Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2009, 15:29   #201
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Het kan me geen bal schelen welk imago die vlag heeft. 't Is de Vlaamse en daarmee is de kous af. Hoe meeeer hoe liever
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 15:34   #202
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het kan me geen bal schelen welk imago die vlag heeft. 't Is de Vlaamse en daarmee is de kous af. Hoe meeeer hoe liever
Inderdaad, mensen die in een schaamtecultuur leven en hun gedrag volledig laten bepalen door dat van anderen zijn inderdaad bijzonder meelijwekkend. Mensen zonder pit zie ik wel eens zo redeneren.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 15:57   #203
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid

Kapitein Nemo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Liberaal = links, vanuit een traditioneel rechts perspectief alleszins. Leer het maar gewoon aanvaarden dat niet iedereen meeloopt in de economistische visie op 'rechts' en 'links'.
Dus, als ik het goed begrijp is alles van na het Ancien Régime links. Ben jij dan een feodalist?
Als je het in het belachelijke wilt trekken, kan je evengoed stellen dat het AR links was en het Romeinse Rijk rechts was. Daarbij, het AR is meer dan het feodalisme.
Zo vergezocht is het niet, hoor. De termen links en rechts in de politiek stammen uit de tijd van de Franse revolutie. De conservatieven zaten aan de rechterkant van het parlement. Zij stonden achter het Ancien Régime met diens standenmaatschappij. De liberalen zaten aan de linkerkant. Als Herr Oberst "vanuit een traditioneel rechts perspectief" liberalisme links beschouwt en zichzelf rechts, trek ik mijn conclusies.

P.S. Ja, dit is allemaal off-topic.
Kapitein Nemo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 16:34   #204
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
niets mee te maken. Boonen heeft vroeger ook al wat bier over hem heen gekregen, simpelweg omdat hij achter Museeuw reed. dus niets met "Vlaamse vlag" te maken, enkel met stompzinnige dronken hooligans.
Ik ken een man die door zijn vrouw wordt afgetuigd. Daaruit besluit ik nog niet dat de stelling, dat mannen vaker hun vrouw aftroeven dan omgekeerd, onjuist is.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 16:37   #205
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
Zo vergezocht is het niet, hoor. De termen links en rechts in de politiek stammen uit de tijd van de Franse revolutie. De conservatieven zaten aan de rechterkant van het parlement. Zij stonden achter het Ancien Régime met diens standenmaatschappij. De liberalen zaten aan de linkerkant. Als Herr Oberst "vanuit een traditioneel rechts perspectief" liberalisme links beschouwt en zichzelf rechts, trek ik mijn conclusies.
Dus mensen die de 'moderne' visie van links en rechts aanhangen, namelijk de economische 'arbeid vs. kapitaal'-visie, zijn per definitie vastgeroest in 19e-20e-eeuwse dogmatische denkbeelden van klassenstrijd, en verlangen ofwel naar een samenleving volgens marxistisch model ofwel naar de totale gedereguleerde vrije markt?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 16:40   #206
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Voorts maak ik de lieden die er niets beters op vonden dan mij in te schalen bij de "belgicisten" erop attent dat ik hoegenaamd niet gekant ben tegen een staatshervorming, i.c. een verdere bevoegdhedenoverdracht naar de gewesten en gemeenschappen. N�* de uitbreiding van Brussel welteverstaan.
Oud 15 april 2009, 16:42   #207
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Dus mensen die de 'moderne' visie van links en rechts aanhangen, namelijk de economische 'arbeid vs. kapitaal'-visie, zijn per definitie vastgeroest in 19e-20e-eeuwse dogmatische denkbeelden van klassenstrijd, en verlangen ofwel naar een samenleving volgens marxistisch model ofwel naar de totale gedereguleerde vrije markt?
Heel juist!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 16:42   #208
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Voorts maak ik de lieden die er niets beters op vonden dan mij in te schalen bij de "belgicisten" erop attent dat ik hoegenaamd niet gekant ben tegen een staatshervorming, i.c. een verdere bevoegdhedenoverdracht naar de gewesten en gemeenschappen. N�* de uitbreiding van Brussel welteverstaan.
LOL

Wedden dat de Vlaamse slaven er nog mee akkoord gaan ook?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 16:44   #209
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
LOL

Wedden dat de Vlaamse slaven er nog mee akkoord gaan ook?
Zolang de rede maar zegeviert.
Oud 15 april 2009, 16:46   #210
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zolang de rede maar zegeviert.
Ja, zolang de Vlaamse slaven maar redelijk zijn.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 16:50   #211
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stapas Bekijk bericht
Op de website beweren ze idd dat ze niet partijgebonden zijn. Uiteraard. Maar ik ken mensen uit het eerste uur van die club, en die hebben duidelijk een VB signatuur en een formele band (dus meer dan enkel "sympathisanten", maar personen die met beide voeten in het VB apparaat staan).

En ik ben ook wel eens benieuwd waar die 'giften' precies vandaan komen - een aanzienlijk bedrag....

Een vzw met een omzet van 100.000 euro per jaar is nu net al iets meer dan een groepje vrienden dat in het weekend op allerlei manisfestaties met een vlag gaat staan zwaaien
Goh... mensen die VB-gezind zijn die deel uitmaken van een VLAAMSgezinde vereniging. Ze durven toch, he? Dus omdat ze VB-gezind zijn, is Vlaanderen Vlagt een VB-mantelorganisatie? En de VVB is dan wellicht ook een satelliet van het VB? En het V&NZ wellicht ook zeker?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 16:57   #212
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar je bent wel een voorstander van een behoud van België, dus je bent een belgicist. Al de rest is gegoochel met woordjes om toch maar het epitethon 'a-nationalist' te kunnen krijgen.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 15 april 2009 om 16:59.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 17:07   #213
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Maar je bent wel een voorstander van een behoud van België, dus je bent een belgicist. Al de rest is gegoochel met woordjes om toch maar het epitethon 'a-nationalist' te kunnen krijgen.
De Brussel-fetish van DDD is gebaseerd op slechts één doel: zoveel mogelijk grondgebied van Vlaanderen afnemen om het territoriaal zodanig in te krimpen opdat de Vlaamse natievorming erdoor zou gebroken worden en eventuele Vlaamse zelfstandigheid zo nefast mogelijk zou uitvallen. De meest efficiënte en perfide garantie voor het behoud van België, met andere woorden. Je mag over hem vinden wat je wilt, maar hij weet verdomd goed hoe het spelletje gespeeld moet worden, hoor.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 15 april 2009 om 17:08.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 17:37   #214
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Ik zie een zeker nut in het organiseren van "de politiek" op basis van het concept "staat". Als je dat per se "nationalistisch" wil noemen, feel free.
Oud 15 april 2009, 17:48   #215
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
De Brussel-fetish van DDD is gebaseerd op slechts één doel: zoveel mogelijk grondgebied van Vlaanderen afnemen om het territoriaal zodanig in te krimpen opdat de Vlaamse natievorming erdoor zou gebroken worden en eventuele Vlaamse zelfstandigheid zo nefast mogelijk zou uitvallen. De meest efficiënte en perfide garantie voor het behoud van België, met andere woorden. Je mag over hem vinden wat je wilt, maar hij weet verdomd goed hoe het spelletje gespeeld moet worden, hoor.
Dat Vlaanderen zonder die rand niet zou kunnen overleven, wil ik wel eens aangetoond zien. Waar Vlaanderen écht bang voor is, is het verlies van Brussel zelf, en het verlies van Brussels kapitaal dat zich in de rand heeft genesteld. De tactiek die je hierboven beschrijft, is niets anders dan de tactiek die Vlaanderen zelf toepast op Brussel: verzwak het dusdanig dat het wel bij Vlaanderen moét blijven.

Tot zover de hoge principes van "zelfbeschikking"...
Oud 15 april 2009, 17:58   #216
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

De Rand is Vlaams, ik zie niet in waarom die bij een onafhankelijk Vlaanderen zou achter blijven (hoogstens die 3 paljassen van FDF burgemeesters misschien).
Oud 15 april 2009, 18:59   #217
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stapas Bekijk bericht
Op de website beweren ze idd dat ze niet partijgebonden zijn. Uiteraard. Maar ik ken mensen uit het eerste uur van die club, en die hebben duidelijk een VB signatuur en een formele band (dus meer dan enkel "sympathisanten", maar personen die met beide voeten in het VB apparaat staan).

En ik ben ook wel eens benieuwd waar die 'giften' precies vandaan komen - een aanzienlijk bedrag....

Een vzw met een omzet van 100.000 euro per jaar is nu net al iets meer dan een groepje vrienden dat in het weekend op allerlei manisfestaties met een vlag gaat staan zwaaien
Allez, ge kent die mensen, maar ge weet niet vanwaar hun senten komen.

Goe weer aan de Zuid.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 19:06   #218
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bestaat er één Vlaamse politieke partij die dit punt op het programma heeft staan?

Gaat er voor de volgende verkiezingen één Vlaamse politieker zijn die gaat zeggen dat je op hem/haar moet stemmen, als je wil dat Vlaams grondgebied afgegeven moet worden aan Brussel ?

Neen.

Ga dus maar voor een ander hol gaan keffen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 19:17   #219
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bestaat er één Vlaamse politieke partij die dit punt op het programma heeft staan?

Gaat er voor de volgende verkiezingen één Vlaamse politieker zijn die gaat zeggen dat je op hem/haar moet stemmen, als je wil dat Vlaams grondgebied afgegeven moet worden aan Brussel ?

Neen.

Ga dus maar voor een ander hol gaan keffen.
Omdat er geen enkele politieke partij mijn standpunt deelt, moet ik mijn mond houden? Nu nog mooier... Waar gaan we naartoe, zeg...
Oud 15 april 2009, 19:25   #220
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht

Denk je door een corridor toe te staan tussen Brussel en Wallonië en een aantal randgemeenten over te hevelen waar een grote meerderheid Franstaligen wonen naar Brussel echt dat de onafhankelijkheid van Vlaanderen daardoor moeilijker zal verlopen. Wel integendeel zou ik zo zeggen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be