijn die kindvriendelijk.
Pitbulls werden vroeger nannydogs genoemd om op de kinderen te letten tegen roofdieren edm.
Zuivere drek dit. Tis niet omdat een sekte het zo spint dat dat waar is he.
Is een vechthond, simpel.
Storm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2025, 00:56   #202
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Storm Bekijk bericht
Wie is er hier nu gehersenspoeld, want wat u claimt is ook onzin. Geen enkele hond is gepredestineerd om vechthond te zijn, "nanny" hond is wel iets voor individuele honden, maar de overgrote meerderheid van honden is dol op kinderen. Het blijven volwassenen die honden verpesten, niet kinderen, daar tolereren ze meer van, net zoals puppies bij honden, maar let altijd op hondensignalen.
Oud 29 april 2025, 10:52   #203
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch is het de waarheid.
Die honden kunnen veel meer van kinderen verdragen dan pakweg een chihuahua.

Heeft iemand ervaring met die honden, of gaat ge op sensatieberichten verder?

Een hond die van pups af gedisciplineerd en liefdevol opgevoed wordt, gaat niet zomaar random bijten naar mensen.

https://youtube.com/shorts/O6y9ObnE6m0
Oud 29 april 2025, 11:09   #204
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Wie is er hier nu gehersenspoeld, want wat u claimt is ook onzin. Geen enkele hond is gepredestineerd om vechthond te zijn, "nanny" hond is wel iets voor individuele honden, maar de overgrote meerderheid van honden is dol op kinderen. Het blijven volwassenen die honden verpesten, niet kinderen, daar tolereren ze meer van, net zoals puppies bij honden, maar let altijd op hondensignalen.
Zo is dat. Ze zeiden mij altijd: "Ge moogt ze nooit alleen met de kinderen laten." En ik heb dat ook nooit gedaan, maar ik achtte ze daar wel toe in staat. Dat beest was enorm gehecht aan kinderen en kwispelde haar gat eraf als ze aandacht van hen kreeg. Ze speelde van natura ook veel rustiger met hen dan met mij.
Die konden daar echt alles mee doen.

Citaat:
Pitbulls worden in de media vaak afgeschilderd als agressieve en gevaarlijke honden, maar dit is verre van de waarheid. In werkelijkheid staan pitbulls bekend om hun liefdevolle en aanhankelijke aard.

Een van de opmerkelijkste eigenschappen van pitbulls is hun loyaliteit. Ze zijn ongelooflijk toegewijd aan hun baasjes en gaan tot het uiterste om hun geliefden te beschermen en te verzorgen. Pitbulls staan erom bekend dat ze een sterke band vormen met hun gezin en dat ze hen gretig overladen met liefde en genegenheid.

In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, zijn pitbulls ook geweldig met kinderen. Ze zijn geduldig, zachtaardig en tolerant, waardoor ze uitstekende familiehonden zijn. Pitbulls hebben een natuurlijk instinct om te beschermen en ze waken over kinderen, vaak gedragen ze zich als een oppashond.
https://feelgoodhhs.com/nl/zijn-pitb...grepen-honden/
Oud 29 april 2025, 19:35   #205
Storm
Partijlid

Standaard

Citaat:
Die zijn genetisch geselecteerd, gekweekt, om te bijten, met de kop te schudden en niet meer te lossen tot je ze doodslaat.
Er zijn talloze incidenten van zo'n hond waarbij de knop omgaat en die (zogezegd) nog nooit zo'n gedrag had vertoond.
De asielen zitten ook vol pitbulls, allemaal gezinnen waarbij het niet meer ging, of er alarmbellen afgingen. Spuitje en verbieden.

Jachthonden, speurhonden, herders, ... allemaal genetisch,
maar pit-bulls oh nee dat zijn alleen de eigenaars.
Uiteraard zal dat wel meespelen soms. Maar de meeste hondenbaasjes zijn asoociale hufters.
Oud 29 april 2025, 19:39   #206
Storm
Partijlid

Standaard

Citaat:
Zo is dat. Ze zeiden mij altijd: "Ge moogt ze nooit alleen met de kinderen laten." En ik heb dat ook nooit gedaan, maar ik achtte ze daar wel toe in staat. Dat beest was enorm gehecht aan kinderen en kwispelde haar gat eraf als ze aandacht van hen kreeg. Ze speelde van natura ook veel rustiger met hen dan met mij.

