![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 30 oktober 2008 om 20:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Minister
|
![]() Tuurlijk dat ge uwe C4 moet krijgen anders valt ge zonder inkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Zodat ze 1) geen vergoeding moeten en 2) mij zonder vangnet laten gaan. Het trieste is: het zijn de PIEPkleintjes die weg-gesaneerd zijn. Die verdienen zo'n 1.200 �* 1.500 netto per maand. En die zijn nu zonder werk. De TOPMANAGERS van dat bedrijf, die verdienen 10.000 �* 15.000,-€ netto/MAAND, en die zitten er nog steeds. Het is wraakroepend. Vandaar dat ik dus thuis zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En zolang ze jou niet ontslaan gewoon blijven waar je bent tot ze het beu worden en ze je toch ontslaan, zodat je van een uitkering kunt genieten. Ben je nu op de ziekenkas dan dat je thuis bent? Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 31 oktober 2008 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Banneling
|
![]() Werkzekerheid heeft schijnbaar ook zijn nadelen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Banneling
|
![]() ow, polly
![]() nooit op je werk te kennen geven dat je weg wilt. Dat is vragen om problemen. altijd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
|
![]() Citaat:
Problemen heb ik daar toch, en weggaan doe ik toch. En waarschijnlijk zeer binnenkort. Plus ik ben niet de enige die vraagt om weg te gaan, en het grappige is, het zijn anderen, die alles voor hun job over hebben, die hun walking papers krijgen. Logica is er niet echt, Jedd. Soms kan het juist héél goed zijn om ze te laten weten dat je weg wilt. Dan draaien ze misschien een beetje bij en worden de laatste weken draaglijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
|
![]() Citaat:
Mijn baas is verbazend hierin; hij stelt er blijkbaar niet veel vragen bij, dat men gemiddeld 6 �* 7 maanden blijft op de post die ik nu heb. En het topmanagement, ook slachtoffer, houdt het uit omdat ze met exorbitant hoge salarissen worden vastgehouden. Wat ik nu zie is: snel veel geld maken en de mensen die vertrappelen we zonder scrupules. En de vertrouwenspersoon heeft niks te zeggen, kan niks doen, en is de marionet van de baas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
|
![]() NB: de essentie van pesten op het werk is heel simpel.
Bijvoorbeeld: je geeft iemand een klein tikje met een potlood op zijn hand. Leuk, grappig, en LANG niet zo erg. Maar doe dit 10x per dag. En daarna vijf keer per uur. En dat maandenlang. Een klein tikje maar. Op den duur is die hand niet eens meer bruikbaar. Pesterij is een sluipend gif, waar je in het begin niks van merkt, je kunt het niet echt een naam geven en de "feiten" op zich kun je altijd wijten, in het begin, aan "de situatie", of "slecht humeur". Tot het begint te knagen. Ik hoop in elk geval dat meer en meer mensen het vroeg genoeg opmerken, zodat ze niet ziek gemaakt worden. De vinger erop leggen is echt niet altijd makkelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Banneling
|
![]() Pesten op het werk? Waar trek je de lijn? Meestal gaat het om opmerkingen naar een (zwakkere) persoon om zich aan te passen aan anderen,minder goed prestaties etc.Dat zijn geen pesterijen.Verbaal geweld aanschouw ik als pesterijen en kan niet door de beugel.En het wordt tijd dat werknemers zich eens weerbaarder opstellen en niet zoals mietjes!
Trouwens diegenen die zich gepest voelen functioneren ook niet buiten de werkplaats,zijn meestal sociaal onaangepaste mensen die de schuld steken op hun medemens.Slachtoffers van pesterijen zouden verplicht eens een assertiviteitstraining moeten volgen! In 99% van de gevallen durven pestslachtoffers geen woord te zeggen tegen hun collega's waardoor het pestgedrag dag na dag erger wordt.Indien de gepeste zelf niets onderneemt zal hij inderdaad ontslagen worden en niet de pester zelf! Iemand de gepest wordt op de werkvloer heeft vaak ook slechte evaluaties! Laatst gewijzigd door Gezond Vlaanderen : 1 november 2008 om 10:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
|
![]() Er is geen duidelijke lijn, en je kunt niet je vinger leggen op EEN of ANDER feit dat onacceptabel is, Gezond. Het zijn een hele serie dingen meestal, die langzaam aan, zoals een druppel water op een steen, een gat maken in iemand zijn krachten.
Een druppel water is ook niks, het is braaf en onschuldig. Maar donder maanden of jarenlang een druppel water op een steen en je krijgt een gat. Dan is het misschien moeilijk de schuld te geven aan die ene druppel? Dat probeerde ik hierboven uit te leggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
|
![]() Je weet er niet zoveel over, Gezond. Je zegt maar wat er in je opkomt en wat je denkt te hebben gemerkt. Maar zo werkt het heus niet.
Pesten op het werk is een soort van bedrijfspolicy de laatste jaren. En ALLE karakters krijgen ermee te maken. Agressieve assertievelingen vaak het eerst. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 1 november 2008 om 11:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Banneling
|
![]() Zou het soms kunnen gebeuren dat de gepeste ook wat schuld draagt?
En waarschijnlijk voelt de ene zich veel vlugger gepest dan de andere... Alleszins een moeilijke materie... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als zelfs U daar nog geen verschil in ziet waar zijn we dan mee bezig? ![]()
![]() |
![]() |
#219 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |||
Minister
|