![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Parlementslid
|
![]() ![]() "De meeste Brusselse jongeren die nu naar school gaan, gaan eigenlijk geen diploma halen, zullen niet tweetalig zijn en zullen geen werk vinden." Dat zegt Alain Deneef van de Brusselse Staten-Generaal. bron: BrusselNieuws.Be - zondag 26 april 2009 http://www.brusselnieuws.be/artikels...ijs-deugt-niet |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook, er zullen nu ongetwijfeld efficiënte oplossingen gevonden worden om de slaagkans van de Brusselse (vooral Franstalige) jongeren te vergroten. Zoals de lessen Nederlands afschaffen. Of geen examens meer afnemen, en de punten au pif toe te kennen, bijvoorbeeld. Ik heb er het volste vertrouwen in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
1. Vlaanderen is al sterk verstedelijkt. Vlaanderen is al sterk verkaveld en de natuurgebieden worden alsmaar schaarser. Het lijkt mij niet zo'n fantastisch idee om nog verder dorpen, platteland en natuurgebied op te offeren voor een om zich heen grijpende verstedelijking. Ik denk dat het beter is in plaats van steden alsmaar horizontaal te doen uitbreiden om te kiezen voor een verdichting van de bestaande stedelijke zones. Brussel bv. kent een bevolkingsdichtheid die slechts een derde is van dat van Parijs. Eén van de redenen is dat er tussen de 15 �* 25.000 woongelegenheden in Brussel leegstaan. Laten we eerder daar van werk maken. 2. De Brusselse verstedelijking staat gelijk met verfransing. De ontwikkeling van de Brusselse regio is tot nu toe onlosmakelijk verbonden met de verfransing van de 19 Brusselse gemeenten zelf en met de verfransing van Vlaams-Brabant. Deze ontwikkeling bedreigt het Nederlandstalig taalgebied. Er moet een taalpolitiek komen waarbij het Nederlands in Vlaams-Brabant sterk verstevigd wordt en waarbij het Nederlands in Brussel beter verankerd wordt en terug de plaats krijgt die het verdient en nodig heeft. Zo moet het aanbod aan Nederlandstalig onderwijs sterk verhoogd worden (van 15 �* 20% naar 33%) en tweetalig onderwijs worden geïntroduceerd ter vervanging van de veelal eentalig gemeentelijke Franstalige netten (in Schaarbeek, Sint-Gillis, ...). 3. De Brusselse verstedelijking als politiek breekijzer tegen Vlaanderen. De Franstalige partijen gebruiken een horizontale ontwikkeling van het Brussels stadsweefsel als breekijzer om hun politieke invloed te vergroten ten nadele van Nederlandstalige politici en ten nadele van het Vlaams Gewest. Zij verbreken daarmee de federale solidariteit. Daarom is het belangrijk dat BHV gesplitst wordt en dat de Vlaamse regio meer auonomie krijgt. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik tegen de ontwikkeling van de steden ben. Maar dat moet dan wel om een alternatieve ontwikkeling gaan met respect van alle verschillende maatschappelijke actoren en de samenleving in zijn geheel. De jaren 50/60 zijn voorbij. We moeten niet alles zomaar domweg opofferen op het altaar van de stedelijke groei. We zijn ondertussen slimmer geworden. Tenminste, dat is te hopen. ![]() Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 26 april 2009 om 20:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Hij is ook voor het ontwikkeling van een tweetalig brusselse gemeenschap zonder invloed van de Vlaamse gemeenschap of de Communauté Française. Wat Brussel nodig heeft is een specifiek onderwijs in enkele wijken ... waar ouders spreken enkel turks, marokaans, ... ![]() Laatst gewijzigd door T'serclaes : 26 april 2009 om 20:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel integendeel : Deneef vindt dat het Brussels Gewest het initiatief moet nemen om een efficiënte oplossing te vinden, samen met de twee taalgemeenschappen. Want er moet in Brussel meer samengewerkt worden, dat was de afgelopen vier maanden de algemene conclusie op de Staten-Generaal. Over dat specifiek onderwijs in enkele wijken heb ik niets gelezen. Daar blijkt Deneef, zelfs na vier maanden studie, geen uitgesproken mening over te hebben. U zult best eens met uw vriend afspreken, en de violen stemmen, denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is blijkbaar moeilijk te snappen voor de bruxsel-imperialisten.
ER KOMT GEEN UITBREIDING. Noch met Vlaamse noch met Waalse gemeenten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
ach, hoe meer sommige middens in Brussel denken in 1830 te leven, hoe meer men zal verliezen. Gezien de onlosmakelijke verbondenheid tussen Vlaanderen en Brussel, zal Vlaanderen daar ook aan verliezen. Maar wij kunnen wel tegen een stootje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik deel je vertrouwen in de Vlaamse politici niet.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vertrouw de Vlaamse politici ook niet.
Maar wel de standvastigheid van de Vlaamse bewegers ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
"Ik huiver bij de gedachte dat nu een kil, rechts Vlaanderen zich vanuit de onafhankelijkheidsgedachte in een reservaat zou gaan opsluiten". "Ik heb altijd betreurd dat in de Vlaamse beweging de sociaaldemocratische component niet prominenter aanwezig is". Eric Defoort, voorzitter Vlaamse VolksBeweging in 'De Morgen' 7/11/07 Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 27 april 2009 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Parlementslid
|
![]() Voor een Brussels onderwijs !
Pascal Smet - SPA : http://www.youtube.com/watch?v=J1u8m...layer_embedded Sven Gatz - VLD : http://www.youtube.com/watch?v=sLx6m...layer_embedded |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
weg met het Nederlands. T'serclaes, je bent naïef! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Brusselse Staten Generaal is niet bepaald representatief voor Brussel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ze is er enkel voor de Brusselse bourgeoisie (je weet wel dat groepje dat in 1830 achter de scheiding met NL zat en om het te laten lukken steun vroeg aan Frankrijk) Laatst gewijzigd door Shadowke : 1 mei 2009 om 21:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat volkje dat ik op de Staten-Generaal tegenkwam (ben toch een 6-tal keren geweest) zijn de nuttige idioten van die echte elite. Het voetvolk dat met zijn flou van leuke idee'tjes en eigenzinnige professoren (Corijn, Van Parijs) de weg moet effenen voor de consolidatie van de echte elite.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 1 mei 2009 om 21:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een deel van de sub-elite speelt nuttige idioot in Vilvoorde, Sint-Pierers-Leeuw, ... Een 'upward mobile' deel van het Brusselse proletariaat vindt toevlucht in Aalst, Mechelen, ... en speelt daar mee. En de Bruxellois die het meeste hulp (en een stamp onder de kont) nodig hebben, de 'métèques', de 'bougnouls', de 'macaques', ... in Schaarbeek, Sint-Joost, Molenbeek, Laken, ... worden door zowat iederéén in de steek gelaten, nadat ze door een hele bende crapuul en maffiosi - vaak maar zeer zeker niet altijd uit eigen rangen - gebruikt werden, als huurder van krotten, als kiesvee, als pispaal, als cash-cow, ... En als er dan doortrapte fielten uit Saoedi-Arabië haat en verderf komen prediken, zijn er nòg die verwonderd durven zijn dat die smeerlappen gehoor vinden.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men moet maar het lef hebben, om dan te durven beweren dat zij namens de Brusselse bevolking spreken!!
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat me wel verbaast, ergens, en ongerust stemt, is het feit dat mensen die men toch van een minimum aan denkvermogen zou mogen verdenken dat allemaal niet willen zien, laat staan daar conclusies uit trekken. Ik maak me echter weinig zorgen: de h�*�*t tegen 'Belgique' zit diep bij de 'rejetés', en 'Vlaanderen' is 'terra incognita', en dus ook 'carte blanche', oftewel 'tabula rasa'. Eerder vroeger dan later zal het gras aan de andere kant van de heuvels rondom Bruxelles ècht groener zijn, ook - en misschien zelfs vooral - voor de 'makakken'. Voor minder ga ik ttrouwens niet!
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 2 mei 2009 om 01:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Is Brussel nou wel of niet de hoofdstad van het Vlaams gewest? Volgens de Engels/Nederlands/Spaanstalige wikipediapagina wel: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaams_Gewest - http://en.wikipedia.org/wiki/Flemish_Region. Maar op de Franstalige (http://fr.wikipedia.org/wiki/R%C3%A9gion_flamande) staat een vraagteken.
Wie weet hoe het zit? |
![]() |
![]() |