![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als de USA de zuid-grens compleet zou kunnen afsluiten, zou het land daar een gelijkere inkomensverdeling hebben dan W-Europa. Vind je dat ze dat zouden moeten doen? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is waar. En, zoals ik al van't begin probeer duidelijk te maken: een econoom kan, qua econoom, niets zeggen over bepaalde doelstellingen en of deze wel of niet bereikt moeten worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Klopt.
Daarom was mijn vraag ook: Kan doelstelling B bereikt worden door het gebruik van middel A? En niet: Is doelstelling B een goede doelstelling? Aan jou om aan te tonen dat: B een goede doelstelling is, en dat middel A doel B realiseert. edit: ik vind het trouwens triest dat ik abstracte termen van doelstelling B en middel A moet spreken ipv concrete termen doelstelling: armoede verminderen en middel: minimumloon, omdat voor jou vaststaat dat het middel een effectief middel is en iedere kritiek op dat middel in jouw ogen een kritiek op de doelstelling is. De dokter die kritiek heeft op aderlatingen als geneesmiddel, wil daarvoor niet dat de patiënt sterft. Laatst gewijzigd door Lysander : 12 april 2009 om 14:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand die geen productiemiddelen bezit, kan ook niet werken. Arbeid is namelijk een productiemiddel.
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Das weer dezelfde reply als eerder. Jij bent voorstander van maatregel A om doel B te bereiken, als er iemand zegt door A te doen bereik je B niet, dan krijgt die het verwijt: jij bent tegen B omdat je een slecht persoon bent. Zonder op de echte kritiek in te gaan (dat is vast te moeilijk?): waarom bereikt maatregel A doel B?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op internetfora met een geheven vingertje zedenpreken geven is niet waar ik aan denk als het over "verdiensten" hebt. Dan geef ik mijn geld liever aan mensen in de derde wereld die zelf de handen uit de mouwen steken ipv pseudo-revolutionairen op het internet. Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 april 2009 om 19:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik heb geen zin te reageren op dingen die ik nooit gezegd heb. Laatst gewijzigd door Jedd : 12 april 2009 om 19:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik viseerde niemand persoonlijk. Ook jou niet trouwens. Hoogstens een Gilbert Vanhie. (salonrevolutionair) Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 april 2009 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maatregel B: minimumloon. Ik zei: minimumloon vermindert armoede niet. Argumenteer eens dat het dat wel doet. Jij antwoordt: "het betekent wel dat je iemand uit een vuilbak laat eten terwijl je hem zou kunnen voeden. 100% ethiek" Daar argumenteer je niet Maatregel B is een effectieve maatregel, nee daar heb je het over welke ethische keuze het is om Doel A te realiseren. Als we aanvaarden dat Doel A ethisch goed is, en we aanvaarden verder dat Maatregel B niet leidt tot Doel A. Dan heeft het niet uitvoeren van B niets ethisch want het heeft geen effect op A. A is ons enige ethische doel. Ik vermoed dat jij niet onmiddellijk aanvaardt dat B niet tot A leidt. Dan mag jij eens argumenteren waarom B wel tot A leidt en dus wel ethisch is. Wanneer jij zegt "terwijl je hem zou kunnen voeden" ga je er vanuit dat het minimumloon wel werkt. Laatst gewijzigd door Lysander : 12 april 2009 om 21:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Banneling
|
![]() geen speld tussen te krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |