Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2009, 22:43   #201
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Grapjas, je hebt blijkbaar gemist dat Jarno hier er best trots op is dat hij die gast slaag heeft gegeven.
Gelukkig heeft hij deze keer een paraplu gebruikt en geen mes.
Slaag gegeven? Wettelijke zelfverdediging noemen ze dat. Waar ik beweer fier te zijn is me ook een raadsel, ik vraag me eerder af waarom dit nodig was. Waarom mochten wij niet vreedzaam huiswaarts keren?

Ik had geen enkele gewelddadige intenties die avond, ik had zelfs met een Comac-lid afgesproken om een pint te gaan drinken om te tonen dat het niet altijd agressie moet zijn na een dergelijke betoging. Aangezien dit niet kon doorgaan (wegens de arrestatie van het Comac-lid) ben ik de dag er op met hem iets gaan drinken. Echt wel de plannen van iemand die alles wat links is verrot klopt.

Betreffende de gang van zaken; als een grote groep een kleine aanvalt verliest de minderheid altijd? Dat is een zeer simplistische manier van denken.
Oud 5 april 2009, 22:45   #202
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarah Bekijk bericht
geef gewoon de details i.p.v. rond de pot te draaien of Leonidas aan Thermopylae er bij te sleuren. dan stoppen we met te zagen en is iedereen content.

of heb je iets te verbergen?
Wat zou ik toch te verbergen hebben? Zeker als alles op video staat ben ik honderd procent zeker van mijn zaak.
Oud 5 april 2009, 22:46   #203
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Het is in ieder geval volkomen ongeloofwaardig dat het slachtoffer van Comac agressieve intenties had.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 22:49   #204
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aleandor Bekijk bericht
Onze verdraagzame Dieter Proost is er helemaal niet zo erg aan toe als Comac ons wil doen geloven hoor... Heb hem vrijdag namiddag nog zien flyeren op enkele terrasjes in de Antwerpse studentenbuurt en ik kan jullie wel vertellen dat de aanwezigheid van zo'n communistische wereldverbeteraar door bitter weinig studenten werd geapprecieërd
Terwijl men op andere plaatsen verhaaltjes zit te vertellen dat hij zou kunnen sterven door de gevolgen.

Die gast heeft een paar klappen geïncasseerd die niet zo goed aankwamen blijkbaar, iets wat hij had kunnen vermijden als hij geen mensen had aangevallen.
Oud 5 april 2009, 22:53   #205
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
De mensen hebben tegenwoordig een teveel aan vrije tijd en verdoen hun tijd dan in zulke onzin. Toch jammer dat zoveel jonge mensen tegenwoordig hun leven niet zinvol kunnen invullen....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Je hebt ze liever in hun luie zetel zitten met McDo op de schoot kijkend naar MTV?
Op de avond van de betoging werd elders in Leuven de Mattheuspassie opgevoerd.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 5 april 2009 om 22:53.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 23:03   #206
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Het is in ieder geval volkomen ongeloofwaardig dat het slachtoffer van Comac agressieve intenties had.
Komaan zeg, hij liep zeker pacifistisch tussen een bende gewapende jongens? Ik zou echt de beelden eens willen zien die getuigen gemaakt hebben, de beelden van de vaste camera's spraken echter boekdelen over het betreffende Comac-groepje.
Oud 5 april 2009, 23:28   #207
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Stop eens met telkens te verwijzen naar wat er vorig jaar is gebeurd. Het gaat nu over de betoging die dit jaar plaatsvond! Kan ik evengoed nog extremer gaan en de discussie verdraaien, het gaat hier zoals ik te lezen krijg, over het rechtse geweld vs het linkse geweld van de betoging die dit jaar in Leuven plaatsvond.
Ik was er zelf niet bij, maar wat ik gelezen heb in de meeste kranten is dat er dit jaar weer extreem-links geweld was dat voor vernielingen en schade heeft gezorgd in Leuven. Over extreem-rechts geweld heb ik niets gelezen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 23:33   #208
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
ze hadden 200 vlaamse leeuwen bij of zo.
Laat je niet misleiden: dat waren geen Vlaamse leeuwen, maar strijdvlaggen. De vreedzame Vlaamse leeuw is ook zwart, maar rood geklauwd en getongd.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 08:51   #209
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik was er zelf niet bij, maar wat ik gelezen heb in de meeste kranten is dat er dit jaar weer extreem-links geweld was dat voor vernielingen en schade heeft gezorgd in Leuven. Over extreem-rechts geweld heb ik niets gelezen.
raar uitgangspunt beste savatage als je weet dat 15 van de 25 opgepakten extreem RECHTS getint waren
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 08:51   #210
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Laat je niet misleiden: dat waren geen Vlaamse leeuwen, maar strijdvlaggen. De vreedzame Vlaamse leeuw is ook zwart, maar rood geklauwd en getongd.
de leeuw van de vlaamse gemeenschap?

Nee nee ze hadden gewoon die gratise van het belang meegepakt. Ik snap dat wel ik zou daar ook geen kosten op maken
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 6 april 2009, 08:52   #211
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Slaag gegeven? Wettelijke zelfverdediging noemen ze dat. Waar ik beweer fier te zijn is me ook een raadsel,
yeah right
Citaat:
Oud 6 april 2009, 09:36   #212
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Tot de regionalisering (in de jaren '80) werd alleen de zwartgele leeuwenvlag gebruikt, ook door de toenmalige cvp. Toen de vlag van de Vlaamse gemeenschap moest gekozen worden werd als compromis de (ook bestaande maar bijna niet-gebruikte) vlag met rode tong en klauwen gekozen. Er is niets mis met de zwartgele strijdvlag. Waarom zou die agressiever zijn dan de officiële vlag? Op één vakbonds"actie" gebeurt er méér agressie dan op jaren Vlaamse Beweging! Vraag dat maar eens aan werkwilligen! Nochtans vinden de media die rode, gele en blauwe vakbondsvlaggen niet agressief.
Oud 6 april 2009, 10:42   #213
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Komaan zeg, hij liep zeker pacifistisch tussen een bende gewapende jongens? Ik zou echt de beelden eens willen zien die getuigen gemaakt hebben, de beelden van de vaste camera's spraken echter boekdelen over het betreffende Comac-groepje.
Zie, Jarno, gij kunt hier liegen wat ge wilt, he. Het is gewoon niet geloofwaardig dat die kerel ook maar iemand heeft willen aanvallen, heeft aangevallen, of nog maar een beweging heeft gedaan die dreigend overkwam.

't is waarschijnlijk - als het al waar was dat er een 'bende gewapende jongeren' was - dat je die eruit hebt gekozen omdat hij er zo pacifistisch uitzag. Gemakkelijk doelwit.

Die kerel is een lammetje. Die doet geen vlieg kwaad.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 15:44   #214
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Op de avond van de betoging werd elders in Leuven de Mattheuspassie opgevoerd.
Ze mochten daar niet binnen met die spandoeken en dat voltallige politiecorps

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 16:01   #215
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Zie, Jarno, gij kunt hier liegen wat ge wilt, he. Het is gewoon niet geloofwaardig dat die kerel ook maar iemand heeft willen aanvallen, heeft aangevallen, of nog maar een beweging heeft gedaan die dreigend overkwam.

't is waarschijnlijk - als het al waar was dat er een 'bende gewapende jongeren' was - dat je die eruit hebt gekozen omdat hij er zo pacifistisch uitzag. Gemakkelijk doelwit.

Die kerel is een lammetje. Die doet geen vlieg kwaad.
Als een student die aan het linkse kraakpand passeert wordt verrot geknuppeld dan was het een fascist die het kraakpand bestormde, valt een groep linksen andersgezinden aan dan waren het pacifisten die door een fascistische knokploeg bijna dood werden geslaan.
Och ja, de camerabeelden en het politieonderzoek zal de waarheid wel aan het licht brengen.
Oud 6 april 2009, 16:06   #216
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Leuven is 1 groot Big Brother huis. Meer camera's op straat dan webcams binnenshuis - en dat wil al wat zeggen in een studentenstad. Als Jarno gelijk heeft dan zal de politie zeker de beelden hebben en zal het onderzoek uitwijzen wat er is gebeurd. En voor dat verdict valt is het nogal steriel om hier welles-nietes spelletjes te spelen (zoals na elke links-rechts betoging waar wel altijd een paar heethoofden van welke kant van het politieke spectrum ook er enkel op uit zal zijn om eens wat op mensen te kloppen - zonde voor de vele mensen die ik in die betoging heb gezien die gemoedelijk meestapten alsof ze aan De Gordel bezig waren).

Jarno, enig idee wanneer de politie het onderzoek zal afronden?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 6 april 2009 om 16:10.
Oud 6 april 2009, 16:07   #217
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Strijdvlaggen? Vreedzame Vlaamse Leeuw?
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 16:13   #218
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Strijdvlaggen? Vreedzame Vlaamse Leeuw?
Die vraag had ik me ook al gesteld

Zou er een strijdversie zijn van:

?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 6 april 2009, 16:16   #219
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Die vraag had ik me ook al gesteld

Zou er een strijdversie zijn van:

?

"Manne, past oep. 't is enne lelie! Een strijdvaardige dan nog! Nie dichter komen! Ze got baaite!"

"mannekes... die begint vies te kaaike nor maai zenne. Mokt dagge wegzet!"

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 6 april 2009, 16:21   #220
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Leuven is 1 groot Big Brother huis. Meer camera's op straat dan webcams binnenshuis - en dat wil al wat zeggen in een studentenstad. Als Jarno gelijk heeft dan zal de politie zeker de beelden hebben en zal het onderzoek uitwijzen wat er is gebeurd. En voor dat verdict valt is het nogal steriel om hier welles-nietes spelletjes te spelen (zoals na elke links-rechts betoging waar wel altijd een paar heethoofden van welke kant van het politieke spectrum ook er enkel op uit zal zijn om eens wat op mensen te kloppen - zonde voor de vele mensen die ik in die betoging heb gezien die gemoedelijk meestapten alsof ze aan De Gordel bezig waren).

Jarno, enig idee wanneer de politie het onderzoek zal afronden?
Geen idee. Ik heb enkel in Leuven een verklaring afgelegd waarop ik kreeg te horen dat ze overeen kwam met de camerabeelden. Sindsdien niets meer van gehoord.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be