Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2010, 15:34   #201
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Met andere woorden: omkappen die handel, we zullen er weidegrond van maken om nog meer vette steaks op ons bord te krijgen. Weg met de biodiversiteit! Zolang uw vette pens maar gevuld is.

Wat een arrogantie, zeg. U vergeet dat bomen niet enkel zuurstof produceren, maar ook water (omdat jij uit je luie zetel drinkwater kunt halen wil niet zeggen dat iedereen dat kan). Bovendien houdt natuurlijke begroeiing de grond vast, hetgeen bodemerosie voorkomt. Die algen waar jij zo vol lof over bent krijgen de bovenhand wanneer de regenwouden verdwijnen, waaronder vele giftig zijn en opnieuw de biodiversiteit in het water bedreigen.
Boehoe, cry me a river ... het gaat hier dus om 3,2 ha "bos". Uitgedrukt in gewonemensentaal: drie en een halveboom. Dat zal het echt wel maken als het gaat om zuurstof- en drinkwaterproductie. Even ter vergelijking: het Vrijbroekpark in Mechelen: 50 ha. Peerdsbos Brasschaat: 148 ha. Zoniënwoud: 4421 ha. Het aandeel en het nut van het Lapperfortbos zijn simpelweg verwaarloosbaar.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 15:46   #202
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Boehoe, cry me a river ... het gaat hier dus om 3,2 ha "bos". Uitgedrukt in gewonemensentaal: drie en een halveboom. Dat zal het echt wel maken als het gaat om zuurstof- en drinkwaterproductie. Even ter vergelijking: het Vrijbroekpark in Mechelen: 50 ha. Peerdsbos Brasschaat: 148 ha. Zoniënwoud: 4421 ha. Het aandeel en het nut van het Lapperfortbos zijn simpelweg verwaarloosbaar.
En wat dan nog? De actievoerders worden afgeschilderd als halve wilden die niets te vertellen hebben, doch ik zie het als een teken van hoop in de individualistische egoïstische samenleving: Een solidaire actie zonder het oog op winstbejag. Dat dit wordt aanzien als een misdaad vindt ik gewoonweg walgelijk.
Oud 6 maart 2010, 16:02   #203
Steve_M

Standaard

Citaat:
En wat dan nog? De actievoerders worden afgeschilderd als halve wilden die niets te vertellen hebben, doch ik zie het als een teken van hoop in de individualistische egoïstische samenleving: Een solidaire actie zonder het oog op winstbejag. Dat dit wordt aanzien als een misdaad vindt ik gewoonweg walgelijk.
Een hoop beroepsdoppers die klagen over de individualistische egoïstische samenleving? Gekker moet het niet worden. Professionele activisten, gefinancierd met het belastinggeld dat de gewone werkmens elke maand mag afgeven. Grappig ook dat zulke activisten zichzelf steevast karakteriseren als "links": in de goede oude Sovjettijd werden zulke werkweigeraars als tegenstanders van de revolutie beschouwd en mochten zij een jaartje of acht gedwongen kanalen gaan graven of in een Siberische goudmijn gaan werken. Allez, dan is het nu voor deze revolutionaire helden zoeken naar de volgende zinloze protestactie of het volgende kraakpand om te verneuken.
Oud 6 maart 2010, 16:07   #204
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Een hoop beroepsdoppers die klagen over de individualistische egoïstische samenleving? Gekker moet het niet worden. Professionele activisten, gefinancierd met het belastinggeld dat de gewone werkmens elke maand mag afgeven. Grappig ook dat zulke activisten zichzelf steevast karakteriseren als "links": in de goede oude Sovjettijd werden zulke werkweigeraars als tegenstanders van de revolutie beschouwd en mochten zij een jaartje of acht gedwongen kanalen gaan graven of in een Siberische goudmijn gaan werken. Allez, dan is het nu voor deze revolutionaire helden zoeken naar de volgende zinloze protestactie of het volgende kraakpand om te verneuken.
U bent duidelijk bekend met het anarchistenmilieu . Ratel maar weer gerust verder over de sovjets, en hoe veel doden op hun naam staan. T'is blijkbaar het enige wat men kan opwerpen.
Oud 6 maart 2010, 16:10   #205
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het lappersfortbos staat ook symbool voor de 10.000 ha zonevreemd bos in Vlaanderen met bestemming beton.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 16:15   #206
Steve_M

