Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2008, 16:59   #201
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik heb begrip voor de achtergrond van deze wet. In Nederland kennen wij zo'n wet niet en daar redt iedereen zich prima.
Wat er dus op wijst dat een dergelijke wet eigenlijk geen grond heeft en een maatschappij anders kan omgaan met alternatieve visies.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 17:01   #202
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar het hier om gaat is of een partij vertegenwoordigd wil worden door mensen die op een dergelijke smakeloze manier denken en/of handelen. Terecht heeft het VB deze man geroyeerd.
Edit: Dat het FN dit niet heeft gedaan zegt heel veel over die partij.
't Is algemeen geweten dat het FN nu eenmaal een groepje onbenullen is dat links en rechts wat aanmoddert.
Oud 9 november 2008, 17:04   #203
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat er dus op wijst dat een dergelijke wet eigenlijk geen grond heeft en een maatschappij anders kan omgaan met alternatieve visies.
Dat klopt. Maar ook in Nederland zullen mensen die dergelijke liedjes zingen uit de partij worden gezet. Dit staat los van het bestaan van een negationisme-wet.

U bent VB-er. U wilt toch ook niet vertegenwoordigd worden door mensen met een dergelijk optreden? Als partijlid zou ik blij zijn met een dergelijk kordaat optreden van een bestuur.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 17:08   #204
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bent VB-er. U wilt toch ook niet vertegenwoordigd worden door mensen met een dergelijk optreden? Als partijlid zou ik blij zijn met een dergelijk kordaat optreden van een bestuur.
Ja, maar dat is eigenlijk niet de politieke discussie die dat stukje video heeft los geweekt (vooral aan Franstalige kant). Men wil immers verkozenen op basis van dergelijke feiten de toegang tot het parlement ontzeggen.
Oud 9 november 2008, 17:11   #205
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Ja, maar dat is eigenlijk niet de politieke discussie die dat stukje video heeft los geweekt (vooral aan Franstalige kant). Men wil immers verkozenen op basis van dergelijke feiten de toegang tot het parlement ontzeggen.
Ah, volgens mij kan dat niet. Althans bij ons heeft een politicus onbeperkte vrijheid van meningsuiting in het parlement.
Oud 9 november 2008, 17:14   #206
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, volgens mij kan dat niet. Althans bij ons heeft een politicus onbeperkte vrijheid van meningsuiting in het parlement.
Wettelijk zal dat ook niet kunnen, maar aan Franstalige kant is men wel aan het nadenken om volksvertegenwoordigers uit te sluiten omwille van bepaalde opinies.
Oud 9 november 2008, 17:37   #207
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Als een overheid een officiële versie van geschiedkundige feiten tracht naar voor te schuiven, wekt dit altijd argwaan op. In plaats van de historische waarheid dan ook recht aan te doen, brengen dergelijke wetten eerder de twijfel naar boven. "Wat is er toch van aan dat andere visies bij wet verboden moeten worden?"
Inderdaad. Daar komt het op neer.
@Hertog: jij spreekt over roddels en leugens? Maar ik heb werken van Faurisson en co gelezen en die baseren zich doorgaans niet op wat vaag geklungel in de marge maar komen met wetenschappelijke en historische feiten aandraven. Dat is wel een klein verschil met een amateuristisch haatartikeltje dat je op sommige websites vind.
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 17:47   #208
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze kunnen veroordeeld worden op basis van racisme en dan worden hun burgerlijke rechten voor vijf jaar afgenomen en mogen ze de volgende 10 jaar geen politiek mandaat meer opnemen.

En als je in dit land op de scheldtirade "ik hoop dat je een ongeluk krijgt" antwoordt van: "als ik iemand omverrijd hoop ik dat het iemand van jou soort zal zijn" dan word je al veroordeeld wegens racisme.
Ik mag aannemen dat het zingen van dit liedje dan nog een maatje erger is. (alhoewel je hier als franstalige misschien onderuit kan, de Vlaams belanger daarentegen heeft het aan zijn zeel).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 17:57   #209
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Nu wordt trouwens de negationisme-wet erbij gesleept maar daar gaat het hier niet eens om. De beide zangers ontkennen namelijk niet maar bevestigen juist.

