Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2009, 06:16   #201
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Ik zeg het je, ik persoonlijk heb nog nooit last gehad met Marokkanen, Turken, enz... . Ik merk wel dat wnr je enkele vrienden hebt die van Marokkaanse, Turkse origine zijn, je sneller geaccepteerd of met rust gelaten wordt door andere Marokkanen/Turken.

Dat u mij niet gelooft is uw zaak natuurlijk, maar heus niet iedereen heeft negatieve ervaringen met moslims hoor .

dan bent u één van die weinige uitzonderingen!!!
ik denk dat je zowat dezelfde portie geluk moet hebben als om de lotto te winnen
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2009, 06:19   #202
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat over die hongersnood weet is niet, maar er wordt idd veel gelachen met het leed van andere, vooral arme mensen, simpelweg omdat ze een ander huidskleurtje hebben of een ander geloof belijden..., achterlijk gewoon.

Regeltje moet voor iedereen? Wel, dan mag Circle mij alvast enkele bronnen toesturen .

Ik zal u enkele linkjes bezorgen, ookal is het maar om u de mond te snoeren .

ha u snoert graag mensen met een andere mening de mond?
trouwens, ben eens op stormfront gaan kijken.
U noemt dat ultra-rechts? een bende pubers die er hun frustraties over de opgedrongen multicul op een puberale manier kwijtmoeten.

sorry, maar dan zijn "de moslims" -als groep- wel wat steviger in hun acties.
als we op dat ultra-rechts van u gaan moeten rekenen om de strijd met moslims te winnen... we're fucked.

dus, niet zo'n drama maken van wat enkele pubers op een forum zetten, ten eerste.
en laat dat linkje over die hongersnood maar komen.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
Oud 10 april 2009, 06:36   #203
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier zijn enkele linkjes. Veel plezier...

http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=574141

http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=520787

http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=567383

http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=535330

http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=530325

Deze mag natuurlijk niet ontbreken:

http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=537247

Hier zie je hoe paranoïa ze zijn:

http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=566111

http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=509601

http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=525022

Natuurlijk heb je ook nog de talloze topics over de holocaust e.d, maar aangezien dat taboe schijnt te zijn op Politics.be heb ik er maar geen linkjes van gepost.

Kortom, wat is het leuk om (extreem)-rechts te zijn.

1) lachen met hongersnood ----) nergens gezien.

2) en voor de rest -ik heb niks te verdedigen, want ik zit niet in die gastjes hun kamp, maar toch om effe te relativeren wat u schrijft-

topic één, die u geeft, een gast die klaagt dat zijn zus met een turk uitgaat en hij dat niet leuk vindt. dat mag al niet meer of wat?
Maar ja, zal wel een schande met grote s zijn in uw ogen. Een zus die met een turk gaat en die jongen vindt dat niet leuk.
Er al eens aan gedacht, dat hij niet met een turks meisje zal moeten aanpappen? Want daar zullen haar broers en vader en nonkels wel voor zorgen.
Maar d�*t is dan natuurlijk niet erg meer. zo kennen we jullie

de tweede topic gaat over iemand die olympische spelen voor gehandicapten, niet zo leuk vind om naar te zien.

Maar d�*n, de topic waarvan u zegt "deze mag zeker niet ontbreken" ;
enkele snippets ;

"Ik had een vraag over Joden. Ik merk vaak op dat mensen hier een afkeer hebben tegen Joden, maar waarom eigenlijk? Veel leden geven als argument: joden zijn slim, en daarom hebben ze het hele bedrijfsleven in hun macht. Nou, dan zoek ik dat op op wikipedia en dan blijkt er te staan: "

en

"Van die 30 tot 40 duizend hangt ook nog een groot stuk het meer liberale jodendom aan, dus de joden die echt met hun godsdienst bezig zijn is vrij klein. En denken jullie dan toch de joden alle belangrijke functies in handen hebben? Natuurlijk is dit onmogelijk."

WAUW!!! grave ultra-rechtse schrijfsellen!!!!!
eerst effe verder lezen dan de titel zou al helpen.

dus geef effe dat linkje mbt "lachen met hongersnood"
of u bent gewoon aan het bashen

Laatst gewijzigd door TypO : 10 april 2009 om 06:36.
Oud 10 april 2009, 06:41   #204
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Sus zal eens moeten googlen naar de herkomst van de pseudo "Weiße Rose"
(ik weet het)

natuurlijk dat jij dat weet -snelle geest filou-,
net zoals ik van u héél goed moet weten wat stormfront is.

