Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2008, 11:39   #201
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Toch terug bij des Pudels Kern komen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Hoeveel personen krijgen er jaarlijks verblijfsrecht in België? Om welke reden?
Hoeveel kinderen komen er naar België in het kader van de gezinshereniging?
Hoeveel kinderen uit een polygaam huwelijk?
Hoeveel kindergeld betalen we voor die kinderen?

ik vroeg 't ook al eens:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De vragen waren:
Citaat:
(zie hoger)
Cijfergegevens zouden helpen het "probleem" in zijn juiste proporties te zien.

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 juli 2008 om 11:40.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 11:44   #202
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

het gaan hem niet over hoeveel, of over hoeveel kost dat.

het gaat hem over de reglementering en de gevolgen ervan.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 14:05   #203
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ho maar het staat U vrij om al de kinderen ter wereld onder uw wijde vleugels te nemen hoor.
Ik heb enkel een probleem met die grootsprekers die dan vooral bedoelen dat ANDEREN maar moeten opdraaien voor HUN zogenaamd menslievende ideeën.
Exact.
Oud 14 juli 2008, 14:09   #204
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Dat doen alle politiekers toch?
zij beslissen welke belastingen u moet betalen..

Zoals ik al eerder zei ook...u mag blij zijn dat u zo'n makkelijk leventje hier hebt, niet iedereen heeft het zo makkelijk
Jij vindt dat de werkende mens het makkelijk heeft... ?
Oud 14 juli 2008, 15:05   #205
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Jij vindt dat de werkende mens het makkelijk heeft... ?
Ik ben ook een werkende mens, en ja, werkende mensen hebben het hier veel makkelijker dan iemand uit de derdewereldlanden. Die mensen zouden niet liever willen dan hier te komen wonen en leven. Ze zouden ook een stuk minder zagen, dan de meeste zageventen hier op dit forum
Oud 14 juli 2008, 16:45   #206
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben ook een werkende mens, en ja, werkende mensen hebben het hier veel makkelijker dan iemand uit de derdewereldlanden. Die mensen zouden niet liever willen dan hier te komen wonen en leven. Ze zouden ook een stuk minder zagen, dan de meeste zageventen hier op dit forum
dat is goed te zien aan degenen (of minstens toch al 30% van degenen die hier geraakt zijn zeker?).
Als men in alle landen voor een sociaal systeem zorgt hoeven ze ons sociaal systeem niet te komen leegplunderen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 16:53   #207
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is goed te zien aan degenen (of minstens toch al 30% van degenen die hier geraakt zijn zeker?).
Als men in alle landen voor een sociaal systeem zorgt hoeven ze ons sociaal systeem niet te komen leegplunderen.
men moet dit, zij moeten dat...
wat doe JIJ ?
Oud 14 juli 2008, 17:01   #208
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
wat doe JIJ ?
Wat ga jij doen als belgie niet meer zo mooi is om in te wonen. Stel dat al onze potjes op zijn en dat elke belg omwille van de staatschuld ineens 1.2 milj daar moet leggen. Virtueel hebben we eigenlijk niets meer. Allee vertel eens wat ga jij dan doen? De islammieten kopen met al hun oliegeld Belgische eigendommen bedrijven op. tiens ..... wat nu ???