Standaard

Citaat:
U bent duidelijk bekend met het anarchistenmilieu . Ratel maar weer gerust verder over de sovjets, en hoe veel doden op hun naam staan. T'is blijkbaar het enige wat men kan opwerpen.
Ik heb helemaal niet gesproken over hoeveel doden op de naam van de sovjets staan, ik merkte alleen op dat werkweigeraars in de sovjettijd aan het werk gezet werden. Twee jaar in een boom gaan zitten om een punt te maken dat weinig tot geen relevantie heeft voor 99% van de samenleving noem ik een schoolvoorbeeld van actie voeren om actie te voeren.
Oud 6 maart 2010, 16:22   #207
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb helemaal niet gesproken over hoeveel doden op de naam van de sovjets staan, ik merkte alleen op dat werkweigeraars in de sovjettijd aan het werk gezet werden. Twee jaar in een boom gaan zitten om een punt te maken dat weinig tot geen relevantie heeft voor 99% van de samenleving noem ik een schoolvoorbeeld van actie voeren om actie te voeren.
Het is niet omdat jij dat niet relevant vindt dat het zo is. Enkel en alleen maar kakken op de status van eventuele werkloosheid van die mensen doet niets af aan de symbolische waarde van dit gebeuren. Niet iedereen wil meedraaien in de illusie van werk, huisje, tuintje.

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 6 maart 2010 om 16:27.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 16:33   #208
Steve_M

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat jij dat niet relevant vindt dat het zo is. Enkel en alleen maar kakken op de status van eventuele werkloosheid van die mensen doet niets af aan de symbolische waarde van dit gebeuren. Niet iedereen wil meedraaien in de illusie van werk, huisje, tuintje.
Je bedoelt de illusie van bijdragen tot de sociale zekerheid waarmee werkloosheidsuitkeringen, ziekteverzekering en pensioenen gefinancierd worden?
Oud 6 maart 2010, 19:28   #209
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Hoeveel werkmensen ken jij die tijd hebben om een paar maanden in een bos te gaan liggen..
Zéér goed opgemerkt.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 19:33   #210
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het zijn inderdaad geen mensen die dagelijks uit gaan werken; dit betekent echter niet dat ze dopgeld trekken.
Geen dopgeld, misschien dan het OCMW of liefdadigheid? Ze moeten toch ergens van leven nietwaar of houden/hielden ze zich in leven met takken en twijgen want, van de jacht en de visvangst zullen ze ook wel niet hebben geleefd ofwel? Want zo te lezen kent u deze personen persoonlijk daarom uit nieuwschierigheid deze vragen.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 6 maart 2010 om 19:34.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 20:01   #211
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bedoelt de illusie van bijdragen tot de sociale zekerheid waarmee werkloosheidsuitkeringen, ziekteverzekering en pensioenen gefinancierd worden?
Nu maak jij insinuaties en veronderstellingen.

Ik begrijp zeer goed dat niet iedereen wil meedraaien in de illusie van werk, huisje, tuintje. De mens is daar eigenlijk niet voor gemaakt.
Oud 6 maart 2010, 20:01   #212
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht

Geen dopgeld, misschien dan het OCMW of liefdadigheid? Ze moeten toch ergens van leven nietwaar of houden/hielden ze zich in leven met takken en twijgen want, van de jacht en de visvangst zullen ze ook wel niet hebben geleefd ofwel? Want zo te lezen kent u deze personen persoonlijk daarom uit nieuwschierigheid deze vragen.
Waaruit zou moeten blijken dat ik deze personen persoonlijk ken?

Laatst gewijzigd door artisjok : 6 maart 2010 om 20:01.
Oud 6 maart 2010, 21:23   #213
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Nee, er zijn er meer en meer die meedraaien op luilakken, huisje, tuintje. Dankzij de sociale zekerheid.
Oud 6 maart 2010, 21:30   #214
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Nee, er zijn er meer en meer die meedraaien op luilakken, huisje, tuintje. Dankzij de sociale zekerheid.
Is dit een poging om de realiteit weer te geven? Of is dit je mening die je weergeeft?

Kan je ook het verband met deze topic duiden?
Oud 6 maart 2010, 22:08   #215
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht

ooit kennisgemaakt met studenten, zelfstandigen.. ?

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 22:19   #216
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dit een poging om de realiteit weer te geven? Of is dit je mening die je weergeeft?

Kan je ook het verband met deze topic duiden?
Wat denk jij?
Oud 6 maart 2010, 22:20   #217
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
ooit kennisgemaakt met studenten, zelfstandigen.. ?
Als student studeerde ik, als zelfstandige werkte ik. Geen tijd voor zever.
Oud 6 maart 2010, 22:31   #218
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat denk jij?
Ik denk dat je het verband met dit topic niet kan duiden.

Laatst gewijzigd door artisjok : 6 maart 2010 om 22:31.
Oud 6 maart 2010, 22:36   #219
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je het verband met dit topic niet kan duiden.
Ik denk van wel.
Oud 7 maart 2010, 08:17   #220
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk van wel.
Laat maar.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be