![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Staatssecretaris
|
![]() Ja eigenlijk wel en toch zijn er met die mensen geen problemen in Wallonië, worden er geen gemeenten opgeeist om over te hevelen naar het Vlaamse gewest, moeten de mensen van de regio waar ze gaan wonen zijn zich niet aanpassen aan de nieuwkomers maar hebben die zich blijkbaar perfect geïntegreerd. Blijkbaar is die arrogantie alleen maar bij franstaligen die in Vlaanderen komen wonen aanwezig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan. Doet dat iets af van het feit dat de huidige voorstanders van Vlaamse onafhankelijkheid dat doen omwille van de redenen die ik opsom en dat veruit de voornmaaste kracht achter het huidig streven naar meer Vlaams autonomie of onafhankelijkheid de Vlaamse kleinburgerij (KMO-vrije beroepen) is op basis van economische argumenten (geld) ondersteund door een deel van Vlaanderen op basis van racistische en xenofobe (Vlaams Belang) of goedkoop rechts-populisme (LDD). Ik kan het ook niet helpen dat de Vlaamse Beweging rechts is en dat haar eisen voor 99% afkomstig zijn van het Vlaams patronaat. Dat er 1% is van de Vlaamse Beweging die niet rechts is en die andere motieven heeft kan wel zijn maar ik zie niet direct in waarom mijn standpunten zou baseren op die 1% |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga je nu beweren dat de Vooruitgroep, V-SB, Meervoud etc...de voornaamste krachten zijn achter de huidige staatshervorming? Mijn indruk is dat de invloed van extreem-rechtse formaties als Vlaamse-Belang, kleinburgerlijke formaties als NVA en de patronale lobbygroepen als Voka en Unizo "iets" meer gewicht in de schaal hebben gebracht dan bovenstaande bewegingen. Het volstaat alleen al om te lezen wat men wil overhevelen en waarom. Tenzij u uiteraard denkt dat de splitsing van de venootschapsbelasting (om maar één van de voornaamste eisen te noemen) een progressieve eis is. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een perfect voorbeeld is kartel CD&V-NVA. In vergelijking met CD&V is NVA een dwergorganisatie maar de vraag is welke organisatie de meeste invloed heeft, wie wie beïnvloed en waarom? Waarom is CD&V nadat het 50 jaar een trouwe vazal is geweest van het Belgische regime opeens de "Vlaamse" toer op gegaan. Lijken me allemaal interessante vragen. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 11 november 2008 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eens, maar ik was even benieuwd naar het deel van de bevolking dat u schaart onder "racistisch, xenofoob of goedkoop rechts populistisch of kleinburgerlijk". Indien dat een niet onaanzienlijk deel van de bevolking betreft doet dat afbreuk aan uw stelling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus de interessante vraag is: hoe komt het dat de militanten van de tsjeven ingestemd hebben met het voorstel van de tsjevenleiding om tot kartelvorming met flaminganten over te gaan, of kwam dat voorstel dan toch niet zo uit de lucht vallen? De tsjeven hebben vooral een probleem met hun leiders. Die kunnen het zich permitteren om (? op basis van een goddelijke voorspraak?) hun basis te negeren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als u werkelijk denkt dat helden van het laatste uur a la Vooruitgroep? Meervoud, V-SB etc evenveel wegen laat staan meer wegen op de huidige besluitvorming dan partijen als Vlaams Belang, lobbygroepen als Voka en Unizo en rechtse denktanks als de Warandegroep dan is op zijn minst opmerkelijk te noemen. De waarheid is dat de linkerzijde dominant is binnen de Vlaams Beweging, wat duidelijk blijkt uit de scores van VL.PRO in vergelijking met die van respectievelijk Vlaams Belang, NVA en rechtervleugel van CD&V. De oplage van 't Pallieterke in vergelijking met dat van Meervoud. De persaandacht voor de Warandegroep in vergelijking met die voor de Vooruitgroep. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooruitgroep??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U heeft de afgelopen anderhalve jaar in het oerwoud doorgebracht?
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 12 november 2008 om 15:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bedoel de Gravensteengroep. Ge ziet ze zijn zo bekend dat ik ze al alweer was vergeten. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben je al op de hoogte van het feit dat het kartel niet meer bestaat? Weet je ook waarom? Misschien toch eens de gazetten van de afgelopen maanden lezen. Overigens, de 'Vlaamse' retoriek van de tsjeven was ongeveer even geloofwaardig en radicaal als de SP.A die lult over de koopkracht van de mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit bewijst nog maar eens dat ze ongestoord fuck kunnen zeggen tegen de Vlaamse regelgeving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Brussel is weliswaar de hoofdstad maar als ik de replieken hier op het forum lees is het eerder een last dan een lust. Ik begrijp dan ook niet waarom jullie absoluut Brussel willen inlijven. Jullie willen een onafhankelijk Vlaanderen om van de franstaligen vanaf te zijn en nu ga in een onafhankelijk Vlaanderen dezelfde problemen importeren als in Belgie. Anderzijds is voor Vlaanderen het loslaten van Brussel de enige oplossing om de verfransing van de rand, die zich momenteel als een olievlek uitbreid, in te dijken. je mag er immers zeker van zijn dat in een onafhankelijk Vlaanderen, zonder Brussel, heel wat franstaligen de rand zullen verlaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |