Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 17 maart 2009, 16:07   #201
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
De huidige palestijnse bevolking ook mijn beste,of worden die ondanks dat hun voorouders er al eeuwen wonen eenklaps tot buitenlanders gebombardeerd....

Goed bezig om zulke schuine vergelijkingen als recht te aanzien....

Uw tweede deel van Uw post is niet relevant aangezien deze minderheid voor de israelische nationaliteit gekozen heeft om minder gediscrimineerd te worden tegenover hun palestijnse broeders....

Opportunisme heet zoiets mijn beste,en waarom zouden deze dan terug gaan veranderen,quislings vindt je in alle werelddelen....

En zeg eens ,zou U uw nationaliteit opgeven en deze van Uw bezetter verplicht aannemen om zich minder gediscrimineerd te voelen en om min of meer gelijke rechten te kunnen verkrijgen zoals Uw bezetters zoal krijgen ....

Hebt U nog enig eergevoel wat dat betreft,of is dat bij U volkomen vreemd en danst U graag naar de pijpen van diegene die Uw land bezet heeft....

Een Quisling dus.....
Voor u zijn alle Arabische Israeli's dus "Quislings"? Toch gemakkelijk hé?
Jozef Ostyn is offline  
Oud 17 maart 2009, 16:09   #202
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
In 1947 besloot de VN al een verdelingsplan van 2 Staten.Het werd door 1 kant niet aangenomen en oorlog gevoerd.Israel gaf de loyale Arabieren uit Mandaat Palestina Israelische papieren en rechten.
De rest maakt dus niet deel uit de Israelische bevolking.
Dat betekent niet dat ze geen recht hebben op dat grond te leven maar gewoon dat ze niet Israelis zijn.
Dan dat is dus voor U voldoende om hen wat betreft Justitie,ziekenzorg en voor het gebruik van alle openbare instanties te gaan discrimineren en achterstellen tegenover de israeliër.....

Dan steunt U een apartheidsregime mijn beste.....

Hier in belgië kan elke inwoner bij alle instanties terecht en is het justitioneel recht gelijk voor iederéén ,ongeacht welke nationaliteit er ook op het paspoort staat....
Svennies is offline  
Oud 17 maart 2009, 16:10   #203
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Voor u zijn alle Arabische Israeli's dus "Quislings"? Toch gemakkelijk hé?
Nee ,mensen zoals U zijn de échte Quislings....

En waarom antwoordt U niet op mijn vraag, een beetje te moeilijk soms....

Laatst gewijzigd door Svennies : 17 maart 2009 om 16:12.
Svennies is offline  
Oud 17 maart 2009, 16:13   #204
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Nee ,mensen zoals U zijn de échte Quislings....
Soms toch grappig als mensen een onweerstaanbare dwang hebben om zichzelf belachelijk te maken.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 17 maart 2009, 16:21   #205
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Soms toch grappig als mensen een onweerstaanbare dwang hebben om zichzelf belachelijk te maken.
Haha, hebt U nog enige zelfkennis.....

Alleen te schoon zeker om op mijn vraag te antwoorden,zo kennen we U alweer....
Svennies is offline  
Oud 17 maart 2009, 16:25   #206
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Alleen te schoon zeker om op mijn vraag te antwoorden,zo kennen we U alweer....
U bedoelt de nogal domme vraag over de nationaliteit van de Arabische inwoners van Israël? Welke nationaliteit zouden ze dan wel moeten aannemen? Die van statenloze? Daar kun je juridisch zelfs niet voor kiezen. En voor 1948 behoorden ze tot geen enkele andere staat.
Maar ik begrijp wel dat u een diepe minachting hebt voor elementair internationaal recht.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 17 maart 2009, 17:13   #207
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bedoelt de nogal domme vraag over de nationaliteit van de Arabische inwoners van Israël? Welke nationaliteit zouden ze dan wel moeten aannemen? Die van statenloze? Daar kun je juridisch zelfs niet voor kiezen. En voor 1948 behoorden ze tot geen enkele andere staat.
Maar ik begrijp wel dat u een diepe minachting hebt voor elementair internationaal recht.
Er bestaan géén domme vragen mijnheer,alléén domme antwoorden....
Svennies is offline  
Oud 17 maart 2009, 18:10   #208
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen, mijn eigen link bevestigt de discriminatie van de Palestijnse Israëliërs. En zelfs zeer duidelijk. Aprioristische leesblindheid schijnt bij u zich wel eens vaker voor te doen.
Beste vriend, ik heb woordelijk uit uw link geciteerd wat er staat.

Citaat:
De titel van mijn link is:
Palestijnen in Israël: tweederangsburgers in een ‘democratische’ staat.

http://www.uitpers.be/artikel_view.php?id=1768
Die titel is nogal misleidend want ze maakt geen onderscheid tussen burgers en inwoners, terwijl ze dat in de inhoud van van de tekst wel doet.

