Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2009, 00:54   #201
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Oh ja, die behoorde echt tot de Belgische haute finance (Bank Lambert).

Valkeniers is meer de nieuwe Vlaamse parvenu-elite van ceo's.
Ik denk dat ze nu nog schadelijker zijn dan in vergelijking met Lode Claes. Nu zijn die ceo's en middelgrote ondernemers compleet afhankelijk van het Amerikaanse multinationale kapitaal, Lode Claes had nog enigzins de ambitie als partner om een deal te sluiten met de haute finance.
Oud 8 januari 2009, 09:30   #202
Aleandor
Vreemdeling

Aleandor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Kom zelf eens met argumenten af. Je hele betoog is bullshit, weet je.

Een niet-blanke kan ook Vlaming zijn. Ik ken zo voorbeelden, en die voorbeelden zeggen meer dan uw pseudo-intellectualistisch gezeik.
Kan een neger een indiaan zijn?
Aleandor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 09:51   #203
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aleandor Bekijk bericht
de correcte vergelijking zou zijn: kan een neger een amerikaan zijn. Tenzij Vlaming een apart "ras" is.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 10:11   #204
Aleandor
Vreemdeling

Aleandor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
de correcte vergelijking zou zijn: kan een neger een amerikaan zijn. Tenzij Vlaming een apart "ras" is.
Vlaming is toch een onderdeel van het blanke ras, dus dan zou je inderdaad kunnen stellen dat een neger maar even goed een aziaat daar geen deel van kan uitmaken. Een vlaming kan dus ook geen neger zijn.

Ik zal het nog anders stellen: kan een Hutu een Tutsi zijn?
Aleandor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 10:20   #205
Anna List
Banneling

Standaard

mannekes, kijk eens rond !

de wereld is een dorp.

er zijn geen rassen meer.

waar jullie je nog mee bezig houden
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 10:34   #206
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
mannekes, kijk eens rond !

de wereld is een dorp.

er zijn geen rassen meer.

waar jullie je nog mee bezig houden

Je kunt je anders nuttig maken door dit eens te gaan vertellen in Israël of aan de mannen van Hamas. Ze zullen ongetwijfeld één en al oor voor u zijn.

Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 8 januari 2009 om 10:35.
Blauwzwart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 10:38   #207
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaming is toch een onderdeel van het blanke ras?
Neen, het is een onderdeel van de europese cultuurgroep.
Vroeger bestond Vlaanderen zelfs niet.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 10:39   #208
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaming is toch een onderdeel van het blanke ras, dus dan zou je inderdaad kunnen stellen dat een neger maar even goed een aziaat daar geen deel van kan uitmaken. Een vlaming kan dus ook geen neger zijn.

Ik zal het nog anders stellen: kan een Hutu een Tutsi zijn?
dat laat ik aan de Tutsi over om zich daar over uit te spreken
Oud 8 januari 2009, 10:43   #209
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TVDD Bekijk bericht
het is dan nog eens niet eens zijn definitie.

Waarom zijn de 4 parameters geen goede, onvolledige of afdoende om een volksbegrip als sociaal-cultureel concept te definiëren?
omdat dat sociaal-culturele concepten subjectief zijn, terwijl die 4 parameters daar objectief-wetenschappelijke criteria aan wil koppelen
Oud 8 januari 2009, 10:46   #210
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Dat is allemaal perfect maakbaar, beste system. Iets wat verloren is, kan teruggewonnen worden. Iets wat kapot is, kan hersteld worden. Enzovoort.
maakbaar, dus niet genetisch? Dus kan een Congolees perfect gekneed worden tot een vlaming?
Oud 8 januari 2009, 10:48   #211
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Een Vlaming is per definitie blank. De etnische component van identiteit vloeit voort uit afstamming. Daar is niet racistisch aan omdat ik geen waardeoordeel uitspreek, ik zeg niet dat een blanke of een Vlaming of een Duitser meer waard is dan pakweg een Ugandees. Maar men is biologisch nu eenmaal wat men is, en op bepaalde eigenschappen heeft een persoon geen greep of beslissingsmacht.
hoe ver moet ik zo terug gaan in de tijd om door te kunnen gaan als rasechte vlaming?
Oud 8 januari 2009, 10:49   #212
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart Bekijk bericht
Je kunt je anders nuttig maken door dit eens te gaan vertellen in Israël of aan de mannen van Hamas. Ze zullen ongetwijfeld één en al oor voor u zijn.

