![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een sukkelaar is het. Werken en nog steeds in armoede moeten leven. een dikke sukkelaar, zenne. Laatst gewijzigd door Plantival : 28 juli 2008 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Banneling
|
![]() Ikke niet, zenne, ik ben een beroepsdopper in hart en nieren. Ik ben een grote profiteur.
Een tijd geleden vroeg mijne kameraad hoeveel stempelgeld ik had. Die sloeg bijna achterover bij het horen van dat bedrag. En ik kan je vertellen dat mijn uitkering zijn loon sterk benaderd. Profiteren moet je verdienen. Laatst gewijzigd door Plantival : 28 juli 2008 om 17:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt me een neurotische reactie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Banneling
|
![]() Ik durf te stellen dat ik het financieel beter heb dan hij, want hij heeft een auto te onderhouden die hij nodig heeft voor zijn werk. En ik heb geen auto van doen en dus ook geen extra kosten. Ocharme, de sukkelaar.
Laatst gewijzigd door Plantival : 28 juli 2008 om 17:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en of dit allemaal nog niet genoeg is: hij betaald bovendien dan nog eens bijna tweekeer zoveel huisuur als ik. ![]() nogal een pipo, zenne. Ja, ze, als ge er zelf voor kiest. Laatst gewijzigd door Plantival : 28 juli 2008 om 18:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Banneling
|
![]() Af en toe komt hij eens op mijn computer werken, want zelf kan hij dat niet permitteren, aangezien hij dat geld broodnodig heeft voor de onderhoud van zijn auto waarmee hij naar zijn werk moet rijden. Ocharme, die jongen wordt gestraft omdat hij gaat werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Banneling
|
![]() Ik moet eerlijk bekennen dat ik er eigenlijk niet zo financieel slecht voor zit, hoor. Ik heb een bepaald bedrag bijeen gespaard, ingeval ik ooit eens ten onrecht geschorst moest worden door de RVA. Terwijl ik de beslissing van de RVA voor de arbeidsrechtbank aanvecht, kan ik voortleven op mijn spaarcenten om vervolgens alles met terugwerkende kracht te trekken.
Wat heb ik toch een liederlijk leven. Laatst gewijzigd door Plantival : 28 juli 2008 om 19:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Banneling
|
![]() En mij hiervoor schamen? Maak jullie geen illusies: schaamte zit niet in mijn DNA, evenmin het werken.
Laatst gewijzigd door Plantival : 28 juli 2008 om 19:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Banneling
|
![]() Zoude die van mij iedere week eens willen komen kuisen? Ik betaal u er 2.50 euro voor. Maar wel opletten dat je met je hazenlip niet tegen mijn WC pot botst, he.
Laatst gewijzigd door Plantival : 28 juli 2008 om 20:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Werklozen worden toch opgeroepen door de RVA om te controleren of je voldoende inspanningen levert om passend werk te vinden? Als je zult opgeroepen worden zal je wel moeten zoeken naar werk want anders volgen sancties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op solicitatie gaan betekend nog niet dat je werk gaat krijgen van die potentiële werkgever.
Een beetje lichaamstaal doet wonderen. En wat gebrekkelijke lichaamshygiëne.... En wat opplaktatoes, of een bult piercings. Trukken genoeg om een potentiële werkgever je niet laten aan te nemen hoor.
![]() |
#215 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Daarin geef ik je gelijk. Maar kunnen langdurige werklozen dan niet geschorst worden? Je kan misschien wel die trukjes gebruiken als je écht niet wilt werken maar wat gebeurt er als je langdurig werkloos bent? Je kan toch niet eeuwig blijven stempelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Banneling
|
![]() Jij denkt dat ik niet ga solliciteren? Jawel. Ik ben niet dom, he. Ik ken de regels van het spel wel. Ik ben op dat gebied zeer inventief. Ik weet perfect wat kan en niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Moest ik bij de RVA werken dan zou ik het toch eigenaardig vinden dat bepaalde werklozen, ondanks dat ze solliciteren, nooit geen passend werk kunnen (willen in uw geval) vinden. Altijd maar een neen krijgen van een eventuele werkgever, ik zou er depressief van worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De frustratie gaat zich dan opstapelen en je gaat je eigen incompetentie ophemelen als de ideale levenswijze. Ik neem aan dat je, naast het gebrek aan werklust, ook een gebrek aan trots hebt. Werkloos zijn wil niet alleen zeggen 'geen vakantiegeld, geen eindejaarspremie en geen extraatjes' maar ook 'geen sociaal leven en geen fijne momenten wanneer je dingen kan verwezenlijken. Ik kan alleen maar medelijden voelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Banneling
|
![]() Geef mij een job met een netto maandloon van 1400-1500 euro en ik ga direct werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Banneling
|
![]() Geef mij een job met een netto maandloon van 1400-1500 euro en ik ga direct werken.
|
![]() |
![]() |