Dat komt van de vele vieze pitbull-sektes he.
Mensen die zich beter willen voelen door het op te nemen voor een zogezegd misbegrepen soort. Maar dat is niveau social media-scum.
Oud 29 april 2025, 19:42   #207
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die zijn genetisch geselecteerd, gekweekt, om te bijten, met de kop te schudden en niet meer te lossen tot je ze doodslaat.
Er zijn talloze incidenten van zo'n hond waarbij de knop omgaat en die (zogezegd) nog nooit zo'n gedrag had vertoond.
De asielen zitten ook vol pitbulls, allemaal gezinnen waarbij het niet meer ging, of er alarmbellen afgingen. Spuitje en verbieden.

Uiteraard zal dat wel meespelen soms. Maar de meeste hondenbaasjes zijn asoociale hufters.
Ze laten wel los.
En als ze dat niet geleerd kregen, bij de achterste poten pakken.

De asielen zitten vol pitbulls door mensen. "Allemaal" mensen met een gezin? Dit is pas zuivere drek. Veelal van jonge gasten die dachten een stoer beest te kopen. Ge lult lult uit uw nek en veralgemeent.

Genetisch zijn dat kindvriendelijke honden als ge die liefdevol opvoedt.

De asielen zitten vol katten, zijn die katten nu gevaarlijke rassen?

Meeste hondeneigenaars weten wat ze in huis halen, maar die zeldzamen halen het nieuws omdat die sensatie verkopen.
Oud 29 april 2025, 19:44   #208
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen die zich beter willen voelen door het op te nemen voor een zogezegd misbegrepen soort. Maar dat is niveau social media-scum.
Ik heb een stafford gehad, en in pitbulls zitten staffords.
Ik spreek uit ervaring en zeg u dat die rassen kindvriendelijk zijn.

Daar is niets sektarisch aan, het is gewoon de waarheid.
Oud 29 april 2025, 19:56   #209
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Die was vanuit instinct zeer voorzichtig en mijn kinderen kwamen/werden geboren na de hond.
Niets jaloezie, veel moeten meemaken, veel ondergaan en altijd zeer loyaal en beschermend gebleven tot haar dood. Dat was de flinkste meid ooit.

Die mensen dat die honden zo slecht praten, hebben 9 op 10 nooit zo'n hond gekend.

Ze was de allerflinkste meid, nu ik er op terugblik; de allerflinkste. :'-)

Laatst gewijzigd door CUFI : 29 april 2025 om 20:05.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2025, 20:28   #210
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Al wie zo'n hond kent dat 'normaal' werd opgevoed;betrouwt ze met kinderen.
Oud 29 april 2025, 20:56   #211
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Uw normaal kennen we.

Maar niet hier of daar. Babies geef je geen dier als babysitter. Tenzij je Disney bent.
Oud 29 april 2025, 21:03   #212
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Uw normaal kennen we.

Maar niet hier of daar. Babies geef je geen dier als babysitter. Tenzij je Disney bent.
Ge moet die dieren niet als babysitter aanwijzen, ze zijn simpelweg goed voor kinderen.
Het is dus pure bullshit die rassen als gevaarlijk te verkopen als de eigenaars ze eerst moeten aansteken om gevaarlijk te worden.
Ge kunt ieder ras aanleren te bijten, tis enkel bij die rassen dat dat meer opvalt.
Daarom halen ze het nieuws.

