![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zijn alle mensa leden plots de beste zakenmensen ter wereld misschien?
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 3 april 2008 om 15:30. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En zoals reeds gezegd: als je dat van oordeel bent, dan moet je ook niet komen zagen als er sociale onrust uitbreekt in je bedrijf.
![]() |
#204 | |||||||
Banneling
|
![]() Hetgeen de rest van de discussie over dat onderdeel overbodig maakt. Ze zijn vertegenwoordigd dus ze hebben inspraak; easy as that.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Banneling
|
![]() Hetgeen ons terug bij het beginpunt brengt: die onrust breekt niet zelden uit onder invloed van zij die vinden dat ze overal mee een stuk van de taart moeten krijgen, ook al hebben ze geen recht op dat stuk en ook al hebben ze er niets zelf voor gedaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Als ik werknemer van Fortis was en ik vond dat onrechtvaardig ivh tot mijn eigen salaris, dan zou ik dat aankaarten en indien dat niet hielp een andere job zoeken of zelf iets beginnen. Ik zou echter niet gaan staken. 3. Aangezien ik geen werknemer van Fortis ben, heb ik echter niet de minste behoefte mij met hun affaires te gaan bemoeien of nu luidkeels 'schande' te gaan roepen. 4. Ik ben er wel voor te vinden om een soort van maximale loonspanning in een bedrijf in te voeren. Ik geloof immers niet dat iemand - maakt niet uit hoe goed hij/zij is - in staat is om enorme successen te boeken als de rest van het bedrijf incompetent is. Een maximale loonspanning vind ik daarom wel het overwegen waard. Het heeft het voordeel dat er nog steeds een groot verschil mogelijk blijft in verloning, maar eveneens het voordeel dat ook de 'lagere echolons' toch op zijn minst meeprofiteren van eventuele enorme bonussen aan de top. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 3 april 2008 om 21:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij zou beter een voorbeeld nemen aan de grote baas van Umicore dat het wel goed doet. Die krijgt slechts 2% opslag. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En de reden daarvoor is eenvoudig: hun lonen zijn openbaar. Je kan er prat op gaan dat andere ceo's nu ook hun salaris verhoogd zullen krijgen met als argument wat Votron heeft binnengerijfd. Ze zouden dit beter ook doen voor alle andere mensen, i.e. de lonen openbaar maken. Het zou de gemiddelde lonen van de werknemers zwaar ten goede komen daar ben ik van overtuigd. Nu worden lonen vaak betaald op basis van andere eigenschappen dan de effectieve prestaties/waarde voor het bedrijf. (bvb sterker onderhandeld of 'bevriend met de directeur') Indien de lonen openbaar zouden worden zou dit fenomeen voor een groot stuk verdwijnen. Ik kan mensen alleen maar aanraden om tegenover collega's geen enkele schroom te hebben over wat je verdient en hen ook te vragen wat zij verdienen. Het speelt enkel en alleen in je eigen nadeel dit niet te doen. Pas wel op want soms kom je onaangename dingen te weten; dat die 'sympathieke' chef die je voorspiegelt dat 50% marge van het bedrijf op jouw directe contributie 'normaal' is er niet bijverteld dat ongeveer 20% van die 50% door hem persoonlijk geincasseerd wordt. Ofdat die sales die werd aangenomen door de vorige sales manager en die gedurende 2 jaar maar voor 5000 eur zaken verkocht heeft een salaris had dat hoger lag dan het jouwe, terwijl jij de firma over diezelfde tijdsspanne ongeveer 450.000 eur hebt opgebracht. En je komt ook te weten dat sommige van je - nog naievere ![]() I.e. ik bedoel maar, ik raad mensen nog steeds sterk aan om de 'omerta' mbt salarissen te verbreken, maar ben je er wel van bewust dat het best mogelijk is dat je heel wat mensen en de firma waarvoor je werkt ineens met héél andere ogen gaat bekijken. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 3 april 2008 om 22:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://finance.yahoo.com/q/bc?t=5y&s...&q=l&c=forb.br dat degenen die hier over 'verdiensten' van de fortis ceo spreken daar maar eens iets op verzinnen Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 april 2008 om 07:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
De lonen mogen niet stijgen, er moeten afvloeïngen gebeuren, om 't concurrentievermogen niet aan te tasten! En de vakbonden trappen er nog in ook ![]() (hoeveel zouden de directiepremies bij Volkswagen bedragen?) Laatst gewijzigd door filosoof : 10 mei 2008 om 23:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Vreemdeling
|
![]() Ik vind staken redelijk zwak , als ge meer wilt verdienen moet ge geen arbeider of bediende worden ma ga dan gewoon studeren of wordt loodgieter ofzo...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jaloers?
![]() |
![]() |
#215 |
Burgemeester
|
![]() Het schandaal van Fortis, is dat niet hun reclame, op radio of de affiches met het gelukkige gehuwde koppel?
Hier is geschoten op de vorige regering omdat ze soms te juichend hun resultaten beschreven. Zonder een proces te zoeken, doet de beschrijving van sommige van hun producten niet een beetje denken aan opl... Niet dat ze de enigste zijn in de sector, maar mij lijkt het wel frappant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De minister die morgen de begroting van Belgische staat kan halveren, mag rustig van mij daar 1% van opsteken als bonus.
|
![]() |
![]() |