Waar het hier om gaat is of een partij vertegenwoordigd wil worden door mensen die op een dergelijke smakeloze manier denken en/of handelen. Terecht heeft het VB deze man geroyeerd.
Edit: Dat het FN dit niet heeft gedaan zegt heel veel over die partij.
Waar het hier om gaat is een liedje dat 8 jaar geleden werd gezongen wanneer (Delacroix nog geen senator was en ) LV zelfs geen lid was van het VB. Ik dacht dat het VB hier het woord "jeugdzondes" altijd zo graag gebruikte. Blijkbaar niet wanneer ze snel snel een politiek correct statement kunnen maken door ergens een lokale mandataris buiten te gooien. Mooie partij!
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 18:01   #210
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Waar het hier om gaat is een liedje dat 8 jaar geleden werd gezongen wanneer (Delacroix nog geen senator was en ) LV zelfs geen lid was van het VB. Ik dacht dat het VB hier het woord "jeugdzondes" altijd zo graag gebruikte. Blijkbaar niet wanneer ze snel snel een politiek correct statement kunnen maken door ergens een lokale mandataris buiten te gooien. Mooie partij!
Inderdaad, de redding van het vaderland.
Oud 9 november 2008, 18:07   #211
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
@Hertog: jij spreekt over roddels en leugens? Maar ik heb werken van Faurisson en co gelezen en die baseren zich doorgaans niet op wat vaag geklungel in de marge maar komen met wetenschappelijke en historische feiten aandraven. Dat is wel een klein verschil met een amateuristisch haatartikeltje dat je op sommige websites vind.
Echte wetenschappers en laboratoria (waaronder die van het Duitse BundesKriminalAmbt) hebben overtuigend gehakt gemaakt van de 'bevindingen' van Faurisson, o.a. t.o.v. Het dagboek van Anne Frank.

Daarom ben ik ook tegen het bestaan van negationisme-wetten. Deze pseudo-wetenschappelijke onzin kon tenminste uitgesproken en daardoor overtuigend weerlegd worden.

Faurisson is overigens letterkundige, geen historicus of andersoortige wetenschapper.
Oud 9 november 2008, 18:10   #212
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Echte wetenschappers en laboratoria (waaronder die van het Duitse BundesKriminalAmbt) hebben overtuigend gehakt gemaakt van de 'bevindingen' van Faurisson, o.a. t.o.v. Het dagboek van Anne Frank.

Daarom ben ik ook tegen het bestaan van negationisme-wetten. Deze pseudo-wetenschappelijke onzin kon tenminste uitgesproken en daardoor overtuigend weerlegd worden.

Faurisson is overigens letterkundige, geen historicus of andersoortige wetenschapper.
En onder welk politiek gesternte stond/staat die BundesKriminalAmbt? Ik wil maar zeggen, staatsorganen die wetenschappelijk onderzoek verrichten... objectiviteit ver te zoeken. Toch zeker in zo'n zaken.
Oud 9 november 2008, 18:11   #213
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
ik zie u t§och alleen maar zeggen dat ik er licht over ga.
normaal zou u moetn drijgen met naar yousouf te stappen en mij een proces aan mijun been te lappen.
mag ik besluiten dat u dit dan maar licht erover vind?
Ik ben zo geen voorstander van een wet die andere mensen verbiedt dingen te zeggen.

Waar ik me altijd zal tegen verzetten is de mentaliteit die mensen uit een bepaalde hoek constant weer ten toon spreiden. Zij proberen steeds weer het zingen van bepaalde liedjes te banaliseren. En dan bedoel ik liedjes zoals:

Mijn kleine jodin
ligt in ongebluste kalk.
Ze heeft haar ghetto verlaten
en is levend verbrand

Laatst gewijzigd door system : 9 november 2008 om 18:19.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 18:14   #214
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
In dit geval: zeker. En het is precies wat een degelijke partij hoort te doen als ze geloofwaardig wil blijven. Denk ook eens aan Duyvendak in Nl die vriendelijk doch dringend verzocht werd zich uit de tweede kamer terug te trekken wegens zijn 'jeugdzonden'. Of de Surinaamse Bijlhout die moest terugtreden uit de LPF wegens haar 'jeugdzonden'.
Oud 9 november 2008, 18:17   #215
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik ben zo geen voorstander van een wet die andere mensen verbiedt dingen te zeggen.