*KNIP*

Laatst gewijzigd door Donderdag : 11 april 2009 om 22:23.
Oud 10 april 2009, 10:46   #205
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
dan bent u één van die weinige uitzonderingen!!!
ik denk dat je zowat dezelfde portie geluk moet hebben als om de lotto te winnen
Neen hoor. Ik ken zeer weinig mensen die werkelijk een wrok koesteren tegen moslims, dus zo erg zal het heus niet zijn.

Tip: Met wederzijds respect kom je al zeer ver .
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2009, 10:51   #206
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
ha u snoert graag mensen met een andere mening de mond?
trouwens, ben eens op stormfront gaan kijken.
U noemt dat ultra-rechts? een bende pubers die er hun frustraties over de opgedrongen multicul op een puberale manier kwijtmoeten.

sorry, maar dan zijn "de moslims" -als groep- wel wat steviger in hun acties.
als we op dat ultra-rechts van u gaan moeten rekenen om de strijd met moslims te winnen... we're fucked.

dus, niet zo'n drama maken van wat enkele pubers op een forum zetten, ten eerste.
en laat dat linkje over die hongersnood maar komen.
Neen, enkel u , met linkjes .

Correctie: 'een bende puber met een zeer gevaarlijk gedachtengoed die blijkbaar hun frustraties niet alleen op stromfront kwijt kunnen...'

U weet toch, moesten die stormfronters hun ideeen omzetten naar de werkelijkheid, dat we dan minder vrijheden zouden hebben dan onder de moslims het geval zou zijn?

Ik heb het gevoel dat u graag dingen minimaliseerd die niet in uw kraam passen.
Oud 10 april 2009, 11:07   #207
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
1) lachen met hongersnood ----) nergens gezien.

2) en voor de rest -ik heb niks te verdedigen, want ik zit niet in die gastjes hun kamp, maar toch om effe te relativeren wat u schrijft-

topic één, die u geeft, een gast die klaagt dat zijn zus met een turk uitgaat en hij dat niet leuk vindt. dat mag al niet meer of wat?
Maar ja, zal wel een schande met grote s zijn in uw ogen. Een zus die met een turk gaat en die jongen vindt dat niet leuk.
Er al eens aan gedacht, dat hij niet met een turks meisje zal moeten aanpappen? Want daar zullen haar broers en vader en nonkels wel voor zorgen.
Maar d�*t is dan natuurlijk niet erg meer. zo kennen we jullie

de tweede topic gaat over iemand die olympische spelen voor gehandicapten, niet zo leuk vind om naar te zien.

Maar d�*n, de topic waarvan u zegt "deze mag zeker niet ontbreken" ;
enkele snippets ;

"Ik had een vraag over Joden. Ik merk vaak op dat mensen hier een afkeer hebben tegen Joden, maar waarom eigenlijk? Veel leden geven als argument: joden zijn slim, en daarom hebben ze het hele bedrijfsleven in hun macht. Nou, dan zoek ik dat op op wikipedia en dan blijkt er te staan: "

en

"Van die 30 tot 40 duizend hangt ook nog een groot stuk het meer liberale jodendom aan, dus de joden die echt met hun godsdienst bezig zijn is vrij klein. En denken jullie dan toch de joden alle belangrijke functies in handen hebben? Natuurlijk is dit onmogelijk."

WAUW!!! grave ultra-rechtse schrijfsellen!!!!!
eerst effe verder lezen dan de titel zou al helpen.

dus geef effe dat linkje mbt "lachen met hongersnood"
of u bent gewoon aan het bashen
1) Natuurlijk is het geen schande om een eigen mening te hebben. U hebt blijkbaar enkel de eerste pagina gelezen? Lees eens wat verder. Ik ben benieuwd of u zich dan nog kan vinden in bepaalde 'meningen' (lees: doodsbereigingen) jegens die Turk en zelf de zus!
Btw: mag een meisje al niet meer zelf beslissen met wie ze een relatie wil beginnen? Puur racisme noemt men dat.

2) Lachen en nog meer discrimineren van gehandicapten vindt u kunnen? Nogmaals, lees eens verder dan de eerste pagina.
Het dicrimineren van homo's door moslims vindt u niet kunnen, maar als het door extreem-rechts is dan schijnt u daar geen probleem mee te hebben.

