![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u bereid te werken tot uw 70-ste (of langer)? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
15 | 20,83% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
39 | 54,17% |
dat hangt ervan af |
![]() ![]() ![]() |
14 | 19,44% |
anders |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,56% |
Aantal stemmers: 72. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In een bedrijf zie ik dat heel anders. Daar worden ze wel nog "on edge" gehouden. En ik denk dat die mensen daar nog heel erg nuttig kunnen zijn. Tis niet omdat je 65 jaar bent, dat je bent afgeschreven. Stel nu je bent perfect gezond, hooggeschoold maar hebt door omstandigheden echt geen zin om thuis te gaan zitten. Wel, waarom zou je dan stoppen met werken als je content bent met de situatie zoals hij er is ? Fysiek geen inspanning, je ervaring en kennis worden alomgewaardeerd..... En plaatsmaken voor jongeren: die mensen gaan ook ooit eens dood he.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je dan maar een stom sociaal leven hebt hoor er is zoveel te beleven naast het werk...werk = werk het kan leuk zijn, maar daar blijft het ook bij zelfs al is het min of meer een hobby
![]() |
![]() |
#205 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom niet 8+6 uur per dag leuke dingen doen ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Banneling
|
![]() De kerkhoven liggen vol met "onmisbare" mensen. Is het daarom dat de maatschappij steeds "vierkanter" draait?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
|
![]() Citaat:
als u werk leuker of even leuk is dan prive, zijde denk ik verkeerd bezig
![]() |
![]() |
#208 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Als ge u amuseert op uw job, wat meer kunt ge dan nog vragen ? En wat ge in uw prive doet, hebt ge helemaal aan uzelf: uitgaan, cinemake, sporten, enz.... Maar ik prefereer beiden leuk te vinden. Een job die mij niet aanstaat moet ik niet. Ik wil sochtends met plezier naar mijn werk gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Banneling
|
![]() Nu dit nog laten begrijpen aan die mensen welke uw huisvuil komen afhalen elke dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken iemand die kunstenaar is. Die verdient daar goed zijn brood mee, en hoe doet nu niets anders als wat hij zou doen als hij in zijn vrije tijd zat... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Banneling
|
![]() [quote=Tavek;3923719]Iedereen moet zijn keuzes in het leven maken.
Ik ken iemand die kunstenaar is. Die verdient daar goed zijn brood mee, en hoe doet nu niets anders als wat hij zou doen als hij in zijn vrije tijd zat...[/QUOTE] Dat is fantastish voor die mens. Maar iedereen kan geen kunstenaar zijn. Er zijn nu éénmaal mensen nodig die ondankbare en/of zeer zware lichamelijke arbeid verrichten, en het is oneerlijk om die te verplichten dat tot hun 70 jaar te doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() PS: Aangezien ik een twintiger ben, is het compleet normaal dat mijn sociaal leven bestaat uit uitgaan, sport en een filmke ofzo. Ik weet niet wat u deed toen u zo oud was, maar ik ga niet thuis voor de tv hangen met een pint in mijn pollen. Dat is vrij zielig eigenlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Banneling
|
![]() [quote=heilige;3923723]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Banneling
|
![]() En ja, ik ben aant werk opt moment. Paperke schrijven enzo. Tussendoor wat forummen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
|
![]() Citaat:
als u werk leuker is dan uw prive, heb je denk ik maar een vrij saai sociaal leven de mensen op uw werk denken (een supergroot aantal toch) dat werk in de eerst plaats een tijdverdrijf is om geld te verdienen om zo hun sociaal leven te onderhouden...uiteraard mag dat wel aangenaam zijn...Ik denk eerder als uw profesioneel tijdverdrijf LEUKER is dan uw vrije tijd, dat je dan iets moet doen aan je sociale situatie ![]()
![]() |
![]() |
#217 |
|
![]() Bwa, wat je doet in je vrije tijd speelt geen rol e...Niet iedereen wil een gezin stichten e?
![]() |
#218 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je moet bvb de dinsdag gaan werken, je poetst uw schoenen nog eens, je wast uw tanden, je scheert uw baard eens af, en je gaat met frisse moed uw bijdrage doen tot de efficientie van de maatschappij. |
|
![]() |
![]() |