Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2008, 16:11   #201
Doedelzak
Banneling

Doedelzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
on topic de beste post van deze draad !
Gelet op uw Vlaams-nationaal niveau kan ik dat begrijpen. Jupiler is dan nog wel een Belgische pint.

Terloops gezegd, ik ben een grote fan van bruin kasteelbier.

Laatst gewijzigd door Doedelzak : 5 oktober 2008 om 16:13.
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 16:12   #202
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Gelet op uw Vlaams-nationaal niveau kan ik dat begrijpen. Een Belgische pint dan toch, hoop ik.
ik dacht dat het erover ging dat Lippens nog snel zijn toevlucht kon zoeken bij Inbev-AnheuserBush ... omdat alles dichterbij huis verbrand is ... las jij dat er ook in ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 16:31   #203
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
KBC heeft een Vlaamse voetafdruk, dat kan je niet ontkennen
Inderdaad, dat merk je ook in Waalse faciliteitengemeenten.
De andere banken doen daar meestal zoals de andere handelaars, wegens amper Vlamingen ongeveer alle affiches enkel in het FR.
De KBC probeerde echter zo lang mogelijk alles in de 2 talen te doen, tot men nu ongeveer ingezien heeft dat het vechten tegen de bierkaai is.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 16:37   #204
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
De andere banken doen daar meestal zoals de andere handelaars, wegens amper Vlamingen ongeveer alle affiches enkel in het FR.
De KBC probeerde echter zo lang mogelijk alles in de 2 talen te doen, tot men nu ongeveer ingezien heeft dat het vechten tegen de bierkaai is.
Wat een schoften!
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 19:23   #205
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
De dag dat ik van het taalfederalisme ga houden, is de dag dat de zon rond de aarde gaat draaien.
De dag dat de BUB respect gaat opbrengen voor andere organisaties is de dag dat pasen en kerstmis samenvallen...

Laatst gewijzigd door Kim : 5 oktober 2008 om 19:23.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 19:24   #206
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Wat een schoften!
Heeft er helemaal niets mee te maken, maar blijkbaar mag dat niet gezegd worden???
Oud 5 oktober 2008, 20:26   #207
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U moet niet iemand datgene verwijten wat u zelf deed. U was ooit in geen dagen te bespeuren op het forum. En zo heeft iedereen wel een periode van 'forummoeheid'.
Inderdaad, ik heb ook wel eens last van "forummoeheid". Bepaalde mensen waarbij ik ook pb-correspondeer, weten dan ook wat de reden is van mijn afwezigheid. Heel vaak heeft het hoegenaamd niets met het forum zelf te maken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 20:29   #208
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Jammer, want KBC is een echte Vlaamse bank, een bank waarvan het zwaartepunt hier ligt. In tegenstelling tot Dexia, dat grotendeels in Franse handen is, en (vroeger) Fortis met een belangrijke Nederlandse poot.
Of de KBC een "Vlaamse bank" is, ontgaat me volkomen. Bij mij is dat ook niet zo belangrijk. Wel belangrijker vind ik het dat een bank goede dienstverlening biedt en daarenboven een zekerheid heeft die speculaties vermijdt. Zo is er bijvoorbeeld Argenta dat niet beursgenoteerd, wat de stabiliteit alleen maar verhoogt. Mede hiervoor heb ik indertijd al mijn financiële zaken van de, toen nog, KB weggehaald en bij Argenta geplaatst.
Oud 5 oktober 2008, 20:35   #209
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ter info: wat ik om handen heb, zijn uw zaken niet.

Het is niet omdat ik niet 24/24 op dit forum aan uw aandachtswensen voldoe, dat ik een discussie ontloop.

U weet goed genoeg wat mijn standpunt is, meerdere mensen hebben dit reeds aangetoond (moet ik per se een copy/paste gaan doen?).

U ziet verwijten waar er geen zijn maar doet zelf denigrerend verder (zoals we gewend zijn). Ik ga er niet meer verder op in, het is duidelijk genoeg aangetoond in deze discussie.

Neen, het is niet omdat een leeuw buitenhangt dat een bank flamingantisch is. Jammer genoeg heb ik van uw kant nog geen enkele repliek gekregen op het feit waarom KBC de enige bank is die een zwartgeklauwde leeuw buitenhangt ipv een roodgeklauwde (zoals de rest van de banken). Op zich is dat een detail, maar het is een subtiele toets.

Ik zie niet in waarom u zit te steigeren in deze discussie... Ik ga niet mee in de stellingen van Hans (die heb ik al enige tijd achter me gelaten) maar geschiedkundig is er wel degelijk een Vlaamse toets terug te vinden. Jammer dat u dat wil ontkennen enkel en alleen omdat het uit de mond van een Belgicist komt. Jammer, maar het typeert u.

Bij deze mag u lekker verder veronderstellen, denigreren en onderhuids beledigen in deze discussie. Ik heb mijn mening gegeven en laat me niet verder behandelen als een klein kind door iemand die denkt dat hij het warm water heeft uitgevonden.
Mij interesseert het hoegenaamd niet wat u om handen heeft. Dat zijn uw private zaken.