Citaat:
Een voorbeeldje:

Discriminerende wetgeving

Terwijl de Arabische staatsburgers van Israël op tal van vlakken indirect gediscrimineerd worden, bestaan er ook wetten die zwart op wit discrimineren. Eén van de frappantste voorbeelden is het Recht op Terugkeer dat alle Joden en hun familie, waar ook ter wereld, het recht geeft om te immigreren naar Israël. Een dergelijke wet bestaat niet voor Palestijnen. Bovendien voerde Israël in 2003 een tijdelijke wet in die gezinshereniging van Palestijnen in de bezette gebieden of daarbuiten met hun vrouw of man in Israël verbiedt, tenzij ze het land verlaten. Deze tijdelijke wet werd keer op keer verlengd, nu al tot eind juli 2008.
Dat slaat niet op burgers van Israël maar wel op wie burger wil worden van Israël. Dat is wat anders. Mijn stelling was dat alle burgers dezelfde wetten, rechten en plichten hebben. U heeft het over mensen die nog geen Israëli zijn.

Citaat:
Een treffend besluit van de site.
In 1979 heeft Israël de Internationale Conventie inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie ondertekend. Dat verdrag verbiedt elke discriminatie op basis van ras, huidskleur, nationale of etnische origine.

Voila, precies wat ik zeg.

Citaat:
Internationale wetten en overeenkomsten lijken echter weinig indruk te maken op Israël. De reden hiervoor moeten we zoeken in het politieke zionisme dat er niet alleen op gericht is om zoveel mogelijk land voor Joden te verwerven maar hen ook demografisch in de meerderheid wil houden. Discriminatie vormt daarbij een strategisch middel om Palestijnen aan te moedigen het land te verlaten.
Citaat:

D�*t is de realiteit in Israel en niet uw bla bla bla.
Dat is inderdaad de realiteit en dat heb ik nergens ontkend, integendeel zelfs onderstreept. Maar de maatregelen slaan niet om Israëlische burgers maar wel op Palestijnse inwoners die geen burger zijn.

Bedankt om het nog maar eens in de verf te zetten, dat uw eigen link, mijn gelijk bevestigt.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 17 maart 2009, 18:13   #209
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Dus jij beschouwt de oorsponkelijke bevolking, namelijk de Palestijnen, wonende binnen de grenzen van 67, als niet-burgers? of heb ik het verkeerd begrepen?
Niet wat ik beschoiuw is van belang, maar wat is. En het is nu eenmaal zo dat niet alle inwoners (lees: Palestijnen) van Israël ook staatsburger willen zijn. Hun grootste bezwaar ligt bij het vervullen van de legerdienst. Wat begrijpelijk is uiteraard.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 17 maart 2009, 18:15   #210
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
je begint er een spelletje van te maken en (bewust?) verwarring te creeëren om de status van de Palestijnen: inwoner, burger, bijna-burger, staatsburger, ... wat nog allemaal?
Neen. Of je bent burger van Israël of je bent het niet. Ongeacht of je ook inwoner bent.

En alle burgers hebben dezelfde rechten en plichten.

Begint het te dagen?

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 17 maart 2009, 18:17   #211
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Palestijnen die in Israel wonen en die een Israëlisch paspoort hebben, zijn én bewoners én burgers van Israel. Ze zijn met meer dan 1.000.000 in Israel. Welnu, deze burgers worden gediscrimineerd in Israel. En deze burgers worden uit hun huizen gejaagd in Oost-Jeruzalem door de joden omdat men Jeruzalem wil verjoodsen. En nu, met de rechts-extremistische joden aan het bewind, zal dit nog erger worden. Zeker weten.
Dat lieg je. Het gaat om niet-Israëlische Palestijnen.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 17 maart 2009, 18:18   #212
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Beste vriend, ik heb woordelijk uit uw link geciteerd wat er staat.

Die titel is nogal misleidend want ze maakt geen onderscheid tussen burgers en inwoners, terwijl ze dat in de inhoud van van de tekst wel doet.

Dat slaat niet op burgers van Israël maar wel op wie burger wil worden van Israël. Dat is wat anders. Mijn stelling was dat alle burgers dezelfde wetten, rechten en plichten hebben. U heeft het over mensen die nog geen Israëli zijn.

Voila, precies wat ik zeg.

Dat is inderdaad de realiteit en dat heb ik nergens ontkend, integendeel zelfs onderstreept. Maar de maatregelen slaan niet om Israëlische burgers maar wel op Palestijnse inwoners die geen burger zijn.Bedankt om het nog maar eens in de verf te zetten, dat uw eigen link, mijn gelijk bevestigt.

Paulus.