Mijn staffie heeft nooit 1 mens gebeten. Nooit.
Oud 30 april 2025, 02:27   #213
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Pardon? Wat is dat nu voor een asociale generalisatie? Kattenliefhebber zeker, de meeste hondenmensen zijn goede baasjes begaan met hun huisdier. Dat u dat niet kan zien, zegt meer over u.
Oud 30 april 2025, 03:08   #214
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Dit kan ik alleen beamen, geboren in een gezin met een Boxer, en altijd Boxers gehad, nu zelf ook een Boxer. Ze zijn heel speels en dol op kinderen, waar ze inderdaad voorzichtiger mee zijn en meer van tolereren, zou bijna zeggen dat ze hen net zo behandelen als pups. Toch zijn ze nooit alleen geweest, ondanks dat ze vertrouwd werden en worden. En op een gegeven moment ga je als ouder kind ook meehelpen met de hond, zoals uitlaten en eten geven. Dan krijg je ook een veel diepere band en voor je gevoel je eerste eigen hond, ik en mijn zussen hebben allemaal een "eigen" Boxer gehad van onze familiehonden.
En ondanks dat alles ben ik en laatst nog zelfs m'n pa, op puppie-cursus gegaan, en van de mensen, die gaan, haken de mensen met een keffer het eerst af, in mijn ervaring vaak valser dan de meeste grotere honden, maar die laatste groep houden velen dan weer langer op zo'n cursus.
Ook cursussen zijn niet heilig, m'n pa is geswitcht met z'n huidige Boxer, omdat hij bij die cursus zijn Boxer niet mocht bestraffend mocht corrigeren. En dat was ik met hem eens, honden hebben liefde nodig, maar ook duidelijkheid. En dan nog als de kinderen eten op de grond laten vallen, wat ze in principe niet mogen, en dan de hond, die dan eigenlijk niet bij de eettafel mag zijn, banden zijn zo gesloten.
Oud 30 april 2025, 03:16   #215
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
WTF wie gedraagt zich nu hier eigenlijk als scum, u generaliseert er op los, volgens mij voldoet u ook aan de definitie van social media-scum.
En die mensen hebben gewoon ook zelf zo'n rashond gehad, dus u zou ook een beetje kunnen dimmen.
Oud 30 april 2025, 21:10   #216
Storm
Partijlid

Standaard

Citaat:
Pardon? Wat is dat nu voor een asociale generalisatie? Kattenliefhebber zeker, de meeste hondenmensen zijn goede baasjes begaan met hun huisdier. Dat u dat niet kan zien, zegt meer over u.
Katten zijn rotbeesten. Desastreus voor de natuur.

Ja de baasjes zijn begaan met hun hond en hun hond alleen.
Met de buren die uren per dag naar geblaf mogen luisteren iets minder.
En kak opruimen ook teveel gevraagd.
Oud 30 april 2025, 21:15   #217
Storm
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ze laten wel los.
En als ze dat niet geleerd kregen, bij de achterste poten pakken.

De asielen zitten vol pitbulls door mensen. "Allemaal" mensen met een gezin? Dit is pas zuivere drek. Veelal van jonge gasten die dachten een stoer beest te kopen. Ge lult lult uit uw nek en veralgemeent.

Genetisch zijn dat kindvriendelijke honden als ge die liefdevol opvoedt.

De asielen zitten vol katten, zijn die katten nu gevaarlijke rassen?

Meeste hondeneigenaars weten wat ze in huis halen, maar die zeldzamen halen het nieuws omdat die sensatie verkopen.

Is er bij katten 1 ras oververtegenwoordigd?
Bij honden wel, duidt misschien op een probleempje.
Wat je zegt, je moet in die richting opvoeden om handelbaar te zijn. Anders komt het instinct te veel door. Met een schaap heb je dat niet. En naar hun baas zijn ze dan trouw, maar naar vreemden op straat nog altijd onbetrouwbaar. Dus is het eigenlijk te riskant om aan jan en alleman te verkopen, zoals vuurwapens.
Oud 30 april 2025, 21:24   #218
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Katten zijn geen huisdieren, dat zijn meesters die de mens mag dienen.
Oud 30 april 2025, 22:40   #219
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Katten zijn geen huisdieren, dat zijn meesters die de mens mag dienen.
Klopt, een hond heeft een baasje, en een kat heeft personeel
Toch hou ik het meest van katten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2025, 22:42   #220
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is niet waar.
Bijten en agressiviteit worden vaak moedwillig aangeleerd door idioten die hun hond verpesten om te kunnen stoefen met hun bijter of als vechthond....zulke asociale hufters mogen ze voor mijn part een spuit geven.
Dat is ook gebrek aan opvoeding en controle.
Asielen zitten vol met dominante honden waarvan de baasjes geen benul hebben dat een hond een roedeldier is dat een sterke leider nodig heeft.

Als de baas te zwak is, dan neemt de hond noodgedwongen de leiding over de roedel en dan kan de hond dominant gedrag gaan vertonen dat vaak als agressief wordt bestempeld want dominantie kan overgaan in bijten.

Elke hond kan geleerd worden om enkel op commando van de baas te bijten maar dat is alleen ongevaarlijk als de baas als roedelleider de controle heeft over de hond, als er een vertrouwensband is en als de hond zijn baas respecteert en volgt als zijn roedelleider.