Alleen vind ik het merkwaardig dat u uw bewering niet hard weet te maken over dat zogezegde "flamingantische" karakter van de KBC. Die bewering gaat niet over de vroegere KB, maar wel over de huidige KBC. 't Enige waarmee u komt aandraven is dat er aan een of ander kantoor blijkbaar een zwarte leeuw hangt of heeft gehangen (daarbij u tegensprekend want u stelt in hetzelfde bericht dat er ook een Dexiakantoor is waar dat gebeurde... Is Dexia nu ook "flamingantisch"?). Concrete, inhoudelijke elementen kunt u niet geven.

Ik beschouw uw bewering over de KBC dan ook als pure prietpraat van gefrustreerde belgicisten die ergers vijanden moeten zoeken waar er hoegenaamd geen zijn. De vijand is dus de KBC die zogezegd het belgicistische Fortis zou willen kelderen... Ach, als men dat denkt, weet men maar weinig over de financiële wereld alsook de verwevenheid van de verschillende financiële spelers. Als Fortis ten onder zou gaan, betekent dat gewoon een bloedblad in heel de Belgische banksector. KBC heeft dus geen enkel belang in het neerhalen van Fortis.
Oud 5 oktober 2008, 20:38   #210
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U weet goed genoeg wat mijn standpunt is, meerdere mensen hebben dit reeds aangetoond (moet ik per se een copy/paste gaan doen?).
Niemand, maar ook niemand heeft weten te antwoorden op de reeks vragen die ik u voorlegde. Niemand.

Niemand heeft kunnen aantonen op basis van welke gronden de huidige KBC "flamingantisch" zou zijn. Ik heb niemand iets weten te schrijven over de beleidsopties, investeringskeuzes, directiepolitiek, enz. die zouden moeten wijzen op "flamingantisme".

Indien wel, gelieve dan zo goed te zijn de verwijzing naar een dergelijk bericht te plaatsen.
Oud 5 oktober 2008, 20:41   #211
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
In bijna iedere bank van de faciliteitengemeenten (en zelfs daarbuiten) kan men papieren in de eigen taal ontvangen. Ga maar eens naar ING in de Pollartstraat in Vloesberg bijvoorbeeld!
Oud 5 oktober 2008, 20:43   #212
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oei oei... sebiet mag je het ook nog gaan uitleggen aan Jan van den Berghe hier...
De stelling "de KBC is een Vlaamse bank" is wel iets heel anders dan wat jullie - Hans I en u - hier beweerden, nl. dat de KBC een "flamingantische" bank is.
Oud 6 oktober 2008, 05:27   #213
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In bijna iedere bank van de faciliteitengemeenten (en zelfs daarbuiten) kan men papieren in de eigen taal ontvangen. Ga maar eens naar ING in de Pollartstraat in Vloesberg bijvoorbeeld!
1 Deel van Vloesberg is inderdaad 1 van de weinige Waalse faciliteitengemeenten waar het Nederlands nog iets te betekenen heeft.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 10:20   #214
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De stelling "de KBC is een Vlaamse bank" is wel iets heel anders dan wat jullie - Hans I en u - hier beweerden, nl. dat de KBC een "flamingantische" bank is.
Hier ben ik het eens met Jan.

KB was een flamingantische bank die bij haar fusie met CERA er op aangedrongen heeft om van KBC (KB + Vlaamse kantoren van CERA) en CBC (Waalse kantoren van CERA) twee individuele banken te maken onder de holding KBC. De reden daarbij was de flamingantische klanten niet te verliezen.
De strategie van een Vlaamse KBC en een Waalse CBC is dan ook niet meer dan een commerciële strategie.

In de werkelijkheid is er dan ook niks meer te merken van een flamingantische strategie bij KBC.

Het klopt dat zowel KBC als CBC (eigenlijk de holding KBC) kiest voor de strategie van "lokale" bank. In tegenstelling tot de andere banken op de Belgische markt heeft KBC duidelijk gekozen om haar buitenlandse partners in eigen bezit te beheren. Met de huidige financiële crisis toont dit alleen aan dat KBC de beste strategie heeft gekozen.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 10:38   #215
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
Hoe moet een mens in godsnaam nog commentaar blijven verzinnen bij de waanzin die de BUB de wereld instuurt? Nu komen ze al met de suggestie dat de (dreigende) neergang van Fortis en nu ook Dexia het werk is van een groot uitgesponnen flamingant sabotagenetwerk. Lees en huiver...
Ik heb hier ook al gelezen dat het een gevolg is van de PS. Als je mensen tegen elkaar opzet he, oh nationalistische(Vlaams of Belgisch) vrienden, begin je wat paranoïde te worden.
Oud 6 oktober 2008, 12:54   #216
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

we kunnen dus concluderen dat het een complot was van de Waalse rattachisten?
Oud 10 oktober 2008, 12:41   #217
Doedelzak
Banneling

Doedelzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De dag dat de BUB respect gaat opbrengen voor andere organisaties is de dag dat pasen en kerstmis samenvallen...
Wat bedoel je hiermee? Over welke organisaties heb je het? Wat is dat "gebrek aan respect" volgens jou?
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 13:04   #218
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je hiermee? Over welke organisaties heb je het? Wat is dat "gebrek aan respect" volgens jou?
Vraag dat maar eens aan je "eeuwige broeder" bij de BUB.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be