Laatst gewijzigd door shaddy : 14 juli 2008 om 17:02.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 17:05   #209
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Wat ga jij doen als belgie niet meer zo mooi is om in te wonen. Stel dat al onze potjes op zijn en dat elke belg omwille van de staatschuld ineens 1.2 milj daar moet leggen. Virtueel hebben we eigenlijk niets meer. Allee vertel eens wat ga jij dan doen? De islammieten kopen met al hun oliegeld Belgische eigendommen bedrijven op. tiens ..... wat nu ???
Hij kan zich dan laten castreren, en voor een harem op wacht gaan staan. Voor kost en inwoon.
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 17:38   #210
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat doe JIJ ?
Betalen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 17:51   #211
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wacht maar even af wat er tzt gebeurt als je een zelfgespaard pensioentje hebt en/of een eigen huis dat je hebt afbetaald, na pakweg 45 jaar hard werken.
Ja, en? Wat zijn je voorspellingen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 18:19   #212
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Dus de vlamingen moeten gaan werken om binnenkort niets meer over te houden? Alleen nog wat broodkorsten omdat de rest van de wereld te lam is om orde op zaken te stellen in eigen land? Onze voorouders hebben kei hard afgezien om deze vrijheden en sociaal vangnet te krijgen voor hun nakomelingen. Als ze dat niet hadden gedaan welk land zouden wij worden opgevangen? waar mogen wij met al onze nakomelingen de potjes gaan leegzuigen? Ik kan je verzekeren dat de doorsnee man het beu is. het moment is zo ver dat de meesten 30tigers niet meer kunnen sparen voor hun kinderen. Zodat ze die kinderen een steuntje in de rug kunnen geven als ze op eigen benen gaan staan en zelf kinderen gaan krijgen. met lede ogen zien die de potjes leeggezogen worden door mensen die hen meestal nog minachtend behandelen. Ik ben akkoord dat we geen mensen moeten laten kreperen. maar ergens gaan we toch onze grensen moeten trekken of de doorsnee vlaming zal het bij de volgende verkiezingen het eens laten voelen. Zoals leterme nu bezig is met woorden van 400 miljoen van vlaanderen krijgen om de begroting in orde te maken. In ruil daarvoor vragen de vlamingen respect omwille van hun vragen ivm de grondwet. Het antwoord van de andere partijen is nog niet gekend. Het gaat steeds maar weer om macht en grond. De walen willen meer grond dus meer inkomen. Dus grond inpikken. De moslims willen alles assimileren. Ondertussen krijgen beide partijen geld van ons en verkrijgen we geen greintje respect beide willen steeds maar meer. genoeg is genoeg.
Onze Belgische voorouders hebben zich verenigd in vakbonden en inderdaad gestreden om onze sociale rechten. Zij hebben samen met de gastarbeiders onze economie en sociale zekerheid opgebouwd.
Zeg eens eerlijk wat is de verdienste van jij en ik daarin? Ik dank dus nog altijd iedere dag het toeval dat mij voorbestemd heeft om hier geboren te worden.
Natuurlijk kunnen wij niet iedereen naar België halen en hier onderhouden.
Je beseft natuurlijk ook dat het voor de bevolking in de verschillende landen niet gemakkelijk is om "orde op zaken" te stellen.
België zou wel de invoertaksen die ze heft kunnen laten afhangen van de omstandigheden waarin de werknemers in het land van oorsprong moeten leven. Worden de mensenrechten gerespecteerd, is er vrijheid van verenigen, zijn er minimumlonen, is er een ietsje-pietsje sociale zekerheid?
In afwachting kunnen wij er op letten om nu en dan produkten uit eerlijke handel te kopen (zie fair-trade) en kunnen we ons geld ethisch beleggen (meer info op www.netwerk-vlaanderen.be)

Als je vindt dat de overheid niet sociaal genoeg is, stem dan voor een partij die sociaal is, en zeker niet voor een partij die de werknemers tegen elkaar opzet.
Oud 14 juli 2008, 18:20   #213
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ja, en? Wat zijn je voorspellingen?
Jaarlijks hogere lasten en zwaar achterblijvend inkomen.
Oud 14 juli 2008, 18:32   #214
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je vindt dat de overheid niet sociaal genoeg is, stem dan voor een partij die sociaal is, en zeker niet voor een partij die de werknemers tegen elkaar opzet.
Nogal goedkoop. De zogenaamde sociale partijen hebben de laatste jaren wel altijd deel genomen aan de macht. In Wallonie hadden zij zelf de absolute macht (en hebben daar een economisch kerkhof achtergelaten). Zij hadden alles in handen om het goed te doen, maar ze hebben ons opgezadeld met zowat de hoogste belastingen ter wereld, en de laagste pensioenen van de ons omliggende landen. En dit terwijl de voorzieningen om de vergrijzing op te vangen absoluut onvoldoende zijn.
Oud 14 juli 2008, 18:33   #215
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedoel je dat tenminste 30% zaagt? Of bedoel je dat tenminste 30% van "degenen die hier geraakt zijn " van de sociale zekerheid leeft. In dit geval graag de bron van je cijfers, en vertel me niet dat het in alle kranten stond en ik ze zelf moet zoeken.