Honden worden verder gefokt voor bepaalde uiterlijke kenmerken met/door genetische afwijkingen en natuurlijk om er geld aan te verdienen.

Maar...daardoor hebben bepaalde rassen ook allemaal dezelfde gezondheidsproblemen en die zijn niet min....
Bijvoorbeeld ademhalingsproblemen bij te korte snuiten, huidproblemen door huidplooien, duitse herders lijden vaak aan heupdysplasie, dwerghondjes, zoals het populaire pommeraantje, kunnen neurologische problemen krijgen, constante druk op de hersenen waardoor dat arme diertje altijd piept door afgrijselijke hoofdpijnen etc....
Citaat:
https://www.rashondengids.nl/meer-ov...e-rasstandaard

Behalve dat er bij het fokken per ongeluk foute genen kunnen worden doorgegeven, gebeurt er bij rashonden nog iets anders.
Rashonden hebben namelijk bepaalde uiterlijke kenmerken.
Zo’n kenmerk is vaak ontstaan als een afwijking in een gen
, waardoor een hond bijvoorbeeld ineens een kortere neus had, of een langere rug, of een andere vacht.
Als mensen dat mooi vinden, wordt er vaak bewust mee verder gefokt.
Dat hoeft niet zo erg te zijn, want lang niet elke verandering in de genen is ook slecht voor de hond.
Maar er zijn veranderingen die ervoor zorgen dat het welzijn en de gezondheid van een dier er op achteruit gaan.
Zeker als er steeds weer wordt gekozen voor een nog extremere vorm van de afwijking.
Een neus die een klein beetje korter is dan de oorspronkelijke hondenneus is helemaal niet zo erg. Maar een neus die zo plat is dat het dier slecht kan ademen, is natuurlijk heel vervelend voor het dier.
Datzelfde geldt voor zaken als huidplooien: een beetje losse huid is niet zo erg, maar teveel huidplooien leidt tot infecties en irritatie.
Een te lange rug met te korte pootjes leidt tot hernia’s, uitgezakte oogleden tot irritatie van de oogbol, een te klein en rond hoofd tot constante hoofdpijn door druk op de hersenen en zo zijn er nog meer voorbeelden te noemen.

Het fokken op zulke extreme uiterlijke kenmerken is slecht voor het welzijn en de gezondheid van dieren.
Het is daarom belangrijk dat ook hier heel zorgvuldig mee wordt omgegaan. Daarbij speelt de keuze van puppykopers een grote rol: als er vraag is naar een bepaald ‘model’, dan zullen er fokkers zijn die dit willen leveren.
Natuurlijk hebben ook de fokkers zelf, de keurmeesters op tentoonstellingen en de samenstellers van rasstandaarden een belangrijk aandeel in het tegengaan van fokken op extreme kenmerken en de zorg voor een beter welzijn van rashonden.
De Raad van Beheer probeert extreme kenmerken die een negatief effect op het welzijn van een hond kunnen hebben terug te dringen door op tentoonstellingen niet meer te belonen voor overdrijving.
Rasverenigingen gaan verschillend met deze problematiek om.
Naar mijn mening is er al te lang en te ver gefokt met rashonden en koopt de dierenliefhebber altijd een ziek dier met genetische afwijkingen.
Deels is dat ook te wijten aan mensen met een voorkeur en vraag naar bepaalde kenmerken waardoor fokkers op die kenmerken extreem gaan fokken om aan de vraag te voldoen voor de verkoop en het geld.

En als voor fokkers het geld primeert, dan gaat dat ten koste van de gezondheid van de dieren en dat zal de eigenaar/koper dan geweten hebben want die krijgt dan tijdens de levensduur van zijn geliefd huisdier een lijdensweg met een forse medische factuur te verwerken.
Bijvoorbeeld: de operatie van een hernia in de rug bij een middelgrote hond kost al gauw 7.000€ en meer......men kan dus beter goed nadenken voor men een hond aanschaft...

Rashonden gids
https://www.rashondengids.nl

Met informatie per ras:
https://www.rashondengids.nl/informatie-per-ras

Overzicht van erfelijke aandoeningen bij honden:
https://www.licg.nl/honden/overzicht...en-bij-honden/

Laatst gewijzigd door Oma : 30 april 2025 om 22:44.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be