3) De Joden. 1 van de favoriete onderwerpen op Stormfront.
Lees a.ub. eens verder dan de eerste pagina's. U zal uw mening wel snel herzien.

En wat met hun paranoïa schrijfsels? Bent u het daarmee eens mss?

P.S: neem de 4de link maar eens door. Daar zal u uw 'hongersnood' vinden.

Ik heb het gevoel dat u deze mensen probeert te verdedigen. hebben ze toevallig dezelfde ideeen als?
Oud 10 april 2009, 12:06   #208
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, enkel u , met linkjes .
Over linkjes geven gesproken; ik wacht nog steeds op uw linkjes in die andere draad (op mijn post, #70)

Citaat:
Correctie: 'een bende puber met een zeer gevaarlijk gedachtengoed die blijkbaar hun frustraties niet alleen op stromfront kwijt kunnen...'
En waar kunnen die pubers met gevaarlijk gedachtengoed hun frustraties nog meer kwijt dan?

Citaat:
U weet toch, moesten die stormfronters hun ideeen omzetten naar de werkelijkheid, dat we dan minder vrijheden zouden hebben dan onder de moslims het geval zou zijn?
U bent verschrikkelijk naïef. Ten eerste om te geloven dat een bende marginale stormfrontpubers ooit in staat zal zijn hun ideeën werkelijkheid te maken, en ten tweede in uw geloof dat het navenant onder het juk van de islam wel mee zal vallen.

Citaat:
Ik heb het gevoel dat u graag dingen minimaliseerd die niet in uw kraam passen.
Vreemd, dat gevoel heb ik ook bij u, al vanaf het eerste ogenblik dat ik uw schrijverijen eens wat nader bestudeerde.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2009, 12:23   #209
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
U blijft in uw schier oneindige imbeciele redenatie maar appelen met peren vergelijken. U begrijpt niet, of eerder u wilt niet begrijpen en inzien dat uw 'geweldadige christendom' iets van vroeger is, terwijl de geweldadige islam iets van zowel vroeger als van het heden is. En dáár zit het hem nou juist. Het heden.

Nu ja, mij niet gelaten. Het is uw leven. Als u over een jaar of tien, twintig de rest van uw leven onder de sharia wilt slijten, wie ben ik dan u dat zonder twijfel onverdeeld genot te ontzeggen, nietwaar. Dat is dan uw probleem, en niet het mijne.

http://www.vandale.nl/vandale/opzoek...ekwoord=harses
"U blijft in uw schier oneindige imbeciele redenatie maar appelen met peren vergelijken. U begrijpt niet, of eerder u wilt niet begrijpen en inzien dat uw 'geweldadige christendom' iets van vroeger is, terwijl de geweldadige islam iets van zowel vroeger als van het heden is. En dáár zit het hem nou juist. Het heden"

Dus we moeten het verleden maar vergeten?
Volgens u wel natuurlijk, want alles wat niet in uw kraam past (bv: de vele misdaden gepleegd door het Christendom) moet men maar negeren... .

"Nu ja, mij niet gelaten. Het is uw leven. Als u over een jaar of tien, twintig de rest van uw leven onder de sharia wilt slijten, wie ben ik dan u dat zonder twijfel onverdeeld genot te ontzeggen, nietwaar. Dat is dan uw probleem, en niet het mijne."

Wishfull thinking.

"http://www.vandale.nl/vandale/opzoek...ekwoord=harses"

Gelieve AN te gebruiken .
Oud 10 april 2009, 12:26   #210
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
Christendom en boeddhisme zijn in de kern NIET geweldadig. Het is voldoende om naar het christendom van de eerste drie eeuwen in het Romeinse rijk te kijken en het te bestuderen om dat te vatten. Dat christenen ( mensen dus ) ook maar mensen zijn en ze fouten maken eenmaal ze met macht geconfronteerd worden kan misschien wel zijn, maar DAT is iets anders dan de oorspronkelijke leer van Christus, het handelen van Christus. Alleen al daarin verschilt Christus van criminele Mohammed, die trouwens in Koran steevast met de titel "profeet" wordt aangesproken, waardoor er in de Koran weldegelijk meer "Mohammed" wordt aangehaald dan Jezus.
In theorie zijn alle religies vredevol, maar de praktijk bewijst het tegendeel.
Uw vergelijking met de eerste 300 jaar van het Christendom is zeer kortzichtig. Ik heb dit argument trouwens al weerlegt (zie: vorige post).