ik heb u niet verteld dat er geen conflicten met religieuze basis zullen zijn ... nogal wiedes met zo'n totalitaire doctrine als de islam er een is ...

maar rassentheorieën mannekes we leven in 2009 hé ...
Oud 8 januari 2009, 10:49   #213
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart Bekijk bericht
dus eng-nationalisme/volksetniciteit leidt tot oorlog? Is dat wat je wilde aantonen?
Oud 8 januari 2009, 10:50   #214
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
dus eng-nationalisme/volksetniciteit leidt tot oorlog? Is dat wat je wilde aantonen?
nationalisme en volksetniciteit hebben geen uitstaans met racisme of oorlog.
Oud 8 januari 2009, 10:59   #215
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Toen de enkele allereerste blanke kolonisten naar het Westen trokken in Amerika, werd er een behoorlijk aantal van hen uitgemoord door de indianen die hen beschouwden als indringers (en terecht...). Soms werden kleine babies of heel jonge blanke kinderen gespaard en opgevoed in de stam. Het gebeurde ook eens dat er zeer jonge blanke kinderen ontvoerd werden en vervolgens opgevoed in de indianenstam. Het werden 'perfecte' indianen (in hun denken, doen, enz), die niets moesten hebben van de 'blanken'.

Men is wat men is, men bekomt zijn identiteit, door opvoeding en/of omgeving. Genetische elementen spelen een rol, maar wegen blijkbaar niet voldoende om te verhinderen dat men zich volledig gaat indentificeren met zijn nieuwe omgeving, in casu hier de indianenstam.

Laatst gewijzigd door system : 8 januari 2009 om 11:08.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 11:48   #216
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SeanMorely Bekijk bericht
Werk misschien jouw geweldige voorbeeld dan wel eens uit, want door gewoon te zeggen dat de ander zijn logica fout is en zelf helemaal niets inbrengen, komt deze discussie niet veel verder he
Jullie komen met de belachelijke stelling dat een neger geen vlaming kan zijn.

Aan jullie dus om met overtuigende argumenten af te komen om dat racisme wetenschappelijk te onderbouwen.

En niet van dat pseudo-intellectualistisch gezever, maar échte argumenten.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 12:48   #217
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Jullie komen met de belachelijke stelling dat een neger geen vlaming kan zijn.

Aan jullie dus om met overtuigende argumenten af te komen om dat racisme wetenschappelijk te onderbouwen.

En niet van dat pseudo-intellectualistisch gezever, maar échte argumenten.
Ik heb het vorige keer hier nog in het groot en breed uitgelegd. De etnische component van een volk verandert amper doorheen de eeuwen, de culturele component verandert veel sneller. Als je nu denkt hier het spelletje te moeten spelen van "Dé linkse Vlaams-nationalist toont aan de rest van links hoe lekker anti-rechts hij is", dan raad ik je aan dat elders te doen. Het is hier al meerdere keren uitgelegd, door meerdere personen in een onderbouwde uitleg. Zelf kan je niet verder geraken dan "Dat is racistisch" of een derivaat daarvan.