Waar ik me wel altijd zal tegen verzetten is, dat is tegen mensen zoals u, die het zingen van bepaalde liedjes probeert te banaliseren. En dan bedoel ik liedjes zoals:

Mijn kleine jodin
ligt in ongebluste kalk.
Ze heeft haar ghetto verlaten
en is levend verbrand
Ik snap nog altijd het probleem niet met die 2 zinnetjes. Het is noch denigrerend noch lovend niets nada noppes! Het enige wat het kan verweten worden is dat de tekst nogal "droog" en zonder emotie is, maar dan nog.
Oud 9 november 2008, 18:19   #216
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
En onder welk politiek gesternte stond/staat die BundesKriminalAmbt? Ik wil maar zeggen, staatsorganen die wetenschappelijk onderzoek verrichten... objectiviteit ver te zoeken. Toch zeker in zo'n zaken.
Ze waren niet de enige, er is trouwens ook contra-expertise verricht.
Natuurlijk kun je al die laboratoria en ooggetuigen terzijde schuiven en vertrouwen op de (weinig-wetenschappelijke) suggesties van een letterkundige met duidelijke ideologische bijbedoelingen.
Oud 9 november 2008, 18:20   #217
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik snap nog altijd het probleem niet met die 2 zinnetjes. Het is noch denigrerend noch lovend niets nada noppes! Het enige wat het kan verweten worden is dat de tekst nogal "droog" en zonder emotie is, maar dan nog.
Een man met uw naam zal dat ook nooit begrijpen. De echte Eichmann begreep het evenmin. Maar misschien is deze laatste dan ook uw idool.

Laatst gewijzigd door system : 9 november 2008 om 18:24.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 18:21   #218
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
In dit geval: zeker. En het is precies wat een degelijke partij hoort te doen als ze geloofwaardig wil blijven. Denk ook eens aan Duyvendak in Nl die vriendelijk doch dringend verzocht werd zich uit de tweede kamer terug te trekken wegens zijn 'jeugdzonden'. Of de Surinaamse Bijlhout die moest terugtreden uit de LPF wegens haar 'jeugdzonden'.
Sorry maar dat vind ik onzin. Tenslotte spreken we hier over feiten die gepleegd zijn voor de toetreding tot de partij blijkbaar en mensen uiteindelijk altijd evolueren (zowel als mens, gedachten etc etc)
Oud 9 november 2008, 18:24   #219
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze waren niet de enige, er is trouwens ook contra-expertise verricht.
Natuurlijk kun je al die laboratoria en ooggetuigen terzijde schuiven en vertrouwen op de (weinig-wetenschappelijke) suggesties van een letterkundige met duidelijke ideologische bijbedoelingen.
Die duidelijke ideologische bijbedoelingen kunnen overal zitten. Wie zegt dat de contra-expertise ook niet verricht is door mensen met een partij-kaart of via omkoping tot een goed resultaat hebben gebracht? Maar daar komt het niet op neer, het gaat hem louter over het feit dat in een democratie het mogelijk zou MOETEN zijn om dergelijk onderzoek te kunnen voeren en VRIJUIT te kunnen publiceren, zonder repercussies. Dit is een duidelijk voorbeeld dat zowel vrijheid van meningsuiting en democratie eigenlijk slechts in naam bestaan tot zo ver het systeem het WIL toelaten.
Oud 9 november 2008, 18:27   #220
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Sorry maar dat vind ik onzin. Tenslotte spreken we hier over feiten die gepleegd zijn voor de toetreding tot de partij blijkbaar en mensen uiteindelijk altijd evolueren (zowel als mens, gedachten etc etc)
Hebben ze er openlijk afstand van genomen dan?

Het spijt me voor je, Eichmann maar zo werkt het nu eenmaal in de politiek. Trouwens, niet alleen dáár.

Fouten uit het verleden kunnen vergeven worden maar dan moet er wel eerlijk over gesproken worden en afstand van genomen. Anders is een partij aan haar eigen leden verplicht mensen met een besmet blazoen uit de partij te weren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be