Bron: http://forum.politics.be/archive/index.php/t-25950.html

Er zijn meerdere profeten in de islam, waaronder ook Jezus.

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 10 april 2009 om 12:38.
Oud 10 april 2009, 12:31   #211
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Wat een heerlijk idee. Dat over enige tijd (dat maakt u niet meer mee, maar uw kinderen wel) de minderheid van moslims een meerderheid is geworden. Dan zal vast het mooie landje nog veel mooier worden.

Maar als ik kijk naar die wijken waar Moslims al in de meerderheid zijn, dan wordt ik niet vrolijk. In Nederland worden die wijken/enclaves wel spottend aangeduid als 'prachtwijken'. (=volkse humor van dezelfde soort als waarmee de Catharinakerk in Eindhoven de kerk van 'Jezus de Waaghals' wordt genoemd.)

http://www.trommelberg.nl/
"Dat over enige tijd (dat maakt u niet meer mee, maar uw kinderen wel) de minderheid van moslims een meerderheid is geworden."

Wishfull thinking.
Oud 10 april 2009, 12:44   #212
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus we moeten het verleden maar vergeten?
Volgens u wel natuurlijk, want alles wat niet in uw kraam past (bv: de vele misdaden gepleegd door het Christendom) moet men maar negeren... .
Ja zagevent, in een discussie over de islam in Europa heden ten dage moeten we het verleden van het christendom inderdaad vergeten. Dat heeft namelijk helemaal NIETS met het onderwerp te maken.

U gebruikt de uitwassen van het christendom uit het verleden namelijk enkel en alleen om de uitwassen van de islam van vandaag de dag - waar mensen dus NU last van hebben, goed te praten/te verzachten/met de mantel der liefde te bedekken.

Citaat:
Wishfull thinking.
U kent overduidelijk de betekenis van de uitdrukking 'wishful thinking' niet, anders zou u niet met zo'n domme opmerking komen.

Citaat:
Gelieve AN te gebruiken .
Het is AN. Was het geen AN geweest, dan was het ook niet opgenomen in het woordenboek. Dus laat die ons-kent-ons belerende knipoogjes gerust weg, vooral wanneer u niet door enige kennis van zaken gehinderd wordt, zoals nu bijvoorbeeld, en eigenlijk in deze hele discussie.
Oud 10 april 2009, 12:51   #213
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja zagevent, in een discussie over de islam in Europa heden ten dage moeten we het verleden van het christendom inderdaad vergeten. Dat heeft namelijk helemaal NIETS met het onderwerp te maken.

U gebruikt de uitwassen van het christendom uit het verleden namelijk enkel en alleen om de uitwassen van de islam van vandaag de dag - waar mensen dus NU last van hebben, goed te praten/te verzachten/met de mantel der liefde te bedekken.

U kent overduidelijk de betekenis van de uitdrukking 'wishful thinking' niet, anders zou u niet met zo'n domme opmerking komen.

Het is AN. Was het geen AN geweest, dan was het ook niet opgenomen in het woordenboek. Dus laat die ons-kent-ons belerende knipoogjes gerust weg, vooral wanneer u niet door enige kennis van zaken gehinderd wordt, zoals nu bijvoorbeeld, en eigenlijk in deze hele discussie.
Op punt 1 ga ik niet meer terugkomen aangezien u blijkbaar niet het intellect hebt om mijn, nochthans simpele punt, te begrijpen.

Punt 2. Tsja, dat is uw mening...

Punt 3. 'harses' is alleszins een weinig gebruikt woord in Vlaanderen en Nederland. In normaal Nederlands zegt men 'hoofd' of 'kop' .

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 10 april 2009 om 12:58.
Oud 10 april 2009, 12:54   #214
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij zitten er ook een aantal trollen tussen, degenen die dat niet zijn zijn natuurlijk best wel erg bezig, meer nog dan de gemiddelde telegraaf reaguurder.
Oud 10 april 2009, 12:58   #215
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
De frustratie loopt hoog op. Begrijpelijk natuurlijk wanneer u uw gelijk niet kan halen... .
Potten, ketels, zwart enzo.