Hoe ze zijn geen burgers? Ze hebben toch de Israelische nationaliteit en ze wonen in Israel? Natuurlijk zijn ze burgers vermits ze een Israëlisch paspoort hebben.

-Vandaag, dinsdag 17 maart-Het Nieuwsblad.

Populistisch regeringslid wil Israël etnisch zuiveren.
Avigdor Lieberman stapt in de Israëlische regering. De extreemrechtse populist wil het Joodse grondgebied etnisch zuiveren. .../... Zo verkondigde hij meermaals dat hij Israël etnisch wil zuiveren door alle Arabische Israëli's te deporteren naar de Westelijke Jordaanoever.

Ik denk dat dit de uiteindelijke bedoeling is van de Israelische joden. Niet meer en niet minder.

Laatst gewijzigd door system : 17 maart 2009 om 18:28.
system is offline  
Oud 17 maart 2009, 18:29   #213
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe ze zijn geen burgers? Ze hebben toch de Israelische nationaliteit en ze wonen in Israel? Natuurlijk zijn ze burgers vermits ze een Israëlisch paspoort hebben.
Sommige wel, ja.

Maar daar ze verzaken aan hun plichten (oa legerdienst), verliezen ze ook een hoop rechten. Hetzelfde geldt voor zowel Joden als Palestijnen.

Trouwens toen de legerdienst in België nog niet was opgeschort en je weigerde om deze of de vervangende gewetensbezwaardendienst, te vervullen, verloor je ook je burgerrechten.

Zo vreemd is dat dus allemaal niet.

Dus blijft de stelling dat alle Israëli dezelfde rechten en plichten hebben.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 17 maart 2009 om 18:31.
Paulus is offline  
Oud 17 maart 2009, 18:31   #214
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Sommige wel, ja.

Maar daar ze verzaken aan hun plichten (oa legerdienst), verliezen ze ook een hoop rechten. Hetzelfde geldt voor zowel Joden als Palestijnen.

Trouwen toen de legerdienst in België nog niet was opgeschort en je weigerde om deze of de vervangende gewetensbezwaardendienst, te vervullen, verloor je ook je burgerrechten.

Zo vreemd is dat dus allemaal niet.

Dus blijft de stelling dat alle Israëli dezelfde rechten en plichten hebben.

Paulus.
Goed, maar ze zijn niet verplicht hun legerdienst te doen. Ze kunne weigeren. En er zijn ook joden die weigeren legerdienst te doen uit religieuze redenen of andere motieven. En als ze dat niet doen dan zijn ze toch burgers en bewoners. Zowel de joden als de palestijnen. Wat vertelt u toch allemaal voor onzin.

Laatst gewijzigd door system : 17 maart 2009 om 18:33.
system is offline  
Oud 17 maart 2009, 18:33   #215
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
-Vandaag, dinsdag 17 maart-Het Nieuwsblad.

Populistisch regeringslid wil Israël etnisch zuiveren.
Avigdor Lieberman stapt in de Israëlische regering. De extreemrechtse populist wil het Joodse grondgebied etnisch zuiveren. .../... Zo verkondigde hij meermaals dat hij Israël etnisch wil zuiveren door alle Arabische Israëli's te deporteren naar de Westelijke Jordaanoever.

Ik denk dat dit de uiteindelijke bedoeling is van de Israelische joden. Niet meer en niet minder.
Dat zou hij niet willen doen als dat nu reeds het geval was. Het feit dat hij dat graag zou willen is andermaal een bewijs dat het nog bijlange zo niet is, zoals u beweert.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 17 maart 2009, 18:35   #216
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed, maar ze zijn niet verplicht hun legerdienst te doen. Ze kunne weigeren. En er zijn ook joden die weigeren legerdienst te doen uit religieuze redenen of andere motieven. En als ze dat niet doen dan zijn ze toch burgers en bewoners. Zowel de joden als de palestijnen. Wat vertelt u toch allemaal voor onzin.
Maar niet met dezelfde rechten als zij niet dezelfde plichten vervullen.

Uit uw eigen link:

Palestijnen hebben dus de keuze. Als ze kiezen voor legerdienst, krijgen ze toegang tot heel wat maatschappelijke voordelen. In ruil geven ze hun identiteit op en lopen ze het (grote) risico dat ze tegen hun eigen volk moeten optreden, denken we maar aan de legerdienst die vele soldaten naar de bezette gebieden voert. Logisch dat dit voor de Palestijnen een weinig aanlokkelijke, zelfs verwerpelijke optie is.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 17 maart 2009, 18:37   #217
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zou hij niet willen doen als dat nu reeds het geval was. Het feit dat hij dat graag zou willen is andermaal een bewijs dat het nog bijlange zo niet is, zoals u beweert.

Paulus.
Dan hebt u toch niet goed gelezen.