Gelieve zelf eens af te komen met argumenten of gewoon toe te geven dat je een fan bent van het burgerlijke nationalisme waarbij enkel taal en grondgebied identiteit bepaalt. In andere woorden, dat je stelt dat nationaliteit eerst komt en dat identiteit die volgt. In tegenstelling tot onze stelling dat nationaliteit volgt op identiteit.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 12:59   #218
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik heb het vorige keer hier nog in het groot en breed uitgelegd. De etnische component van een volk verandert amper doorheen de eeuwen, de culturele component verandert veel sneller. Als je nu denkt hier het spelletje te moeten spelen van "Dé linkse Vlaams-nationalist toont aan de rest van links hoe lekker anti-rechts hij is", dan raad ik je aan dat elders te doen. Het is hier al meerdere keren uitgelegd, door meerdere personen in een onderbouwde uitleg. Zelf kan je niet verder geraken dan "Dat is racistisch" of een derivaat daarvan.

Gelieve zelf eens af te komen met argumenten of gewoon toe te geven dat je een fan bent van het burgerlijke nationalisme waarbij enkel taal en grondgebied identiteit bepaalt. In andere woorden, dat je stelt dat nationaliteit eerst komt en dat identiteit die volgt. In tegenstelling tot onze stelling dat nationaliteit volgt op identiteit.
grondgebied en deelname aan het sociaal weefsel Metternich, zelfs de taal niet (zij het dat dat slechts een tijdelijk gegeven zou mogen zijn, na verloop van tijd komt die taal vanzelf wel)
Oud 8 januari 2009, 13:35   #219
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik heb het vorige keer hier nog in het groot en breed uitgelegd. De etnische component van een volk verandert amper doorheen de eeuwen, de culturele component verandert veel sneller.
Die stelkling is zelf bullshit, metternich, en je hebt niet eens argumenten gegeven die die stelling zouden moeten bewijzen. De praktijk haalt heel dit etnisch verhaaltje al achteruit, er zijn 'niet etnische' Vlamingen die een pak Vlaamser zijn dan heel wat zogenaamd 'etnische' vlamingen.

Citaat:
Als je nu denkt hier het spelletje te moeten spelen van "Dé linkse Vlaams-nationalist toont aan de rest van links hoe lekker anti-rechts hij is", dan raad ik je aan dat elders te doen.
Daar gaat het mij nou echt in het geheel niet om, weet je. Ik ben oprecht wantrouwig tegenover de racistische ideeen die binnen nsv bestaan, nadat ik jullie altiujd het voordeel van de twijfel heb gegeven.

Citaat:
Het is hier al meerdere keren uitgelegd, door meerdere personen in een onderbouwde uitleg. Zelf kan je niet verder geraken dan "Dat is racistisch" of een derivaat daarvan.
De uitleg trekt op niks en is wel degelijk racistisch, draai niet rond de pot.

Citaat:
Het gaat niet om nationaliteit versus identiteit maar om de definitie van het begrip 'identiteit' zelf. Jouw invulling van dat begrip is geheel anders dan de mijne. De identiteit 'Vlaming' heeft voor mij niks te maken met huidskleur en andere biologische kenmerken.
Oud 8 januari 2009, 14:12   #220
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die stelkling is zelf bullshit, metternich, en je hebt niet eens argumenten gegeven die die stelling zouden moeten bewijzen. De praktijk haalt heel dit etnisch verhaaltje al achteruit, er zijn 'niet etnische' Vlamingen die een pak Vlaamser zijn dan heel wat zogenaamd 'etnische' vlamingen.

Daar gaat het mij nou echt in het geheel niet om, weet je. Ik ben oprecht wantrouwig tegenover de racistische ideeen die binnen nsv bestaan, nadat ik jullie altiujd het voordeel van de twijfel heb gegeven.

De uitleg trekt op niks en is wel degelijk racistisch, draai niet rond de pot.

Het gaat niet om nationaliteit versus identiteit maar om de definitie van het begrip 'identiteit' zelf. Jouw invulling van dat begrip is geheel anders dan de mijne. De identiteit 'Vlaming' heeft voor mij niks te maken met huidskleur en andere biologische kenmerken.
proost!
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be