U valt hier verschrikkelijk door de mand, en doet me in heel uw doen en laten aan een ander forumlid denken, die er een soortgelijke manier van discussiëren op na houdt. Voor zover men bij zowel u als hem van enige discussie kan spreken natuurlijk.
Oud 10 april 2009, 12:59   #216
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Potten, ketels, zwart enzo.

U valt hier verschrikkelijk door de mand, en doet me in heel uw doen en laten aan een ander forumlid denken, die er een soortgelijke manier van discussiëren op na houdt. Voor zover men bij zowel u als hem van enige discussie kan spreken natuurlijk.
Ik weet niet over wie u het hebt.
Oud 10 april 2009, 13:43   #217
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Inmiddels heeft ons Witte Roosje zijn post aangepast zodat ik er nog eens op ga terugkomen:
Citaat:
Op punt 1 ga ik niet meer terugkomen aangezien u blijkbaar niet het intellect hebt om mijn, nochthans simpele punt, te begrijpen.
Ik denk eerder dat het uw gebrek aan intellect is dat niet in kan zien dat er weliswaar lang en breed over de uitwassen van het christendom in het verleden gediscussiëerd kan worden, maar dat zulks in deze draad in het geheel niet van toepassing is.

Citaat:
Punt 3. 'harses' is alleszins een weinig gebruikt woord in Vlaanderen en Nederland. In normaal Nederlands zegt men 'hoofd' of 'kop' .
Ten eerste zou men 'hersens' of 'hersenen' zeggen (ik weet dat het gebruik van dat orgaan u, zoals reeds vele malen gebleken is, niet altijd even goed afgaat, maar soit). En ten tweede maakt het feit dat 'harses' (volgens u) niet vaak gebruikt wordt, het er evenwel niet minder Nederlands op. 'Tra' wordt ook niet vaak gebruikt (eigenlijk alleen in kruiswoordpuzzels), doch dat is net zo goed Nederlands. Het is dus niet zo dat omdat u het niet kent, dat het dan niet bestaat of niet waar zou zijn, he. Waarmee dan ook gelijk uw starre, van oogkleppen voorziene instelling en kijk op een aantal zaken mooi geïllustreerd is gebleken.
Oud 10 april 2009, 14:55   #218
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Inmiddels heeft ons Witte Roosje zijn post aangepast zodat ik er nog eens op ga terugkomen:
Ik denk eerder dat het uw gebrek aan intellect is dat niet in kan zien dat er weliswaar lang en breed over de uitwassen van het christendom in het verleden gediscussiëerd kan worden, maar dat zulks in deze draad in het geheel niet van toepassing is.

Ten eerste zou men 'hersens' of 'hersenen' zeggen (ik weet dat het gebruik van dat orgaan u, zoals reeds vele malen gebleken is, niet altijd even goed afgaat, maar soit). En ten tweede maakt het feit dat 'harses' (volgens u) niet vaak gebruikt wordt, het er evenwel niet minder Nederlands op. 'Tra' wordt ook niet vaak gebruikt (eigenlijk alleen in kruiswoordpuzzels), doch dat is net zo goed Nederlands. Het is dus niet zo dat omdat u het niet kent, dat het dan niet bestaat of niet waar zou zijn, he. Waarmee dan ook gelijk uw starre, van oogkleppen voorziene instelling en kijk op een aantal zaken mooi geïllustreerd is gebleken.
"Ik denk eerder dat het uw gebrek aan intellect is dat niet in kan zien dat er weliswaar lang en breed over de uitwassen van het christendom in het verleden gediscussiëerd kan worden, maar dat zulks in deze draad in het geheel niet van toepassing is."

Dan bent u van een andere mening toegedaan.

"Ten eerste zou men 'hersens' of 'hersenen' zeggen (ik weet dat het gebruik van dat orgaan u, zoals reeds vele malen gebleken is, niet altijd even goed afgaat, maar soit). En ten tweede maakt het feit dat 'harses' (volgens u) niet vaak gebruikt wordt, het er evenwel niet minder Nederlands op. 'Tra' wordt ook niet vaak gebruikt (eigenlijk alleen in kruiswoordpuzzels), doch dat is net zo goed Nederlands. Het is dus niet zo dat omdat u het niet kent, dat het dan niet bestaat of niet waar zou zijn, he. Waarmee dan ook gelijk uw starre, van oogkleppen voorziene instelling en kijk op een aantal zaken mooi geïllustreerd is gebleken."