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Israël verdrijft honderden Palestijnen uit hun huis
Gepubliceerd op 22 februari 2009, 17:35
Laatst bijgewerkt op 22 februari 2009, 18:52

JERUZALEM -
"Israël heeft honderden Palestijnen in het bezette Oost-Jeruzalem bevolen hun huizen te verlaten. De Joodse staat wil de tachtig gebouwen slopen omdat de huizen 'illegaal' zouden zijn.

Dit is zondag van de Palestijnse Autoriteit vernomen. Het is voor Palestijnen vrijwel onmogelijk een Israëlische bouwvergunning te krijgen voor Oost-Jeruzalem. Daarom bouwen Arabieren er regelmatig zonder zo'n vergunning.

Volgens de Israëlische mensenrechtenorganisatie B'Tselem heeft de Joodse staat sinds 2004 circa 350 huizen laten slopen in Oost-Jeruzalem. Volgens de Palestijnse Autoriteit zijn er politieke redenen voor de nieuwe sloopactie vlakbij het Oude Centrum, die 1500 mensen raakt. Israël zou zo min mogelijk Arabieren willen hebben in de binnenstad. De gemeente Jeruzalem was niet voor een reactie bereikbaar. "

Laatst gewijzigd door system : 17 maart 2009 om 18:37.
system is offline  
Oud 17 maart 2009, 18:43   #218
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar niet met dezelfde rechten als zij niet dezelfde plichten vervullen.

Uit uw eigen link:

Palestijnen hebben dus de keuze. Als ze kiezen voor legerdienst, krijgen ze toegang tot heel wat maatschappelijke voordelen. In ruil geven ze hun identiteit op en lopen ze het (grote) risico dat ze tegen hun eigen volk moeten optreden, denken we maar aan de legerdienst die vele soldaten naar de bezette gebieden voert. Logisch dat dit voor de Palestijnen een weinig aanlokkelijke, zelfs verwerpelijke optie is.

Paulus.
En dan? Als de joden hun legerdienst niet doen verliezen ze ook bepaalde voordelen.

Maar u moet alles citeren uit de tekst. Ook dit:

Sinds 1967 hebben zo al meer dan 8500 Palestijnen hun Jeruzalem-verblijfskaart verloren. Verhuist een man of vrouw illegaal naar Jeruzalem, dan leeft die onder de voortdurende dreiging uitgewezen te worden. Palestijnse kinderen in Oost-Jeruzalem worden bij geboorte geregistreerd onder de nationaliteit van hun vader. Heeft die geen verblijfsrecht in Jeruzalem en de moeder wel, dan kan zij nog een jarenlange procedure starten om zelf haar kind te registeren. In de tussentijd is het kind niet geregistreerd en heeft het geen sociale rechten zoals toegang tot gezondheidszorg of onderwijs. Dit druist regelrecht in tegen de rechten van het kind.

Etnic cleansing noem ik dit.
system is offline  
Oud 17 maart 2009, 18:45   #219
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan hebt u toch niet goed gelezen.
U valt in herhaling, dus moet ik dat ook doen.

Het gaat daar in d�*t geval om Palestijnen die geen Israëli zijn. Wat begrijp je daar eigenlijk niet aan?

Ik zet het eens op een rijtje voor je.

In Israël wonen:
  • Palestijnen die geen Israëli kunnen of willen worden.
  • Palestijnen die burger zijn, maar verzaken aan hun burgerplicht en daardoor een hoop burgerrechten verliezen.
  • Palestijnen die burger zijn met dezelfde rechten en plichten als iedere Israëli van welke afkomst ook.

Ik hoop dat het eindelijk begint te dagen...

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 17 maart 2009, 18:47   #220
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan? Als de joden hun legerdienst niet doen verliezen ze ook bepaalde voordelen.
Wat bewijst dat het om dezelfde rechten en plichten gaat in Israël.

Citaat:
Maar u moet alles citeren uit de tekst. Ook dit:

Sinds 1967 hebben zo al meer dan 8500 Palestijnen hun Jeruzalem-verblijfskaart verloren. Verhuist een man of vrouw illegaal naar Jeruzalem, dan leeft die onder de voortdurende dreiging uitgewezen te worden. Palestijnse kinderen in Oost-Jeruzalem worden bij geboorte geregistreerd onder de nationaliteit van hun vader. Heeft die geen verblijfsrecht in Jeruzalem en de moeder wel, dan kan zij nog een jarenlange procedure starten om zelf haar kind te registeren. In de tussentijd is het kind niet geregistreerd en heeft het geen sociale rechten zoals toegang tot gezondheidszorg of onderwijs. Dit druist regelrecht in tegen de rechten van het kind.

Etnic cleansing noem ik dit.
U noemt dat zo, maar het heet anders. Het heet migratiebeleid.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 17 maart 2009 om 18:48.
Paulus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be