In alle landen een sociaal systeem, wie wil er dat niet?
Werknemers aller landen, verenigd u.
Oud 14 juli 2008, 18:38   #216
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We moeten ons geen illusies maken. De allereerste stap gaat een jacht op het vermogen zijn. De constructies voor de vermogendatabases zijn volop bezig, en het bankgeheim, in zoverre ge nog van een bankgeheim kunt spreken, zal geen lang leven meer geschoren zijn.
Maar de grote vermogen zullen tegen die tijd al gezegd hebben, "met heel antwerpen, maar niet met mij". Resten de kleine vermogens, die voldoende gaan zijn om de doodstrijd nog enkele jaren te trekken, en eens deze op zijn, dan "de grote bang".
Oud 14 juli 2008, 18:45   #217
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Onze Belgische voorouders hebben zich verenigd in vakbonden en inderdaad gestreden om onze sociale rechten. Zij hebben samen met de gastarbeiders onze economie en sociale zekerheid opgebouwd.
Zeg eens eerlijk wat is de verdienste van jij en ik daarin? Ik dank dus nog altijd iedere dag het toeval dat mij voorbestemd heeft om hier geboren te worden.
Natuurlijk kunnen wij niet iedereen naar België halen en hier onderhouden.
Je beseft natuurlijk ook dat het voor de bevolking in de verschillende landen niet gemakkelijk is om "orde op zaken" te stellen.
België zou wel de invoertaksen die ze heft kunnen laten afhangen van de omstandigheden waarin de werknemers in het land van oorsprong moeten leven. Worden de mensenrechten gerespecteerd, is er vrijheid van verenigen, zijn er minimumlonen, is er een ietsje-pietsje sociale zekerheid?
In afwachting kunnen wij er op letten om nu en dan produkten uit eerlijke handel te kopen (zie fair-trade) en kunnen we ons geld ethisch beleggen (meer info op www.netwerk-vlaanderen.be)

ahahahahah jaren heb ik voor een sociale partij gestemd totdatik besefte l dat ze andere bedoelingen hadden. Nu kies ik waarbij de vrijheid van mijn nakomelingen zal bewaard blijven. Iedere mama zal me gelijk geven. De islam waarbij meisjes vanaf negen sex moeten kunnen hebben en vermoord kunnen worden die zullen geen baasje spelen over mijn nakomelingen. Wat een geluk dat meerdere vlamingen dit beginnen te begrijpen zuiver en alleen gebaseerd op de realiteit dat ze meemaken. Dus jammer voor de pocos ...

En als je echt denkt dat je toevallig hier bent geboren heb je nog een lange weg te gaan. veel plezier daarmee.

Laatst gewijzigd door shaddy : 14 juli 2008 om 18:46.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 18:45   #218
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet dat het wettelijk pensioen niet te hoog is.

Mijn mama heeft haar eigen huis, en een pensioentje, en betaald geen belastingen.

Ik denk niet dat de lasten zullen verhogen om het kindergeld te kunnen betalen voor de kinderen (uit een polygaam huwelijk) van niet-eu-burgers met verblijfsrecht in België die naar hier komen in het kader van gezinshereniging.
Oud 14 juli 2008, 18:49   #219
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet dat het wettelijk pensioen niet te hoog is.

Mijn mama heeft haar eigen huis, en een pensioentje, en betaald geen belastingen.

Ik denk niet dat de lasten zullen verhogen om het kindergeld te kunnen betalen voor de kinderen (uit een polygaam huwelijk) van niet-eu-burgers met verblijfsrecht in België die naar hier komen in het kader van gezinshereniging.
Behalve de belastingen die ze betaald op "haar eigen huis", den btw die ze betaald op al hetgeen ze verbruikt...
Nu verlagen zullen de lasten in elk geval niet om het kindergeld...
Oud 14 juli 2008, 18:55   #220
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Nogal goedkoop. De zogenaamde sociale partijen hebben de laatste jaren wel altijd deel genomen aan de macht. In Wallonie hadden zij zelf de absolute macht (en hebben daar een economisch kerkhof achtergelaten). Zij hadden alles in handen om het goed te doen, maar ze hebben ons opgezadeld met zowat de hoogste belastingen ter wereld, en de laagste pensioenen van de ons omliggende landen. En dit terwijl de voorzieningen om de vergrijzing op te vangen absoluut onvoldoende zijn.
Ik vind ook dat de sociale partijen niet altijd even sociaal uit de hoek kwamen.
Ze kunnen ook niet altijd hun volle goesting doen, want in België heb je altijd andere partijen nodig om een regering te voeren. Nog nooit had 1 partij de absolute macht, ook niet in één van de gemeenschappen.
De "hoogste belastingen" zijn niet per definitie a-sociaal. Het hangt er vanaf hoe die "hoogste belastingen" verdeeld worden. En wat je ervoor terugkrijgt.
Je kan nog altijd overwegen om voor één van de andere sociale partijen te stemmen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be