![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En geen enkele organisatie zoals B Plus die die burgemeesters terecht wijst! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Minister
|
![]() U zegt voor de Nederlandse taal op te komen, maar hebt er blijkbaar geen probleem mee uw taal te vervuilen met vreemde woorden. Dat is hypocriet, nietwaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Europees Commissaris
|
![]() "A priori" wel. "Apriori" niet
![]()
Laatst gewijzigd door Burkide : 29 mei 2008 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Banneling
|
![]() Rancune(s) kan zowel in het enkelvoud als in het meervoud gebruikt worden in die uitdrukking. Toch wat bijscholen inderdaad moest ik u zijn.
Overigens, 'Rancune' staat in van Dale. 'Sans' niet, dat geef ik toe. Laatst gewijzigd door system : 29 mei 2008 om 12:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de discussie wordt hier precies interessanter en interessanter.....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |||
Banneling
|
![]() [quote=Rob Roy;3457812]
Ik zei dus Citaat:
Citaat:
[quote] Citaat:
Rancune staat in van Dale. 'sans' niet zoals ik zei. U moet misschien toch een nieuwe bril gaan kopen. Laatst gewijzigd door system : 29 mei 2008 om 13:00. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hun belangen lopen derhalve dikwijls parallel met die van criminele organisaties. In het dagelijkse leven zie ik geen bevoordeling (meer) van franstalige ondernemingen/organisaties : om "in de privé" carrière te maken is kennis van het frans zeker niet meer doorslaggevend, op overheidsniveau kom ik overal in Vlaanderen en Brussel in het Nederlands terecht (behalve bij de STIB ?). Sedert decennia is de eerste minister in dit land een Vlaming (behalve Leterme, maar dat is een flamingante Waal).. Het enige storende aan de belgische constructie is eigenlijk het feit dat er nog steeds een traditionele kern van personen in de franstalige gebieden een grote invloed heeft die menen dat het een plicht is voor Vlamingen, Luxemburgstaligen en Duitstaligen om de franse taal te beheersen, terwijl franstaligen het voorrecht van het ééntalig zijn mogen smaken. zo zag ik ooit op RTBF een reportage over de "teloorgang" van de franstaligheid in Vlaanderen - de vreselijke onderdrukking van deze franstaligen was werkelijk om te huilen - de indianen in het Amazonewoud worden beter beschermd door "Human rights watch" dan deze arme onderdrukte franstaligen met hun grappig "accent belge" - hier is een grootse cultuur verloren gegaan !
![]() |
![]() |
#213 | |
Minister
|
![]() Hier enkele minder toevallige sites:
http://www.google.be/search?hl=nl&q=...e+zoeken&meta= Resultaten 1 - 10 van circa 1.150.000 voor "sans rancune" http://www.google.be/search?hl=nl&q=...G=Zoeken&meta= Resultaten 1 - 10 van circa 46.600 voor "sans rancunes" Citaat:
Laatst gewijzigd door Rob Roy : 29 mei 2008 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn toevallig site: http://zone-de-discussion.forumactif...ifer-t2745.htm Laatst gewijzigd door system : 29 mei 2008 om 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Minister
|
![]() Tuttutut. U gebruikt niet alleen vreemde woorden, maar schrijft ze dan ook nog eens fout, en vervuilt daarmee volgens uw eigen principes de Nederlandse taal.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zo zou het bovendien wel eens kunnen dat u de mensen regelmatig dingen probeert wijs te maken. En sommigen trappen daar in. Maar niet iedereen gelukkig. Laatst gewijzigd door system : 29 mei 2008 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Vreemdeling
|
![]() En dat die bleiters dan ook maar eens stoppen met de verkeersborden in Brussel te besmeuren.
Graffitti over alle Franse benamingen, belachelijk gewoon |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |