![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
België is van bij de "conceptie" ook nooit levensvatbaar (politiek, economisch) geweest, vandaar die collaborateursmentaliteit. Het was voortdurend dansen op een slappe koord voor de Belgische elites. Sinds de jaren '50 is de elitaire consensus gebaseerd op de EEG/EU, maar die laatste is precies de oorzaak van Belgiës ondergang nu. Maar dit terzijde.
Massimo Morsello - Punto di Non Ritorno Laatst gewijzigd door Volksstormer : 21 december 2008 om 01:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee hoor, niet alleen. Je noemde zelf Voorpost als solidaristisch, dat is ook al geen reclame. Ik wil me niet uitlaten over Het Vlaamse Voorpost (want dat ken ik niet) maar het Nederlandse Voorpost is tuig van de richel. Ach, en wie neemt ''nostalgische'' clubjes als N-SA nu serieus?
Nee, ik had het gewoon over het solidarisme zelf. Het is een achterhaalde ideologie. Niet dat je niet uit goede bedoelingen een vorm van solidarisme zou kunnen aanhangen. Per slot van rekening is onze eigen Sociaal-Economische-Raad ook een - gematigd - solidarisme. Maar verder dan dat moet het van mij niet gaan. Het blijft een clubje mannen dat voor mij beslist wat goed voor me is, zonder dat ik daar zelf enige inbreng in heb. En daar heb je precies de kern te pakken wat er mankeert aan solidarisme: Het is per definitie ondemocratisch en kan uiteindelijk, hoe gematigd ook, niet zonder een vorm van (groeps)dwang. In combinatie met nationalisme kan het een zeer giftig mengsel opleveren. Het oprechte Vlaams-nationalisme is in het verleden zwaar beschadigd geraakt door solidaristen. Dat is jammer want het overgrote deel van de Vlaams-nationalisten is democratisch. Zelfs zeer democratisch, gezien de relatief grote steun in deze groep voor bijvoorbeeld het BROV. Vandaar mijn opmerking dat een beetje Vlaams-nationalist het ondertussen wel heeft gehad met het solidarisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
|
![]() Citaat:
Hoe je die natie verder wilt vormgeven hangt af van je eigen politieke strekking maar dit zou pas stap 2 moeten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je weet niet waarover je spreekt, omdat de gemiddelde analyse of stellingname van N-SA je niveau gewoon te bovengaat.
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#207 |
Minister-President
|
![]() Waarom sla je driekwart van mijn citaat over? Je gaat dus akkoord met de inhoud of kunt er niets op zeggen?
Massimo Morsello - Punto di Non Ritorno Laatst gewijzigd door Volksstormer : 21 december 2008 om 02:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ja dit is allemaal zeer nostalgisch... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vooral niet klikken! ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 21 december 2008 om 02:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#212 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ze worden in 'veetransportwagons' vervoerd ( waar hebben we zulks nog gehoord), krijgen het etiket 'verrader' opgeplakt (hadden ze op 10 mei al verraad gepleegd?), worden 'mishandeld' (waar hebben we zulks nog gehoord) en belanden tenslotte in kampen (waarom niet de naam concenratiekampen?) in Zuid frankrijk, waar ze dikwils in 'mensonwaardige omstandigheden moeten leven' (waar hebben we zulks nog gehoord). Niet iedereen overleeft de 'deportatie', waar we dit hebben gehoord weet zowat iedereen, maar dit feit wordt maar voor één soort volk in het lang en breed gedurende tientallen jaren uitgesmeerd. En wat leren we hieruit 'filo'?
![]() |
![]() |
#213 | |
Minister-President
|
![]() [quote=system;3870404]:
Citaat:
Bedoelt u dit enkel op fascisme? Of wilt u het ook hebben over Nationalisme zoals bv.: het NS. Indien ja, zou u beter uw wijsheid voor uzelf houden misschien is dit wel teveel gevraagd aangezien bepaalde personen zich nu eenmaal graag laten horen over zaken waar ze de kl... verstand van hebben, maar men kan toch proberen en het hun vragen.
![]() |
![]() |
#214 | |
Banneling
|
![]() [quote=ERLICH;3871179]
Citaat:
Ik had het over het solidarisme. Nieuw of oud, maakt hier niet zoveel verschil uit. Het nieuwe solidarisme is gewoon het oude, maar dan anders verpakt. Laatst gewijzigd door system : 21 december 2008 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
|
![]() Citaat:
Mogelijk maar onwaarschijnlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat zegt al veel over jezelf, natuurlijk. Maar kom, gezien je met niets anders afkomt, zal ik voor deze keer, deze enkele keer welteverstaan, jou uitleggen waarom zijn gebral niet meer waard is dan wat hij in zijn leven heeft gepresteerd. Ik ben geen Vlaams Blokker of Vlaams Belanger. Nu niet en nooit geweest. Ieder forumlid met een beetje brein weet dat ondertussen. Ben ook veel ouder dan hij denkt, maar goed, hij heeft nooit zo'n hoge maturiteit gehad, dus moeilijk te zien door deze man. Ik ben ook zeer zeker geen racist, dat is JP ironisch genoeg veel meer dan ik. Een beetje zoals jij af en toe (toch?) , en inderdaad absoluut een vriend van de Amerikanen (daar houdt hij niet van, maar dat kan mij een worst wezen), en ik kan zo blijven doorgaan. Maar als ik nooit enig verweer heb geboden aan zijn teksten, dan is dat niet omdat het niet kon, waar hij en zijn superego van overtuigd was, maar vooral omdat het de moeite niet was. Ik dacht altijd zo van : och, 't is maar dienen oplichter, who gives a shit. ![]() Ok stürmer? Laat de JP zijn teksten maar achterwege, want het maakt jouw niet interessanter of intelligenter lijken, integendeel. ![]() Als je iets te vertellen hebt, zeg het mij, tenzij je zelf niets te vertellen hebt. Want opnieuw : JP quoten is echt geen verbetering. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 21 december 2008 om 15:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
|
![]() Citaat:
Nooit nationalisme gekend? Nu wil ik hier niet al te hard lachen. Ik heb namelijk nogal wat Vlaamse vrienden en die wil ik niet schofferen. Misschien volstaat het volgende: Kijk eens naar het noorden en noem de eerstvolgende 'natie' op die u tegenkomt... Misschien niet de natie zoals u die voor ogen heeft maar weldegelijk een natie. En noem nu eens op waar uw 'nationalistisch solidarisme' u gebracht heeft. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 21 december 2008 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |