Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2009, 08:10   #201
TVDD
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
...wil een maatschappij op etnische basis omdat bepaalde groepen niet in zijn ideaalbeeld van een maatschappij passen.

Een beetje zoals bepaalde belangrijke ministers in de huidige Israëlische regering dus.
TVDD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 08:12   #202
TVDD
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Als kosmopolitisch "aristocratisch radicalist" ben ik mijlenver van het gedachtengoed van Félicien verwijderd, en heb ik absoluut geen probleem met het multi-ethnische karakter van Brussel, maar i.t.t. jou diaboliseer ik de lieden niet met wie ik meningsverschillen heb.

maar Kallikles toch! Ingroepsfavoritisme is een psychopathologie. Tenminste als het van blanken komt.
TVDD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 10:45   #203
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maw, volgens jou is daar nog nooit een kritisch onderzoek naar geweest?
Ik zeg dat niet. Ik vroeg gewoon aan Pietje een omschrijving van een persoon die een kritisch onderzoek mag publiceren en desnoods tegen heilige huisjes mag stampen.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 00:07   #204
Vlaams-Ardennees
Vreemdeling

Vlaams-Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik geloof niet in de goede trouw van die lui, die imo enkel de bedoeling hebben om de Holocaust minstens te minimaliseren en alzo de nabestaanden vd Holocaust-slachtoffers zwaar te beledigen en te lasteren, en dat komt bepaalde forummers "alhier" goed uit om hun Jodenhaat in de verf te zetten.
Ohja, dat zijn die straatarme nabestaanden die internationaal georganiseerd zijn in de Anti-Defamation League. Het schijnt dat die straatarme nabestaanden de opbrengsten van elke veroordeling wegens negationisme niet onder zichzelf verdelen maar wegschenken aan de zionistische republiek Israël (ik denk trouwens niet dat een republiek zo Bijbels is als je weet dat het Bijbelse Israël als soeverein land alleen maar koningen heeft gekend, maar dit terzijde) om de Palestijnen.

Laatst gewijzigd door Vlaams-Ardennees : 15 april 2009 om 00:08.
Vlaams-Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 06:22   #205
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Ben ook nog steeds in blijde verwachting van het antwoord.

Nog steeds geen antwoord.

Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 10:32   #206
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Wie mag volgens jou dan wel een kritisch onderzoek van de Holocaust opstellen?
Waarom is zo'n onderzoek überhaupt nodig ??? De bewijzen van de Holocaust waren overweldigend. En ALS er dan toch een onderzoek zou moeten gevoerd worden, dan liefst iemand zonder achterliggende bijbedoelingen.

Laatst gewijzigd door Pietje : 15 april 2009 om 10:34.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 10:55   #207
Metternich

Standaard

Citaat:
Waarom is zo'n onderzoek überhaupt nodig ??? De bewijzen van de Holocaust waren overweldigend. En ALS er dan toch een onderzoek zou moeten gevoerd worden, dan liefst iemand zonder achterliggende bijbedoelingen.
Omdat er toch altijd nieuwe invalshoeken kunnen zijn? Ze schrijven ook nog steeds over de Bello Gallico, over de val van Rome, etc... Als ik de boekenwinkels hun aanbod zie, zou ik soms denken dat Hitler de oorlog heeft gewonnen. Zijn hoofd of naam staat elke maand immers wel op een nieuw boek. Daarbij, Finkelstein zei op een lezing waar ik aanwezig was nog dat holocaustontkenners niet eens zo slecht zijn. Zij wijzen op punten die nog niet genoeg onderzocht en geanalyseerd zijn geweest. Waardoor holocaustonderzoekers verder dingen kunnen onderzoeken. Dialectisch proces en al.

En je zegt zelf dat de bewijzen van de Holocaust overweldigend zijn. Als iemand zich dan belachelijk wilt maken met het te ontkennen, laat die persoon dat toch doen? Als het al verboden is om jezelf belachelijk te maken, dan zou Villa Politica ook nog amper beelden uit het parlement kunnen uitzenden.

In Turkije weigeren ze trouwens ook nog steeds de genocide op de Armeniërs te ontkennen (Israël ontkent die trouwens ook en weigert daardoor aan genocideconferenties deel te nemen).

Oud 15 april 2009, 11:59   #208
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Awel Piet, als het zo overweldigend is waarom moet er dan die wet zijn? Waarom vrijemeningsuiting afschaffen als het toch allemaal zo duidelijk is?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 12:28   #209
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Piet, het is juist dat enorm opgeklopt gedoe waardoor negationisten in de spotlichten komen, en natuurlijk ook hun bijbedoelingen.

Waarom niet gewoon WOII behandelen zoals alle andere genocides, ook die dat nu in Afrika gaande zijn of pas gebeurd zijn. Mensen die dit soort zakes ontkennen omwille van een bepaalde (eigen) agenda, zullen op vlak van historische kritiek direct marginaal behandeld worden als ze feiten bewust weglaten, minimaliseren, of fout voorstellen. Door wie? door de academische gemeenschap die zich bezighoudt met historische kritiek.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 19:32   #210
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie mag een onderzoek voeren naar de holocaust? Wie gaat oordelen wie welke bijbedoelingen heeft?

Kortom, men mag het "onderzoeken" maar in feite die "overweldigende bewijslast" niet in vraag stellen? Van kritisch onderzoek gesproken!

U klinkt zoals de kerkelijke overheid in de middeleeuwen die ook tegen wetenschappelijk onderzoek was, want was er immers geen overweldigende bewijslast en evidentie dat de zon rond de aarde draaide?!?
Oud 15 april 2009, 19:58   #211
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Wie mag een onderzoek voeren naar de holocaust? Wie gaat oordelen wie welke bijbedoelingen heeft?

Kortom, men mag het "onderzoeken" maar in feite die "overweldigende bewijslast" niet in vraag stellen? Van kritisch onderzoek gesproken!

U klinkt zoals de kerkelijke overheid in de middeleeuwen die ook tegen wetenschappelijk onderzoek was, want was er immers geen overweldigende bewijslast en evidentie dat de zon rond de aarde draaide?!?
Creaturen als Bardèche, Faurisson en/of Verbeke associëren met wetenschappelijk onderzoek ????
Wat een grap !!
Oud 15 april 2009, 20:09   #212
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Creaturen als Bardèche, Faurisson en/of Verbeke associëren met wetenschappelijk onderzoek ????
Wat een grap !!
Zeg ons wanneer je uitgelachen bent, en bereid om serieus te discussiëren.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 20:54   #213
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg ons wanneer je uitgelachen bent, en bereid om serieus te discussiëren.
Steek uw pretentie vooral waar het zonlicht niet schijnt.

Na enig opzoekwerk betreffende M.Bardèche vond ik één zin al voldoende om hem niet te verdenken van enig "wetenschappelijk" onderzoek betreffende de Holocaust :

".................he supported the Vichy "National Revolution" ideology and Vichy's Collaboration with Nazi Germany ......................."

Niet ongewoon dus dat zo'n heerschap het bestaan vd Holocaust in diskrediet wou brengen.

Nog even for the records : K.Dillen, jullie allen wel bekend, vertaalde negationistische "lectuur" van Bardèche.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 15 april 2009, 21:14   #214
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

De discussie ging erover waarom wetgeving de vrije meningsuiting en het vrij historisch onderzoek moeten belemmeren. Zoals Metternich & ik reeds betoogden hoort "revisionisme" tot de wetenschappelijke dialectiek in de geschiedenis. Ik las b.v. een boek van een Amerikaanse historicus die een apologie van McCarthy ten beste gaf. Welnu, zijn onderzoek zette dan weer anderen aan het werk tot een wederwoord, en zo werd de kennis over de McCarthy-periode uitgebreid.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 22:15   #215
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De discussie ging erover waarom wetgeving de vrije meningsuiting en het vrij historisch onderzoek moeten belemmeren. Zoals Metternich & ik reeds betoogden hoort "revisionisme" tot de wetenschappelijke dialectiek in de geschiedenis. Ik las b.v. een boek van een Amerikaanse historicus die een apologie van McCarthy ten beste gaf. Welnu, zijn onderzoek zette dan weer anderen aan het werk tot een wederwoord, en zo werd de kennis over de McCarthy-periode uitgebreid.
Van een collaborateur met Nazi-Duitsland als Bardèche, verwacht ik geen ernstig historisch onderzoek over de Holocaust.
Oud 15 april 2009, 22:21   #216
Metternich

Standaard

Citaat:
Van een collaborateur met Nazi-Duitsland als Bardèche, verwacht ik geen ernstig historisch onderzoek over de Holocaust.
Als die zich nu belachelijk willen maken met stellingen die makkelijk te weerleggen zijn, laat die dan toch doen? De dialectiek is in alle onderzoek zeer belangrijk. Wie gaat beginnen met; "Dat is niet ter discussie te stellen", gaat uiteindelijk het omgekeerde effect bereiken.

Oud 15 april 2009, 22:22   #217
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De discussie ging erover waarom wetgeving de vrije meningsuiting en het vrij historisch onderzoek moeten belemmeren.
Neen, de discussie ging erover of de holocaust door intentie en uitvoering als uniek bestempeld moest worden.

Citaat:
Zoals Metternich & ik reeds betoogden hoort "revisionisme" tot de wetenschappelijke dialectiek in de geschiedenis. Ik las b.v. een boek van een Amerikaanse historicus die een apologie van McCarthy ten beste gaf. Welnu, zijn onderzoek zette dan weer anderen aan het werk tot een wederwoord, en zo werd de kennis over de McCarthy-periode uitgebreid.
En wat doet u denken dat dat niet gebeurt met de holocaust?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 01:38   #218
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn veel wetenschappelijke onderzoeken die partijdig zijn. Het is aan de lezer om kritisch uit te maken welke hij au sérieux neemt en welke niet.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 06:29   #219
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een grap !!
U plakt daar die namen op, ik niet. Het gaat hem om het feit dat de bewakers van de holocaust-industrie hier, weigeren om wetenschappelijk kritisch onderzoek toe te laten over de holocaust.

Waarom mag een labo geen onderzoek verrichten naar de chemische restanten en samenstellingen in de gesteenten van die gaskamers?
Oud 16 april 2009, 06:31   #220
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zouden we ernstig wetenschappelijk onderzoek ovcer de holocaust moeten verwachten van een "onderzoeker" die de overwinning van de geallieerden toejuicht?!?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be