![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Wie 't kleine niet eert, en is 't grote niet weerd." Wie ben ik om ze tegen te spreken?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook spreken ze bijna allemaal zo goed als altijd een variant van het Nederlands, zeker in de omgang met elkaar. Vlamingen die thuis en onder vrienden een andere omgangstaal gebruiken dan het Nederlands - dat kan Arabisch, Berbers, Chinees, Duits, Engels, Frans, Grieks, Hongaars, Italiaans of om het even welke andere taal zijn - zijn in elk geval wat mij betreft volwaardige medeburgers, zolang ze er geen probleem mee hebben dat het Nederlands de officiële taal is in de communicatie met de overheid en de voorkeurstaal in de omgang met hun landgenoten.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik wou even mijn welgemeende sympathie uitspreken voor mijn zuiderburen in België, of het Walen of Vlamingen zijn. Jullie hebben een groot probleem en ik hoop van ganser harte dat het zich laat oplossen. Het is geen geheim dat ik graag een hereniging zou zien van verschillende lage landen (met of zonder Wallux), maar zoals jullie tegen mekaar tekeer gaan gun ik niemand.
Het vervelende is dat er wel een kern van waarheid zit in het vele gekibbel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() laten we zeggen dat sommige Fransen af en toe Algemeen Frans spreken. nog nooit iemand van Parijs met iemand van Marseille horen praten??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat wel een héél raar iets is zijn de Belgische dialecten.
We onderscheiden daarin in dit geval de Vlaamse en de Franstalige. In vlaanderen hebben we wel zeker 200 verschillende dialecten. Dat gaat zo ver dat als op een bepaald punt een dialect wordt gesproken en je 5 Km verder rijdt er een héél ander wordt gesproken.... Samenhangend volk zei je ? In Wallonie wordt 1 (één) dialect gesproken, en dat over héél Wallonie. Ik krijg zo de indruk dat we Walen een "meer" samenhangend volk" zijn dan de vlamingen. Ik wil de koe de bel niet aanbinden, maar is dat op z'n minst niet héél erg raar ? Waarom is er maar 1 (één) "waals dialect" en ontelbare vlaamse. Daar komt nog bij dat sommige vlaamse dialecten taalkundig gezien echt dieventalen kunnen genoemd worden. Dat gaat zover dat vlaamse serie's op televisie ondertiteld moeten worden. Tot zover onze echte vlaamse cultuur, ons echt ras en ons echt volk. Laatst gewijzigd door Henri1 : 7 november 2008 om 12:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bv: iemand uit Namen, die verwijten ze dat hij traag en zangerig spreekt. edit: ik heb het hier dan nog over dialecten binnen het Frans, laat staan hoeveel dialecten binnen het Waals er zijn. Pelgrim zal hier wel een boompje over opzetten ![]()
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 7 november 2008 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat laatste volk steelt nochtans geen talen en ook geen steun. Wie de echte 'dieven' zijn is voor velen duidelijk. LOL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het blijven dezelfde woorden. In vlaanderen is dat wel even anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daar bestaan andere topics van. Blijf eens bij de les aub. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Staatssecretaris
|
![]() Dubbel
Laatst gewijzigd door Stef Leeuwenhart : 7 november 2008 om 14:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen, niet altijd hoor, al niet in het Frans, laat staan in het Waals.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb het eens meegemaakt dat een Luikenaar aan mij vroeg te vertalen wat een gast van Charleroi zat te vertellen.
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor zover ik weet is het Waals overal in Wallonie hetzelfde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Waals
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel in vlaanderen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() aha, je begint al terug te krabbelen.
wat is het nu, 1 zone of 4 of 5? trouwens, niet iedereen in Wallonië spreekt Waals hé.
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik beweeg me in Wallonië zelden verder dan Namur, en daar is het Waals van Liège nog van toepassing. Het Waals is ook maar een dialect hé. Dus niet iedereen spreekt het. |
|
![]() |
![]() |