Idd, waarom zegt u dan niet gewoon het woord 'hersens'? 'Harses' wordt helemaal niet veel gebruikt in Vlaanderen en Nederland. Wrs is het een streekgebonden term. Dus gelieve in het vervolg wat duidelijker te zijn .
Oud 10 april 2009, 15:50   #219
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan bent u van een andere mening toegedaan.
Neen, het is: dan bent u een andere mening toegedaan (het woordje 'van' hoort daar helemaal niet thuis en is overbodig), danwel daarin verschilt u van mening (met mij) (hier hoort het woordje 'van' dan wel weer thuis).

Citaat:
Idd, waarom zegt u dan niet gewoon het woord 'hersens'? 'Harses' wordt helemaal niet veel gebruikt in Vlaanderen en Nederland. Wrs is het een streekgebonden term. Dus gelieve in het vervolg wat duidelijker te zijn .
Waarom stelt u zulke domme, aan regelrechte achterlijkheid grenzende vragen?

Ten eerste is het geen streekgebonden term, maar is harses de informele, edoch nog immer goedgekeurde variant van hersenen, zoals dat o.a. in huiselijke kring, op het schoolplein en onder vrienden en bekenden gebezigd wordt.
Ten tweede weet eenieder die wel eens een boek heeft opengedaan, en daar bedoel ik niet een willekeurig stripverhaal mee, wat het woord 'harses' betekent.
En ten derde was ik duidelijk en kan ik er verder niets aan doen dat uw begrijpend vermogen niet verder reikt dan een-vou-di-ge Jip-en-Jan-ne-ke taal.
Oud 10 april 2009, 16:32   #220
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen, het is: dan bent u een andere mening toegedaan (het woordje 'van' hoort daar helemaal niet thuis en is overbodig), danwel daarin verschilt u van mening (met mij) (hier hoort het woordje 'van' dan wel weer thuis).

Waarom stelt u zulke domme, aan regelrechte achterlijkheid grenzende vragen?

Ten eerste is het geen streekgebonden term, maar is harses de informele, edoch nog immer goedgekeurde variant van hersenen, zoals dat o.a. in huiselijke kring, op het schoolplein en onder vrienden en bekenden gebezigd wordt.
En ten derde was ik duidelijk en kan ik er verder niets aan doen dat uw begrijpend vermogen niet verder reikt dan een-vou-di-ge Jip-en-Jan-ne-ke taal.
"Neen, het is: dan bent u een andere mening toegedaan (het woordje 'van' hoort daar helemaal niet thuis en is overbodig), danwel daarin verschilt u van mening (met mij) (hier hoort het woordje 'van' dan wel weer thuis)."

Weer een inhoudelijk zeer sterke post. Proficiat!

"Waarom stelt u zulke domme, aan regelrechte achterlijkheid grenzende vragen?"

Doe ik niet. Dat moet uw verbeelding zijn .

"Ten eerste is het geen streekgebonden term, maar is harses de informele, edoch nog immer goedgekeurde variant van hersenen, zoals dat o.a. in huiselijke kring, op het schoolplein en onder vrienden en bekenden gebezigd wordt."

Streekgebonden

"Ten eerste is het geen streekgebonden term, maar is harses de informele, edoch nog immer goedgekeurde variant van hersenen, zoals dat o.a. in huiselijke kring, op het schoolplein en onder vrienden en bekenden gebezigd wordt."

In Limburg is men niet zo bekent met de term 'harses'. Gebruik in het vervolg de toch maar de formele variant. Dat is voor iedereen het beste .

Raar, in de zware lectuur, die in geregeld tot ij neem ben ik nog nooit het woord 'harses' tegengekomen. Ik denk dat men liever de formele variant gebruikt, zoals iedereen.

"En ten derde was ik duidelijk en kan ik er verder niets aan doen dat uw begrijpend vermogen niet verder reikt dan een-vou-di-ge Jip-en-Jan-ne-ke taal."

Raar, in de zware lectuur (en dan bedoel ik jip en janneke), die ik geregeld tot mij neem ben ik nog nooit het woord 'harses' tegengekomen. Ik denk dat men liever de formele variant gebruikt, zoals elke Nederlandstalige.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be